Kirjaudu sisään

View Full Version : FIAT 127 Officrossi? MYYDÄÄN?LAHJOITETAAN?


Punanenä
27.07.2012, 12:02
Katsotaan mitä syntyy kun otetaan fiiatti,putkinippu,rangerover akselit,niva jakolaatikko,130hp rover pensakone + laatikko ja läjä sekalaista romua:D

Eli uutta pitkää rojektia suoltaa talli ulos:)

Lähtökohta on tämä, pääosa kamoista on jo olemassa....

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=110099

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=110100

ZeiZei
27.07.2012, 12:11
Jotain tuon tyylistä?

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=162&pictureid=16942

Kuva Racing Rabbitin (k)ansiosta :)

Punanenä
27.07.2012, 12:12
Jotain tuon tyylistä?

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=162&pictureid=16942

Kuva Racing Rabbitin (k)ansiosta :)

Kyllä, Juurikin tuon tyylistä

ssuvik
27.07.2012, 13:41
Säilyyhän tuo väri valmiissakin autossa?

Punanenä
27.07.2012, 14:26
Säilyyhän tuo väri valmiissakin autossa?

Se taisi olla myynnin ehto kun ostin tuon auton:D

Limite
27.07.2012, 16:54
Nyt lopetat Vesu tuon kaljoottelun tähän paikkaan!Se keitto saa sun aivoissa aikaan vähä liiaksi kumallisia ajatuksia:D

Dectane
27.07.2012, 22:37
Jotain tuon tyylistä?

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=162&pictureid=16942

Kuva Racing Rabbitin (k)ansiosta :)

Offtopic, mutta onko tuo rakennettu joskus kauan sitte? Muistan katelleeni tuota joskus ala-asteella :D

tapsa4x4
27.07.2012, 23:01
Offtopic, mutta onko tuo rakennettu joskus kauan sitte? Muistan katelleeni tuota joskus ala-asteella :D

On tehty ja purettukin aikoja sitten.

Dectane
27.07.2012, 23:05
On tehty ja purettukin aikoja sitten.

muistaakseni joskus 2000 luvun alussa ollu myynnissä nettiautossa :D

burton
27.07.2012, 23:25
asiallinen rek.kilpi. ihan selkee vika-127!

KoniJeep
27.07.2012, 23:44
On tehty ja purettukin aikoja sitten.
OT: tais olla vuosi 1993 ku olin apparina tuon akseleille, rungolle ja jakolootalle... ja meinasin ostaa tuon moottorin, lootan ja siinä kiinni olleen Scotukan...:D

Jäädään jännäämään mitä tästä topicin fiiusta syntyy

porro1
30.07.2012, 19:58
Se taisi olla myynnin ehto kun ostin tuon auton:D

miksi pilata vanha 127 jollain isoilla pyörillä ja koneella joka ei ole sen oma,
kysyn :eek:
väri pitää ainakin vaihtaa :)

tuomaritulee
30.07.2012, 21:49
Itse olen fiat/lancia harrastaja henkeen ja vereen. JOTEN toivon, että jotain todella hyvää!;)

isuzubj
31.07.2012, 04:30
Ostakaas harrastajat multa Fiat 127 oisko ollu 82 se stella mukaan saa vanhemman mallin takavalot piti modata perä uusiks.. ajettu kesäsin mummolla ollut hyvä aihio. nyt seissyt 3v:(

Punanenä
03.08.2012, 06:47
On aika mielenkiintoisto saada kaikki vehkeet mahtumaan näin lyhyeen tilaan:o
Moottori tulee näköjään jonkunverran vinoittan että vetari (välikardaani) mahtuu olemaan paikallaan ja jakolaatikkoa saa keskemmäs runkoa.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=110575

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=110576

mitähän repsikka tuumaa tuosta jakolaatkon paikasta:D:D.....

Autocad kuvaa osien ja rungon sijoittelusta

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=110577

Nuo järkyttävän suuret etuiskarit liittyy tuohon voimakkaaseen takamoottoriin ja lyhyeen akseliväliin:eek:

Punanenä
03.08.2012, 15:55
Moottorin korvat valmiit, seuraavaksi jakolaatikon ja tukivarsienkorvien palkit...


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=110604

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=110603

Racingrabbit
03.08.2012, 17:34
On tehty ja purettukin aikoja sitten.


Meni suurin inspiraatio autoon kun lippasin sen nurin kesällä 2006
Purettu ja osat on jatkaneet elämää muissa autoissa ympäri suomea :D
Muistakaa tehdä kunnon kaaret ja vyöt autoihin,ne pelasti kuskin enimmiltä vammoilta tässä tapauksessa.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=162&pictureid=110619

sisua45
03.08.2012, 20:15
130hp rover pensakone + laatikko

En ollu varmaan ainoo, joka ajatteli että kyseessä on rangen V8. :D

Nähtiin tänään siisti kerman värinen Rover Vanden Plas.

Punanenä
03.08.2012, 23:12
Kiitoksia kuvista, Tästä autosta tulee hyvin samantyylinen....Korin ulkopuolisia kaaria täytyy harkita,eivät varmaankaan olisi pahasta....
Painopiste takana+pirusti voimaa= ympärikippaaminen ylämäessä:)

PS: sittiäisen taka-tukivarsimalli otettiin juuri tuosta kuvan fiiatista ja se toimi hienosti.....

Norrena
06.08.2012, 11:55
Nyt on pakko viilata pilkkua: RacingRabbitin Fiat oli mallia 133. On muodostaan huolimatta ihan eri auto kuin 127. Takatuuppari ja siksi varsin suosittu jokkiksessa.

Punanenä
06.08.2012, 18:57
Moottori lähti pois että tilalle voi suunnitella syyläria,tankkia,akkua,iskareita ja
:Dvinssiä:D....

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=110853


Vanha auto mutta ei yhtään hitsattavaa ruosteen takia:)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=110852


Uusi konehuone on jopa tilava...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=110851


Ei ole aivan yksinkertaista rakentaa vahdevivustosysteemiä kun moottori on väärässä päässä autoa ja vielä väärinpäin.... Asiaa on pohdittu muutamaan otteeseen, sähkö-hydrauli-pneumatiikka-vaijeri-vivusto mietiskelyä ollut ja aika paljon tupakkaa mennyt...

Viimeisin ajatus on nyt tälläinen tanko/vipu hässäkkä...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=110855

BJ-40/76
07.08.2012, 22:32
Onko kukaan tehnyt maanuaaliaskiin räikkä-toiminteista siirtoa?

Siis esim. räikkä valitsin pyörittää rumpua, missä ensimmmäinen ura eteen taakse liikkeelle, ja toinen sivulle liikkeelle?

Olisi vaan helppo ajaa, kun ei tarvis miettiä muuta kuin että kumpaan suuntaan ja varmasti tarpeeksi pitkälle.

Joskus ihmettelin jossain rompepäivillä n.3 metriä pitkiä kuorellisia käsijarruvaijereita, semmosillahan sais tuon h-kaavion siirrettyä myös.

p.s Tuolle nivan jakolaatikolle en myöntäisi tapaturmavakuutusta, tulee tuosta vetoakselista niin paljon vääntöä, että! siis verrattuna alkuperäiseen.

Taisto
07.08.2012, 22:56
Toyota corolla yms. löytyy varsin toimivaa vaijerivälitteistä vaihdekeppiä- muistaa vain purkaa myös vaihteistonpään nivelet mukaan. Vaijeritkin on helpot jatkaa, koska päissä milliset kierteet.

Punanenä
08.08.2012, 05:32
Onko kukaan tehnyt maanuaaliaskiin räikkä-toiminteista siirtoa?

Siis esim. räikkä valitsin pyörittää rumpua, missä ensimmmäinen ura eteen taakse liikkeelle, ja toinen sivulle liikkeelle?

Olisi vaan helppo ajaa, kun ei tarvis miettiä muuta kuin että kumpaan suuntaan ja varmasti tarpeeksi pitkälle.

Joskus ihmettelin jossain rompepäivillä n.3 metriä pitkiä kuorellisia käsijarruvaijereita, semmosillahan sais tuon h-kaavion siirrettyä myös.

p.s Tuolle nivan jakolaatikolle en myöntäisi tapaturmavakuutusta, tulee tuosta vetoakselista niin paljon vääntöä, että! siis verrattuna alkuperäiseen.

Tuo on aivan totta, Tässähän on nyt yksi ylimääräinen noin 1/3,5 perävälitys ennen jakolaatikkoa lisäämässä vääntöä + suurempi moottori.
Toisin sanoen kaikki kepit ykkösellä on vääntö jotakin suurta.... Roverin vaihdelaatikon välitys suhteista ei viälä ole tietoa.
Nivan jakolaatikko asennetaan niin että se on helppo korjata tai vaihtaa tarvittaessa, Legendat kyllä kertovat sen olevan hyvinkin luja lukuunottamatta alkuperäisiä kiinnikkeitä:confused:

Mikähän muuten on Rangen akselien välitys? Olikohan range rover vogue mistä akselit on...

pjtk
08.08.2012, 07:53
Mikähän muuten on Rangen akselien välitys? Olikohan range rover vogue mistä akselit on...
Rangessa on aina 3.54 välitys perissä.

