Kirjaudu sisään

View Full Version : UltimateMarketin klapitehdas

Killer-Wo
23.06.2012, 21:22
Onkos jollain käytössä tuollaista Ultimatemarktin " http://www.ultimatemarket.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=klapi270klapitehdasta"

Siis lähinnä käyttökokemuksia millain pelaa ja millainen on ollut työnlaatu. Itse kiljotiini kone on tuttu mutta traktorikäyttöisenä. Nyt ois kuitenkin tarkoitus ehkä laittaa tänne kaupunkiin toinen kone kun tulee aina välillä rankoja pihaan. Vakiona tuossa on vain 2,5m kuljetin joka tietenkin tulee päivittää 4m malliin ja vakio moottori on hondan GX200 mutta senkin voi vaihtaa isompaan. Tais olla GX270. Perus moottori on hyvä mutta mites muuten laatu.

Hintaa tulee tuolla isommalla koneella ja 4m taittuvalla kuljettimella n 3800€ joka on kuitenkin huomattavasti edullisempi kuin esim hakki tai japa. No niissä on kyllä katkaisu joko sirkkelillä tai sahalla ja halkaisu hyd.sylinterillä jotka on kalliimpia tehdä. Mutta ne on myös hitaampia kuin giljotiini tyyppiset koneet. No nyt ei tarkoitus vertailla minkä mallin kone on paras vaan haetaan kokemuksia juurikin ultimatemarketin tekeleestä

Eskimo
23.06.2012, 22:48
Oletko tyytyväinen giljotiinikoneen tavaraan?
Mun mielestä se pukkaa ihan liikaa suttapaskaa eli pärtöä pihalle. Toki palaahan sekin.

Itte ajanu laippakatkaisu ja hytikka halkaisu kamppeella (hakki pilke 1x) niin sillä tulee mun mielestä ok tavara. Sopii sitten isompikin puu.
Sekin toki tekee sälppää mutta siedettävissä määrin.

Killer-Wo
24.06.2012, 08:54
Pääsääntöisesti oon ollut ihan tyytyväinen giljotiinin tuottamaan puun laatuun. Toki tulee pärtöä mutta toimii hyvin syttönä. Mulla on alapalokattila joten se on aivan sama mitä sinne lappaa. Kunhan kottikärryissä pysyy kyydissä. Löytyy kyllä Japa2000 ketjusaha kone jossa kaksi pesäinen halkaisupesä, mutta se ei oo kyllä hyvä ohuelle rangalle. Varsinkin kun tekee 50cm puuta niin aika useasti tippuu ohuet 6cm puu poikittain hydsyl eteen ja sitten ne on kiinni halkomaterässä.

Mut jos jollain ois tollainen kone niin kiinostaa millainen on. Vai onko kukaan uskaltanut ostaa.

Eskimo
24.06.2012, 20:08
Pääsääntöisesti oon ollut ihan tyytyväinen giljotiinin tuottamaan puun laatuun. Toki tulee pärtöä mutta toimii hyvin syttönä. Mulla on alapalokattila joten se on aivan sama mitä sinne lappaa. Kunhan kottikärryissä pysyy kyydissä. Löytyy kyllä Japa2000 ketjusaha kone jossa kaksi pesäinen halkaisupesä, mutta se ei oo kyllä hyvä ohuelle rangalle. Varsinkin kun tekee 50cm puuta niin aika useasti tippuu ohuet 6cm puu poikittain hydsyl eteen ja sitten ne on kiinni halkomaterässä.

Mut jos jollain ois tollainen kone niin kiinostaa millainen on. Vai onko kukaan uskaltanut ostaa.

Juu, giljotiini on parempi vissiin pienemmälle puulle ja sahakone sitten isommalle...