View Full Version : HJ60 vm81 ja vm82
Tässä on nyt seuraus kun lukee liikaa tätä foorumia. Eli jostakin se on aloitettava
ja nyt kotona hojo. Mittarissa 480008. Tarkoituksena olisi silloin tällöin siirtyä maastoon muuten auto
suoritta työajoja. Tekemistä autossa riittääkin mm.
-kori joka puolelta ruosteen syömä.
-nopeus/kierrosluku mittari ei toimi kun satunnaisesti ja sitten ku toimii ni löpö ja lämpömittari nousee tappiin
-kattokorotus (itse en tykkää)
-muuta pikkuvikaa, alustasta tietää kun saa nostettua nosturilla ylös
+tekniikka toimii.
pieni kysymys koska en oo tälläistä ennen omistanut mikä se vipu tekee missä on merkinnät W N UNW? kuvia laitan projektin edetessä.
+tekniikka toimii.
pieni kysymys koska en oo tälläistä ennen omistanut mikä se vipu tekee missä on merkinnät W N UNW? kuvia laitan projektin edetessä.
Tottakai tekniikka toimii, onhan se Toyota! ;)
Vipu on voimaulosoton käyttövipu. Vinssi keulalla? Vinssiä tuolla operoidaan. Winch-Neutral-Unwinch, luulen.
Käyttöohjekirjaa mukana? Se on oivallinen iltalukeminen.
Onnea hankinnalle, kuitenkin.
Tottakai tekniikka toimii, onhan se Toyota! ;)
Vipu on voimaulosoton käyttövipu. Vinssi keulalla? Vinssiä tuolla operoidaan. Winch-Neutral-Unwinch, luulen.
Käyttöohjekirjaa mukana? Se on oivallinen iltalukeminen.
Onnea hankinnalle, kuitenkin.
Wind - Neutral - Unwind
kiitos tiedos, ihmettelin kun se heiluu holtittomasti siinä ja valitettavasti ei löydy vinssiä eikä manuaalia :( samalla kun kone kävi niin otin öljytikun pois ja awot
mikä ihana huohotus, eikös se voi johtua siitä että koneessa on liikaa öljyä?? oon noviisi näitten vanhojen diiselien kanssa. Töissä ei tarvi kattoa kun moottorin tietokoneelta missä vika tai säätä kaiken mahdollisen.
runko oli onneksi ehjän näköinen :)
Öljyn ylitäytöllähän yleensä kompensoidaan öljynkulutusta. :D
Vaihdappa öljyt synteettisiin, niin saattaa, siis saattaa, huohotuskin pienentyä.
Kattokorotuksesta pääset eroon kun katsastat auton huoltoautoksi. Näissä autoissa ei hitsaustaidot pääse unohtumaan;)
Kattokorotuksesta pääset eroon kun katsastat auton huoltoautoksi. Näissä autoissa ei hitsaustaidot pääse unohtumaan;)
tällä hetkellä tinakoneena toimee joku telwelli ydintäytelangalla niin ei hirveesti kiinnosta käydä hitsaamaan:) yhden D kadetin hitsasin ja päätin että se on viimeinen auto mitä sillä koneella turailen. eihän siin olis kun 3/4 kattoa mitä pitäis tehdä:D + muut.
tänää ehti rasvata nipat ja uusia ilmansuodattimen. öljyn vaihto siirtyy ainakin viikolla kun pitäis viikonloppuna lähtä kotikaupunkiin nauttimaan tattoosta.
vanhan omistajan/omistajien sähköjä tuli myös tutkittua... esim soittimelle otettu 24v ja varmaan ihmetelty miksi ei toimi, ja ne parikymmenet ylimääräset johdot mitä löytyy pitkin autoa ja ihana kytkennät missä on käytetty apuna jeesusteippiä:(. auto on ollut jossakin vaiheessa alan harrastajalla mutta joutunut sen jälkeen "ammattilaisen" näppeihein vaikka itse en ole mikää pro mut kyl yritän silti tehdä työt kunnolla enkä sinnepäin.
Tänään vaihtu öljyt ja en tiedä miksi mun talli näyttää aina tollaiselta öljynvaihtojen jälkeen. pikku reikiä molemmin puolin muuten pohja kunnossa
Ens viikol alkaa karjaraudan ja kylkien teko. mitä profiilia ootte käyttän noitten kylkin tekemiseen?
ittella tais olla kylkipalkkeihin 50x100sta 3mm seinalla. tuli hyva ja tukeva!
