Kirjaudu sisään

View Full Version : GM 6.5td kansiremontti


Ooppeli
15.07.2012, 17:07
Eli gemsusta taisi palaa kannentiiviste(et).
Onko kellään kokemusta kansiremontista ko. moottoriin. Räjäytys kuvia yms yms.
Koitin jo od:ltä ettii tietoa ja laittelin sinnekin kyselyn päälle.

Jos täältä löytys myös tietoa/kokemusta niin kiva olisi.

tapsa4x4
15.07.2012, 21:42
Kannattaa mennä tonne pikkusen enenmän asiasta ymmärtäviä ja tietäviä.

www.fsd.foorumit.fi Suomen suburban kerhon foorumi.

Tuomo
16.07.2012, 08:34
No purkamistahan siinä on aika paljon, sinällään mitään ihmeellistä ei kyseisessä hommassa ole. Loppupelistä aika simppeli homma, aikaa ja työtä kyllä menee. Kannet mahtuu muistaakseni tulemaan pois pakosarjojen kanssa, helpompi irrotella ne sitten pöydällä. Imusatsi pois ja saat ruiskuputket irroteltua. Jos kansi/kannet on halki niin niitäkin varmasti löytyy uusia järkevään hintaan, ei tartte maksaa US-Partsin listahintaa:D.

Samalla kun nyt tollasen homman joutuu tekemään kannattaa miettiä että laittaisko jakopään ja suuttimet samalla varsinkin jos niiden kunnosta/huollosta ei ole tietoa. Ne nyt ei enää paljon maksa tuossa konkurssissa. Samoilla lämpösillä voi tietty vaihdella hieman parempia osia jos viriviri meinaa laitella, lähinnä nyt toi isompi vesipumppu ja tuplatermarit (ellei sitten jo ole).

Jossain netin syövereissä muistan nähneeni sellasen varsin kattavan selostuksen kuvien kanssa kansirempasta, mutta enhän mä sitä nyt tietenkään löytäny. Momentit löytyy korjaamokirjasta, esim. mulla on sellanen.

Kannattaa tosiaan katella ja kysellä toi FSD-foorumi läpi, sieltä löytyy varmasti apuja.

Ooppeli
16.07.2012, 17:33
Joo itse osat ei oo kovin kalliit. Kävin paikallisessa jenkkikorjaamossa kyselemässä osia. Työtähän tuossa riittää kun itse tekee.
Fsd:n foorumi aika hiljainen ollut. Kattelin kyl sieltäkin ja netistä yrittäny ettii tietoo.

kaitsu
16.07.2012, 19:53
Vans & trucs club of finland ry:n sivulla saa hyvää tietoa.
Sieltä nimimerkki PANZE.
Työkseen tekee ja mielellään neuvoo....

Rompe
16.07.2012, 21:18
multa löytyy yks ylimääränen koeponnistettu kansi jos tarvetta

Ooppeli
16.07.2012, 21:54
Kiitoksia tiedoista. Jos tällä viikolla sais kannet irti. Kyllähän toi Vähänikkilän Mikkokin opasti kun työkseen tehnyt noita.

saa nähdä mitä sieltä sit löytyy. Toivonmukaan pelkät pahvit.

Samsonite
17.07.2012, 22:17
Kaverille tehtiin aikoinaan kempsuhuollossa kansipokat supurpaniin, 7000 €€€€.....:D

Tuomo
17.07.2012, 23:01
Aika kallista, tolla rahalla saa tehdasuuden moottorin kaikkine tarpeellisten ja tarpeettomien apulaitteiden kanssa ja jää vieläpä useempi tonni rahaakin...:D. Tietty jos Metro-autossa teettää niin sittenhän toi on ollut suorastaan halpa:)

Ooppeli
18.07.2012, 20:41
Joo melkoisen kallista. Vähänikkillä sanoi että heillä n 2000 euron hujakoilla remontti.

Osat maksaa n 200.

