View Full Version : 1400 €uron huolto normaalia ?
Ei ju****ta !
Soittelin Volvolle 120 000 km huoltoa , kertoivat listahinnaksi 1700€ !!!
Jumalauta 10 000 markaa pelkkä HUOLTO !
Ei oikeen ymmärtänyt , kun kiekasin takas että ei ole tarkoitus koko autoa uusia ...
300€ putos hinta , kun ed. huolto oli samassa lafkassa ...
Täytyy selvitellä muualtakin noita huoltohintoja ...
päivän vielä kruunas virkavalta joka totes verojen olevan "pystyssä" ...s**tana ! Ei kuulemma voi sakottaa/viedä kilpiä ...VIELÄ
Niin huolto on tuohon halpaan Volvoon V50 1,6 -08 ...BJ:n "huolto" maksaa 200 € :)
Ei ju****ta !
Soittelin Volvolle 120 000 km huoltoa , kertoivat listahinnaksi 1700€ !!!
Jumalauta 10 000 markaa pelkkä HUOLTO !
Ei oikeen ymmärtänyt , kun kiekasin takas että ei ole tarkoitus koko autoa uusia ...
300€ putos hinta , kun ed. huolto oli samassa lafkassa ...
Täytyy selvitellä muualtakin noita huoltohintoja ...
päivän vielä kruunas virkavalta joka totes verojen olevan "pystyssä" ...s**tana ! Ei kuulemma voi sakottaa/viedä kilpiä ...VIELÄ
Niin huolto on tuohon halpaan Volvoon V50 1,6 -08 ...BJ:n "huolto" maksaa 200 € :)
vissiin kullatut jarulevyt siinä mallissa, ja öljyt jotain vastaavaa...
noi autojen huollot on nykyään niin helppo hinnoitella ihan millaseksi halutaan, harva kun omin käsin voi mitään niille, ja sitte vielä kun tehdään sen mukaan osat että ve vaatii pakosti vaihdon.
Joku v**tun turha hiukkasloukku vaihdetaan 120 000 km välein ...ja hintaa oli volvo parts 934 € ...melko edullista.60 000 km huollossa lisätään ureaa johkin pyttyyn taka-akselin päälle ...TIETYSTI vaatii koodauksen että on lisätty , ei voi lisätä kun kerran ...kertoivat huollosta .
Fiksu vehje tuo V50 kun osaa itte laskea täyttökerrat ...niin ja vaatii tietysti Volon omaa ureaa tai mitäsenytolikaan-litkua tuonne säiliöön.
Tällä hetkellä tuota kapinetta ei vaihdeta ...noita purkkeja on pesty kuumavesipesurilla , porattu reikiä tms.
Taikka sitte on vaan ajettu ...300 000 km parhaalla vaihtamatta.
Ihanaa olla ekologinen
Ei ju****ta !
Soittelin Volvolle 120 000 km huoltoa , kertoivat listahinnaksi 1700€ !!!
päivän vielä kruunas virkavalta joka totes verojen olevan "pystyssä" ...s**tana ! Ei kuulemma voi sakottaa/viedä kilpiä ...VIELÄ
Normaalia ja normaalia, ite en veis vaikka mitkä takuut raukeis. Kai tuohon puolimoottori sisältyy samaan hintaan, ei edes jakohihna pumppuineen rullineen töineen voi noin paljoo nostaa hintaa. Ei mitään rajaa nykyään rahan kiskomisella, joka ikinen vuosi nousee joka ikinen maksi.
Mä kun kuvittelin että velipojan -08 V70 D5:n 180 tkm huolto (ison ja kallein) on överikallis, 800 €, mutta se sisältää myös jakohihnan vaihdon osineen (470 €).
Eihän se tollasen 1.6:n remminvaihto voi niin paljo kalliimpaa olla!!! :eek: Vie jonnee yleispajalle huoltoon (jos et millään malta ite tehä), esmes: http://www.automaa.fi/sisalto.aspx?sisaltoid=6101&otsikko=helppohuolto&snsrc=aws_8301f11e74ba670f4661e59d3a3b058a95451526 09&snkw=%2Bvolvo%20%2Bhuolto ja remminvaihto n. 400-450 € lisää.
Veroista: http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/ajankohtaista/1848/ajoneuvoverolippuja_jaanyt_lahettamatta
Ai niin että miks suomessa autokanta on vanha :D
Joku v**tun turha hiukkasloukku vaihdetaan 120 000 km välein ...ja hintaa oli volvo parts 934 €No sillälailla, Volvoissaki noita ainakii 3 erilaista, yks versio oli sellanen mikä kestää olevinaan auton iän.
Olisko tällasesta apua:http://www.carpower.fi/hiukkassuodatin.html
Porvoon Hilma
10.07.2012, 22:01
tulee mieleen se yksi huijauksen tyylinen juttu niista mustesuihkukirjoittimista. Jossain mallissa on sellainen sähköineh laskuri, joka ilmoittaa, että laite on epäkunnossa ja vaatii huoltoa. Viet huoltoon niin toteat, että uusi laite maksaa vähemmän kuin huolto. On melko ovela tapa myydä uusi laite. Sähköajoneuvossa ei ole ureapömpeliä...
Näitä kun lueskelee niin noi talouden 15v ja 13v (ja 36v) autot ei tunnu yhtään huonoilta vaihtoehdoilta.
Noi pärkkeleelliset muka eko-höpötykset ovat kyllä sylettäviä juttuja autoissa, olkoonkin että niitä ei ehkä joka vuosi tarvii vaihdella.
Se on toi PSA:n 1.6 diiseli mihin vaihdetaan huolto-ohjelman mukaan 120tkm kohdalla just se hiukkassuodatin joten syytetään ranskalaisia :-)
Sama riemu edessä muillakin merkeillä missä toi kone on.
bj45lava
11.07.2012, 07:27
Miks se pitäis vaihtaa jos ei kerran ole vielä tukossa vaihda vasta kun on pakko ja se lisäaine on ihan samaa paskaa mitä me noihin peugeotteihin täällä laitetaan eikä niissä mitään rajoitusta täyttökertoihin ole olemassa, laskurit vaan nollataan ja homma jatkuu.
Osa on noilla hiukkassuodattimilla ajellut 300 tkm lukemia ja osa on kairannut tyhjäksi ja viritysohjelmalla mulkattu systeemi pois käytöstä ettei polta valoja.
Eräs ukko oli oikein kokeillut minkäkokoisen reiän poraamalla suodatinkennoon saa valon olemaan palamatta kun tukkeutunut...
Kannattasko käydä kyselemässä jostain ei merkkihuollosta?
EU:n mukanahan tuli pykälä, että erikoislaitteet pitää olla kaikkien saatavilla niin jospa se joku olisi ne laittanut....