Jani E
08.08.2012, 16:56
onhan susukin jakistakin kehuttu kestäväksi, mutta tollain kun on etuvedon laatikko josta tulee voima jakikseen niin kummasti se kaiken kestävä susukin jakis on porsinut useempaan kertaan :D rattaat sisältä palasiksi pari kertaa ja etuvedon tumppi katkennut monta kertaa...
ja harvavälitteiset akselit lisää tuskaa...

epäilen siis että nivassa olisi paljon kestävempi jakis :D

Tuoppo
09.08.2012, 10:29
kyllä tuo suzan jakolaatikko on mulla kestänu vaikka siinä on edessä golfin 1,6litranen voimajone ja golfin laatikko josta perä hitsattu lukkoon. tällä hetkellä 31" gumet alla mutta katotaan sitte ku saane 35" alle. tosi ei olla vielä mitään kovin rankkaa mettä reissua tehty ku alusta kaipais vielä laittoa ja on siinä paljo muutaki

bluevan
09.08.2012, 12:14
Mulla oli volvon 2.3 ruisku vinokone ja 410 jakis tossun välityksellä,patrolin lukkoakselit 4.56 väleillä ja sai happea sekä saa edelleen nykyisellä omistajalla.Eikä pienintäkään ongelmaa jakiksen kanssa.
Renkaina nyt jo lähes loppuunajetut 35set muzzillat.

Paljonok tuo tulevan voiman välittäminen sitten heikentää kestänyyttä ?

Jani E
09.08.2012, 16:56
1,3 corolla 12 tappinen kone oli jo liikaa jakikselle, ja katkes myös hjn takaakselin pinjoni kerran 35" renkailla :D
ja nykyinen 1,9tdi rikkonut jo aika monta kertaa jakiksen. ja renkaina 37" mudzilla...

sinnehän vois laittaa nivan jakiksen jos se kestäis enempi :P
mutta eiköhän siitä tule tietoa jahka punanenän auto ajossa...

Punanenä
10.08.2012, 19:08
Tänää rojekti eteni hyvin, Olut- peikko perkeles pysäytti työt ja homma siirtyi suunnittelun puolelle.

"Moottorirunko" on paikoillaan ja siitä jatketaan.. Nyt ei kuvia....

porro1
16.08.2012, 20:44
Tänää rojekti eteni hyvin, Olut- peikko perkeles pysäytti työt ja homma siirtyi suunnittelun puolelle.

"Moottorirunko" on paikoillaan ja siitä jatketaan.. Nyt ei kuvia....

onko kamera rikki :eek:

Punanenä
17.08.2012, 05:31
Ostin muuten eilen läjän katkaisulaikkoja taas:D. Käväisen tänään raastamassa fiiatin pohjaan tilaa jakolaatikon palkille ja samalla otan sitten kuvia..
Pitäsi vaihdelaatikkokin ottaa auki että pääse hitsaamaan tasauspyörästön lukkoon.

Punanenä
17.08.2012, 14:49
Takarunkoa soviteltu paikalleen, se on upotettu korin runkopalkkien kanssa samalle tasolle

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=111782

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=111781

En tiedä kumpi on parempi..... Läpimätä japsi vai tämä, Autossa on alustamassa myös korin sisäpuolella pikimattojen ja muiden massojen lisäksi:eek:
Jos joku tuntee hyvän liimanhaistelijan niin täälä saa ilmaiset tinneripölyt:)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=111786

Toinen pitkittäinen runkopalkki heftattuna paikalleen, myös se on puoliksi upotettu.. Täytyy yrittää pitää auto matalana että sillä voi ajaa lujaa:D
Runko tulee eteen asti koska siihen on hyvä sitten kiinnittää iskaritorneja yms.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=111785

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=111784

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=111783



Roverin pyörän-navasta sain sorvattua nivan jakikseen soipivan laipan, Jo toinen sorvattu tuote mitä olen tehnyt:)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=111779

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=111778

Tuo jakiksen palkki on muuten tehty trukinpiikistä:D

Punanenä
18.08.2012, 16:30
Toinenkin pitkittäinen runkopalkki paikallaan ja osa vaihteensiirtäjistä myös,vaihdekeppi siirtyi vivustosta johtuen 20cm taaksepäin, Kaikenmaailman puurot siivottu ohjaamosta.
Seuraavaksi täytyy asentaa moottori paikalleen että tietää jakolaatikon oikean sijainnin moottoriin nähden, Tuo roverin vetari kun määrittää sen paikan enkä halua muuttaa sen pituutta, liukua löytyy noin 3cm.

Moottorin asennus sinänä on pirullinen koska se tapahtuu alakautta:mad:
Täytyy myös pohtia tuleeko autoon vilkut,jarruvalo yms:eek:

vilenius
18.08.2012, 17:15
kääntyykö tuo jakis niinku toisinpäin kuin alunperin on vai miten oot asemoinu moottorin ja jakiksen?mietein vaan että ookko miettiny lähteekö tuo eteen vai taaksepäin ku lähet liikkeelle:)

Punanenä
18.08.2012, 17:25
kääntyykö tuo jakis niinku toisinpäin kuin alunperin on vai miten oot asemoinu moottorin ja jakiksen?mietein vaan että ookko miettiny lähteekö tuo eteen vai taaksepäin ku lähet liikkeelle:)

Voit uskoa että asiaa on mietitty:D, ajattelin asian niin että pyörikööt akselit niinkuin tahtoo ja tarvittava käänto tehdään akseleissa "murikkoja" kääntämällä..
Tuo jakolaatiikko ei itsessään käännä mitään... 10 vaihdetta taakse ja kaksi eteen olisi jonkunlainen katastrofi:o

Limite
18.08.2012, 18:23
Se on kyllä niin satavarma että tämän keksinnön suorittaessa ensiesiintymisensä tositoimissa ni paikalla nähdään myös muuan jeeppimiäs videointivälineineen :D

porro1
19.08.2012, 10:36
Täytyy myös pohtia tuleeko autoon vilkut,jarruvalo yms:eek:

ei ne valot ole pahaksi :)
kaveri näkee takana ja edes minne menet ja mitä teet. :D

Punanenä
21.08.2012, 19:35
Vaihdelaatikko aukaistu että saadaan tasauspyörästö esille, Piilotettuja sokkia olivat engelsmannit laittaneet tuohon..Onneksi oli korjaus opas olemassa, ilman sitä mahdoton tehtävä:confused:.
Muutoin näyttää kyllä pirun laadukkaalta tekeleeltä:)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=111994

Vaikka se on hieno niin räplääminen kielletty:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=111993

Tasauspyörästö hitsuuttamolle menossa...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=111995

Lisää vaihdetankojen asettelua:o

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=111996

"Klenkka"(http://forums.offipalsta.com/member.php?u=18503) vaihtoi moottoriin myös uuden nokkaremmin varnuuden vuoksi ettei kone leviä ensimetreille remmin poikkeamiseen:)

0ltzi
22.08.2012, 14:03
komiaa rautaa tässäkin projektissa :D

melkonen härpäke tosiaan tulossa :D

Punanenä
07.09.2012, 17:53
Vaihdelaatikko on nipussa, Jakolaatikon vaihteensiirtäjät modattu vaijeritoimisiksi, ei sitten apparin tartte istua keppi perseessä:D.
keskilukon siirtäjä-akseli ei enää liiku pituussuunnassa vaan on pyörivä, olipahan homma tehdä pylväsporakoneella siirtoura akseliin:eek:

Moottori istutettu tänään paikalleen. Uaz toimi nosturina jolla fiiatti nousi ilmaan ja sitten vaan moottori alle ja fiiatti päälle:)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=113128

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=113129

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=113126

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=113124

mxä
07.09.2012, 18:26
huh huh :D nyt o hurjaa... :)

v.kurahaara
07.09.2012, 19:06
taitaa tulla aika taka painonen auto kun kone noin takana.
tai sit ei jos eteen tulee hyvin painoa kans ?

Punanenä
07.09.2012, 19:15
taitaa tulla aika taka painonen auto kun kone noin takana.
tai sit ei jos eteen tulee hyvin painoa kans ?

Autosta tulee tarkoituksella takapainoinen että saadaan tiimin logo näkyviin kunnolla auton pohjasta:D

v.kurahaara
07.09.2012, 19:44
mut eikö se ole vaarallinen jos on liikaa taka painoinen ?
menee pian perän kautta ympäri ?