Bj Andy
19.07.2012, 14:09
Jos teet ite niin ole huolellinen. Eli sitä mukaa kun irrottelet suihkuputkia niin tulppaa/suojaa ne sitä mukaa kaikki suuttimet,pumppu ym. Jos siinä on valurauta kannet niin painaa sitten kuin synti joten moottorinosturi tms. on tarpeen ettei välilevyt lennä hiiteen tai kansi putoa johonkin mihin ei pitäisi.

Mutta ei kai tuo ny tekemätön homma ole. Neekerithän ne on kasannukkin.

Mitäs vielä... Niin hommaa sitten LUOTETTAVA momentti avain ettei homma mene sen takia vi...ksi...

Itellä meni yksi remontti päin persettä paskana olleen momentti avaimen takia.

Ooppeli
19.07.2012, 20:05
Joo eipä tuota varmaan huonommin voi kasata mitä edellinen remontoija on tehnyt. Sikafleksi on näköjään ollut kova sana. Venttiilikopan tiivisteet sikafleksistä. Termarikotelolle menevät liitokset sikafleksillä.

Pultteja muttereita löysallä/puuttuu. Klemmareita puuttuu.

Aika turaamalla kasattu. No saa nähädä mitä yllätyksiä viellä löytyy ennenkuin kannet on irti.

Bj Andy
19.07.2012, 20:16
No käräyttikös sen pahvin sitten väärinpäin oleva termari????:eek:

Ooppeli
19.07.2012, 20:53
En tiedä viellä varmaks sanoo mikä käräytti. Ainakin kärrin kokonaispaino oli n 2700kg ja lavalla renkaita. Eli kuormaa oli kiitettävästi. Vaikka ei tuli ajettua ihan nätisti.

Tupla termarit tohon on laitettu. Täytyy ne tutkia onko kunnossa ja oikeinpäin.

Bj Andy
19.07.2012, 21:01
Ok. Viscot sun muut ehjänä? Ja ahtoja nostettu ja syöttöjä lisättykö???

Ooppeli
19.07.2012, 21:14
Visco tuntuis ehjältä. Vakio kunnossa pitäis olla. Ite en ainakaan oo ruuvaillu mitään.

Syyläri tohon on uusittu jossain vaiheessa.

No jos huomenna sais kannet ylös niin olis taas vähän viisaampi.
Onko sitten asennus virhe tullut tai jos on vanhoilla kannenpulteilla kasattu jos on kansiremonttia tuohon tehty. Alkuperäiset pahvit jos on niin mahdollista että oisivat ruostuneet.

mikaelt
19.07.2012, 22:24
Mulla pitäs olla jossain tallessa GM 6.2/6.5 US army manuaali, PDF muodossa, jos laitat mailiosoa niin vois lähetellä. Siinä on momentit ja muut kuvat.

Muutes...Jos et ite tee remonttia nii kysele tarjousta myös Rantasalmelta, siellä on mies joka on työkseen ruuvannu montavuotta jenkkejä Mikolla ja sitte perusti oman firman.

BJ-40/76
19.07.2012, 23:52
Jos teet ite niin ole huolellinen. Eli sitä mukaa kun irrottelet suihkuputkia niin tulppaa/suojaa ne sitä mukaa kaikki suuttimet,pumppu ym. Jos siinä on valurauta kannet niin painaa sitten kuin synti joten moottorinosturi tms. on tarpeen ettei välilevyt lennä hiiteen tai kansi putoa johonkin mihin ei pitäisi.

Mutta ei kai tuo ny tekemätön homma ole. Neekerithän ne on kasannukkin.

Mitäs vielä... Niin hommaa sitten LUOTETTAVA momentti avain ettei homma mene sen takia vi...ksi...

Itellä meni yksi remontti päin persettä paskana olleen momentti avaimen takia.