Rautakanki läpi siitä hiukkasloukusta :D
Arska-tehtaalta
11.07.2012, 08:47
Mie kilpailutin huoltoliikkeet heti ensimmäisen vulva-huollon jälkeen ja siirsin vähät roponi voittajaliikkeeseen. Kannattaa kyllä.
toyota4x4
11.07.2012, 08:54
kallein huolto mitä tiedän citroen c5 100 000km huolto maksoi lahdessa merkkiliikkeessä jotain 4200euroa oli purkka pysähtyny suussa kun oli tullu hakee huollosta, kuukauden päästä myi auton 5000eurolla auto ei ollu kuin 4vuotta vanha.
hyvä ostos ja juuri huollettu.
kallein huolto mitä tiedän citroen c5 100 000km huolto maksoi lahdessa merkkiliikkeessä jotain 4200euroa oli purkka pysähtyny suussa kun oli tullu hakee huollosta, kuukauden päästä myi auton 5000eurolla auto ei ollu kuin 4vuotta vanha.
hyvä ostos ja juuri huollettu.
Kustannusarvio pitää aina muistaa kysyä autoa huoltoon vietäessä.Sitä kun ei huoltoliike saa ylittää kuin kohtuudella ilman asiakkaan lupaa.
Aikanaan vein appiukon ikivanhan Hondan laturin vaihtoon Veholle ja onneksi kyselin laturin hintaa ennen kuin luovutin auton pajalle. Laturin listahinta reilut 4000 markkaa ja auton myyntihinta oli suuruusluokkaa 2500-3000 markkaa. Jäi appiukon autoon laturi vaihtamatta :D
Mutta joo, ihan järkyttäviä nämä uusien autojen huoltokustannukset.
1400 egee on vajaat 1000 litraa dieseliä:D:D:D
Eli vanhempi ritsa saa viedä noille kilsoille n.litran enemmän ainetta jo pelkästään tuon huollon takia ja muut huollot vielä päälle. Ja arvon aleneminen mukaan luettuna niin...
Vertailuna bertan akseli swappi maksoi suunnilleen tuon verran tuossa jossain 30 vuoden kohilla ja siinä sentään "hardwaren" päivityksen yhteydessä tuli lukotkin eli se sentään hieman parani siinä rytäkässä.
Mutta asiallista joka tapauksessa.
Joo, voitte olla varma että käyttöautoon en tota Volvoa vie ...
Ei toi remminvaihto ookkaa mikään kallis operaatio , vaan tuo helkutin hiukkaloukkun uusiminen ...
Remmejä oon vaihdellu aivan ite , ei ole ongelma ...
Jos tuo alkaa "pönttö" vittuilemaan , nii sit melkoisella varmuudella kairaillaan tyhjäksi ...sai lailliseti taikka ei !!!
Eivät muuten "mainosta" missään tuota vaihto-operaatiota ...taikka en ees tiedä onko noissa uudemmissa tollasta purkkia ...
Potkiskelin juur uuden tuollasen Volvon rengasta , ku poikkesin huoltoa kysymässä . Huolletaan kuulemma normaalin huolto-ohjelman mukaan kuten KAIKKI muutkin nykyautot ...Oltiin liikkeellä mun BJ:llä , joka ei ilmeisesti ole NYKYAUTO :)
Mutta silti ... 1400 € pelkästä huollosta on kyllä aivan helevetisti liikaa !!! Sanokaa ammattilaiset mitä sanotte ...
Mutta ...kilpailutus on ed. kesken ...ja eihän tää oo ees kallis C5:n huoltoon nähden :)
http://www.atoyautohuolto.fi/huoltopaketit/volvo
Melkosta, onneks tolla vaihtaa omaan käyttöpeliin vaikka moottorin "uuteen" tai akselit. ;)
Mut tää on kieltämättä melkoinen villilänsi, varsinkin näiden merkkihuoltojen osalta. Tossa viitisen vuotta takaperin käytin yhden auton ekan ja vikan kerran merkkihuollossa. Palvelukin oli kovin nuivaa verrattuna paikalliseen pienyrittäjään. Kannattaakin käyttää asiansaosaavien, paikallisten pk-yrittäjien palveluja!
kallein huolto mitä tiedän citroen c5 100 000km huolto maksoi lahdessa merkkiliikkeessä jotain 4200euroa oli purkka pysähtyny suussa kun oli tullu hakee huollosta, kuukauden päästä myi auton 5000eurolla auto ei ollu kuin 4vuotta vanha.
hyvä ostos ja juuri huollettu.
Ihan mielenkiinnosta, oliko tuo 100tkm huolto vai kuuluiko siihen hieman muutakin? :eek:
Tuolta atoyalta katottuna bemari vissiin käyttää voiteluaineena jotain viime vuosisadalla uponneesta hylystä nostettua shampanjaa, kun pitää melkeen 200€ öljynvaihtohuollosta köyhtyä?
Kilpailuttaminen kannattaa aina ja onneksi tuon vanhemman saa pääasiassa huollettua itte, siitä en kyllä tiedä onko se halvempaa, kun tuntuu, että ensimmäisenä menee aina 100-200€ sopiviin työkaluihin..
http://www.atoyautohuolto.fi/huoltopaketit/volvo
Jep, mutta näistä huolloista puutuu tuo kullasta valmistettu hiukkasloukku ...
Tuohon Atoyautohuolto.fi hintoihin kun lisää tuon vajaan tonnin osan niin ollaan melko tasoissa ...noin niinku hinnoissa mitattuna .
huolto 370€ + jakopää 570€ + hiukkaskiihdytin 900 = 1840 € !!!!
Käyttöauton tarjous olikin halvempi ... vaikka olikin törkeen kallis :)
Jep, mutta näistä huolloista puutuu tuo kullasta valmistettu hiukkasloukku ...
Miks sää haluut sinne uuden semmosen? Sen takia ku huolto-opus sanoo että se tarttee vaihtaa, entä jos ajelis sen aikaa kun toimii? Tippuuko auton arvo jos ei oo merkkiliikkeen leimaa?
Saahan noita hiukkaspöniköitä jotenki inhimilliseen hintaan Saksasta: http://www.ebay.de/itm/DPF-FAP-Diesel-Partikelfilter-Russfilter-VOLVO-V50-2-0-D-100-kW-/380432513910?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AVolvo|Model%3AV50&hash=item58938b7b76 Ei vaan taida tollasen 2-litrasen loukku passata 1.6:een...
helmapelti
11.07.2012, 18:29
Toi vanha hj:n romu on halvempi kuin emännän -06 v70 huollot ja korjaukset viime vuoden aikana, lisäksi hj toimii paremmin ja emäntäkin tulee sen kyytiin mielellään.