Jare
07.09.2012, 21:14
Autosta tulee tarkoituksella takapainoinen että saadaan tiimin logo näkyviin kunnolla auton pohjasta:D

No, no.....eli näitä keulimis kuvia odotellaan:D:D:D

TT|
07.09.2012, 22:09
Mulla olis yksi vaijerikeppi ylimääräsenä, jos vielä on tarvista.

Punanenä
08.09.2012, 04:39
mut eikö se ole vaarallinen jos on liikaa taka painoinen ?
menee pian perän kautta ympäri ?

Onhan se. Etukonehuone on sen verran pieni että syylärin lisäksi sinne on vaikea saada ujutettua lisää tavaraa painoksi, Hyväpuoli on ettei mitään painoa juurikaan tule taka-akselin takapuolelle..

Punanenä
08.09.2012, 04:43
Mulla olis yksi vaijerikeppi ylimääräsenä, jos vielä on tarvista.

Jos laitat kuvaa ja mittaat vaijerin liikkeen niin katson josko siitä saisi jakolaatikon kepin. Tulisi sitten yhdellä kepillä jakis niinkuin yleisimmissä maastureissa eikä kahta erillistä:)
Jotakin sellaista että sivuliike on lukko päälle-pois ja pituusliike olisi 1-vapaa-2...

caltsu
08.09.2012, 18:33
Kyllä täällä osataan sitten jos jonkinlaista vekotinta rakentaa.
Näitä projekteja kiva lueskella.

Makee peli tulossa!

Punanenä
08.09.2012, 20:54
Kyllä täällä osataan sitten jos jonkinlaista vekotinta rakentaa.
Näitä projekteja kiva lueskella.

Makee peli tulossa!

Kiitoksia:) Tämäntyyliset viestit ajavat sohvalta projektin kimppuun:D
Kiitos kiitos:)

TT|
10.09.2012, 13:50
Jos laitat kuvaa ja mittaat vaijerin liikkeen niin katson josko siitä saisi jakolaatikon kepin. Tulisi sitten yhdellä kepillä jakis niinkuin yleisimmissä maastureissa eikä kahta erillistä:)
Jotakin sellaista että sivuliike on lukko päälle-pois ja pituusliike olisi 1-vapaa-2...

Eilen jo heiluttelin vaijereita, mutta ei ollu mittaa just sillon ja unohtu kun jotain muuta tein. Koitanpa tänään muistaa. Keppihän on TDI Toledosta.

klenkka
01.10.2012, 20:08
mitenhän ajattelit saada ton panun kuumaax ?

Punanenä
02.10.2012, 04:25
mitenhän ajattelit saada ton panun kuumaax ?

Tämä olisi yksi vaihtoehto
http://www.partco.fi/raksarjat/megasquirt/

v.kurahaara
02.10.2012, 20:02
tuleeko viä turbo ?

porro1
02.10.2012, 20:04
tuleeko viä turbo ?


siinä on tehoa jo tarbeeksi nyt :D

Taisto
02.10.2012, 21:21
Hieno projekti ja seurataan kyllä. Pakko laittaa kuva myöskin 4wd 127:sta...

Punanenä
03.10.2012, 18:30
siinä on tehoa jo tarbeeksi nyt :D

Tällä hetkellä tehoa on juuri sen verran kun pumppukärryä työntävän asentajan käsivarsistä löytyy:o
Mitähän mieltä nivean jakolaatikon päällä istuva appari olisi turbottamisesta? :D
Projekti seisoo nyt hetken ajanpuutteen vuoksi, Jäi siihen että jakolaatikko palkkeineen on heftattu paikalleen...Jatkuu kun löytyy aikaa:mad:

Kerros Taisto lisää tuosta toisesta 4x4 Fiatista?

Taisto
03.10.2012, 19:50
Pohjana subaru domingo neliveto. Päällä lyhennetty 127:n kori. Keulan ja takaosan sai irti vanhan B-ryhmäläisen tyyliin. Tuli mulle projektina... Laitoin käyntiin ja ajoin pihassa muutaman metrin, mutta jarruttomana joutui osiksi muihin projekteihin.

Punanenä
13.12.2012, 20:47
Homma alkanut taas pitkän tauon jälkeen:) Ja sehän alkoi jakolaatikon palkin purkamisella pois koska totesin sen sudeksi, Ei jäänyt laatikolle elämisvaraa yhtään ja vaikka mitä muuta vikaa siinä oli :o.
Jakis sai oman apurungon joka kiinnittyy kumeilla auton muuhun runkoon ja koska suurta välipalkkia ei enää ole niin myöskään kolmiovarsituenta ei ole mahdollinen, ainakaan taakse. Tilalle tulee 4-linkki panhardilla (Nivelet tähän on jo hommattu), Panharditon ei käy koska ei ole tilaa asettaa tukivarsia W-muotoon ja jakareita ei haluta laittaa:D
Olisi nyt tarkoitus saada akseli aluksi edes takapäähän ettei tarvitse kaksia pumppukärryjä auton siirtelyyn:eek:

Kuvia ei tähän hätään ole mutta katsotaan niitä sitten kun saan kameran tallille:)

Punanenä
15.12.2012, 19:42
Tässä nyt niitä kuvia:D

Raati keneltä kyselen arvosteluita ja mielipiteitä rakenteista:)
( Sovittiin ettei kuva tule nettiin....VALEHTELIN:D)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=120216


Tukivarret löytäneet paikkansa

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=120211


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=120210

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=120208

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=120209


Jakolaatikon uusi apurunko (ei viimeistelty eikä lopullisia kiinnikkeitä)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=120207


Akselin sheivausta....

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=120206


Siistittynä...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=120215

Tuossa oli myös joku puhelu joka koski LAPARENKAITA............:D

Punanenä
18.12.2012, 20:58
Noniin akseli on hefteissä paikoillaan:) On se aika leveä autoon nähden...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=120419

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=120418


Sehän sitten ristus SOPII tuohon alkuperäiseen pyöränkaareen:eek:.
Tässä on nyt pieni ensiasennusrengas mutta vaihtuu joksikin muuksi aikanaan...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=120421

Lokasuojia tuodaan ulos noin 30cm per puoli että pyörät mahtuu kaarien sisään ja auton muodot muistuttaa vielä alkuperäistä:)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=120420

Tähän tulee moottorin jäähdytysritilät, Ovat sitten osa levikettä :D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=120422

Toisinkuin voisi luulla niin tähän lokasuojanlevityshommaan ei ollut alkoholi lainkaan osallisena vaan levitykset suunniteltiin harkiten ja vakavasti, :eek:

v.kurahaara
21.12.2012, 16:17
kuinka ISOT renkaat tulee ?
et kestääkö paikat.

Punanenä
21.12.2012, 18:50
kuinka ISOT renkaat tulee ?
et kestääkö paikat.

Traktorifirma ei vastaa kyselyyn:mad: Eli rengaskoko on auki...Perus talousmutikkaa tuskin tulee:)

Kesto tuskin on ongelma koska vehkeen hitsaaja on luvannut pitkän takuun hitsausten osalta:). Eikä ole niitä tojotalaisia akseleitakaan joihin porukka hakee ostoskärry tolkulla murrosta,napalukkoa,rattaita,pronssiholkkeja yms..:)


Tässä on nyt paha pelko perseessä että jakolaatikkoa on tuotava eteenpäin... Aiheuttaisi paljon lisähommaa ja apukuljettajan jalkatila pienenisi entisestään:o

Takakardaanin pituudeksi on nyt tulossa noin 50 cm ja sen pitäisi joustaakkin:confused:

Muistakaahan tuo vuoden maasturiprojekti äänestys tuolla ylhäällä:D

vilenius
22.12.2012, 09:24
mullon BJ:sä kans noin 50cm mittanen kartaani takana ja tynnyrijoustot:)
tosin rangen yläkolmiolla et en tiiä sitte miten erilailla aksula sielä kääntyilee joustoisa.

vanha erittäin huonokuva

Punanenä
22.12.2012, 10:22
Eli takakardaani ei välttämättä ole ongelma.. Onko tynnyrijousto BJ:ssä tuplanivellettyä kardaania takana vai riittääkö ihan tavallinen?

Tuossa fiiatissa on hyvin lyhyet tukivarret ja panhardi, Niistä johtuen akselin liikerata ei ole hirviän kaunis... Voi olla että takanen pannaan joustamaan vain vähän ja etunen sitten mahdollisimman paljon.

vilenius
22.12.2012, 16:58
iha tavallinen, BJ:sä aika avara ristikko ja on rälläkällä tehty vielä tilaa.
sitäki tosa katoin tosiaan et on aika lyhkäset noi tukivarret, koita takapää tehä sillai et joustas sisäänpäin mahd paljo ja ulosjoustot kardaanin mukaan.

Punanenä
28.12.2012, 07:43
kuinka ISOT renkaat tulee ?


