View Full Version : CR-V:n kulutus + muita kokemuksia
Hoi Honda CR-V:n omistajat: minkälaisiin kulutuslukemiin olette ajokeillanne päässeet?
Lisäksi kiinnostaa ajokin vuosimalli ja vaihteistotyyppi.
Muistakin kokemuksista olisi kiva kuulla. Hakusessa on nyt jonkinlainen maasturin ja käyttöauton yhdistelmä.
Jotain kympin paikkeilla pensaa. Tuli seurattua muiden kulutuksia silloin kun oli itsellä HR-V; Kulutti 1,6:lla samanverran kuin CR-V 2,0 litran koneella. Nuo uudemmat ovat sitten minulle tuntemattomia, varsinkin diesel.
Tuolta lisää:
http://www.hondasuv.com/members/
Dethlock
24.06.2012, 21:39
Ajelin kuukauden päivät 2011 mallin diesel CR-Vllä. Kulutus oli seka-ajossa noin 8 litraa. Mukava pelihän tuo oli kovalla tiellä ja jäiselläkin pärjäsi.
10 senttiä loskaa alkoikin sitten olla eri juttu. Maasturinimitys ei oikein sovi tuolle härvelille.
Maasturinimitys ei oikein sovi tuolle härvelille.
Sehä onkin Kitumaasturi... :D
mikkocap
25.06.2012, 06:21
työkaverilta varsin kysyin kun näin tämän.. se tuumaili että hissukseen kun ajelee niin 7-8 tuntu syövän. 2.0 bensa automaatti ja 140000 ajettu -04. ei mitään vikaa kuulemma ja hyvä ajella... tuskin voi maasturista puhua mutta eiköhän tuolla perusajot ajele jä vähän huonommallakin tiellä kun ei ala pelleilemään..
Lerssinen
25.06.2012, 06:49
Anoppilassa on tuommonen.. Ihan okei ajella mutta syö pensaa vähä vaille paljo.. Tosiaan 10/100 on peruskulutus jos ajaa muuta kuin 60 km/h maantiellä..
Voimansiirto ujeltaa muuten ihan kohtuuhiljaisessa autossa.. Tahtoo syödä kesäkumit vaihtokuntoon melko nopeesti vaikka kulmia tarkisteltu useestikkin..
Mihin tahansa nurkkaan osuma kun tulee niin menee parilla tonnilla muovia vaihtoon :mad:
Sisältä TODELLA ankea, ainakin minusta.. Täyttä muovia niin että oikeen henkeä haittaa.. Mittaristo toisaalta melko selvä ja hyvälukuinen..
Kulku talvella ihan ookoo, tosin ei se mikään maastoauto ole.. Koneena bensa ja lootana manu-anaali..
Vanhemmilla on cr-v vm2010 2 litran bensakone. Kulutus sekaajossa, jossa todella lyhyttä pätkäajoa aika tarkalleen 8litraa sataselle.Manuaaliloota.
Edellinen cr-v oli vm2000 samat ajot 10l satasella.
En lähtis huonolle metsäautotiellä näillä.Paksussa lumessa alkaa kytkimen hajua muistuttava haju haisemaan,varmaan kytkeytyvä neliveto luistaa.
Tää haju tuli ainakin 2000vm autosta.Uudemmalla ei olla kokeiltu.
Uusissa malleissa ei oo maavaraakaan normi henkilöautoa enempää.
Tien päällä hyvä ajettava.Kaupunkin liikenteessä "neliveto" auttaa liikkeelle lähtiessä.
Mitään varsinaisia vikoja autoissa ei ole ollut.
Porukoilla on kanssa tuo uudempi koppainen 2 litranen bensa manuaali. Oikein pihistellen on tainnut kulutus olla hiukan alle 7 l/100km. Muovia tuossa on kyllä niin paljon, etten kyllä mihinkään maastoon lähtisi edes yrittämään ja moottorin alavääntö on aika onneton.
Kokemusta ei ole mutta mökki naapuri tuossa toissa päivänä sanoi että ykkönen on ihan liian pitkä jos pitää kärrin kanssa kikkailla tai pehmeessä käännellä. Ja notta ei se talvella oikein mihinkään mene.
