PDA

View Full Version : Kortti "hyllyllä"

jeeppi-eki
19.06.2012, 22:00
Onks muilla?

pee
19.06.2012, 22:05
kännikö vei ?

Reetu
19.06.2012, 23:24
Ei oo olt pitkään aikaan, par kertoo kosiskelleet ja kerran jäi...
Silloinkin 1,5vk tarjotun kuukauden sijaan... Ei kelvannut koukermannille, rupean ruokailemaan heillä. :D

Eli työjuttuja oli sakot, rauhoittu kun vähensi pöllin ajamista.

petroman
20.06.2012, 07:48
Lisää arvauksia: Oliko syy tuo avattaren mittarilukema?

jeeppi-eki
20.06.2012, 18:34
Lisää arvauksia: Oliko syy tuo avattaren mittarilukema?

Kyllähän tuo ylinopeuksista johtuu. Helmikuussa 2011 olin poliisin luona liian monesta (4) ylinopeudesta ja sain pitää kortin työn vuoksi, vuoden koeajalla ja eikös kuukautta ennen koeajan päättymistä kamera välähtänyt, taas laitokselle ja vielä armo kävi ja vuoden "ehdonalainen" ja kortti jäi taskuun. Mutta viimeisen sakon jälkeen ........

k.j
20.06.2012, 18:40
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.....

Jos on varaa ajaa ylinopeutta, niin varaa kärsiä rangaistus! :D

Turha niistä on interwebberissä leveillä.!

Heguli
20.06.2012, 18:43
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.....

Jos on varaa ajaa ylinopeutta, niin varaa kärsiä rangaistus! :D

Turha niistä on interwebberissä leveillä.!

X 2

jeeppi-eki
20.06.2012, 18:53
Ei tunnu missään ja firman autolla saa liikkua mitä tarvii. Olenko tosiaan ainoa jolla on kortti mennyt? Ompas muut todella lainkuuliaisia.

lavanelikko
20.06.2012, 18:54
Liekö sitten leveilystä tai sympatian/kohtalotovereiden hausta, niin eipä heru kumpaakaan... Jos hölmöilee, niin sitten mennään nurkaan häpeämään ihan hiljaa... Näin on lapsena opetettu... Onhan se ikävää, jos ei voi tehdä töitä ilman ajokorttia, mutta...

Caddy
20.06.2012, 19:07
Ei tunnu missään

Tuomiosi oli siis liian kevyt.. Lissee sakkova niin ruppee tuntumaan :D

Dethlock
20.06.2012, 19:11
Ammattikuski on ammattikuski vai miten se meni. Heillä lienee omat säännöt. Sitten kun joku jää alle niin alle jäänyt aina syypää kun ei tajua että ammattilainen vetää ylinopeudella ja arvioi turvavälin pieleen...

-Stedt-
20.06.2012, 19:19
Ammattikuski on ammattikuski vai miten se meni. Heillä lienee omat säännöt. Sitten kun joku jää alle niin alle jäänyt aina syypää kun ei tajua että ammattilainen vetää ylinopeudella ja arvioi turvavälin pieleen...

Kylläpä on tullu ammatiksi autoa ajettua nyt parikymmentä vuota ja eipä ole kukaan alle jääny, turha on yleistää....vai ookko itte niitä teiden ritareita jotka laskee japsi kotterolla jossa mittari valehtelee 15km ja ihmettelee kun jonoa syntyy??? ja kannassa ajetaan...

Dethlock
20.06.2012, 19:40
Ei ollut tarkoitus yleistää, tunnen ja tiedän monta ammattikuskia jotka ajaa pykälien mukaan. Sitten on näitä joista on outoa jos joku ei ole saanut korttia ajettua hyllylle.

Itse varaan matkaan tarpeeksi aikaa ettei tartte polkea ylinopeutta ja kyllä on mittaritkin näyttänyt ihan oikeita lukemia. Koitan kuitenkin liikenteessä huomioida oman ja muiden turvallisuuden.