-Jouko
tällä hetkellä tinakoneena toimee joku telwelli ydintäytelangalla niin ei hirveesti kiinnosta käydä hitsaamaan:) yhden D kadetin hitsasin ja päätin että se on viimeinen auto mitä sillä koneella turailen. eihän siin olis kun 3/4 kattoa mitä pitäis tehdä:D + muut.
tänää ehti rasvata nipat ja uusia ilmansuodattimen. öljyn vaihto siirtyy ainakin viikolla kun pitäis viikonloppuna lähtä kotikaupunkiin nauttimaan tattoosta.
vanhan omistajan/omistajien sähköjä tuli myös tutkittua... esim soittimelle otettu 24v ja varmaan ihmetelty miksi ei toimi, ja ne parikymmenet ylimääräset johdot mitä löytyy pitkin autoa ja ihana kytkennät missä on käytetty apuna jeesusteippiä:(. auto on ollut jossakin vaiheessa alan harrastajalla mutta joutunut sen jälkeen "ammattilaisen" näppeihein vaikka itse en ole mikää pro mut kyl yritän silti tehdä työt kunnolla enkä sinnepäin.
noita korejahan on tusinan verran myytävänä tälläkin palstalla niin osta pätkäytä joku korin raato mistä leikkaat ehjän kattopellin tuohon,nätti homma vaihtaa..
pikkasen on jäännyt projekti vaikka töihin sillä joka päivä ajetaan, eli muut hommat ja kaikki kissan ristiäset on pitänyt huolen ettei kotona tarvi olla ja siihen päälle vielä keskiviikkona alkaneet yt-neuvottelut:mad:.. mut se siitä
huoltokirjanen tulossa hollannista kotiin päin,vara vetaria ostettu, korikorotus sarjaa odottaa asentamista ja puskuri raudaksi tuli 80*80*5
Menkööt hojo vähän aikaa korkee kattosena kun vakuutus maksutkin olivat huimat 385e 35%:tin boonuksilla:)
voiko vikana olla jakiksen öljyt kun ei meinaan mennä lämpösenä ykkönen tai kolmonen päälle tai menee jos voimaa käyttää, ja mitä öljyjä ootte sinne laittan, yhteensähän sinne menee vissiin vähä reilu 6l jos laatikko lasketaan mukaan.
Vanhat pois ja uutta tilalle, saumat on mitä on kun koneessa on ydintäytelankaa ja säädöt mahdollisuudet rajoittuvat suurinpiirtein on/off yms selityksiä
helmapelti
24.08.2012, 21:46
Eiku teet siitä hienon matkailutoyotan korotuksineen, säilytystilaa ohjaamon päälle ja maailmanympärysmatkalle.
Korotat ja levität niin tulee komee!
Eiku teet siitä hienon matkailutoyotan korotuksineen, säilytystilaa ohjaamon päälle ja maailmanympärysmatkalle.
Korotat ja levität niin tulee komee!
Tämä on käynnyt mielessä:D korinkorotus sarja odottaa asentamista. pitää vaan ettiä vähä parempia renkaita ei noi tämän hetkiset sirkkelit oikeen miellytä silmää eikä korvia:)
helmapelti
27.08.2012, 17:25
Jollain oli ulkopuoliset turvakaaretkin kattokorotuksen yli, sinne vielä safariteline nii olis upee.
Mulle olis aikanaan kevannu korotettukin hj mutta löytyi sitten matala. Jos korotus on kunnossa niin anna olla, telaa vaikka samaan väriin. Tuskin se maastossa katostaan kiinni jää, muutakin fiksattavaa varmaan löytyy.
:confused: mikähän osa toi on? vuotaa pihan täyteen jotakin öljyperäistä nestettä, eli uskaltaakohan ottaa irti ettei tarvi käydä ilmailemaan mitään (pitäis töihin päästä)
sellanen t haara missä tollaset "kellot" päässä ja t haaran päästä näyttäisi vuotavan
helmapelti
31.08.2012, 11:54
Olisko öljynpainemittarin ja öp varoitusvalon anturit,.
Toi tännepäin sojottava kello on alkuperäsen öljynpainemittarin anturi, toi sivullepäin osottava on joku tarvikeöp-mittarin anturi.
Edicin öljynpaineanturi on sitten siellä vähä taaempana startin yläpuolella.
Kiitos Helmapelti ja viipo. eli vanhat juotokset olivat pettäneet nyt uusi osa.