Periaatteessa 35 sopii korottamatta enempää:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=120772

Kuvassa näkyy tukivarsi raakiles ja akseliakin...Tehostettu hammastanko tulossa ohjaukseen, Ei ole vielä selvää miten ja mihin kaikki kiinnittyy:o

Punanenä
01.01.2013, 22:33
Rangen akselista oli pakko kääntää pyärännavat ympäri että sai kääntovarret oikeaan paikkaan, Kuinkahan vaikuttaa ohjautuvuuteen...

Hammastangon sovittelua ja suunnittelua, sattui olemaan tuollaisia hitsattavia kierrenappuloita:)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=121144

Nappulat upposivat akselikuoreen

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=121141

Apukorva on kai sitten siinä, Vittumaisen muotoinen:)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=121143

Pääkorva olikin sitten helpompi

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=121145

Voi olla että vinotukia pitää lisätä sun muuta, Raidetangon päät pitää keksiä... Sitten vielä yksi perkele odottelee vuoroaan eilikkä OHJAUSTANKO:mad:

young n dum
02.01.2013, 05:45
jumaliste et on asiallisen näköstä rakentelua!!:eek:

tuo hiivatti on ku mielipuolisen näpertely oppaasta temmattu:D ja nimenomaan sellai hyvällä tavalla;) mukavasti erillainen laite tulossa:)

Limite
02.01.2013, 12:20
Näyttää hyvältä ja mukavan suojaisaltakin asennuspaikalta tuo hammastangon sijoitus.Ilmeisesti lähti nuo pyörän navan kiinnityspultitkin suosiolla auki vaikka pikkuisen ryytyneen näköiset olivatkin??:)

porro1
03.01.2013, 17:21
kyllä tästä vielä maastokulkija tulee..

Punanenä
04.01.2013, 21:40
Kiitokskia Jang &Dum, ei teidänkään tekeleet ihan peruskauraa ole:)
Saatiin limite ne umpiruostuneet britti-kokoiset pultit auki bilteman räikkä lenkeillä:o

Tänään asettui etunen ensimmäistä kertaa oikealle kohdalle... Olutta tupakkaa ja KATKAISULAIKKOJA meni kiitettävästi:eek: Mutta siinä se nyt on ristus:cool: Kardaani istuu, ohjausakseli myös.... Näyttää hyvältä:)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=121310
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=121308
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=121307
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=121309

porro1
10.01.2013, 23:44
fiudessa on koe jouset edessä.

Limite
11.01.2013, 20:13
Hyvältä näyttää:) Pitää tulla täs taas joku päivä tein tallille ihmettelemään uusimpia innovatiivisia ja ennakkoluulottomia ratkaisuja:D
Lisää peltiäkin olis matkassa kaarilevityksiä varten;)

Pistäs Vesu kuvaa ohjausakselista niin saadaan ihmetellä miten oot sen toteuttanut

Punanenä
12.01.2013, 13:34
Hyvältä näyttää:) Pitää tulla täs taas joku päivä tein tallille ihmettelemään uusimpia innovatiivisia ja ennakkoluulottomia ratkaisuja:D
Lisää peltiäkin olis matkassa kaarilevityksiä varten;)

Pistäs Vesu kuvaa ohjausakselista niin saadaan ihmetellä miten oot sen toteuttanut

Joo ohjausakseli on ratkaistu ja palikat valmiina,otan kuvan kun saa kameran pajalle:)

Olipahan vesi hyvää sen jälkeen kun sai etuakselin tuentasuunnitelman valmiiksi...
"JF"n tekemä legomalli vei yöunet... panhardithan on tarkemmin ajateltuna aika syvältä perseestä:) SELLAISTA EI VARMASTI TULE ETEEN EIKÄ TAAKSE!:eek:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=175140

Eteen tulee yläpuolinen watts...eikun WARMILAITTEEN-linkki koska tilaahan on ja auto pysyy edelleen matalana:)
Pitkittäistuenta sama kuin "sittiäisen"takatuenta
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42200

Takapanhuilu lentää mäjelle ja tilalle tulee samanlainen hässäkkä kuin "Iston patrol" on,
Se on hyvä ja toimii varmasti:cool
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99179

On fiiattia varten hommattu minikokoiset superswampperit ja iso kemppi jouduttamaan kasausta:D

Punanenä
16.01.2013, 19:55
Kuvatuksia ratin asemoinnista ja Warmilaitteen linkistä:)

Tuolta se nyt näyttää joustovarat pohjassa... :o

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122084

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122085

Ja sitten maksimi ulosjousto...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122080

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122081

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122079

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122078

Ratti asettuu kutakuinkin tuohon, Rattiakseli on varustettu 60 cm pitkällä liukukappaleella joka on valmistettu kuusiotangosta, bilteman hylsystä ja putkesta:eek:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122082

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122083

Tuo teippi ja putki on mallintamassa väliaikaisesti rattiakselin liikeratoja...

Taisto
16.01.2013, 21:41
Hieno projekti. Välillä muutakin kuin porttaali-swappeja.

Limite
17.01.2013, 12:28
Noilla etupään joustoilla sopivan löysällä jousituksella luvassa hiuksia nostattavia lähtöjä Vesun ennakkoluulottoman asenteen ja kuolemaa halveksuvan ajotavan johdosta:D

Repro
17.01.2013, 12:40
Sen on varottava ettei jalka lipsahda rattiakselin päälle jossain megajoustossa tai voi tulla varpailla ahdasta? :eek:

arpati
17.01.2013, 12:48
Mimmoses laakeroinnit tonne takapään ylälinkkien/kolmiotukivarren etupäähän tuli/tulee? Patrollissa näkyy vissiin nipat mutta onko vaan rauta-rauta vai jotain muuta?

Pitäis ittekkin askarrella tollanen jm laitteeseen nin saa yksinkertaisen ja vähemmän liikkuvia tai hajoavia osia. Kolmen pisteen kiinnitys myös visiin paree noilla kovilla nivelillä ts (vetovarren päillä) ettei ala murtua mistään niin helposti (vs 4 linkki)

BJ-40/76
17.01.2013, 14:16
Siis jos on, niin ohjausgeometria lievästi sanottuna "katollaan"

Aloita testit varovasti, on varmaankin "mielenkiintoinen" ajaa:cool:

Ja sitten ohjauslaitteet saavat aikalailla ylimääräistä kuormitusta, sillä tuommoisella geometrialla olka-akselin oletetun jatkeen kohta maassa ja renkaan etäisyys suuri-> siis kun esim ajat 15cm korkeaan kantoon, niin "tökkää", ja vääntää ohjausta sivulle vähän samaan tapaan kuin vanteilla, missä offsettia ulospäin puolisen metriä liikaa?

Pelkäämpä että ohjauslaitteet eivät kestä tuommoisia rasituksia, ja jos pettävät, niin silloin voi oikeasti sattua pahoja henkilövahinkoja :(

Minä pistäsin uusiksi/entiselleen heti..... arvaus: olisko land roverin navat/olkatapit sovellettavissa?

Mutta mielenkiintoista seurata, kun tehdään jotain erilaista!
Siis Peukku!

Joske
17.01.2013, 14:40
Hieno projekti. Välillä muutakin kuin porttaali-swappeja.

Samaa mieltä, hienoa jatkoa Sittiäisen rakennuksessa havaittuun uskallukseen kokeilla ja olla erilainen :)
(ei kuitenkaan välttämättä sillä YnD:n topikeissa mainostetulla "miehekkäällä" tavalla;):D)

porro1
17.01.2013, 16:21
vesu tekee 127 rajulla innolla,
mitä tulee 127 erikoisiin rakenteisiin niin ne on tosi erikoisia livenä !
tallissa non kuva sensuuri käytössä, kaikkia kuvia ei julkasta heti ennen kun
on todettu julkaisu kelpoisiksis.
kohta tarvii mennä katsoon mitä tänään on tapahtunut.

Punanenä
17.01.2013, 16:24
Joo, Jalkaterän murskautuminen estetään koteloimalla rattiakseli, siksi sen juuri on rajattu että tietää mistä rattikardaanitunneli alkaa:D Kytkinpoljin tulee tunnelin vasemmalle puolen ja muut oikealle:o

Takanivelen laakerointi on vaan ihan pelkkä teräspusla rasvanipalla+pultti.. Korvakkeet oltava täysin samassa linjassa ettei rasitu liikoja, Akselinpäässä sitten tosiaan tuo hitsattava hydraulisylinterinkorva...

