Kirjaudu sisään

View Full Version : Lada Nivan katsastus remonttia


ln-65 -85
24.07.2012, 20:28
Moro

Ostin Nivan Raumalta maaliskuussa. Tiesin että autossa on hitsaamista, koska takapyöräkoteloista kurkisti telttapatjaa, kuskin puolen taka-alatukivarsi oli irti korista, ja pienempiä ruoste reikiä oli ympäri autoa. lisäksi jakopäästä kuului mielenkiintoinen kolina ja ohjaus-simpukka oli jäykkä ja väljä verrattuna takaveto ladan vastaavaan. Nivalla oli myös kahlattu merivedessä koska kaisloja oli syylarissa ja "runko" palkkien sisällä... :(

ln-65 -85
24.07.2012, 20:54
Edellinen omistaja oli maalannut koko auton kauniisti telalla yli ja piilottanut kylkiin mielenkiintoisen määrän pakkelia... Kesän aikana olen laittanut Nivaan helmapalkit 100x50x4mm, "runko" palkit 60x60x2mm, takahelma 80x30x2mm ja sinkittyä 1mm peltiä, takaveto ladan takaylätukivarsien paikat ja takajousikupit (sovittaminen oli kivaa koska olivat erinlaiset) ja taka-alatukivarsien paikat 3mm pellistä. Pyöräkotelot tulee kokonaan uudet 1mm pellistä. Takajousikupit tuli tosta -84 nappiksesta oli muuten ruosteettomat ja 4.3 välitys :) Homma jatkuu aina kun jaksaa... Ja vapuksi on kaavailtu ajoon mutta vuotta en ole päättänyt ;)

Punanenä
26.07.2012, 04:29
Tuon peltejä ei kauheasti kannata sitten paklailla tai hitsailla, Uudet peltiosat kun ovat lähes ilmaisia rajan paremmalla puolen:D.

Onnea hienosta hankinnasta !:)

ln-65 -85
05.08.2012, 12:00
Kiitos! Juu tiedän että peltiosat ovat edullisia Venäjällä ja nuo eturunkopalkit sieltä tilaankin kun ovat senverran hapantuneet ja ovat kuitenkin melko hankala taitella suorasta pellistä. :) Tuossa on vähän pyöräkotelon ihmettelyä ja uusi vinssi.

ln-65 -85
03.09.2012, 20:19
Jonkin verran on Niva edistynyt. Takapyöräkotelot ja takavalot on ihmetelty paikalleen, takapyöräkoteloista ei ihan samanlaisia tullut muttei Niva ole uutenakaan täysin symmetrinen ollut :), kun moottorikin on oikealla auton keskilinjasta... Onko siinä muuten joku järki miksi se ei ole keskellä? Ja kun suojakaasu taas loppui niin purkasin tekniikkaa. Vaihteisto olikin kovin kiinni kun kytkinakseli oli ruostunut silmälaakeriin. Hetken ihmettelin ku ei irtoo vaikka laatikko pyörii moottoriin nähden, ilmeisesti saanu jonkinverran vettä toi kytkinkin. Ja sitte irrotin moottorin etuperähärdellistä että pääsee välityksen ja tiivisteitä vaihtamaan.