En ole pitkään aikaan ollut kateellinen uusien autojen omistajille, jotenkin tulee hyvä mieli kun voi itse ehjätä autoansa.
lavanelikko
11.07.2012, 18:58
Toi vanha hj:n romu on halvempi kuin emännän -06 v70 huollot ja korjaukset viime vuoden aikana, lisäksi hj toimii paremmin ja emäntäkin tulee sen kyytiin mielellään.
En ole pitkään aikaan ollut kateellinen uusien autojen omistajille, jotenkin tulee hyvä mieli kun voi itse ehjätä autoansa.
Ja jos jostain syystä ei oma tietotaito riitä niin ei se maksa paljoa alanliikkeessä...
-70 vw kuplan öljy huolto itse tehtynä. 2,4 litraa mineraali öljyä 7,2 euroa :p :D
Miks sää haluut sinne uuden semmosen? Sen takia ku huolto-opus sanoo että se tarttee vaihtaa, entä jos ajelis sen aikaa kun toimii? Tippuuko auton arvo jos ei oo merkkiliikkeen leimaa?
Saahan noita hiukkaspöniköitä jotenki inhimilliseen hintaan Saksasta: http://www.ebay.de/itm/DPF-FAP-Diesel-Partikelfilter-Russfilter-VOLVO-V50-2-0-D-100-kW-/380432513910?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AVolvo|Model%3AV50&hash=item58938b7b76 Ei vaan taida tollasen 2-litrasen loukku passata 1.6:een...
En minä haluakkaan , mutta tuo merkkihuolto vaihtaa sen jos vie sen sinne huoltoon ...eivät siis suostu jättämään pois huolto-ohjelmasta...
2,0 l ja 1,6 litrasessa on eri pöntöt ...
V50:n arvo tippuu kuitenkin oli leimaa tai ei ollu , joten se siitä !
Alkuperäinen kysymys oli 1400€uron huolto normaalia
Minä kaikerran tuon pöntön tyhjäsi ,kun menee tukkoon ... käy liikkeessä "buuttaamassa" koko paskanhärvelin ...samalla tulee lisää vääntöä ...ja TEHOA !
-70 vw kuplan öljy huolto itse tehtynä. 2,4 litraa mineraali öljyä 7,2 euroa :p :D
Vaihdoitko propun tiivisteen uuteen vai hehkutitko kuosiin?:D
Kaveri osti 07 uuden bmw 525:sen. 100tkm se sillä ajeli. Koskaan ei ollut huollon hinta alle 1500e. Kallein huolto oli joku vajaa 3000e. Merkkihuollossa joka kerta huollatti. Yritin siltä kysellä mikä hemmetti siellä noin paljon maksaa niin ei se tiennyt. Huoltokirjakin oli avaimessa sisään rakennettuna. Mut ainakaan minä en noin paljoa olisi huollosta maksanut.
Itse tehtynä Golfin 50tkm huolto maksoi n.100e. Sisältäen kaikki suodattimet ja longlife öljyt.
toyota4x4
11.07.2012, 21:36
Ihan mielenkiinnosta, oliko tuo 100tkm huolto vai kuuluiko siihen hieman muutakin? :eek:
Tuolta atoyalta katottuna bemari vissiin käyttää voiteluaineena jotain viime vuosisadalla uponneesta hylystä nostettua shampanjaa, kun pitää melkeen 200€ öljynvaihtohuollosta köyhtyä?
Kilpailuttaminen kannattaa aina ja onneksi tuon vanhemman saa pääasiassa huollettua itte, siitä en kyllä tiedä onko se halvempaa, kun tuntuu, että ensimmäisenä menee aina 100-200€ sopiviin työkaluihin..
en muista tarkalleen.. mutta uusi kytkin ja kaikki jarru osat uudet tais olla ainakin,, ihan kysymättä oli huoltanu kun ne kuuluu vaihtaa niissä kilometreissä jos on kuluneet.
..98 mersuun pelkkä laatikko öljyn vaihto mersu liikkeessä 1016euroa viime kuussa.
Tässä edullisempi vaihtoehto sille hiukkassuodattimen vaihdolle http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/id/li_fin_pszi8qcaut.html
Jep, ei noki tuota ongelmia ...vaan kun noki palaa syntyy tuhkaa , joka tukkii tuon hiukkasloukun !
Mutta tosiaan sen poistaminen ei aiheuta ongelmia ...eli datanikkari sorkkii ohjelmaa ja kas pönttö on aivan turhake ...
Vaihdoitko propun tiivisteen uuteen vai hehkutitko kuosiin?:D
ei perhana vanhalla mentii. ei raaskinu uutta laittaa :D
Kaveri osti 07 uuden bmw 525:sen. 100tkm se sillä ajeli. Koskaan ei ollut huollon hinta alle 1500e. Kallein huolto oli joku vajaa 3000e. Merkkihuollossa joka kerta huollatti. Yritin siltä kysellä mikä hemmetti siellä noin paljon maksaa niin ei se tiennyt. Huoltokirjakin oli avaimessa sisään rakennettuna. Mut ainakaan minä en noin paljoa olisi huollosta maksanut.
Itse tehtynä Golfin 50tkm huolto maksoi n.100e. Sisältäen kaikki suodattimet ja longlife öljyt.
Täyttä paskaa tämä tarina.
1). 2007 Bemarissa ei ole sähköistä huoltokirjaa mutta avaimesta saa kyllä luettua vuorossa olevat huollot. Tehdyt toimenpiteet merkitään ihan kynällä paperiseen kirjaan.
2). Autossa huoltotarpeenmukainen huolto-ohjelma eli auto pyytää tarvittavat huollot. Riippuu ajotavasta, ajasta ja kilsoista. Yleensä noin 30tkm kohdalla vaihdetaan moottoriöljyt ja raitisilmasuodatin, ja ei maksa 1500 euroa merkkiliikkeessä.
3). ei päästä lähellekään kolmea tonnia vaikka tekisi kaikki huollot kerralla. Korjauksethan onkin sitten asia erikseen.
Toisissa automerkeissä ei ole kun "huoltoa" niissä ei ole vikoja.
.
.
.
ja tosi paljon autoista tietäviltä kuulee notta tojotassa tankkaaminenkin on remonttia :D
Vuonna -94 hajos vaihdelaatikko Kadetista, vm -88...uus laatikko Opelilta 23 000mk! Auto oli maksanut 35 000mk! Käytetty sitte löyty...Sanovat ooppelin huollossa että lootia hajoo itestää 2-3 kpl vuodessa, muut kolareissa ja sillon aina auto lunastukseen.
Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen, niinihan "normaalissa" hinnoissa huitelee merkkipajalla.
Iso huolto yleisesti n. 500-600€, siihen hihna toinen mokoma ja sitten jarrupalat ja vinkkarit ruttuun ja 1500€ lapaseen ja pihalta pois...