Ohjausgeometria ei ole varmaankaan aivan niin paha miltä se kuulostaa.
Jos akselia katsotaan sivusta niin olkatapin kulma on sama kuin alunperinkin,
Miksikä tätä kulmaa nyt sanottiinkaan? CasterCamper vai mikä se ny oli...:confused:

Muutos tapahtui kun akselia katsotaan edestä...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122095

Koitan ottaa kuvaa pyöräkulmasta kun pyörä on käännettynä linkkuun, Se näyttää itse asiassa aika hyvältä:)

helmapelti
17.01.2013, 18:28
Noilla etupään joustoilla sopivan löysällä jousituksella luvassa hiuksia nostattavia lähtöjä Vesun ennakkoluulottoman asenteen ja kuolemaa halveksuvan ajotavan johdosta:D

Tuo tuli mullekin mieleen:D Täydet pisteet ennakkoluulottomasta rakentelusta, toiminnallisuuden testaukset varovasti ettei vaan satu mitään:)
Pitää päästä tallille tarkastelemaan!

bluevan
17.01.2013, 19:18
Mielenkiintoisia rakenneratkaisuja :O (osaa nistä en kyl ymmärrä mut ei kait oo tarviskaan)

Onhan niitä hulluja tiedemiehiä muissakin lajeissa :)

porro1
17.01.2013, 21:43
Tuo tuli mullekin mieleen:D Täydet pisteet ennakkoluulottomasta rakentelusta, toiminnallisuuden testaukset varovasti ettei vaan satu mitään:)
Pitää päästä tallille tarkastelemaan!

koska tulet :confused:
vesulla oli tänään siivous into :eek:
ja työkalu seinän järjestys päivä.
kun se pelkää et kuvissa näkyy liikaa likaa :D

porro1
17.01.2013, 21:50
Mielenkiintoisia rakenneratkaisuja :O (osaa nistä en kyl ymmärrä mut ei kait oo tarviskaan)

Onhan niitä hulluja tiedemiehiä muissakin lajeissa :)

kyllä rakenneratkaisut on erikoisia ;)
sekä osat mitä käytetään :rolleyes:
onneksi se vielä puhuu mulle, vaikka olen usein eri mieltä
rakenteiden ja osien kestävyydestä :o

nuti-90
19.01.2013, 13:51
Joo, Jalkaterän murskautuminen estetään koteloimalla rattiakseli, siksi sen juuri on rajattu että tietää mistä rattikardaanitunneli alkaa:D Kytkinpoljin tulee tunnelin vasemmalle puolen ja muut oikealle:o

Takanivelen laakerointi on vaan ihan pelkkä teräspusla rasvanipalla+pultti.. Korvakkeet oltava täysin samassa linjassa ettei rasitu liikoja, Akselinpäässä sitten tosiaan tuo hitsattava hydraulisylinterinkorva...

Ohjausgeometria ei ole varmaankaan aivan niin paha miltä se kuulostaa.
Jos akselia katsotaan sivusta niin olkatapin kulma on sama kuin alunperinkin,
Miksikä tätä kulmaa nyt sanottiinkaan? CasterCamper vai mikä se ny oli...:confused:

Muutos tapahtui kun akselia katsotaan edestä...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122095

Koitan ottaa kuvaa pyöräkulmasta kun pyörä on käännettynä linkkuun, Se näyttää itse asiassa aika hyvältä:)

en kyllä ymmärrä yhtään miksi tuon olet tehnyt.:confused:

Limite
19.01.2013, 22:11
Hei..ei näitä Vesun touhuja kukaan ennenkään ole millään tavalla ymmärtänyt saati käsittänyt mutta aina nää jonkun selityksen on saaneet ja ovat toiminee...viimeistään yrityksen ja erehdyksen kauttat:confused: Ihan yhtä äimänä tässä ite on saanu olla..Mä kannatan varauksetta tuollaista rakentajaa joka valtavirrasta poiketen oikeasti puuhaa omiaan eikä vain kopioi muilta!
Kävin muuten tänään (19.1 n klo 15.30) kolkuttelemassa (hakkaamassa niin saatanasti)tallin ovilla mutta sisältä kuulu vaan jumalaton rokki ja migin laulu eikä ketää vaivautunu tulee avaamaan kulkumiähelle ovee;)

porro1
19.01.2013, 23:22
Hei..ei näitä Vesun touhuja kukaan ennenkään ole millään tavalla ymmärtänyt saati käsittänyt mutta aina nää jonkun selityksen on saaneet ja ovat toiminee...viimeistään yrityksen ja erehdyksen kauttat:confused: Ihan yhtä äimänä tässä ite on saanu olla..Mä kannatan varauksetta tuollaista rakentajaa joka valtavirrasta poiketen oikeasti puuhaa omiaan eikä vain kopioi muilta!
Kävin muuten tänään (19.1 n klo 15.30) kolkuttelemassa (hakkaamassa niin saatanasti)tallin ovilla mutta sisältä kuulu vaan jumalaton rokki ja migin laulu eikä ketää vaivautunu tulee avaamaan kulkumiähelle ovee;)

soita ensi ja kerro koska olet tulossa, :)
tarvii näimä asentaa se vieras kello/valo, :confused:
että tietää koska joku haluu kylään. :eek:

Limite
19.01.2013, 23:28
nO VITTU!! on sanottu että ovi on auki kun lukko on pois!! Meinaakko oikeesti että olisitte puhelimenki siinä metakassa kuullu?Ei pahalla pörrö:)
Ja edit...en mä tiä koska oon tulolla...luulin että frendien tallille saa tulla koska vaan vai mitä pirtua siä puuhataa?*? :)

porro1
19.01.2013, 23:48
nO VITTU!! on sanottu että ovi on auki kun lukko on pois!! Meinaakko oikeesti että olisitte puhelimenki siinä metakassa kuullu?Ei pahalla pörrö:)
Ja edit...en mä tiä koska oon tulolla...luulin että frendien tallille saa tulla koska vaan vai mitä pirtua siä puuhataa?*? :)

:eek: olin itse sillon töissä vielä... :cool:

Punanenä
20.01.2013, 07:34
Minähän se sielä olin mölyämässä enkä kuullut ovenkoputuksia kuulosuojaimet päässä:o, Pakko pitää niillä pakkasilla ovet kiinni...

No kuitenkin KIITOKSIA kaikille kannustuksesta, aina se auttaa jaksamaan näitten projektien kanssa:)

Uusimmat kuvat...

Iskarien kiinnityspalkki, tuosta menee vinotuki keskelle autoa, Noiden kahden vaakaputken väliin tulee myös kolmiot

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122242

Lattian pellitystä, päädyin tälläiseen ratkaisuun

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122249

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122243

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122246

Runko yritetty hitsata tarkasti:o

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122247

Tuolla aikaisemmin oli puhetta niistä pyöränkulmista:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122245

0ltzi
20.01.2013, 08:58
mikä jumankauta toi syyläri systeemi tos pöydällä on? :D

Punanenä
20.01.2013, 09:09
mikä jumankauta toi syyläri systeemi tos pöydällä on? :D

Se jääköön salaisuudeksi:o

0ltzi
20.01.2013, 10:25
Se jääköön salaisuudeksi:o

puhallin ku olis ni tulis paremmin lämpö tallii?? ;)

Limite
20.01.2013, 11:44
Äijäthän on siivonnut tallin siistiksi:)
Fiiussa taitaa ensistartti päivä lähestyä tuolla työtahdilla joutuisasti

allu-85
20.01.2013, 18:59
Erikoinen projekti. Tuota samaa katsoin kuin Oltzikin, eli lämmitys autin jäähdyttimellä? Flekti tuohon vain niin tapahtuukin nopeammin.i

porro1
20.01.2013, 20:44
Erikoinen projekti. Tuota samaa katsoin kuin Oltzikin, eli lämmitys autin jäähdyttimellä? Flekti tuohon vain niin tapahtuukin nopeammin.i

syyläri jäi siihen putkiin kiini, kun kokeilimme kattilaa.
oli siinä puhalin joka on näimä siirtynyt taka kesä tarvike varastoon :D

mäksä
21.01.2013, 01:33
Se jääköön salaisuudeksi:o

täytyy huudella et on aikas exoottinen projekti :D:D :cool::cool: pinnat siitä,, (eli tykkää :D:D:D)...

BTW,, meinaatko valmiin laitteen käyttää vaa-alla.. ?? :confused::confused:

Punanenä
21.01.2013, 04:32
täytyy huudella et on aikas exoottinen projekti :D:D :cool::cool: pinnat siitä,, (eli tykkää :D:D:D)...

