PDA

View Full Version : Mikä jalokivi olet?


Hippiäinen
09.04.2005, 21:23
http://naiset.almamedia.fi/helmi/testit/testikone/index.shtml?8

Itse olin safiiri

Safiiri symboloi paitsi taivaan sineä myös taivaaseen liitettyjä ominaisuuksia. Sinä lienetkin rehellinen mietiskelijä-tyyppi, joka rakastaa rauhaa ja pitäytyy puhtaissa ajatuksissa sekä totuudessa. Levität lähipiiriisi onnea, viisautta ja hyvää mieltä. Varsinkin tähtisafiiria pidetään hyvän onnen tuojana, ja sen kolmen valojuovan ajatellaan edustavan toivoa, uskoa ja kohtaloa.

Englannin kuninkaallisen perheen prinssi Charles valitsi sinisen safiirin prinsessa Dianan kihlasormukseen. Lieneekö hän tiennyt, että safiirin on uskottu kykenevän paljastamaan aviopuolison uskottomuus siten, että kiven kiilto sumentuu, jos puoliso on pettänyt.

Muinaisessa Persiassa uskottiin, että taivaankannelle antoi värin jättikokoinen safiiri. Antiikin aikana puolestaan luultiin, että Raamatun kymmenen käskyä oli kirjoitettu suurille safiirilaatoille. Kyseinen jalokivi on pyhitetty kreikkalaisen jumaltaruston Apollolle. Antiikin ajan pappien ja noitien väitetään kunnioittaneen safiireja, koska niiden avulla uskottiin voitavan nähdä tulevaisuuteen. Safiiria on käytetty myös amulettina myrkytyksiä vastaan, luultavasti koska legenda kertoo myrkkykäärmeen kuolleen joutuessaan samaan koriin safiirin kanssa.

Gilraen
24.04.2005, 22:10
Mä olin topaasi

Olet parantumaton romantikko, mutta sinua kiinnostavat myös yliluonnolliset asiat. Ystäväsi ja muut läheisesi saavat olla onnekkaita: sinä saat heidät näkemään asiat uusin silmin, rauhoitat heitä ja helpotat pahaa mieltä ja oloa. Vaistoat herkästi epäaitouden etkä siedä teeskentelijöitä.

Topaasin maagiset ja romanttiset ominaisuudet ovat kiehtoneet ihmisiä vuosisatojen ajan. Kreikkalaiset uskoivat topaasin antavan kantajalleen voimaa ja lievittävän sairauksia. Topaasin uskottiin jopa voivan estää äkillisen kuoleman. Lisäksi kiven katsottiin muun muassa parantavan heikkoa näköä, luonteenlaatua, hoitavan astmaa sekä auttavan unettomuuteen. Antiikin aikana ihmiset uskoivat topaasin pystyvän muuttamaan väriään vaaran uhatessa: kivi saattoi paljastaa liikekumppanin petoksen tai jopa myrkytysyrityksen. Tarinan mukaan myös kiehuva vesi saatiin viilennettyä, kun veteen pudotettiin topaasi.

Hassua mun onnenkivikin on topaasi :D


-Kaukaa viisas ja läheltä helvetin hyvännäkönen-

KossuPossu
24.04.2005, 22:15
Rubiini


Olet luonteeltasi voimakas, energinen ja impulsiivinen. Kokeilet innokkaasti kaikkea uutta, joten seurassasi ei taatusti tule tylsää. Olet aina menossa ja sairastut harvoin. Pidät koristeellisista, näyttävistä vaatteista ja koruista, tyyliäsi voisi kuvailla jopa kuninkaallisen arvokkaaksi. Tiedä vaikka olisit aito siniverinen! Pulppuava energiasi tarttuu myös muihin, ja esimerkiksi seurapeleissä ja urheilulajeissa sinun joukkueesi voittaa aina – seurassasi kun ei yksinkertaisesti voi epäonnistua! Tulet hyvin toimeen ihmisten kanssa, ja olet esimerkiksi pidetty naapuri. Ihmissuhteissa kuten elämässä yleensä arvostat omaa tilaa ja vapautta.

Rubiinia pidetään vapauden, armeliaisuuden ja jumaluuden kivenä. Intiassa rubiini on kivien kuningas, ja siihen liitetään sellaiset käsitteet kuin arvokkuus, innostus ja voima. Rubiiniin yhdistetään usein myös haavoittumattomuuden myytti. Muinaisessa Burmassa rubiinin nimittäin uskottiin suojelevan kantajaansa nuolilta, keihään pistoilta ja miekan iskuilta, etenkin jos rubiini kiinnitettiin hampaaseen tai lihaan niin, että siitä tuli ”osa ihmisen kehoa”. Koruna rubiinin on uskottu varjelevan epäonnelta ja sairaudelta.