Green-75
21.05.2003, 20:24
Hankin juuri "uuden" peruskorjatun AC kompressorin ja tarkoitus olisi vaihtaa se pikapuolin. Nyt paikallaan olevan systeemin peruskorjasin itse noin 5 vuotta sitten USA:ssa ja se toimi hyvin lähes jatkuvassa käytössä, kunnes viime kesänä Suomessa alkoi hiipua ja viimein lopetti toimintansa kokonaan. Kompressori roiskii myös jonkin verran öljyä, joten se on vaihtokunnossa. Viime kerralla purin koko systeemin ja vaihdoin letkut, tiivisteet ja VIR-yksikön kuivauspanoksen. Sitten vein auton korjaamoon, jossa sisään laitettiin freonia, muistaaakseni R-12, jota silloin vielä USA:sta rahalla sai. Pari kysymystä:
(1) Onko olemassa freonin korvaava aine, joka sekoittuu ko. tavaran kanssa niin ettei koko järjestelmää tarvitse tyhjentää (olen kuullut, että on)?
(2) Millainen projekti on kuivauspatruunan vaihto, tuleeko paljon nestettä ulos, kun VIR-yksikön pohjan irroittaa (edellisellä kerralla systeemi oli tyhjä, kun tein tämän homman)ja onko patruuna pakko vaihtaa, niinkuin kompressorin asennusohje kehoittaa?
(3) Mikä on Tampereen seudulla paras paikka uuden nesteen lataukseeen?
(4) Mikä on suurin piirtein lataustyön ja aineen hinta?
Pekka R.
(1) Onko olemassa freonin korvaava aine, joka sekoittuu ko. tavaran kanssa niin ettei koko järjestelmää tarvitse tyhjentää (olen kuullut, että on)?
(2) Millainen projekti on kuivauspatruunan vaihto, tuleeko paljon nestettä ulos, kun VIR-yksikön pohjan irroittaa (edellisellä kerralla systeemi oli tyhjä, kun tein tämän homman)ja onko patruuna pakko vaihtaa, niinkuin kompressorin asennusohje kehoittaa?
(3) Mikä on Tampereen seudulla paras paikka uuden nesteen lataukseeen?
(4) Mikä on suurin piirtein lataustyön ja aineen hinta?
Pekka R.