Siis tuo momenttiavain on työkalu, jolle asetetaan kaikkein suurimmat vaatimukset.
Itselläni Bilteman versio asiasta (saa nauraa) mutta kun sitä ei unohda säätöihin päiväkausiksi, ja pitää puhtaana toimii yllättävän hyvin.
Yhden kerran lainasin hyvälle kaverille, ja sovittiin että jos ylihuomenna palauttaa mometti päällä, niin MINÄ käyn uuden biltemasta itselleni, ja olikohan 50-60e kun tuli takaisin n. 12kg säädettynä. No, nyt meillä molemmilla bilteman momenttiavain, ja kaverilta vois saada lainaan, minulta ei!

Mutta momenttiavaimen calibroinnin tarkastus huomattavan yksinkertaista.
ja nimenomaan kotikonstein:

Ota ja laakeroi pultti jotenkin, esim. vanha teinicorollan perään hitsataan pinjoniakseliin 19mm jatkomutteri, ja kardaanilaippaan pistetään metri jatkoa; siis laakeripisteestä punnuksen ketjun keskipisteeseen vaakasuoraa 1000mm ja siis tuo 19mm jatkomutteri (toimii jopa alkuperäisellä pinjononin mutterilla-) on 1000 mm siis yksi metri, ja vastapuolelle hitsataan niin paljon vastapainoa, että tuo "punnitusvarsi pysyy suurinpiirtein vaakasuoarassa.
ja calibrointitarkastus/punnitseminen tapahtuu siten että pistetään henkilövaakalle vaikkapa 20kg öljypönttö, ja nostetaan sitä esim 10kg/m asetetulla momenttiavaimella, samalla puntarin näyttämää lukien.
Ja tuloksen pitäs olla naksaushetkellä 10kg vähemmän kuin alkupaino.

Ja se, että momenttiavainta vääntää hankalasta asennosta, demotaan vetämäällä tuohon momenttiavaimen varteen kiinnitetyllä köydellä esim 15 asteen kulmasta sivuun.... Minun bilteman avain valehteli suoralla vedolla alle 5%, mutta tuolla n. vedolla jo yli 10%, ja nimenomaan siten että kiri liian tiukalle....

Ja tastä sitten saunaillan ohjelmanumero: Annetaan harrastajalle eri työkaluja, ja pyydetään vetämään esim. 1,8 kg/m tai 10kg/m momenttiin.
Halpakaupan voimavääntimellä, siis sillä mikä tulee 1/2" sarjassa, tuo 10kg/m on aika paljon paljailla käsillä, mutta esim. Kamasan pitkällä (olikohan yli 600mm) ja parin sentin karhennetulla kahvalla tuo 10kg/m on Vähän....

Mutta alkuperäiseen aiheeseen: JOS kannen tms. pultit pohjaa, tai pulttien reiät on täynnä öljyä, tms. niin ei ole mitään väliä onko momenttiavain 5% vai 15% tarkkuuteen pystyvä, ja nuo kiristysmomentit on varmaan tarkoitettu "liukukitka" tilaan; siis jos väännön liikerata loppuu, niin momenttiavain naksahtaa ennenkä kierre kerkeää liikahtamaan....

Siis apteekista ostamaan noin 5millilitran muovimäntäisiä ruiskuja, ja sekatavarakaupasta 3mm sisähalkaisijaltaan olevaa muoviletkua...

-MaTTi-
20.07.2012, 01:01
Itselläni Bilteman versio asiasta (saa nauraa) mutta kun sitä ei unohda säätöihin päiväkausiksi, ja pitää puhtaana toimii yllättävän hyvin.Tämähän (20-210 Nm versio) on Tekniikan Maailman testivoittajakin muutaman vuoden takaa (19/08).