Kun köyhällä ei ole rahaa rakentaa niin menee tovi että tämäkin edistyy..
Loistavasti tojota toimin ja tuleekin toimimaan, eilen sai noi talvirenkaatkin jo alle ja muutama valo tullut lisää.. kaikki ylimääränen raha menee nyt tähän kun on saatu hommattua kotiin kaikki valmiiksi toista lasta varten, minkä pitäis ens kuussa syntyä :).
parenpaa hitsauskonetta etiskelen että pääsis puskureiden kimppuun ja vinssiäkin pitäis ettiä:rolleyes:
Ja tosta naapurista löyty pari vuotta seissyt tojo jos siitä lähtis kauppoja tekemään:D
_kekkula_
28.10.2012, 21:29
Tää on tosi hieno ton ison katon kans ja muutenki komea.
Meil on perheessä tällänenkin Hj. Hyvä perhe safari auto kun menee tavaraa kyytiin aika kivasti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=776&pictureid=116688
Kiitos kekkula, onhan noit sun tojotoita kuolattu. katoinko väärin mut ihanku sulla oli takapenkitkin tos korkeakattosessa, itel on vaan se 3paikkaa no mukulat mahtuu ainakin kyytiin:D
eikös kulutuksen pitäis kasvaa kun renkaankokokin kasvaa, no ei ainakaan mulla vaan päin vastoin.
_kekkula_
01.11.2012, 11:38
Kyllä kuva aiheutti jonku näköharhan, ei siellä penkkiä oo, 3paikkanen paku. Siellä on nysäportto tötterö Hj:n vanha "työkalulaatikko", oli niin hyvin tehty vanerilaatikko että siirsin sen tonne koppi autoon, kiinnitys penkin ja turvavöiden pulttien reikiin ja se sopii lattian muotoihinkin hyvi. Korokaton kans mahtuu isomieskin istuun päällä.
Kulutuksesta sen verran että toi Hj-60 ja 33X12,5 km2 syö diiseliä sen 15litraa ja nousi renkaiden vaihdolla. Aika paljon kun vertaa että HDJ+hj trailerilla 16,5litraa.
Mul toi kulutus on pysynnyt 10l/100km ja nelikko päällä ei tullut hirveesti lisä kulutusta.
syöttö ei oo ruuvattu/raaskinut kun alkuperäset sinetit kiinni:)
huoltokirja 300t asti ja sitten jätetty lepäämään:) eli tietää mihin loputkin rahat menee :D hitsaamista löytyy jonkuu verran.. lisää kuvia tulee kun saan sen talliin
eli tämä "uusin" tojo on joskus katsastettu 3+3 pakuksi ja vanha omistaja on palauttanut kilvet niin onko mulla mitään mahdollisuutta saada sitä takaisin 3+3 malliin?
pimeämies
18.11.2012, 12:11
sen pitäs pysyä 3+3 pakuna vaikka kilvet on palautettu
hyvä juttu! kiitos tiedosta pajero89. vieläkö sais taka-akselista kartiopirkat pois että pääsis laakereihin käsiksi, että pystyis hinaamaan tallin suojaan. 2h tänään tapeltu eikä tulosta.
Rolpatti
18.11.2012, 19:59
Lukeekos tosta kattokorotuksesta jotain otteessa?
ei siin oon muuta kuin täyttää jokuu verolain jokuu pykälän että on tavaratilaa 3 kuutiota
alotetaan perästä ja mennää kohti keulaa
voi voi mitä haperoa..:) tsemppiä ruostehommiin!
hyvä juttu! kiitos tiedosta pajero89. vieläkö sais taka-akselista kartiopirkat pois että pääsis laakereihin käsiksi, että pystyis hinaamaan tallin suojaan. 2h tänään tapeltu eikä tulosta.
Mutterit pois ja sitte lyhytvartisella lekalla ja alumiinituurnalla reipas isku KOHTISUORAAN pinnapultiin. Kartioprikat ikäänkuin pompaa ittensä hereille, sit ne on kätevä nyppiä pois vaikka pienillä sivuleikkureilla.
SE on RUOSTE! ei ole ehtinyt paljoo autoa laittaa kun työt häiritsee tekemistä ja perheen nuorimmatkin kaipaavat huomiot, emännästä puhumattakaan.