Mutta silläkin se sen perushomman hoitaa elikkä nousee mökiltä mäenpäälle ilman isompia temppuja.Ja kun saman mäen alla ollaan niin meitsin emäntä joutuu pahalla kelillä peruuttamaan saabin sinne mäen päälle kun ei etuperin nouse. Eli kyllä siitä selvästi apua on.:D:D
Jos joku väittää että keskikulutus on tommosessa alle seittemän litraa sataselle niin rohkenen epäillä.:D:D
Jossain alamäessä hetkellinen kulutus voi ollakkin mutta ei taatusti muuten on siinä sen verran massaa ja otapinta-alaa ja pikkuisen sitä pyöritettävää voimansiirtoakin.
Mutta joo kokemusta ei itellä ole, ja kaveri mikä noita asentelee niin on sanonu ettei niissä mitään ihmeempiä vikoja ole. Perus japsi laatua.
Eli jos ei odota maasturia niin tuskin pahasti pettyy.
Jk. Eli pohdintaa aiheesta.
Tuo SUV eli sport utility vehicle ?? Eli urheilullinen hyötyajoneuvo tarkoittanee alunperin ajoneuvoa mihin mahtuu kalavehkeet golfbäkit yms. kyytiin ja sillä pääsee aspeniin todella kätevästi hiitämään. Suomessa joku iltalehden toimittaja on kaikessa autoviisaudessaan keksiny määritelmän kaupunkimaasturi mikä ei kuvaa oikeastaan mitään mitenkään. Tai kuvaa sitä ajatusta että turhake mikä turhake koska kaupungissa kukaan millään maasturilla mitään tee...Eli koko alkuperäinen idea on näin pois pyyhkäisty.
RalliJari
25.06.2012, 16:13
En ummärrä suomalaisten viehtymystä tohon Cr-v:hen, eikö lie kaikkein köykäsin nelivetosysteemi mitä on ikinä missään autossa tarjolla ollu? Foresterissa ois ihan oikee aina päällä ja aina toimiva neliveto, vanhemmissa kyllä kulutus öbaut litran enemmän vissiin. X-trailissaki ihan viksu neliveto. Mitsun Outlander X-trailin kanssa samaa luokkaa nelivedon suhteen.
Minkä hintaluokan vehe lie topikin alottajalla hakusessa?
Parhaillaan 6.4L/100km matka-ajoa hellun kans kahestaa ajellessa.
vm. 2009 ja Diisseli manuaali 80km/h kevät keleillä ja nastarenkailla.
Hyä auto ollu. Säteilylämppäri sucks -32*c
Se takapäälle vetoa kytkevä visko on vissiin tyyppivika.
Itte yhtä kävin testailemassa niin aina kun takaveto alkoi kytkeytymään niin infernaalinen ujellus kantautui hyttään.
Kyllä se takaakin vielä veti mutta hävinneekö veto samalla kun ujellus...? :D
Ihan hyvin se kulki kun oli sillä ns. tehokkaammalla 2 litrasella.
Jäi laittamatta :D :D :D
Se takapäälle vetoa kytkevä visko on vissiin tyyppivika.
Itte yhtä kävin testailemassa niin aina kun takaveto alkoi kytkeytymään niin infernaalinen ujellus kantautui hyttään.
Kyllä se takaakin vielä veti mutta hävinneekö veto samalla kun ujellus...? :D
Ihan hyvin se kulki kun oli sillä ns. tehokkaammalla 2 litrasella.
Jäi laittamatta :D :D :D
Tua noi. Lieko se kulmavaihde siinä etuperässä, ja takaperä olla palloidinen koska palloidi perä rullaa paremmin kuin hypoidi??? Se selittäisi huutamisen.:eek:
En ummärrä suomalaisten viehtymystä tohon Cr-v:hen
Mie oon alkanu pikkuhiljaa ymmärtää. Emännän ajokkina ollu tuo isäukon entinen CR-V eli ollu tavallaan meillä uudesta asti. Mallia -03. Ensimmäistä kertaa kävi pajalla tänä kesänä ja tuokin käynti johtui maahantuojan takaisinkutsusta (valokytkimen johtoliittimen tarkastus)
Tavattoman huoleton peli ei ainuttakaan vikaa yhdeksään vuoteen.
Maasturin kanssa tuolla autolla ei tosiaan ole muuta yhteistä,ku varapyöräteline takaovessa.
Käytännössähän CR-V on etuvetoinen ja siirtää vetoa taakse aina kun etu ja taka-akselin pyörimisnopeusero kasvaa tarpeeksi isoksi, ideana hyvä mut tuossa systeemissä on törkeen pitkä viive.
Kulutukset pyörii kympin kulmilla/100km 2L koneella+automaagi
Maantieajossa menee hiukan alle kaupungissa hiukan yli.