BTW,, meinaatko valmiin laitteen käyttää vaa-alla.. ?? :confused::confused:

Tässä on lähellä kaatopaikka missä on hyvä vaaka,eiköhän se siellä käytetä:)
Yritän saada siitä mahdollisimman kevyen ettei räjähtävä kiihtyvyys jää pelkäksi haaveeksi :D

Punanenä
27.01.2013, 12:38
Pannaas vaihteeksi tätä pienmekaniikkaa näytille:)
Alkuperäinen vaihteensiirto suunnitelma ei enää ole mahdollinen koska etukonehuoneesta tulee tuo helvetin tukipalkki ohjaamoon:eek:

Tässä on vaijerikäyttöinen vaihteensiirrin joka on osa auton kantaavaa rakennetta:cool:

Piirrustus
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122789

Palikat valmiina
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122788

Ohjaamossa kiinni
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122787

Penkkiä on hahmoteltu:o
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122786

Jarrujakin tuli ihmeteltyä, Rangen satulat olivat ihan hyvässä kunnossa vaikka vähän masentavalta näyttikin putsaamattomana, Mutta tämä satuloiden entisöinti alkaa olla jo ihan normaalia huoltoa eikä niinkään projektia eli ei niistä enempää...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122784

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=122785

Mappe
27.01.2013, 16:03
Hienoa työtä ja erityismaininta ruutupaperille tehdystä teknisestä piirustuksesta. Ei niitä Autocadeja ja Solidworkseja välttämättä tarvi :)

Punanenä
27.02.2013, 08:15
Erikoinen projekti. Tuota samaa katsoin kuin Oltzikin, eli lämmitys autin jäähdyttimellä? Flekti tuohon vain niin tapahtuukin nopeammin.i

PERKELE ONKO NYT PAREMPI?:D

"Syyläripöytä" on tyhjä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=124464

Uuret ropellit:)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3171&pictureid=124467

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4815&pictureid=124468

No myönnetään että nuo lämmittää ihan mukavasti:D

Fiiatin rakennuksessa ollut muutakin viivytystä eli projekti nimeltä LISÄÄ PITOA UAZIIN:eek: + perus huoltoa talvisotaa varten...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3714&pictureid=124055

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3171&pictureid=124463

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3714&pictureid=124466

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3714&pictureid=124465


Palataanpa sitten alkuperäiseen aiheeseen taas,
Fiiatti on saanut elimenluovuttajan josta otetaan turvakaaret..

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=124459

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=124460

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=124461

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=124462

Etuiskareille on tehty kiinnitykset, Itse iskarit ovat ilmeisesti kuorma-autosta ja niiden pituus on "Riittävä":D:D

Akku löysi paikkansa samoin jarrutehostaja joka on peräisin nivasta:)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=124458

Etukonehuoneeseen jää vielä tilaa vinssille ja tankille, tankki tosin täytyy tehdä ihan pelkästään tätä autoa varten koska tila alkaa loppumaan:o

TT|
27.02.2013, 10:41
Tuo tontitettu tyyli pukee kyllä fiiua ;)

porro1
27.02.2013, 20:20
Tuo tontitettu tyyli pukee kyllä fiiua ;)

fiude on tukivarsien varassa,
sitä on helpompi työstää ilman jousia.

Punanenä
29.03.2013, 18:55
Sinänsä mitään mullistavaa uutta ei ole mutta jotain on viimeistelty,

Rangen vanteet käännetty,maalattu ja koristeltu hienolla tekstillä:o

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=126678

Tulevat kummit (32")ja vähän vaiheessa oleva rengaskone, Sillä saa kumit päälle muttei vielä pois koska ensimmäinen luistiversio ei toiminut.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=126686

Levysepänsparkoa on jalostettu lisää, Siinä on jopa hyvä istua

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=126687

Ajoasento ei ole se totuttu traktorimainen:D
Kas kun Pörrö suostui valokuvamalliksi:confused:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=126679

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=126691

Jakiksen kiinnitykset on tehty valmiiksi, Siinä on kumityynyt joka nurkassa ja kiinnitysrunko on maalattu punaiseksi koska kaikki punaiset terästuotteet kestää paremmin kuin mustat:p

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=126681

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=126682

Jakiksen päälle tein kopan joka pitää vaurion sattuessa rattaat pois apparin perseestä:D Materiaalit oli taas ensiluokkaisia perkele, Vanhaa kävelusiltaa siis:mad: No ei saa valittaa kun tiedän että osa harrastajista rakentaa työkalut,panssarit,alustan-osat ja kaikki vanhoista lehtijousista:rolleyes:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=126680

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=126690

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=126683

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=126684

Vääränmerkkiset suojat on kaupan ja niistä otetaan tarjouksia;)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=126688

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=126689

Autoon tulee kokeeksi omavalmiste paineilmasylinterit jousien tilalle, Ne ovat vielä kesken ja suunnitelmat muutoinkin vaiheessa mutta kompura on jo olemassa, Päätarkoitus teräsjousien korvaamiselle sylintereillä ei ole korkeuden säätäminen vaan se ettei sopivia jousia yksinkertaisesti tunnu saavan mistään, Näistä tulee varmaankin paljon juttua myöhemmin:)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=126685

helmapelti
30.03.2013, 17:13
Miten tää tarttu mun korvaani?: No ei saa valittaa kun tiedän että osa harrastajista rakentaa työkalut,panssarit,alustan-osat ja kaikki vanhoista lehtijousista

Vain paras jousiteräs on kyllin hyvää aidon Toyotalaadun ylläpitämiseen :D
Ei pysty starkin hintoja maksaan rakenneraudoista ja aidantolpatkin meni jo etu- taka tractionbareihin niin perä ja vaihteistopanssarit piti tehdä lopuista tolpista ja niistä lehtijousista..
Jos auto on 25v vanha niin 20v maanalla olleet aitatolpat sopii hyvin rakenteisiin.

Varros kun pääset kyytiin niin näytän kuinka hj:n kytkin luistaa:) Ihan hyvä meinaan että luistaa, potkii mielestäni jo kivasti 1,2bar ahdoilla ahtosyötöt tapissa. Vois mennä jotain rikki jos ei tarvis kytkintä kuunnella.

Rytari
31.03.2013, 00:29
Miten tää tarttu mun korvaani?: No ei saa valittaa kun tiedän että osa harrastajista rakentaa työkalut,panssarit,alustan-osat ja kaikki vanhoista lehtijousista

Vain paras jousiteräs on kyllin hyvää aidon Toyotalaadun ylläpitämiseen :D
Ei pysty starkin hintoja maksaan rakenneraudoista ja aidantolpatkin meni jo etu- taka tractionbareihin niin perä ja vaihteistopanssarit piti tehdä lopuista tolpista ja niistä lehtijousista..
Jos auto on 25v vanha niin 20v maanalla olleet aitatolpat sopii hyvin rakenteisiin.

Varros kun pääset kyytiin niin näytän kuinka hj:n kytkin luistaa:) Ihan hyvä meinaan että luistaa, potkii mielestäni jo kivasti 1,2bar ahdoilla ahtosyötöt tapissa. Vois mennä jotain rikki jos ei tarvis kytkintä kuunnella.

paljoko starkki tjsp pyytää raudasta?

helmapelti
31.03.2013, 15:58
Eikös noissa "rautakaupoissa" tavara ole metrihinnoissa ja ilman remonttireiskan alennuksia kilohinnat kovia.
On jo aikaa kun oli pakko jotain speciaalia hakea. Ja milläs sitä rahaton hakiskaan kun autokin on ikuisuusrempassa..

Uskaltauduin tikinmaalla UAZin kyytiin ja täytyy myöntää että kyyti ja etenemiskyky oli kehumisen arvoiset.

Punanenä
31.03.2013, 16:41
Eikös noissa "rautakaupoissa" tavara ole metrihinnoissa ja ilman remonttireiskan alennuksia kilohinnat kovia.
On jo aikaa kun oli pakko jotain speciaalia hakea. Ja milläs sitä rahaton hakiskaan kun autokin on ikuisuusrempassa..

Uskaltauduin tikinmaalla UAZin kyytiin ja täytyy myöntää että kyyti ja etenemiskyky oli kehumisen arvoiset.

Vaikka rahaa olisikin niin enemmän arvostan kyllä sitä kun joku tekee arvottomasta romusta täysin toimivia härpäkkeitä;) Mitä hauskaa siinä olisi jos tilaisi valmiit bolt on palikat netistä?

Ilmottelehan kun saat tojotan leimattua niin saat tulla meille esittelemään sitä vetokykyä
Saadaan sitten tuo uazi taas elävien kirjoihin:D

helmapelti
26.04.2013, 17:00
Valitettavasti myöhästyin tuosta vetokykyhaasteesta mutta nyt sitä tuntuis olevan tarjolla:)
Toivottavasti sää sallii pikkuongelmien korjailut vappuajoihin niin voidaan pitää vetokilpailu amerikan malliin:D

Eteneeks tää projekti vai pitääkö tulla tallille apupojaks?:)

NiFa1
26.04.2013, 18:22
Olipa mukava lukea vähän erilaisestakin projektista :D Ilmeisesti ei oo tarkoitus saada kilpien väliin tätä Fiat-Roveria? :D

Punanenä
09.05.2013, 08:54
Olipa mukava lukea vähän erilaisestakin projektista :D Ilmeisesti ei oo tarkoitus saada kilpien väliin tätä Fiat-Roveria? :D

Valot, vilkut yms tulevat toimimaan ja pyörät laitetaan niin etteivät tule korista yli, Ihan vaan siltä varalta että joskus sattuu joku sopiva tekosyy ottaa siirtolaput, Ei siltikään tule esiintymään normaalissa liikenteessä:)

Tänään on ohjelmassa kardaanien ihmettelyä, Etukardaani on helpohko toteuttaa. Se rakentuu pääosin ladan kardaanista.