Jos joltaa sattuu löytyymää mekaanisenvinssiin sitä palikkaa millä yhdistetään kardaani ja vinssi niin saa tarjota kunten takaluukkun yläosaa, ei tarvi olla muuta kun pelkkä ranka kunhan olis paremmassa kunnossa kuin toi alkuperäinen.
Pitkästä aikaa pääs auton kimppuun, tänään tehty kylkipalkit (liian kapeat), renkaille tehty lisää tilaa ja yms ruoste hommia. nyt pääs nostamaankin ja kattomaan rungon kunnon, takaanta loppu päästä pitää paikkalla muuten oli ok.
Jouset on myös täysin kuolleet. tietääkö kukaan mistä saisi hj korityynyjä:confused:
Jouset on myös täysin kuolleet. tietääkö kukaan mistä saisi hj korityynyjä:confused:
Joku nimimerkki täällä mainosti tekevänsä korityynyjä. Vielä ku muistais että kuka se oli. :confused:
Noniin, elikkäs lunastin nämä molemmat aarteet Kimble7:lta ja tarkoitus on jatkaa tuon vaalean, nykyisen vihreän, jalostusta metsästysautokäyttöön.
Autoon on tähän mennessä saatu hitsuutukset melkein tehtyä ja saanut ruotsin armeijan vihreän pintaansa. Kytkin on aivan loppu, pikkuykkösellä sain sen ajettua mäkeä ylös pihalle ja akun kaapeleita konttiin vedettäessä löytyi vielä molempien takapyöränkaarien etuosan ja takalattian kulmasta päänmentävät reiät :D
Kone kuitenkin käy nätisti ja vaihteet loksahtelee nätisti paikkaansa, olisko tuo joskus remontoitu kun on niin trveen olonen.
Nyt olisi tarkoitus saada loput ruosteet kuntoon, akut asennettua takapenkin alle , kytkin vaihdettua ja vinssi asennettua. Vinssin ajattelin asentaa niin lähelle syylaria kun vain saan, kummemmin en sitä nyt ala nostamaan kun aika on rajallista.
Kytkimeksi ajattelin tamgearsin vahvistettua ku tuossa on noi 33" tarkoitus leimata ja turbottaa heti kun on aikaa. Vai riittääkö 61:n jähympi asetelma ja levy? Tarkoitus ei ole kuitenkaan asiakseen offata :p
Sitten olisi tietty puskurien teko, ne ajattelin räkiä kasaan 120mm u-palkista jotta voi rauhassa sössiä puita päin ja työntää vetää niistä rauhallisin mielin.
Koitan päivitellä tänne edistymää, jokoa on hitaan puoleista johtuen pk-seudun työkomennuksesta mutta joka vkl yritän sitä saada eteenpäin, metsästyskausi kun kolkuttelee jo ovella :)
Tuossa vielä kuva nykykunnosta:
50673
Niinjoo, tuosta ruskeasta venekatosta saatan ottaa ryhdimmät jouset tai sitten en. Riippuu siitä onko joku kiinnostunut ostamaan sen ja jos niin haluaako tuosta vihreästä hyvät soa-lehdet vai hieman käyremmät mitkä siinä nyt paikallaan.
Eli jos jotakuta kiinnostaa tuo ruskea niin hierotaan kauppoja :)
Jos tarviit takapuskuria, niin tule hakemaan. Alkuperäinen on joutilaana.
Jos tarviit takapuskuria, niin tule hakemaan. Alkuperäinen on joutilaana.
Kiitos reilusta tarjouksesta :) mutta tähän on tarkoitus tehdä järeät puskimet rehdistä palkista joista vetää ja joilla voi työntää pelottomasti. Kaavailin vähän pätkästä runkopalkeista ja viedä puskimen niin sisään kun vaan voi ja tehdä siihen pikapultattavan koukun.
Etupuskuria ajattelin jättää sen verran ulos että sen etureunaan tulee vinssipeti ja että palkin yläosa on osa vinssipetiä. Suunitelma sen suhteen ei ole ihan valmis ja valmistuu tehdessä, mutta tarkoitus on upottaa tojon mekaaninen vinssi osittain hiekkapeltiin, melkein kiinni jäähdyttimeen.
Täytyy vaan jotenkin suojata syylaria mahd. vaijeririkon varalta.
Tarveis keksiä vaan se kardaanin ja vinssin välinen nivel jostain mahdollisimman pienessä koossa, kaavailin teollisuudenn yleisniveltä siihen...
Sitten siihen vinssin yläpuolelle pitäis tuo mahtua vielä aika kivasti:
50679