Ko. työnjohtajana toimiessani etsin aina "parasta" mitä organisaatio tarjoaa edullisena "pakettitarjouksena" ja S-sarjan Mersu V8 koneella voitti. Tulppien vaihto huollon yhteydessä (lisätyö*) 924,00€ :eek::eek::eek:
Hinta oli 2½vuotta sitten MB asiakaslehdessä...
Siinä muuten purkka stoppaa isommallakin kiholla ja leuka kopsahtaa pöytälevyyn melko herkästi....
Mutta omakohtainen pommi oli kun 2002 S80 diitselissä mökkitiellä löydettiin kanto/kivi johon katalysaattori päätti elämänsä --> 4700€ ja käsi taskuun suurien kyynelien valuessa....:D:D:D
Heikki L
13.07.2012, 10:55
huh huh, kyllä pitää tiliä tehdä että olis varaa tommosia autoja ylläpitää:)
Onneks noita yykaakoolmosia ja nelosia on vielä liikenteessä niin ei tarvii pistää käsiään tollasiin paskakasoihin.
Vähän Ot mut tuli mieleen et helsingin bussien hiukkas pöntöt putsataan liepeällä ja höyryllä eräässä firmassa. Neet on ostanut muutamia uusia kiertoon ja vaihtavat vaan pesusta tuleen pöntön tilalle ja vievät tukkosen pesuun. tulee kuulemma ku uus.
Vähän Ot mut tuli mieleen et helsingin bussien hiukkas pöntöt putsataan liepeällä ja höyryllä eräässä firmassa. Neet on ostanut muutamia uusia kiertoon ja vaihtavat vaan pesusta tuleen pöntön tilalle ja vievät tukkosen pesuun. tulee kuulemma ku uus.
Olen kuullut että jossain käännetään se pönttö toistepäin kun menee tukkoon ja taas kulkee.:D
patroltd
13.07.2012, 15:32
Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen, niinihan "normaalissa" hinnoissa huitelee merkkipajalla.
Iso huolto yleisesti n. 500-600€, siihen hihna toinen mokoma ja sitten jarrupalat ja vinkkarit ruttuun ja 1500€ lapaseen ja pihalta pois...
Ko. työnjohtajana toimiessani etsin aina "parasta" mitä organisaatio tarjoaa edullisena "pakettitarjouksena" ja S-sarjan Mersu V8 koneella voitti. Tulppien vaihto huollon yhteydessä (lisätyö*) 924,00€ :eek::eek::eek:
Hinta oli 2½vuotta sitten MB asiakaslehdessä...
Siinä muuten purkka stoppaa isommallakin kiholla ja leuka kopsahtaa pöytälevyyn melko herkästi....
Mutta omakohtainen pommi oli kun 2002 S80 diitselissä mökkitiellä löydettiin kanto/kivi johon katalysaattori päätti elämänsä --> 4700€ ja käsi taskuun suurien kyynelien valuessa....:D:D:D
S80 katista ois selvinny 20:llä ku ois tempassu putkeen vanhan bensavolvon katin kuoret ja ois saanu vielä muutaman hepan kaupan päälle.
Kyllä ottaa aikaa ennenkuin mun autosta löytyy minkäänlaisia hiukkasloukkuja.
Virittämiseen voi toki laittaa rahaa, siinä saa jotakin vastinetta:D
Eihän merkkiliikkeissä voi kallista olla, jos ne tulee tulevaisuudessa hoitamaan katsastuksetkin puoli-ilmaiseksi :)
Joo, en tienny et mun autossa on hiukkasloukku ...en aikasemmin ees tienny mikä se on :)
No nyt tiedän ...mun käytössä olevassa BJ:ssä ei ole mitään loukkuja ...pakoputkikin on vaan 1,5 m pitkä budjettisyistä :):):)
Vuonna -94 hajos vaihdelaatikko Kadetista, vm -88...uus laatikko Opelilta 23 000mk! Auto oli maksanut 35 000mk! Käytetty sitte löyty...Sanovat ooppelin huollossa että lootia hajoo itestää 2-3 kpl vuodessa, muut kolareissa ja sillon aina auto lunastukseen.
5 vuotta sitten oli pari munakadettia pihassa, toinen ei maksanu mitään, riitti kun haki pois ja toinen 5 €. Leimakuntoon saattamiseen meni muutama kymppi yhteensä.
Jännä miten jossain vaiheessa about rippikouluiässä, tällasen perus-kehonsiirtimen arvo tippuu alle romuraudan hinnan. :)
S80 katista ois selvinny 20:llä ku ois tempassu putkeen vanhan bensavolvon katin kuoret ja ois saanu vielä muutaman hepan kaupan päälle.
Juuri näin, tai vaikka lainkuuliaisempi vaihtoehto olis ollu tinata 80 €:n E-leimattu tarvikekatti tilalle. Olis jääny 4600 € johonki oleellisempaan. Diisseli ilman hiukkasloukkua kun ei tiedä hölökäsen pölläystä onko siellä kattia vai ei, eikä sitä huomaa savumittauksessa sen enempää.
Eihän se oo hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Ite käytin skeidan (skoda) aikonaan merkkihuollossa, jossa tehtiin niitä näitä, jos tehtiin. Hinta 400€ ja sitä pidin tyyriinä. Kyllä mä ite osaan öljyt ja tuulilasin pyyhkiät vaihtaa sekä osaan lisätä pissapoikaan ja syylariin vettä/viinaa. 1400€ kaukana järjen ulottumattomissa.
Ite oon ajatellu ostavani Skeidan tilalle semmosta minkä itse pystyy huoltaan ja korjaan helposti.
Eihän se oo hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Ite käytin skeidan (skoda) aikonaan merkkihuollossa, jossa tehtiin niitä näitä, jos tehtiin. Hinta 400€ ja sitä pidin tyyriinä. Kyllä mä ite osaan öljyt ja tuulilasin pyyhkiät vaihtaa sekä osaan lisätä pissapoikaan ja syylariin vettä/viinaa. 1400€ kaukana järjen ulottumattomissa.
Ite oon ajatellu ostavani Skeidan tilalle semmosta minkä itse pystyy huoltaan ja korjaan helposti.
Et vissiin uutta autoa meinaakkaan ostaa :D
lacrits68
15.07.2012, 08:16
moi!
Eikös moneen autoo saa uutena tehtyä "huoltosopimuksen" jonka pitäsi "tasoittaa" tuota €€€€ suuruista korjaamokäynti laskua? :D
//Janne
moi!
Eikös moneen autoo saa uutena tehtyä "huoltosopimuksen" jonka pitäsi "tasoittaa" tuota €€€€ suuruista korjaamokäynti laskua? :D
//Janne
No nama "huoltosopimukset" ovat nimeonomaan se syy korkeisiin normaalihuoltohintoihin... Niiden erotuksesta muutan nakee paljon hinnoissa on ilmaa ja kylla niista soppareistakin firmalle jaa muutakin kuin ylahuuli kateen
NewJuhani
15.07.2012, 18:08
Kaveri osti 07 uuden bmw 525:sen. 100tkm se sillä ajeli. Koskaan ei ollut huollon hinta alle 1500e. Kallein huolto oli joku vajaa 3000e. Merkkihuollossa joka kerta huollatti. Yritin siltä kysellä mikä hemmetti siellä noin paljon maksaa niin ei se tiennyt. Huoltokirjakin oli avaimessa sisään rakennettuna. Mut ainakaan minä en noin paljoa olisi huollosta maksanut.