Takakardaani on haastavampi, Se on lyhyt, liuku pitää silti olla pitkä ja nivelkulmat ovat ulosjoustossa suurehkot:o
Tämän pirulaisen osaset tulevat ilmeisesti pajeron murrosnivelistä ja farmilaitteen piparkakkuputkesta:)

Edit:
Sen verran lisäystä että pyörimissuunnat sattuivat vahingossa sillälailla että vaihteita on eteen viisi ja yksi taakse:cool:

Mase
09.05.2013, 10:46
Edit:
Sen verran lisäystä että pyörimissuunnat sattuivat vahingossa sillälailla että vaihteita on eteen viisi ja yksi taakse:cool:[/QUOTE]


Eihän tolla sitten voi kisata riemukuplaa vastaan:eek:

Limite
09.05.2013, 11:51
Takakardaani on haastavampi, Se on lyhyt, liuku pitää silti olla pitkä ja nivelkulmat ovat ulosjoustossa suurehkot:o
Tämän pirulaisen osaset tulevat ilmeisesti pajeron murrosnivelistä ja farmilaitteen piparkakkuputkesta:)



Oliskohan Cherokeen etukardaanista apuja?? Siinä olis tuplanivel toisessa päässä ja toisessa melko pitkä liuku ja tavallinen murros.Mulla olis yksi keppi tuossa irrallaan mutta se on menossa tuon oman auton takakepiksi.Se joutaisi kyllä käymään tein tallilla jos haluat sillä mallailla ja suunnitella..

Punanenä
09.05.2013, 20:16
Piti laittaa kardaania tänään, mutta eivät jaksaneet kiinnostaa...joten olutta ja puuhastelua levikkeiden kanssa...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=130116

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=130118

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=130117

porro1
10.05.2013, 21:21
Edit:
Sen verran lisäystä että pyörimissuunnat sattuivat vahingossa sillälailla että vaihteita on eteen viisi ja yksi taakse:cool:


Eihän tolla sitten voi kisata riemukuplaa vastaan:eek:[/QUOTE]

kyllä voi...:)

sisua45
11.05.2013, 10:53
Eipä ole ensimmäinen lujaa taaksepäin kulkeva fiat. Tälläkin kylällä on sekoitettu "menestyksellä" 600/850/127 osia, ja neljä pykälää löytyi taaksepäin. :D

Mitäs meinaat tuolle tilanteelle tehdä, sopiiko johonkin väliin suunnanvaihtaja?

Punanenä
11.05.2013, 11:45
Eipä ole ensimmäinen lujaa taaksepäin kulkeva fiat. Tälläkin kylällä on sekoitettu "menestyksellä" 600/850/127 osia, ja neljä pykälää löytyi taaksepäin. :D

Mitäs meinaat tuolle tilanteelle tehdä, sopiiko johonkin väliin suunnanvaihtaja?

Tuossa tuli joku väärinkäsitys.... Kyllä ne akselit pyörii ihan oikeinpäin:)
Jos tilanne olisi ollut jotakin muuta niin olisin kääntänyt perävälitykset ylösalaisin. mutta sitä ei nyt onneksi tarvittu:)

Levike on pohjamaalissa( siinä on pakkeliakin) Ei nuo peltiorigamit aina ihan onnistu:o

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=130216

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=130215

Mikki
11.05.2013, 12:10
Tulee tästä projektista jotenkin mieleen tämä:

http://www.youtube.com/watch?v=9-7QNvIxQTs

".. the badest kick ass ever..."

:D:Dhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif:D:D

Mase
11.05.2013, 12:11
Eipä ole ensimmäinen lujaa taaksepäin kulkeva fiat. Tälläkin kylällä on sekoitettu "menestyksellä" 600/850/127 osia, ja neljä pykälää löytyi taaksepäin. :D

Mitäs meinaat tuolle tilanteelle tehdä, sopiiko johonkin väliin suunnanvaihtaja?

Takatuuppari skodaan myös saa vakio osilla 4 vahdetta taakse ja yhden eteen. Ex työkaveri oli muinoin tehnyt asiakkaan skodasta semmosen vahingossa:D lautaspyörän saa ilmeisesti
molemmin päin paikalleen?

sisua45
11.05.2013, 12:29
Tuossa tuli joku väärinkäsitys.... Kyllä ne akselit pyörii ihan oikeinpäin:)
Jos tilanne olisi ollut jotakin muuta niin olisin kääntänyt perävälitykset ylösalaisin. mutta sitä ei nyt onneksi tarvittu:)


Juu niin tais käydä.

Takatuuppari skodaan myös saa vakio osilla 4 vahdetta taakse ja yhden eteen. Ex työkaveri oli muinoin tehnyt asiakkaan skodasta semmosen vahingossa lautaspyörän saa ilmeisesti
molemmin päin paikalleen?

Kuplankin perän saa kasattua väärinpäin, kun vaan "osaa". :D

helmapelti
14.05.2013, 12:07
Olisit ottanu konepellin mukaan levikemuotoiluun, saisit senkin ruttuun kun pääset ajamaan:)
Toi ei kestä sun käyttöä, sopisko siihen vielä putkireuna?
30mm, sulle mieluiten umpiakselista.

porro1
17.05.2013, 21:04
Olisit ottanu konepellin mukaan levikemuotoiluun, saisit senkin ruttuun kun pääset ajamaan:)
Toi ei kestä sun käyttöä, sopisko siihen vielä putkireuna?
30mm, sulle mieluiten umpiakselista.

tule katsoon mitä sielä pellin takan on :eek:

Punanenä
19.05.2013, 06:14
No nii sitten taas taidetta ilman aivoja:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=130987

Avuksi tuli "Helmapelti" joka on vastuussa komeimmista teräslevikkeistä mitä olen nähnyt ja iliman pakkelia vielä:)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=130989

Tuo yläreuna ei ole vielä hyvä...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=130988

Siellä on syyläri sisällä, syylärin korkki on kuskin olkapään vierssä

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=130986

porro1
19.05.2013, 10:43
pakko tulla katsoon mitä siitä tulee.....

TT|
19.05.2013, 11:03
Nyt on kyllä hienoa jälkeä!

Punanenä
19.05.2013, 19:58
Ristus että löytyi vittumaisesti toteutettavat viimeisetkin muodot takalevikkeille:mad: Eikä asiaa ainakaan helpota millinen pelli.....vetelee vetelee:o

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=131081

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=131082

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=131083

sisua45
19.05.2013, 20:23
http://origin-www.helium3game.com/dni-media/mu-11/media-6347-15218.jpg

Hienoa tuuninkia, ihan niinkuin Leepu rakentaisi. :)

mxä
20.05.2013, 19:28
:)

pee
20.05.2013, 19:58
:)

x 2

porro1
20.05.2013, 21:40
tänään viety talliin lisää `tuunaus rautaa´

Jare
22.05.2013, 08:37
" Akaan Leepu":D:D:D:D:D




Mä vaan nään jo silmissäni, ku ekassa krossissa joku tuuttaa armotta kylkeen, ku kuvitteli mahtuvan just siitä ohi:rolleyes:

Punanenä
26.05.2013, 13:49
Kokeilin saada keskenjääneen vaihteensiirtohässäkän valmiiksi, pituusliike on ihan ok mutta sivuliike on vähintään kamala:o..

Pienkonehuollossa kun kyselin vaijereita sun muuta niin myyjä kysyi että miksi en käyttänyt TYÖNTÄVIÄ vaijereita, En tiennyt että sellaisia on olemassakaan??? Sellaisilla olisi ollut helpompi hoitaa tuo vaihde asia, Voi olla että sivuliikkeeseen sellainen vielä tuleekin jo en saa herkisteltyä nykyistä systeemiä...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=131622

Palikka joka välittää vaijerien liikkeet tankoihin, ylempi on pituusliike ja alempi sivuliike
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=131625

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=131623

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=131624

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=131626

Limite
31.05.2013, 21:48
Tämän kun saapi pelittämään niin että pykälät löytyy rykimäti niin hattua nostan...tosin sitä hattua on saanut nostella ennenkin Vesun rakennelmia ensin hämmästellessä ja sitten todetessa niitten toimintakelpoisuuden:D

young n dum
31.05.2013, 21:58
saatanan kylähullut! :D täshä pitää ruveta miettii jotai iha uusia rojekteja et pääsis ees lähelle näitä leveleitä mitä työ touhuutte!

oikeesti iso hatun nosto ja 1 karhu! hienoa touhuumista... Oikeesti:)

Rotpal GR
04.06.2013, 15:45
Oot säää kyllä aika seppä :D lainaan sun rojekti topikkia vähä, eli mistäs löytäsin budjetti ohrotti patrolliin pitemmät iskarit kun siä oli joku käyny heittää akselit toiselle puolen jousia :eek:

Jypppe
05.06.2013, 02:01
Oot säää kyllä aika seppä :D lainaan sun rojekti topikkia vähä, eli mistäs löytäsin budjetti ohrotti patrolliin pitemmät iskarit kun siä oli joku käyny heittää akselit toiselle puolen jousia :eek:

Elä semmosia rajottimia sinne laita:D Liikkuupahan akselit paremmin.

hutikka
05.06.2013, 06:03
Oot säää kyllä aika seppä :D lainaan sun rojekti topikkia vähä, eli mistäs löytäsin budjetti ohrotti patrolliin pitemmät iskarit kun siä oli joku käyny heittää akselit toiselle puolen jousia :eek:

Sierran takaiskarit on aika pitkät,sellaset laitoin omaani mutta ei mene ihan "heittämällä".