harrim3
20.07.2012, 05:24
Muutes...Jos et ite tee remonttia nii kysele tarjousta myös Rantasalmelta, siellä on mies joka on työkseen ruuvannu montavuotta jenkkejä Mikolla ja sitte perusti oman firman.[/QUOTE]


tarkoitat varmaan: http://www.directa.fi/yritykset/6676219/Autohuolto+M.+Auvinen/

tuolta ennemmin kysyisin ku mva huollosta..;)

mikaelt
20.07.2012, 08:54
Juurikin sama paikka...aikoinaan veti mukanaan asiakkaita omaan firmaansa, myös minut.
- Ei sen puoleen huonoa ole MVA:sta sanottavaa, ei oo vaan tullu asioitua siellä sen jälkeen kun ns. parasmies lähti. Paras akkutakuu oli -05 MVA:lla, rikkinäisten Delcojen tilalle punaset optimat :D

JJ90
20.07.2012, 16:11
Siis apteekista ostamaan noin 5millilitran muovimäntäisiä ruiskuja, ja sekatavarakaupasta 3mm sisähalkaisijaltaan olevaa muoviletkua...

Onks tässä joku syvempi tarkoitus, vai ajaako saman asian paineilmapilli ja imupaperipala/kangasrätti. Ku tuntuis vaan koneessa, jossa on 2 kantta, aikaa menevän pultinreikien putsaukseen useamman olutkontin verran ihan tolleen käsipelissä..

Ooppeli
20.07.2012, 16:41
Mietinkin kun joku puhu aikoinaan jostain Mikosta Nyt se nimi tulikin täällä esille. Moni on kyl kehunu et taitaa olla asiallinen heppu.

Itsehän toi remontti tulee tehtyä. Jonkun verran pennusta pitäen rakennellut eri koneita ja laitteita. Pitää oppia aina jotain uutta :)

Tällä hetkellä Porschen vaihdelaatikko remontti menossa. Hitsaamalla uutta hammasta.
Ja kyse on sit traktorista vm. 61

Kiitoksia vinkeistä kaikille tasapuolisesti.

Ooppeli
21.07.2012, 13:05
Ei. Se ei ole venttiilikopan tiiviste.
Yli pursunutta tiivisteainetta kopan sisäpuolelta. :D sikafleks tai jotain muuta vastaavaa.

BryGgi
21.07.2012, 17:07
Sitä on ihan reilusti käytetty!!

Itellä jääny semomoinen tyyli jos pitää massalla joku tiiviste korjata, niin sopiva palko ympäri pintoja, kiertäen kaikki putlit yms rinkiin. sitten koppa paikoilleen, kiristys semmoiseen momenttiin etä hiukan pursuaa massaa yli, sitten pari h odottelua ja loppu kiristys. ja PITÄÄ. Suotta märkänä kiriä loppuun kun suorat tasot sylkee kaikki massat muuten pihalle.

Ooppeli
21.07.2012, 21:04
Joo kyllähän sieltä vikaa löytyi molemmista kansista.
Apukuskin puoleisessa etupäässä pahvi melko rikki ja liekkirengas pienestä väännöstö poikki. Ja sylinterin päällä oli vesi lammikko(ruosteinen vesi kun pelkät vedet sisällä)

Kuskinpuolen takapäässä pahvi hajos nostaessa ja liekkirengas palanut poikki.
Kannessa pientä kraateria palotila täynnä.

Onkos näisää yleensä pakosarjan tiivisteitä? Tässä ei ollut ainakaan kiinni mitään. Eipä venakopissakaan ollut oikeeta tiivistettä.

Ooppeli
23.07.2012, 20:45
Joo uusien kansien ostamiseksi meni tämä remontti. 5 palotilasta seetivälit silmillä havaittavasti halki.

Voi kele sentään.

Bj Andy
23.07.2012, 21:27
Kysy ny vielä jostain joku lausunto notta saako ne olla halki ja kuinka paljon. Muistelisin että mm. siihen volkkarin 6 koneeseen mitä oli volvoissa ja lt:ssä oli annettu joku arvo että minkälainen halkeama saa olla...

Ja jos niiden kansien hinta ahistaa niin kannattaa EHKÄ kokeilla ihan niillä pahveilla tuleeko kuntoon. Ja jos pelaa niin antaa vaan mennä niin kauan kun toimii ja vaihtaa sitten ne kannet.