Itse tehtynä Golfin 50tkm huolto maksoi n.100e. Sisältäen kaikki suodattimet ja longlife öljyt.
Tais kaveris kusettaa sua!
Kaveri osti 07 uuden bmw 525:sen. 100tkm se sillä ajeli. Koskaan ei ollut huollon hinta alle 1500e. Kallein huolto oli joku vajaa 3000e. Merkkihuollossa joka kerta huollatti. Yritin siltä kysellä mikä hemmetti siellä noin paljon maksaa niin ei se tiennyt. Huoltokirjakin oli avaimessa sisään rakennettuna. Mut ainakaan minä en noin paljoa olisi huollosta maksanut.
Itse tehtynä Golfin 50tkm huolto maksoi n.100e. Sisältäen kaikki suodattimet ja longlife öljyt.
Tähän jo muutama puuttuikin mutta kerrotaas jotain kokemuspohjaista.. Meillä on rouvan käyttöautona kyseisen ikäinen 535d ja siihen vaihdettiin 150tkm huollossa käytännössä kaikki mahdollinen huoltoon kuuluva plus lisäksi vaihdettiin laatikko ja peräöljyt minun pyynnöstä ja silloin huoltohinta bmw liikkeessä oli 1600eur...
Kaveri osti 07 uuden bmw 525:sen. 100tkm se sillä ajeli. Koskaan ei ollut huollon hinta alle 1500e. Kallein huolto oli joku vajaa 3000e. Merkkihuollossa joka kerta huollatti. Yritin siltä kysellä mikä hemmetti siellä noin paljon maksaa niin ei se tiennyt. Huoltokirjakin oli avaimessa sisään rakennettuna. Mut ainakaan minä en noin paljoa olisi huollosta maksanut.
Itse tehtynä Golfin 50tkm huolto maksoi n.100e. Sisältäen kaikki suodattimet ja longlife öljyt.
itellä saman mallin 530d ja eipä ole tarvinnut maksaa likikään noita hintoja edes merkkihuoltoon.
mielipuoli
16.07.2012, 15:31
Opel Movanon jakopään hihnan vaihto makso n.10000e:eek::eek::eek:Sille liikkeelle joka sen vaihto (carwan oulu):D:D:D ja meille 350euroa!
Joulukuussa käytettiin rempassa ja nyt se on jo kunnossa!!
Ja tuohon huoltoon kuului:
1 epäinnistunut hihnan vaihto
toinen samanlainen
kolmas samanlainen
Kone sano poks ja lähettii kajjaanista hinurilla ouluun
sit laitettiin jo venttiliä ym rojua kanteen!
Sit päästii jo jyväskylään josta hinurilla ouluun.
Suihkut ei pysyny kannessa kii.
sit taas jyväskylää ja taas suihku irti!
Sit hinailtiin jyväskylän oobeli liikkeseen missä kolovattii suihkua kiini.
Viikon päästä taas vuoti sama, kas kummaa jyväskylä oobeli paja oli heittäny kupit nuri jo, noh ei muuta ku ouluun hinausautolla! ja pikkusen suihkuremppaa!
2 meni ja taas kusee suihkut!
Sit mentii Joensuun timosen autoon.
jossa korjattiin näitten 2 pajan sötöstykset ja laitettii pari uutta suihkua.
Timosen lasku oli n.3600e carvanille plus kuukauden vuokra auton hinta (uus ransetti oli muute iha hyvä auto)
Taas oobeli laulo jonku aikaa ja kas kas suihku vuotaa:D:D
Timosella kävästiinn ja vuoto korjaantu.
Nyt ollaan ajettu jo kuukausi varmaa ja ei näy vuotoa.
ja jos vuoto vielä tulee nii sit timosella aikovat vaihtaa koko kannen, carwanin piikkiin tietysti!
Aina vaa hymmyilyttää ku vie oobelia remonttiin:D
Pittää aina tsempata että pankaahan pojat uuttaa ossaa pellin alle!
Suosittlen Carwania pitävät asiakkaista hyvää huolta vaikka eivät aina halua puhelimeen vastata:D ainakaa minulle:rolleyes:
Opel .........
:D ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Vaan remppasimpa minäkin ooppeliamme, syttytulpat vaihdoin, kuulunee kait omatoimisen huollon piiriin, olleet takakontissa vasta 2 v paketissa ja jo sain ne nyt vaihdettua.
pohjaroppu oli rikki ja vähän vettä autossa, kumimattoa ja sikaflexiä, ei kallista.
Tuo on kyllä ollut hintaansa ja huoltohintoihin nähden paras auto mitä mulla o ikinä ollu, vaikka se onki ooppeli....
Varmaan viim. 4v aikana menny huoltoihin kaikkiaan max. 300 euroa.
mielipuoli
16.07.2012, 16:05
:D ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Vaan remppasimpa minäkin ooppeliamme, syttytulpat vaihdoin, kuulunee kait omatoimisen huollon piiriin, olleet takakontissa vasta 2 v paketissa ja jo sain ne nyt vaihdettua.
pohjaroppu oli rikki ja vähän vettä autossa, kumimattoa ja sikaflexiä, ei kallista.
Tuo on kyllä ollut hintaansa ja huoltohintoihin nähden paras auto mitä mulla o ikinä ollu, vaikka se onki ooppeli....
Varmaan viim. 4v aikana menny huoltoihin kaikkiaan max. 300 euroa.
Nojoo eipä tuossakaa remonttia ollu ennen huoltoa:D ja mittarisa n250tkm. Vähemmän remonttia ku Transportterissa ja vähemmän ruostetta kuin Vitossa:)
Nojoo eipä tuossakaa remonttia ollu ennen huoltoa:D ja mittarisa n250tkm. Vähemmän remonttia ku Transportterissa ja vähemmän ruostetta kuin Vitossa:)
No eikö tuohon ois ollu viisaampi vaihtaa jo koko motti?
Ei siis kilsojen puolesta vaa nsen takia että noin monta eri korjausta ja aina sutta. Eipä siinä jos ite ei tartte maksaa, mutta se menetetty aika jolloin auto ei ole ollut ajossa (oletus on että jokin jakeluauto tms työkäytössä oleva auto kyseessä)
:D ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
.
Tässähän puhuttiin Opelista eikä Volvosta, Opelilla on salama. Oikeestihan Movano on kyllä Rellu. Minkä ikäinen peli kyseessä ja millä mosalla? Myös Timosen Auton toiminnasta voi olla montaa eri mieltä.