Komee Fiiatti!

Rotpal GR
05.06.2013, 08:45
Ei sillä ajamisesta tuuu mitää jos ei siä oo jonku näkösiä iskareita :o pikku testilenkki pihassa ni totesin sen

mäksä
05.06.2013, 18:18
Sierran takaiskarit on aika pitkät,sellaset laitoin omaani mutta ei mene ihan "heittämällä".

Komee Fiiatti!

scorpion takaiskarit on pidemmät..

porro1
06.06.2013, 23:58
saatanan kylähullut! :D täshä pitää ruveta miettii jotai iha uusia rojekteja et pääsis ees lähelle näitä leveleitä mitä työ touhuutte!

oikeesti iso hatun nosto ja 1 karhu! hienoa touhuumista... Oikeesti:)

rakentajalla on pää täynä ideoita jotka muuttuu päivitäi :eek:
tarvii hiipiä päivemmällä tallille mitä fiudelle on taas tehty :confused:

Limite
17.08.2013, 15:01
Heitetäänpä tätäkin välillä etusivulle.Onkos maisteri itte ehtinyt lainkaan tätä vekotinta raplata vai onko kesä menny vallan muita värkkejä hiplatessa?:D

lepa77
19.08.2013, 08:38
ai että tuosta tulee hieno:):)

mäksä
05.10.2013, 13:22
mitäs tälle kuuluu..??

porro1
27.11.2013, 23:09
tekijällä on toine projekti nyt kesken, niin fiude on säilytys ruudussa tallin kapeimassa kohdassa, ja odottaa osia maakunnasta.

young n dum
20.07.2015, 18:46
mitäs tälle kuuluu..??

:confused:

arpati
21.07.2015, 10:52
Paikallislehdessä oli viimevuonna juttua että kiinteistöön, missä poikien talli oli, tehdään asuntoja. Ohi ajaessa näytti että on jo muutostyökin aika pitkällä joten ei varmaan tallipaikkaa tuolla enää ollut pitkään aikaan. Eikös se verstas ollu vanhan kehräämörakennuksen alakerrassa?

http://akaanseutu.fi/2014/04/02/kehraamoon-tulee-loft-asuntoja-ja-liikuntatiloja/

http://akaanseutu.fi/tag/kehraamo/

Tuolta ei näköjään saa luettua kuin yhden jutun ilmaiseksi...

Punanenä
28.07.2015, 10:47
Arpati tiesi ikein elikkä meidän vanha paja lähti alta ja niinpäin pois... Meillä on uusi paja kyllä mutta se on vähäsen ahdas: :o Fiude on siellä nurkassa jemmassa odottamassa... Oli juurikin puhetta että syksyllä jatketaan sitä eteenpäin taas, ennen sitä pitää eräs pajero saattaa valmiiksi ja sitten on ehkä tilaa nyplätä fiiattiakin.... Eli Kyllä se on vielä olemassa ja ei ole kokonaan unohdettu:)

Tämä ei liity mihinkään mutta tässä on meidän uuden pajan ensimmäinen "auto" joka siellä on tehty:o:):D:eek:



qU9Nxd-V1sY

ch8ZoG_3KVo


mzSAFjBW0h4

helmapelti
31.07.2015, 18:52
Hieno nähdä pörrö ratissa!

Punanenä
04.01.2017, 18:48
Jatketaan tätäkin taas vähän ainakin.. rojektihan on seissyt vuositolkulla mutta on ollut ainakin aikaa pohtia muutamaakin ongelmaa.vaihteensiirto ehkä pahin, vanha systeemi oli susi ikävä kyllä koska paljon vaivaa jne..nyt kokeilen kahdella työntävällä vaijerilla, laitan kuvaa myöhemmin.. isoja ongelmia tuossa on kyllä lisääkin mutta koitetaan nyt ratkaista yksi paha ensin :) se vaihteensiirtoelinhän on oikeastaan takarekisterikilven takana....

Nikuzai
04.01.2017, 21:10
Arpati tiesi ikein elikkä meidän vanha paja lähti alta ja niinpäin pois... Meillä on uusi paja kyllä mutta se on vähäsen ahdas: :o Fiude on siellä nurkassa jemmassa odottamassa... Oli juurikin puhetta että syksyllä jatketaan sitä eteenpäin taas, ennen sitä pitää eräs pajero saattaa valmiiksi ja sitten on ehkä tilaa nyplätä fiiattiakin.... Eli Kyllä se on vielä olemassa ja ei ole kokonaan unohdettu:)

Tämä ei liity mihinkään mutta tässä on meidän uuden pajan ensimmäinen "auto" joka siellä on tehty:o:):D:eek:



https://www.youtube.com/watch?v=qU9Nxd-V1sY

https://www.youtube.com/watch?v=ch8ZoG_3KVo


https://www.youtube.com/watch?v=mzSAFjBW0h4

Punanenä
04.01.2017, 21:52
Nikun videot on saman porukan mutta eri auton kyydistä. Videon auton kyydissä 8v poika, siksi meno maltillista:)

Punanenä
05.01.2017, 19:51
Siinä se nyt on, mistälie korollasta tai jostakin, tämän on pakko toimia koska nyt on varma tunne siitä:D:D:eek:

Upotin sen tuohon putkeen joka tulee olemaan osa kantavaa putkikehikkoa:eek:, upotettu on enemmän reising:o


luovuttaja

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=199859

uusi

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=199857

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5195&pictureid=199858

en vie paikalleen tänään koska liian kylmä, jäätyy vielä kieli vaiteensiirtäjään kiinni...

Nikuzai
05.01.2017, 22:12
Nikun videot on saman porukan mutta eri auton kyydistä. Videon auton kyydissä 8v poika, siksi meno maltillista:)


Sun viestistä ne on, tosin vuodelta 15 :p

Voi hiukka viilistellä ja katella mitä joskus ootte tehnyt, kun kuintekin joku ois sanonu ettei videot näy :D

Punanenä
05.01.2017, 22:29
Joo. Kiitti kun laitoit, en tiedä miksi ne on lakannut näkymästä:confused: tuo sama vehje on täällä maasturiprojekteissa nimellä "kehruuracin pikkuhoojii" etusivulla tällä hetkellä.. se on oikeastaan kokoajan ollut ajossa nämä vuodet. Se on siitä erikoinen tapaus että sillä on ajettu paljon ja korjattu vähän, kestävä vehjes:Dja hauska ajaakkin kun ei tarvitse varoa oikeastaan mitään:eek:

Punanenä
08.06.2018, 16:54
nyt on asiat niin että talli lähtee pois ja tavaraa pitää hävittää, itsellä ei aikaa tämän loppuunviemiseksi eikä tilaa säilömiseen.. menee siis myyntiin tai lahjoitetaan sillä ehdolla että rakentaa loppuun. kaikki tähän asti tehdyt asiat on tehty huolellisesti:)

yht tiedot: vesa puikkonen 044 2139667

Häänrik
24.06.2018, 19:06
Tämä on kyllä ollut mielenkiintonen rojekti, varsinkin kun tässä on lähetty kokeilemaan hammastanko ohjausta ja watt's linkkiä etupäässä joka on omissakin visioissa pyöriny vuosia. Harmi ettei aika riitä ja joudut autosta luopumaan, olisin erittäin kiinnostunut jatkamaan rojektia mutta tunnustettakoon etten uskalla kyllä mitään aikamääreitä luvata kellekkään kun nykyisetkin rojektit hiihtää deadlinejen perässä. :(

arpati
07.07.2018, 20:19
Tuossa eilen Vesan kanssa oltiin jutuissa ja lupailin että fiuden saa kyllä katon alle kylmään varastoon - jos ei tekijöitä/ostajaa heti löydy. Mullakin kyllä muuta roinaa halli täynnä ja ylimääräistä energiaa niin "perkeleesti" - joten talkoolaisia kaivattais siinä tapauksessa.

Itsekin mielelläni näkisin mitä tästä tulee... :)