Melko karu mut varma ja huoleton käyttöauto.
Se mitään huuda. Siihen perään pitää vaihtaa öljyt (vasittu Honda DPS-F Dual Pump öljy 1Ltr) 50 000km välein, niin ei oireile. Tehtaan ilmoittama väli on suurempi, mutta kun käytetään lumella ja soralla, joutuu tietenkin öljy kovemmalle ja siitä johtuen pitää vaihtaa useammin. Jos ei vaihdeta, lopulta tietenkin palaa levyt. (ei ole visko, vaan tuplapumppu öljykytkin. uudemmissa myös sähköohjaus lisänä.)
Oireena alkaa kuulumaan just tuollaisia volinoita ja jutinoita. Silloin viimeistään öljyt vaihtoon! Voi testata ajamalla hitaasti ympyrää. Öljyä menee litran verran.
http://www.justanswer.com/uploads/autodoc2000/2006-03-23_102154_crv1.gif
http://i189.photobucket.com/albums/z148/draggbody/crv%20diff/78649363.gif
Kuvia puretusta:
http://honda-tech.com/showpost.php?p=46776842&postcount=66
Minkä hintaluokan vehe lie topikin alottajalla hakusessa?
Sellanen maks. 8-9 tuhatta saattais järjestyä parhaimmillaan käyttöön. Vielä on kaikki vähän auki.
Itsellä oli aikanaan HR-V ja tykkäsin kyllä ajella ne ajot, mitä silloin oli.
Itsellä ajot on valtaosin maantietä ja poikamiehenä yksin suhailua. Oikeaan maastoon jos pitää mennä, niin siihen käytetään toisia vehkeitä. Tällä perusteella sopivin ajokki olis varmaankin nelivetoinen Suzuki Swift... :D
Se on vaan se, kun kerran-pari vuodessa pitäis vetää vähän perävaunua ja saada menemään vähän eräretkeilytavaraakin paikasta A paikkaan B. Ei silloinkaan mitään maastopätkiä ajella, korkeintaan huonolla aurauksella olevia teitä. Tosin viimeksi veturina oli Ford Escort, joten tuo Swiftkin olis tähän verrattuna huomattava parannus.
Henki näyttäis olevan se, että sen ikäluokan CR-V:t, joihin mulla olis varaa, syö soppaa vähän liikaa...
Tää auton valinta on aina yhtä vaikeeta. Ja sitten seuraavalla viikolla löytyy aina se parempi vaihtoehto. :D
Koska kokonaisuus ratkaisee niin kulutuksella ei ole mitään tekemistä minkään kanssa.
Tai riippuu paljon ajat vuoteen. Mutta jos ajat 20000km vuoteen ja cr-v; vie bensaa 10 litraa/100 km. Eli 2000 litraa/20000 km = 2000 x 1.6 = 3200 egee.
Tai jonkun väittämän mukaan 8 l/100 km =1600 l/20000 km=2560 egee
Eli uudemman cr-v:n kulutus olis n. 640 egee vuoteen vähemmin???? Eli montako vuotta aioit ko. laitteen pitää ja paljonkos noissa on hintaero???
Tuo kulutus on täysin sivuseikka jos joudut ostamaan laitteen rahoituksella... Väitän ma. Osta se mikä tuntuu omalta.
Työkaveri osti uuden diesel crv:n heti kun niitä sai. Ensimmäisenä talvena olisi pitänyt työmaalla siirtää henkilönostin pihalta halliin sulamaan. Ei meinannut lähteä hondalla liikkeelle pieneen ylämäkeen kymmenen senttisessä lumessa, metrin pääsi ankaralla sudittelulla etenemään. Sitten rupesi nousemaan savu auton alta ja loppui takapyörien veto ja honda jäi paikoilleen etusilla sutimaan. Vedin nostimen sitten 240:llä Volvolla pois, ei juurikaan edes sutinut. Honda meni ehjäämölle ja siihen vaihdettiin nelikon kytkin, ei meinannut edes mennä takuuseen kun oli mukamas käytetty väärin.
Muistanko väärin, että ainakin joissakin vuosimalleissa olisi mahdollisuus lukita neliveto kiinteäksi hitaissa nopeuksissa?
Muistanko väärin, että ainakin joissakin vuosimalleissa olisi mahdollisuus lukita neliveto kiinteäksi hitaissa nopeuksissa?
Ei ole CRV:ssä nelivedon lukitusmahdollisuutta.
