PDA

View Full Version : hilux ln 170


vertti
29.07.2012, 21:32
olen ajatellut seuraavaksi kulkineeksi tuommoista 170hiluxia.kannataako katsella suoraan d4d koneista,vai onko se vanhempi malli yhtä hyvä vaihtoehto? ja onkos noissa jotain erityistä huomioitavaa v.98-02? kokemuksia kyseisestä autosta kaivattais!

ja tämä olisi tulossa siviili ajoon ja kevyen trailerin veturiksi.rahaa ajattelin sijoittaa max.12000€.

Yölento
29.07.2012, 21:44
Meillä pihassa D4D 170, laitettu joku boxi ja lähtee kuin purkka tukasta. Jossain 2000 kierroksen yläpuolella alkaa jotain tapahtumaan mutta ei karkaa käsistä. Vedetty aika paljon hevoskoppia ja vetää kyllä kunhan muistaa pitää kierroksia. Viime kesänä kun oli lämmintä yli 30 niin meni veteläksi, oletan että oli liian lämmintä hengiteltävää. Muuten ihan kelpo kuljetin, tuo on saatu menemään 7,3 sataselle, matkaa ja vähän kaupunkia sekaan. Negatiivisena puolena mainittakoon juuri kärryn kanssa etupyörien verrattain huono kääntyvyys. HJ on paljon ketterämpi käänteissään.

astalo
30.07.2012, 09:06
työautona tuommonen vanhakoppanen -05 hilux. kun pistetään kärry perään niin kiihtyvyydestä ei paljoa voi enää puhua. kulutus ollut tasaseen 9 l/100km näin kesällä talvella vähän enemmän. Talvella kyllä lähtee -30 pakkasesta käyntiin ilman lämmitystä.

2,4TD
31.07.2012, 05:10
Itsellä -99 mallinen kulkine jolla 370 000km mittarissa ja itse ajanut 150 000km.
Tuona aikana kerran pompannut katsastuksesta kun alapallo piti uusia tänä vuonna.
Siskolla -01 tai -02 ja onhan se eri konella ja pirteämpi väännön suhteen.
Jousissa oli jotakin kipua viime vuonna leimalla ja huoltokirjan mukaan tuohon omaankin oli joskus uusittu.
Tuota omaa sain pirteämmäksi puhaltimen sepityksellä ja Mynä-dieselin avulla
235x15 renkailla tuossa omassa lientä menee 8,7-9,7l ksk-kulutuksella ja 31x10,5 renkailla 9,5-10,5l.
205x16 renkailla tuo siskon kippo menee siinä 7,5-8,5l kulutuksella.

Mika P
31.07.2012, 06:06
Kyllä itekkin kattelesin tuoreempaa versiota, ainakin 170 ei ollut mikään hirmu vauhtipeto ja kulutus oli 235/75/15" all-terraneilla jotain kesällä reippa 9 ja talvella varmaan n.10. Hiacessahan taitaa olla sama kone? Ei kyllä ainakaan firman hiacella tarvihe paljoa rekkoja ohitella kaikki hurjat 90hv ja painoa on. Hiacessa taitaa mennä n. 12L/100km kesällä.

tekniikkamies
31.07.2012, 08:59
Hyvä ottaa huomioon, että kyseessä ei ole mikään hirmuinen vauhtipeto. Vanhemman 2LT2 moottorin hyvä puoli on, että se lämpiää talviolosuhteissa melko hyvin ilman webastoakin.

Tuntuu olevan hyvä peli siis lähietäisyydellä pyörimiseen jollain 80 km/h ja pienemmillä rajoituksilla.

Vauhdikkaaseen menoon ja kovasti kuormaa vetäen tuntuisi muunlaiset tekniset ratkaisut paremmilta. Omasta mielestäni jos tarvii kovasti voimaa, silloin suuremmasta sylinteritilavuudesta olisi hyötyä ja Toyotalla niitähän on tarjolla Land Cruisereissa.

Tuolla vakiomoottorilla ei kannata rekkoja paljon ohitella, oma mielipide on että muuttui mukavammaksi ajaa rekkanopeutta moottoritiellä kun laitoin siihen 235/85/16 Hakkapeliitta LT:t. Niillä ajaa mielekkäästi ehkä 100 km/h.

2,4TD
31.07.2012, 16:01
Kyllä itekkin kattelesin tuoreempaa versiota, ainakin 170 ei ollut mikään hirmu vauhtipeto ja kulutus oli 235/75/15" all-terraneilla jotain kesällä reippa 9 ja talvella varmaan n.10. Hiacessahan taitaa olla sama kone? Ei kyllä ainakaan firman hiacella tarvihe paljoa rekkoja ohitella kaikki hurjat 90hv ja painoa on. Hiacessa taitaa mennä n. 12L/100km kesällä.

Eihän hiasella voi edes ajaa yli 80km/h ilman kuppisuojaimia kun ajomelu on niin valtava.
Eihän noissa välityksetkään ole kilpa-ajoon tehtyjä, huiput taitaa olla vakiona 130km/h.
Tuon 100-110 kärsii hyvin pitää matkavauhtina hiluksilla.
Ja helppohan noita sitten on rukkailla itselle miellyttävimmäksi.
Topiikin aloittajalla tuo rahasumma ei ihan pränikkään riitä:D