Kirjaudu sisään

View Full Version : chevrolet blazer 6.2d mikäköhän hajos??


labot
23.07.2012, 21:42
eli käytiin tuossa reissussa niin normaalissa 80km/h matkaajossa hävis ensin oikean puolen lohkosta yksi sylinteri.. sit vähän matkaa eteenpäin niin toiselta puolelta kans yksi sylinteri pimeeks.. kone ravistaa kivasti ja savuttaa valkosta savua joka haisee löpöltä, putket märät löpöstä supsuttaa pakoputkista äänekkäästi, moottoriöljyä ei hävitä ja toi vielä vajailla kotiin 150km ennen tätä tapahtumaa koneesta kuulu pieni klaklatus venttiilikopista :rolleyes: Mikäköhän sieltä sit kilahti?? ei oo ollu motivaatiota vielä avata.. oisko keinut pois paikaltaan tai venajousi poikki ? venttiili kohdannut männän tai jotain

hermot menee..

Rytari
23.07.2012, 22:01
no kannattaako väkisin ajaa jos tommosta tekee.. hyvä mahku olis esim katkenneen venajousen osalta, äkkiä en nyt muuta keksi.

labot
24.07.2012, 06:13
oli vähän pakko tilanne ajaa auto pois kun ei ollu hinausvakuutusta:rolleyes:

blazer
24.07.2012, 08:52
Jonkun sortin venttiilivika, voisin veikata...

labot
24.07.2012, 20:59
tänään istuttu sen verran konehuoneessa että kaikki muu paitsi pakosarjat ja kannenpultit irti.. ei ollu venttiilijouset poikki ja kaikki venat on samassa tasossa ja työntötangot ehjiä:( huomenna jos ottas kannet pois ja ihmettelis lisää.. kuitenkin kuskinpuolelta imupuolella löpöä hieman 2 kanavassa ja apparinpuolella 4 kanavaa aivan märät löpöstä.. ihme vika tosiaan :confused:

Rytari
24.07.2012, 22:10
tänään istuttu sen verran konehuoneessa että kaikki muu paitsi pakosarjat ja kannenpultit irti.. ei ollu venttiilijouset poikki ja kaikki venat on samassa tasossa ja työntötangot ehjiä:( huomenna jos ottas kannet pois ja ihmettelis lisää.. kuitenkin kuskinpuolelta imupuolella löpöä hieman 2 kanavassa ja apparinpuolella 4 kanavaa aivan märät löpöstä.. ihme vika tosiaan :confused:

katto tarkkaan ne venajouset ettei ole poikki mikään, sataa olla ihan vaan alin kierros irti siellä.

suuttimet puhaltaa soppaa läpi, silloinkin 6.2:n lakkaa käymästä kyseisellä sylinterillä kun se ei pääse lämmittämään niin että syttyis, ja puhaltaa sen aineen imuventtiilin ollessa auki myös imusarjaan, mäntävika hukkais sitä öljyäkin.

sumpe
25.07.2012, 12:06
Venttiilinostimen rullat tullu tiensä päähän!Vika tulee hetkessä ilmi ja rupee pikkusen kalkattamaan eikä käy kyseisellä sylkyllä,pystyy vaihtamaan jopa vaniin irrottamatta kansia.

labot
25.07.2012, 20:21
jep toinen kansi pois ja venttiileistä puuttuu paloja jess!! voi elämä:(

blazer
26.07.2012, 15:40
Venttiilinostimen rullat tullu tiensä päähän!Vika tulee hetkessä ilmi ja rupee pikkusen kalkattamaan eikä käy kyseisellä sylkyllä,pystyy vaihtamaan jopa vaniin irrottamatta kansia.

Omasta blazerista oli häipynyt koko rulla laakereineen parista nostajasta. Sanoivat kans et pystyy vaihtaa irrottamatta kansia, ei kyllä onnistunu kun kyseessä etummaiset nostajat... No ei kyllä muutenkaan meinannu sieltä pois tulla kun oli tuo nokka-akseli hakannu sen nostajan pään leviäksi, kun hitsas liukuvasaran siihen nostajan persiiseen siellä lohkon sisässä ja aikansä mätiköi niin sit helppas...:D:D

labot
26.07.2012, 17:24
heh heh ite kerkesin tällä ajaa ehkä 200km oston jälkeen kun noi venttiilit meni :D saas nähä millon saan rahat kerättyä kasaan taikka sitten myyn pois on kuitenkin hyvä koppa ja korotukset sekä 35 renkaat otteessa..

tiipe
26.07.2012, 18:57
Pistät bensakrematorion tilalle.

labot
26.07.2012, 19:23
käyny kyllä mielessä ;)