T. entinen Timosen duunari.
mielipuoli
16.07.2012, 19:02
No eikö tuohon ois ollu viisaampi vaihtaa jo koko motti?
Ei siis kilsojen puolesta vaa nsen takia että noin monta eri korjausta ja aina sutta. Eipä siinä jos ite ei tartte maksaa, mutta se menetetty aika jolloin auto ei ole ollut ajossa (oletus on että jokin jakeluauto tms työkäytössä oleva auto kyseessä)
Samaa sanovat timosen autollaki et ois pitäny heti heittää uus kansi paikoilleen tai puolimoottori mut menivät siitä mistä aita oli matalin:)
Auto on huolto autona ja sehän tässä suurin ongelma on ollukkin että nuo uudet vuokra autot ei meinaa meijän hommissa oikee pysyä uutena ja hyllytilakin on vähäistä:D
viimisen remontin aikaa pikkusen vikinää kuulu puhelimesta että tullu vähän kalliiksi remontti auton hintaan nähen ja vihjailivat että ei kannata korjata enää. isäntä sanoki että mitä sitä korjaa enää, laittakaa 15000e tilille niin lähetän luovarin mutta ei se kelvannu.
mielipuoli
16.07.2012, 19:06
Tässähän puhuttiin Opelista eikä Volvosta, Opelilla on salama. Oikeestihan Movano on kyllä Rellu. Minkä ikäinen peli kyseessä ja millä mosalla? Myös Timosen Auton toiminnasta voi olla montaa eri mieltä.
T. entinen Timosen duunari.
onkohan tuo joku 03 tai sinneppäin en muista. 2.5 kone. Ainaki timonen osaa remontit hinnotella yläkanttiin näköjään. minusta tuo 3600e on kohtuun kova korvaus suuttimien huollosta ja 2 uuden paikalleen laittamisesta. Tai no olihan sielä vähän parantelemista entisten remppaajien jäljiltä, oli jos minkä näköstä pulttia ja mutteria tungettu suuttimien juureen ja tietysti väärällä kierteellä ja kierteitä oli pilailtu vähän joka paikasta.
Menee autojen kanssa siihen kuin muidenkin laitteiden. Kannattaa ostaa uusi mielummin kuin huoltaa tai korjata. Mitäköhän sähköautoihin keksitään huolloksi, jotta päästään rokottamaan? Pitää olla kalliita "kuluvia" osia määräajoin vaihdettaviksi.
Köyhälle on kaikki kallista !
No tää Volvohan onkin mitä isoimmilta osin Ford
Menee autojen kanssa siihen kuin muidenkin laitteiden. Kannattaa ostaa uusi mielummin kuin huoltaa tai korjata. Mitäköhän sähköautoihin keksitään huolloksi, jotta päästään rokottamaan? Pitää olla kalliita "kuluvia" osia määräajoin vaihdettaviksi.
Korjaamolla pitää olla sähkötyönjohtaja. Tiukassa tuollaiset pajat ja miehistä pula, että sellaisiksi pääsisivät.
En muista joko kyseinen "laki" voimassa, vai oliko vasta kohta tulossa.
BJ-40/76
18.07.2012, 20:19
Menee autojen kanssa siihen kuin muidenkin laitteiden. Kannattaa ostaa uusi mielummin kuin huoltaa tai korjata. Mitäköhän sähköautoihin keksitään huolloksi, jotta päästään rokottamaan? Pitää olla kalliita "kuluvia" osia määräajoin vaihdettaviksi.
Mielenkiintoinen kysymys, siis kuka saa korjata noita autoja?
Mitenkähän nykyiset trukkihuollot?
Mutta Liikkuvassa kalustossa nuo pätevyydet on aina perinteisesti ollut lepsummat, otetaanpa esimerkiksi nuo kylmälaitteet: minulla ammattikoulun todistuksessa muutama kurssi (olikohan yht. noin sata tuntia) kylmälaitteita, ja voimassa oleva pätevyystodistus, niin vielä olisi pitänyt käydä n.2 kurssia lisää 3 kg lupiin; ja se ei auta paskaakaan että autopuolen kurssi käytynä!
Ja tuolla autopuolen kurssilla saat korjata liikkuvaa kalustoa, kukaan ei välitä kiloista....
Ylläolevan perusteella nuo sähköautot tehdään "liittimillä", joten niitä voi korjata moduleita vaihtamalla normi autoasentaja vrt. lokilämppärin asennus.
siis huolto suoritetaan vaihtamalla a) akut b) moottorinohjaus c) moottori d)latausjärjestelmä......
Porvoon Hilma
18.07.2012, 22:25
S3-pätevyys tarvitaan sähköajoneuvojen korjaajille. Pelkällä autoasennuspätevyydellä ei pärjää noiden suurjännitteisten osien kanssa.
Juuri näin, tai vaikka lainkuuliaisempi vaihtoehto olis ollu tinata 80 €:n E-leimattu tarvikekatti tilalle. Olis jääny 4600 € johonki oleellisempaan. Diisseli ilman hiukkasloukkua kun ei tiedä hölökäsen pölläystä onko siellä kattia vai ei, eikä sitä huomaa savumittauksessa sen enempää.
noh, aurinkoakin sitten saatiin, kun Vulvia palautti tilille vähän enemmän, kun olin "omatoimisesti" vaihtanut tuon komponentin. Kaskovakuutus palautti aika hyvin ulkopuolisen vaurion aiheuttamat tappiot!!! Taisi jäädä omavastuun jälkeen satanen kouraan...:cool::cool::cool:
Ja diitseli ei tajuu onko kissaa vai ei, mutta kyllä itte huomaa kun katitonta suoraruiskua käyttelee. Ei se ihan turha kapistus siellä ole..;)
S3-pätevyys tarvitaan sähköajoneuvojen korjaajille. Pelkällä autoasennuspätevyydellä ei pärjää noiden suurjännitteisten osien kanssa.
Saattaa olla hauturilla hommia jos todistukset ei oo kunnossa???
Saattaa olla hauturilla hommia jos todistukset ei oo kunnossa???
Ei, mutta suurjännitteen kanssa olisi syytä tietää mitä tekee...
pitäsköhän ruvetä sähköautokorjariksi... t sähkömies
ja totaalisesti meni OT.
Ihan mielenkiinnosta, oliko tuo 100tkm huolto vai kuuluiko siihen hieman muutakin? :eek:
Tuolta atoyalta katottuna bemari vissiin käyttää voiteluaineena jotain viime vuosisadalla uponneesta hylystä nostettua shampanjaa, kun pitää melkeen 200€ öljynvaihtohuollosta köyhtyä?