Tai niiin ehkä perseaukinen meikä tekisi.:eek:

Ooppeli
23.07.2012, 21:37
Joo Auvisen Mikalle huomenna soittoo. Ainakin yks koneistamon heppu sanoi et se kyl osaa luultavasti neuvoa.

Joo ei oo persaukisena kiva rakennella. Uudet kannet maksaa hunajaa.

Tuomo
23.07.2012, 22:12
Ostitko sä ton GMC:n jostain liikkeestä vai muistanko väärin? On kyllä vähän sen näköstä noitten kuvien perusteella (tosin paha noista nyt varmuudella sanoa) ettei toi pahvien/kansien rikkoontuminen oo just nyt tapahtunut... Onko vesikanavista löytyny mitään epämääräistä mönjää? Meinaan jos joku autoliike oli myyjänä niin olisin kyllä sinne ite yhteyksissä...

toyota4x4
23.07.2012, 22:40
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/kaytetyn-auton-ostajat-naita-vikoja-myyjat-eivat-korvaa/2012/07/1577579
"– Tämä tulee todella usein kuluttajalle yllätyksenä, vaikka ei pitäisi. Käytetyissä autoissa on aina vikoja, Tyrväinen toteaa."

kuulemma suomessa ei ole edes tehdas takuu voimassa jos suburbanin ostaa uutena.

Ooppeli
24.07.2012, 17:21
Joo liikkeestä ostin Porvoosta. Semmonen pikkuinen sivuliike.

Noi viat on kyl ostaissa ollut mut mistäpä semmosia osaa mennä kukaan sanomaan.

Kävi kyl mielessä soittaa myyjälle että todella hyväkuntoinen auto oli minkä myit. Mut eipä se vittuilu asiaa auta.

Korkeintaan kuluttujasuojaan otan yhteyttä harhaanjohtavasta myynnistä.

Niin ja eilen sormella koitin reikiä :D siis vesikanavia niin kappas sieltähän löytyi n 3cm halkaisialtaan ja n 3mm paksu tiivisteliima purserengas.
Eli tiivisteainetta ei ole säästelty. Samoin noissa pahveissa vesikanavien valireissä (n.3mm) oli ruostetta ja tiivisteliimaa. Eli noi pienet reiät pitäis auttaa järjestelmän ilmaamisessa.

Ooppeli
24.07.2012, 19:12
Otin venttiilit irti ja 7 seeti väliä silmillä nähtävin halki. Pahimmat 10mm syvälle. Eli venttiilin kosketuspintojen yli.

Yhdessä kuvassa ^ näkyvät kraaterit jatkui pakokanavaan asti. Venttiili kosketus olematon ellei ole vuotanut jo ties miten kauan. Kraaterit koko palopesän laajuudella, suurimmat kraaterit (paljon) n 1mm x 2-3mm kokoisia.

Voiko olla mahdollista että kyseiset halkeamat ja kraaterit syntyy n 500km matkalla?
Ja mistä ne voi syntyä.

Ooppeli
27.07.2012, 18:57
Soitin kuluttajan suojavirastoon. Noh kauppasopimus on laiton. Sillä voi pyyhkiä vaikka per****tä.

Mutta vanha auto ja paljon ajettu niin tod. näk. kuluttajansuojalautakunta ei ota ei käsittelyyn ko. asiaa.

Kettuja ne on noi autokauppiaat. Kauppasopimus on semmoinen että hyväuskoinen sulattaa sen täysin. Mutta kannattaa olla tarkkana mitä sopimuksessa lukee.
Jos myyjä on liike ja ostat yksityisenä auton yksityiseen käyttöön niin aina on kuluttajan suojalaki voimassa. Ja se on laissa määrätty.

Noo toivottavasti autoliike jossain vaiheessa tarkentaa sopimuksia ;)
Nimimerkillä: Kuka kusettaa ja ketä.

