View Full Version : Huuto VAROITUS
Pieni varoituksen sana on paikallaan tännekkin. kannattaa varoa autokauppiasta joka löytyy netin syövereistä tittelillä kinnulan vahvinmies vm10.(selvittäköön ken tahtoo nimen) hän vaihtaa autoja ja myy eteenpäin. unohtaen tiettyjä lupauksia autosta. minun tapauksessa unohti ottaa talvirenkaat mukaan kun vaihdoin volvoon ja lupasi vielä lähettää matkiksessa ne minulle. eipä näkynyt ja kun kysyin renkaita tänään väitti että jeeppi jonka annoin vaihdossa oli kone hajonnut ja hän ei lähetä niitä vaan minun pitää maksaa hänelle puolet volvon pyynistä takaisin. apropoo rupesin leikkimään salapoliisia ja selvitin että hän oli myynnyt jeepin jo kokkolaan. No minä reippaana poikana uudelle omistajalle soittamaan kokkolaan ja selvittämään asiaa onko kone ehjä. Noh olihan se ehjä ja uusi omistaja oli todella tyytyväinen autoon. kyseinen ihminen kenelle minä jeepin luovutin oli väittänyt ajaneensa autolla kaksi vuotta vaikka vaihto tapahtui 12.7.12 ja hän myi auton noin viikko siitä eteenpäin. jeepin uusi omistajakin ihmetteli kun hänelle selvisi että kyseinen voimamies on vain viikon ajanut autolla vaikka väitti ajaneensa kaksi vuotta! kannattaa varoa jos kyseiselle järjenjättiläiselle tarjoaa jotain vaihdossa. vielä voisin esittää kysymyksen että mitäköhän muut tekisi tässä tilanteessa. itse lonnin maanantaina posliini laitokselle juttelemaan herran hämäristä kaupoista.
NewJuhani
28.07.2012, 18:49
Paa tänne puhelinnumerot näkyviin.
EN VIITSI LAITTAA ETTIKÄÄ ITE NIMELLÄ JA FINDILLÄ!
Juttelin äsken puhelimessa kyseisen herran kanssa ja väitti olleensa kaksi viikkoa ruotsissa ja siksi ei kuulemma ole lähettänyt renkaita! Kun kysyin häneltä vastausta kahden vuoden jeepillä ajoon sanoi että ei tarkoittanut sitä autoa vaan jotain muuta mikä hänellä oli ollut ja minulle sanoi vaihdon yhteydessä että ei ole aikaisemmin jeeppiä omistanut! Kysyin häneltä hurjaa summaa minkä halusi minun palauttavan sille (2000€) ja parin tunnin päästä vaan enää tonni niin kuulemma häntä vain vitutti tyylini kysyä renkaista ja siksi sanoi niin! Moottorin rikkoutumiseen hän sanoi korjanneensa sen enne uudelleen myyntiä textiviestillä ja kun puhuin niin syy auton myyntiin oli että ei tykännyt ajaa sillä! No nyt kauhean huudon jälkeen hän lupasi lähettää renkaat minulle matkiksella ja vielä yritti josko minä maksan rahdin ja hän palauttaa rahat! :D arvatkaa suostuinko noin rehellisen miehen ehdotukseen? Lupaan pitää teidät rakkaat lukijat ajantasalla tilanteessa niin saatte hupia päiviinne! Laitan jossain vaiheessa kaikki txt keskustelut tänne jotta ymmärrätte herran ajatuksen juoksua!:D
Tuttu mies, mutta mun kokemusten mukaan ei todellakaan mikään huijari??
Joo ei välttämättä mikään suurin huijari mutta ei mikään hyvä maku mulle jäännyt kaupoista! Lähinnä käteen jäi isotukku rahaa ja paska maku suuhun kun pitää yksistä renkaista vääntää! Millaisesta yhteyksistä mahdat tuntea hänet? Olisi kiva kuulla toisenlainen mielipide?
ollaanpa sitten taas myynti-osiossa ...
Samalta kylältä kotosin, en oo niitä parhaimpia kavereita johtuen ikä- ja harraste-eroista mutta oon tuntenu aika monta vuotta ja ihan mukava heppu kyllä mun mielestä. Ennemminkin sitä sakkia joka antaa huijareiden tuta.
Mutta tällainen kokemus nyt mulla on katsotaan miten käy tuleeko renkaita vai ei viikon sisällä lupasi laittaa tulemaan!
Ennen vanhaan olis sanottu et on hyvä autokauppias...nykyään tommonen automyynti jossa myynnin edistämis keskustelu ei perustu faktoihin ei taida olla ihan laillista. Ennen automyyjäkin saattoi olla ihan hyvä jätkä joka kusettaa vaan asiakkaita. Nykyään oon oppinu et AINA annetaan raha/paperit kun hinta on tilillä/hanskassa ja rek. ote ja muodollisuudet hoidettu,jos jotain jää jälkitoimitukseen ni myös osa kauppahinnasta jää jälkitoimitukseen. Mahdollisessa rosiksessa kun ei oo mitään näyttöä mistään ja osapuolten tarinat eroavat täysin joten homma menee mappi ööhön.
No kyllähän tuo on melkoista haistapaskaa, jos pitää alkaa vinkumaan rahojaan ja vieläpä väittää auton hajonneen, vaikka on jo myynyt etiäpäin. Ihan oikein että vaadit ne kaupassa sovitut renkaat ja oikein on myös se että noista spedeistä varoitellaankin.
homma on edistynyt sen verran että renkulat ovat postissa ja kuvan oon kuitista nähnyt nyt vaan odotetaan että sopiiko ne volvoon vielä! :) mulla on sen verran hyvä tilanne että myynti ilmoituksessa on lupaus kaksista renkaista ja tekstiviesti jossa lupaa laittaa renkaat postissa tulemaan ja toinen viesti missä sanoo puhuvansa paskaa renkaista joten oli ainakin päijät-hämeen poliisin mielestä selvä tapaus lievästä petoksesta ja olivat myös ihmeissään muka rikkinäisestä autosta ja rahan vaatimisesta takaisin vaikka auto oli ehjä ja myyty jo etiäppäin. Katsotaan mitä tuleman pitää
Renkaat tuli ja sopivatkin vielä volvon alle. yhteen vetona tähän asiaan tavaran ja rahan vaihtosuhde täytyy olla oikea muuten joudut tappelemaan asioista!
metsienmies
03.08.2012, 18:46
Tässä maassa pitää pitää puolensa ja hienoa että asiat meni lopulta hyvin! :)
Porvoon Hilma
03.08.2012, 19:32
Renkaat tuli ja sopivatkin vielä volvon alle. yhteen vetona tähän asiaan tavaran ja rahan vaihtosuhde täytyy olla oikea muuten joudut tappelemaan asioista!
Hyvä, että ratkesi tuolleen. Lakimiesten puuttuessa peliin käy niinkuin entiselle asianajajalle: Sotkuiset asiat selvitetään ja selvät sotketaan. :) Rahat menee kummassakin tapauksessa :)
hyvä että selvis.jokseenkin josken kommentit herättää kysymyksiä kun nuin puolustelee.selvää paska puhetta jos auto myyty eteen päin ja koneet rikkoontunu vaikka ei ollukkaan.vituttaa tuollaiset pelleilijät