Kilpailuttaminen kannattaa aina ja onneksi tuon vanhemman saa pääasiassa huollettua itte, siitä en kyllä tiedä onko se halvempaa, kun tuntuu, että ensimmäisenä menee aina 100-200€ sopiviin työkaluihin..
Varmaan käyttää VAGgit ihan samaa shampanjaa kun 15 000 huollon hinta 2.0tdi:ihin olis laakkosella maksanu 400€
Näistä huolloista nyt kun on joutunut uutta volkkaria käyttämään huolloissa.
Miksi pitää mennä merkkitiskille?
Ihan listalta katsoo vaikka paikallisen AD-korjaamon ja vie sinne, teettää valmistajan ohjeen mukaisesti huollon. Takuu säilyy ja eppäilen ainakin omien kokemusten pohjalta (siis kuittien perusteella vrt vastaavat kuitit merkkiliike) että eroa on siin' onko öljypytyn kupeessä es. vw:n logo vai mobil, sama öljy ja litrahinta moninkertainen.
Es. Vw caddy vm. -11 30 tkm huolto (tehty 25 tkm kohdalla)
Merkkiliikkeen hinta tiedusteltuna 430€. Paikallisella AD-korjaamolla 92€, hinnat sis. alv 23%.
No ei line vaikea veikata kumpaan meni. Sama linja on jatkunut ja paikallisen AD:n eduksi on ehdottomasti luettava ylijoustavat työajat vai ottaako joku merkkihuolto es. auton vastaan su. iltana ja soittaa ma-aamuna enne klo 10.00 että valmis on, tule hakemaan.
BJ-40/76
06.11.2012, 00:29
Huoltaisi VAG- konsernin tuotteet k.o vagina-laisen ohjeiden mukaan!
Siis tuo VAG- konserni on kasannut autonsa niin huonolla suunnittelulla ja paskoista materiaaleista? että esim. kun moottorin korvakko käytetään irti, niin sitä ei saa pistää kiinni muilla kuin uusilla ALKUPERÄISILLÄ pulteilla!
Siis näin ainakin 2000 luvun diesel golfin jakopääremontti.
Eihän nuo pultit montaa euroa ollut kappaleelta, mutta kun niitä alkaa olla useampia, niin tuleepa hintaa.
p.s Juurikin tuo golf:n jakopääremontista jäänyt pultti sopi minun veneen laturinkiinnitykseen 1000 nolla, oli nimittäin tuo M10 kierteen pultti 10mm kierteettömältä osalta 10mm!!
Ja ei varmaan kannattaisi, mutta en malta: esim. hdj-80:n moottorissa ainakin kannen- ja kiertokangen pultit pitää uusia JOS ne on "mittauskohdasta?" alle x.yy mm, ja jos muuten vaurioitunut.
Ja noiden määräaikaishuoltojen ulkopuolelta: Joihinkin VAG- dieseleihin on vaihdettu HIHNAPYÖRIÄ jos toisessa nokkaremmin vaihdossa, ja kolmannessa remmin vaihdossa ei kuulemma ole olleenkaan tavatonta.
Humpsahtaa huollon hinta "pikkasen"; siis joskus jopa soitetaan, että tämä sinun 100 tkm? ajettu auto on kuluttanut jakopään hihnapyörän/t niin paljon, että jakohihnan vaihdolle ei voida antaa takuuta:eek:, mutta jos vaihdamme nuo pyörät, niin ei ole pelkoa y- k euron täyskoneremontista.....
siis kasataanko noilla vanhilla pyörillä ilman takuuta, vai pistetäänkö nyt samalla nuo uudet pyörät, mitkä löytys hyllystä?
Ai, eihän ne kallita ole, kun ei tarvi tilata, muutama satanen tuo halvempi, ja tuo kalliimpi ei ole kuin pikkusen kalliimpi... (siis en muista, paljonko tuo pyörä/pyöräpari maksaa, mutta ei ollut halpa, oliskohan ollut n. 200?? kertokaa ken tietää)
Mutta tuo yksi eläkeläis täti oli aika synkkä, kun tuo jakoremmin vaihto yllätys "nielasi" joululahjarahat.
Kekkeruusi
06.11.2012, 20:35
Näistä huolloista nyt kun on joutunut uutta volkkaria käyttämään huolloissa.
Miksi pitää mennä merkkitiskille?
Ihan listalta katsoo vaikka paikallisen AD-korjaamon ja vie sinne, teettää valmistajan ohjeen mukaisesti huollon. Takuu säilyy ja eppäilen ainakin omien kokemusten pohjalta (siis kuittien perusteella vrt vastaavat kuitit merkkiliike) että eroa on siin' onko öljypytyn kupeessä es. vw:n logo vai mobil, sama öljy ja litrahinta moninkertainen.
Es. Vw caddy vm. -11 30 tkm huolto (tehty 25 tkm kohdalla)
Merkkiliikkeen hinta tiedusteltuna 430€. Paikallisella AD-korjaamolla 92€, hinnat sis. alv 23%.
No ei line vaikea veikata kumpaan meni. Sama linja on jatkunut ja paikallisen AD:n eduksi on ehdottomasti luettava ylijoustavat työajat vai ottaako joku merkkihuolto es. auton vastaan su. iltana ja soittaa ma-aamuna enne klo 10.00 että valmis on, tule hakemaan.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä oli merkkiliikeellä huollon ohjeaika? Ja mikä oli ad korjaamolla?
Työn puolesta tullut vastaan tapauksia, asiakas käyttänyt autoaan huollossa jossain pienessä korjaamossa mutta nyt yhtäkkiä onkin alustassa paljon korjattavaa kun tuo auton merkkiliikkeeseen...luulisin tämän johtuvan siitä ettei pienemmissä korjaamoissa tehdä kuin öljyjen vaihdot sun muut suodattimet,tulpat jne...Eikä perehdytä siihen että tarkastettaisiin oikeasti ne kaikki valmistajan ilmoittamat kohdat muutenkin kuin taskulampulla ...
Noissa töiden vastaanottamis jutuissa on yleensä se että auton voi tuoda koska vaan ja tiputtaa avaimet kirjekuoressa johonkin lukossa olevaan lokeroon ja ilmoittaa kirjekuoressa yhteystiedot ja sen mitä pitäisi korjata..tosin voihan näissäkin olla vaihteluita eri korjaamoilla.
Nämä siis vain omia mielipiteitä.
Veholla maksoi mesen moottoriöljy viimeksi vaivaiset 22 e/l huoltoerittelyssä. Perus täyssynteettinen 5W40. Itse maksavat varmaan luokkaa 2e/l kun tankkiauto tuo pihaan. Ihan hyvät katteet :D Oli kyllä viimeinen kerta kun käytin niiden huoltopalveluja, jää lievä kusetuksen maku tuollaisesta touhusta...
Kekkeruusi
06.11.2012, 21:03
Mikä auto kyseessä?