Bj Andy
27.07.2012, 20:00
Vi...ko noista valittamaan , kansipahvin palaminen ei ole mitenkään ennakoitavissa oleva juttu.

Ketuttaa taatusti mutta kun käyttää valituksiin menevän ajan vaikka niiden vesikanavien putsaukseen ja pistää uudet pahvit kuparitahnan kanssa nippuun,ja uudet termarit yms. ja senkun antaa mennä... Vaihtelee niitä kansia sitä mukaa jos tarvetta ilmenee.

Ooppeli
27.07.2012, 20:32
Noo eipä tosta korvauksia saa millään laila.

Mutta kokonaisuudessaan se mitä myyjä/esite kertoi ko. autosta ja se mitä auto todellisuudessa on, Niin sen takia jo periaatteen vuoksi vien asiaa jollain lailla eteenpäin.

V**taa vaan kun autokauppiaat saa toimia ihan miten haluavat. Kuluttaja on yleensä altavastaaja.

Ja jos jotakuta kiinnostaa mistä liikkeestä puhun niin privalla voin kertoo. Voi olla sit tarkkana seuraavan kerran kun autoa ostaa liikkeestä.

Tapsa
28.07.2012, 19:39
Kävi kyl mielessä soittaa myyjälle että todella hyväkuntoinen auto oli minkä myit. Mut eipä se vittuilu asiaa auta.

Korkeintaan kuluttujasuojaan otan yhteyttä harhaanjohtavasta myynnistä.


Siis oletkö ylipäätään ottanut yhteyttä myyjäliikkeeseen ja kertonut tapahtuneesta?

Ja jos auto oli ehjä ostettaessa eikä vika oireillut mitenkään, niin paha kai se on myyjäliikkeenkään siitä olla tietoinen.

Ymmärrän kyllä, että ottaa päähän, mutta joskus on vaan paska tuuri. Been there, done that... :(

Pete
28.07.2012, 20:40
Ameriikanihmeista sen enempaa tietamatta.. Eiko naissa ole vaihdettavia seeteja?

BryGgi
29.07.2012, 08:32
Noo eipä tosta korvauksia saa millään laila.

Mutta kokonaisuudessaan se mitä myyjä/esite kertoi ko. autosta ja se mitä auto todellisuudessa on, Niin sen takia jo periaatteen vuoksi vien asiaa jollain lailla eteenpäin.

V**taa vaan kun autokauppiaat saa toimia ihan miten haluavat. Kuluttaja on yleensä altavastaaja.

Ja jos jotakuta kiinnostaa mistä liikkeestä puhun niin privalla voin kertoo. Voi olla sit tarkkana seuraavan kerran kun autoa ostaa liikkeestä.

uudessa autossa ymmärää jos takuu korvaa, mutta että käytettyä. hoh hoijaa!! Loppuu se auton myynti nopsaan jos polttimoista lähtien vuoden päivät kauppiaat korvaa auton ostajalle.

Mikään ei korpea niinpaljoa kuin paskan ostaminen, mutta se on voi voi ja kättä housuun. Itsellä ollu tapana kun jonkun auton ostanu ja jotain remppaa heti tullu, niin kiltisti olen ne ite maksanu ja korjannu. Käytetty on käytetty! Mikään ei vituta niinpaljoa kun joku ostaa sinulta 2000€ auton ja soittelee vielä vuodenkin päästä ja aukoo päätään kun vesipumppu vuotaa yms ja pyytää rahoja pumppuun.

Ooppeli
31.07.2012, 18:17
Kyllähän toi vituttaa ku auto ollut itellä vasta 3kk. Myyjällekin soitin ja kerroin tapahtuneesta niin hermostui siitä että kun sanoin että on saattanut olla jo vikaa ostaissa.

Periaatteessa kun ostaa auton liikkeestä yksityis kayttöön niin on se 6kk takuu. Siis vain periaatteessa. Sylinterinkannet eivät ole kuulemma kuluvia osia kuluttajasuojan mukaan.