Työkaveri osti uuden diesel crv:n heti kun niitä sai. Ensimmäisenä talvena olisi pitänyt työmaalla siirtää henkilönostin pihalta halliin sulamaan. Ei meinannut lähteä hondalla liikkeelle pieneen ylämäkeen kymmenen senttisessä lumessa, metrin pääsi ankaralla sudittelulla etenemään. Sitten rupesi nousemaan savu auton alta ja loppui takapyörien veto ja honda jäi paikoilleen etusilla sutimaan. Vedin nostimen sitten 240:llä Volvolla pois, ei juurikaan edes sutinut. Honda meni ehjäämölle ja siihen vaihdettiin nelikon kytkin, ei meinannut edes mennä takuuseen kun oli mukamas käytetty väärin.
Minun työkaverilleni kävi samantyyppinen tapaus Toyota RAV-nelosen kanssa, kaveri ajeli auraamatonta tietä vähän matkaa ja viskokytkin sanoi sopimuksen irti. Merkkihuollossa totesivat, että ei tällä saisi ajaa lumessa :rolleyes: Mutta jatkakaa CR-V:n parissa, tämä meni vähän aiheen sivusta.
Tuo ML-mersuhan tuntuu olevan varsin mainio peli kun lueskelee näitä japsi "nelikoiden" juttuja.
60lantikka
01.07.2012, 09:10
Sehä onkin Kitumaasturi... :D
mitäpä sanoo tuohon hondamies?
Tilanne on nyt "ratkennut" toistaiseksi siten, että kaikenlaisia "järkisyitä" ja "perusteluita" pohdittuani ja kuunneltuani luovuin toistaiseksi käyttöauton ja maasturin yhdistämisestä.
Ajosuoritteen laatu, kerrostalon tolppapaikan koko yms. jutut saivat sitten lopulta kallistumaan pelkkään pieneen nelivetoiseen henkilö("farmari")autoon. :o
Eli toistaiseksi huristellaan pienellä japanilaisvehkeellä nimeltä Suzuki Ignis. :D
(Häpeää syvästi, vaikenee ja poistuu takavasemmalle...)
Tilanne on nyt "ratkennut" toistaiseksi siten, että kaikenlaisia "järkisyitä" ja "perusteluita" pohdittuani ja kuunneltuani luovuin toistaiseksi käyttöauton ja maasturin yhdistämisestä.
Ajosuoritteen laatu, kerrostalon tolppapaikan koko yms. jutut saivat sitten lopulta kallistumaan pelkkään pieneen nelivetoiseen henkilö("farmari")autoon. :o
Eli toistaiseksi huristellaan pienellä japanilaisvehkeellä nimeltä Suzuki Ignis. :D
(Häpeää syvästi, vaikenee ja poistuu takavasemmalle...)
Tervetuloa Suzukin omistajien armoitettuun joukkoon !
Nyt kun käyttis on hankittu niin seuraava askel voisi olla SJ410/SJ413/Jimny hupiautoksi :p
Nyt kun käyttis on hankittu niin seuraava askel voisi olla SJ410/SJ413/Jimny hupiautoksi :p
Menee jo offitopiikiksi, mutta itse asiassa mulla oli Jimny jokapäiväisessä ajossa yli kuuden vuoden ajan. Elämäntilanne vaan muuttu siten, että siitä puuttu sellasia ominaisuuksia, joille alkoi olla tarvetta. Niinpä myin sen sitten pois.
Että terveisiä vaan sille päälle seitenkymppiselle eläkeläispariskunnalle sinne Varsinais-Suomen suuntaan, joka ajelee ARB-vinssipuskurilla ja takaperän ARB-lukolla varustetulla korotetulla Jimnyllä. :D
Jimnyn jälkeen ja ennen nykyistä hankintaa oli väliaikaisesti päivittäisajokkeina G-Mersu, C-Mersu, Mitsubishi Lancer nelivetofarmari ja vanha 323 Mazda. Igniksellä mennään nyt toistaiseksi, kunnes nähdään, että tuleeko sitä ajosuoritetta kuitenkin niin paljon, että kannattais laittaa diesel.
Lisää kokemuksia. Vaimolle olisi tuloillaan kaupunkiautoksi -05 2.2d CR V. Ei kiskota kärryä ja reitit on samat mitä nyt tahkotaan -60mm alustaisella etuveto A4.llä eli ei edes "mökkiteitä". Kilsoja kerää vajaa 40tkm vuoteen joten kulutuksen mukaan hiukan valkattu ja hondaan päädytty. ( X trail jäi pois kun niissä ei oikein ilmastointia löydy... )