Miksi pitää mennä merkkitiskille?
Ihan listalta katsoo vaikka paikallisen AD-korjaamon ja vie sinne, teettää valmistajan ohjeen mukaisesti huollon. Takuu säilyy ja eppäilen ainakin omien kokemusten pohjalta (siis kuittien perusteella vrt vastaavat kuitit merkkiliike) että eroa on siin' onko öljypytyn kupeessä es. vw:n logo vai mobil, sama öljy ja litrahinta moninkertainen. Firman Caddyyn päätettiin tehdä syyshuolto kun sinne piti lisää öljyä moottoriin. Itsellä kun ei ole mitään ostolupia niin en voi käydä ostamassa litraa öljyä ja laittaa sitä moottoriin. Joten se meni VW huoltoon. Lasku 280€. Lisäsivät myös jäähdytysnestettä. Mutta samalla kertaa tekivät sille kuulemma 5 erilaista takaisinkutsua. Ei ollut firmaan tullut mitään tietoa tuollaisista. Siinä on 1.2 TSi kone. Sitä ohjelmoitiin ja laitettiin joku välilaippa. Kuskin penkki piti uusia, mutta niitä ei ollut yhtään maassa joten jäi toiseen kertaan. Sitten oli muistaakseni joku airbag ohjelmointi ja joku sähköihin liittyvä korjaus. Kaippa tuo 280e tuli noista töistä, vaikka takuuseen ne olisi pitänyt mennä.
Ja mitä tuohon bimmeriin tulee mitä moni tuolla kommentoi. Itse siitä näin pari laskua ja hieman niitä ihmettelin. Tais olla Laakkosen laskuja. Se vei autoa huoltoon aina kun auto ilmoitti ja tosiaan siinä avaimenperässä oli joku huoltokirja tms. Mitään huoltovihkoa ei ollut ja avaimella nähtiin aina mitä huoltoja siihen on tehty. Tai näin se ainakin sanoi. Ongelmahan on siinä että tuo kaveri ei tiennyt autoista yhtään mitään. Joten ihan sama mitä huolto sille selittää. Se maksaa sen ihan kiltisti. Vähän kuten meidän firmassa. Täällä kukaan tiedä autoista yhtään mitään. Ne aina käy merkkihuollossa ja lasku tulee perässä. Ihmettelen miksei ne vie tuota autoa huoltoon pesunesteen lisäyksen takia.. Kumma juttu kun ne sitä osaa lisää, mut melkein vieressä olevan öljykorkin avaaminen on niin pirun vaikea homma. Eikä tuostakaan kukaan olisi tiennyt viedä autoa huoltoon ellen olisi erehtynyt katsomaan hienoa 1.2 TSi konetta. Koko moottorissa ollut yhtään öljyä ja öljyä kuulemma lisätään kun mittaristoon syttyy merkkivalo. Näin kaikki meikäläiselle sanoi. 10tkm matkalla söi kaiken öljyn koneesta :D
Eli ei ihme jos tuolla merkkihuollossa hieman kusetetaan kun yhtään mistään ei tiedetä mistä ollaan maksamassa. Tuo on vähän verrattavissa tähän tietotekniikkaan. Suomi on ihan täynnä urpoja mitkä ei tiedä koneista yhtään mitään. Niille voi puhua ihan mitä tahansa paskaa tietokoneista ja onnesta soikeena ne sitten maksaa sen mitä pyydetään. Eihän joka asiasta tarvi tietää, mutta varmaan kannattaisi vähän edes perehtyä mistä sitä ollaan maksamassa.
Veholla maksoi mesen moottoriöljy viimeksi vaivaiset 22 e/l huoltoerittelyssä. Perus täyssynteettinen 5W40. Itse maksavat varmaan luokkaa 2e/l kun tankkiauto tuo pihaan. Ihan hyvät katteet :D Oli kyllä viimeinen kerta kun käytin niiden huoltopalveluja, jää lievä kusetuksen maku tuollaisesta touhusta...
jos se olikin sitä 7IO ainetta :D
Jarski lj 70
07.11.2012, 08:59
jos on kallista huoltoa me viroon siellähän ei maksa kuin 25/45 tunti velotus merkkiliikkeessä.
Jee ei edes uusi vaan 2007 pösö jakopään remppa ja ilmastointihuolto merkkiliikkeessä 750 eeroo. Oi juurikin 1.6 diiseli mutta ostaessa tuota autoa kiinitin juurikin huomiota että tässä mallissa ei ollut hiukkaspönttöä.
Olikhan tuo 2007 kun ostin n 27000 eeroo nyt kauppias hyvitti vaihdossa 8700 ELÄMÄ ON
Onneksi vaihdoin pois vanhempaan ja viat luen ja kuittaan itse. Suzukissa ketjuveto nokassa.
Kekkeruusi
07.11.2012, 11:31
Käväs mielessä että onko merkkiliikkeillä varaa kusettaa asiakasta?
Turhaa lähtevät pilaamaan imagoaan tollaisilla asioilla..
Mutsin Opel Astra GTC vm2008 aj. 42000km
Kävi juuri katsastus huollossa , laskua +3000€...
OBD antoi herjaa ajonhallinasta, koko ABS hydrauliyksikkö vaihdettu
ja asiakas maksaa kaiken.
jos on kallista huoltoa me viroon siellähän ei maksa kuin 25/45 tunti velotus merkkiliikkeessä. Virosta vaan pitäisi löytää se hyvä liike mihin voi luottaa. Enkä tiedä kuinka ne suomea osaa siellä kun itsellä ei viro taivu.
Mutta viron veholta saa ainakin palvelua suomeksi. Kyselin Patonkiin jakopääremppaa sieltä. Muutama euro vajaa 500€ oli hinta. Täältä en ole edes veholta kysellyt. Mutta tikkurilan lähellä oli Patonkeihin erikoistunut firma mikä lupasi homman tehdä kanssa hieman vajaa 500€:lla. Ja toisin kuin muualla niin tuolla sisältyi vielä uudet nesteet hintaan. Ei se kyllä ole kuin muutaman kympin etu.
Käväs mielessä että onko merkkiliikkeillä varaa kusettaa asiakasta?
Turhaa lähtevät pilaamaan imagoaan tollaisilla asioilla..
Itseasiassa merkkiliikkeellä tuo taitaa onnistua tai siis ei pelkoa imagon menetyksestä. Yksi asiakas jos ei enää käy, niin eipä tuo liikoja haittaa ja kun moni "joutuu" viemään takuiden jne takia sinne auton kuitenkin, niin hankala alkaa pilaamaan mainetta. Harva lähtee kuullun perusteella viemään seuraavaan kaupunkiin autoa.
Pienemmät paikalliset toimijat sitten eriasia, noilla sitä katoa alkaa jo olla, jos maine menee, koska samalla kadulla on varmasti useampi samanlainen pulju lisää.