Ja muutenkin taitaa olla myyjä aika kettu. Myynti-ilmoituksessa ihan mitä sattuu selosteltu.

Mailit oli muuttunut kilometreiks. Tiesin sen jo ennen ostamista. Ilmastointi:automaattinen. Joo hieno a/c nappi missä palaa valo. Esitteli koe-ajolla ilmastointia. Laittoi "ilmastoinnin" päälle ja myyjä sanoi että nopeesti tulee kylmää. Juu kyllähän huhtikuussa oli sinäpäivänä vissiin 10 astetta lämmintä. Jälkeenpäin selvisi että ilmastoinnin kompuran johto otettu irti ja samoiten myös rele.
Sähköpeilit on. No kuskinpuolella ei toiminut. Ajattelin että kosketus häiriöö. No kosketushäirio sieltä paljastui kun kerran ajattelin tutkia missä vika. Eihän sinne peilille mene edes johtoja.

Ja olihan siinä muutakin kaikenlaista pikku vikaa "todella hyvä kuntoisessa autossa"

Tuskin vituttais näin paljon jos joku parintonnin ritsa. Mut 10tonnin autoks eri asia.

Niin ja entinen auto meni vaihdossa sinne. Kas kummaa kun auto tuli myyntiin niin 4tkm oli kadonnut jonnekin mittarilukemasta.

Jännä vaan kun kuluttajasuojan sivuilla kerrotaan toista ja käytännössä taas eri asia.

toyota4x4
31.07.2012, 20:41
Kyllähän toi vituttaa ku auto ollut itellä vasta 3kk. Myyjällekin soitin ja kerroin tapahtuneesta niin hermostui siitä että kun sanoin että on saattanut olla jo vikaa ostaissa.

Periaatteessa kun ostaa auton liikkeestä yksityis kayttöön niin on se 6kk takuu. Siis vain periaatteessa. Sylinterinkannet eivät ole kuulemma kuluvia osia kuluttajasuojan mukaan.

Ja muutenkin taitaa olla myyjä aika kettu. Myynti-ilmoituksessa ihan mitä sattuu selosteltu.

Mailit oli muuttunut kilometreiks. Tiesin sen jo ennen ostamista. Ilmastointi:automaattinen. Joo hieno a/c nappi missä palaa valo. Esitteli koe-ajolla ilmastointia. Laittoi "ilmastoinnin" päälle ja myyjä sanoi että nopeesti tulee kylmää. Juu kyllähän huhtikuussa oli sinäpäivänä vissiin 10 astetta lämmintä. Jälkeenpäin selvisi että ilmastoinnin kompuran johto otettu irti ja samoiten myös rele.
Sähköpeilit on. No kuskinpuolella ei toiminut. Ajattelin että kosketus häiriöö. No kosketushäirio sieltä paljastui kun kerran ajattelin tutkia missä vika. Eihän sinne peilille mene edes johtoja.

Ja olihan siinä muutakin kaikenlaista pikku vikaa "todella hyvä kuntoisessa autossa"

Tuskin vituttais näin paljon jos joku parintonnin ritsa. Mut 10tonnin autoks eri asia.

Niin ja entinen auto meni vaihdossa sinne. Kas kummaa kun auto tuli myyntiin niin 4tkm oli kadonnut jonnekin mittarilukemasta.

Jännä vaan kun kuluttajasuojan sivuilla kerrotaan toista ja käytännössä taas eri asia.

tohon ilmastoinnin toimivuuteen joutuu liikekkin ottamaan kantaa 10-30% kuluista , etenkin jos talvella ei sitä pääse koittamaan.(siis 2000 luvun autot)

mikaelt
01.08.2012, 22:40
Vai silleen käyny... No muutkin on kyselleet manuskaa military gm 62-65 jne... niin löyty googlettamalla: http://www.dieselplace.com/forum/showthread.php?t=329572