Ja Jeep ei taida olla japanilainen...

pezq^
20.06.2012, 19:41
Jeeppi ekin avattaressa on ooppelin mittari ihan selvästi, vähemmästäki lähtee kortti jo :);)

lavanelikko
20.06.2012, 19:46
Kylläpä on tullu ammatiksi autoa ajettua nyt parikymmentä vuota ja eipä ole kukaan alle jääny, turha on yleistää....vai ookko itte niitä teiden ritareita jotka laskee japsi kotterolla jossa mittari valehtelee 15km ja ihmettelee kun jonoa syntyy??? ja kannassa ajetaan...

Ei tunnu missään ja firman autolla saa liikkua mitä tarvii. Olenko tosiaan ainoa jolla on kortti mennyt? Ompas muut todella lainkuuliaisia.

Toi on ihan hyvä asenne... Kunnes joku kuolee sinne sun auton alle...

Dethlock
20.06.2012, 19:53
x2

pastirolli
20.06.2012, 19:54
"Vain köyhillä on kiire" ;)

Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että jos jatkuvasti kortti on hyllyllä ylinopeuden takia niin kortin voisi ottaa loppuelämäksi pois ja auton menettää rikoksentekovälineenä. Ylinopeus vaarantaa kuitenkin sivullisten hengen mutta jos on niin vitun pahoin jälkeenjäänyt eikä sitä ymmärrä heti kerralla niin tuomiot saisivat olla niin kovat että tyhmemmänkin luulisi jotain oppivan.

Yölento
20.06.2012, 20:05

Siis firman autolla ilman korttia?:eek:Vai tuleeko firman puolesta kuljettajakin? :confused:

-Stedt-
20.06.2012, 20:06
Toi on ihan hyvä asenne... Kunnes joku kuolee sinne sun auton alle...
Kyllä ne on henkilöautot jotka kannassa roikkuu, sekä minun että näitten "köröttäjien" Ensinnäkin rahtiala on varmasti niin hyvin kilpailtu, että harvassa firmassa katsotaan hyvällä jatkuvaa rajotinta vasten ajoa,polttoaineessa kun säästöjä haetaan kyllä se on 82-84km/h se marssinopeus. Toiseksi firman auto on samalla helvetin iso mainos liikenteessä, eipä sillä leikitä liikenteessä, kyllä puhelin soi "päämajassa" ja palautetta tulee. Itse en harrasta kenenkään luukussa roikkumista, ja viime sakotkin taitaa olla 18vuotta sitten saadut.

Gravedigger
20.06.2012, 20:10
Kyllä ne on henkilöautot jotka kannassa roikkuu, sekä minun että näitten "köröttäjien" Ensinnäkin rahtiala on varmasti niin hyvin kilpailtu, että harvassa firmassa katsotaan hyvällä jatkuvaa rajotinta vasten ajoa,polttoaineessa kun säästöjä haetaan kyllä se on 82-84km/h se marssinopeus. Toiseksi firman auto on samalla helvetin iso mainos liikenteessä, eipä sillä leikitä liikenteessä, kyllä puhelin soi "päämajassa" ja palautetta tulee. Itse en harrasta kenenkään luukussa roikkumista, ja viime sakotkin taitaa olla 18vuotta sitten saadut.

Kyllä se näin on. Lisäksi jos kortti monesti on kuivahtamassa. Niin alkaapi käymään kunnon työpaikat harvaan. Kertoo kuskista paljon jos kortti useasti kuivumassa.

Porvoon Hilma
20.06.2012, 20:12

+++++++++++++

Eskimo
20.06.2012, 20:13
Hyvin läheisen ihmisen menettäneenä poikien (yli 20v perheellisiä molemmat) kilvanajon takia voin kommetoida, että toivottavasti et ikinä saisi sitä korttia takasi.
Ei oo pikku juttu katella kun perheestä viedään äiti hurjastelun takia.

Polkupyörä tuollaselle kusipäälle paras kulkuneuvo, joka tulee nettiin irvistelemään kortin menetyksellä.

Vejä runkku käteen!!!

Puuhis
20.06.2012, 20:25
Polkupyörä tuollaselle kusipäälle paras kulkuneuvo, joka tulee nettiin irvistelemään kortin menetyksellä.

Vejä runkku käteen!!!

Itse arvostan tuota hurjastelua Eskimon kanssa täysin samalla asteella. Kovemmat rangaistukset vaan. Alkais se joskus tuntumaan hurjastelijoillakin silloin.

Liian usein näissä joutuvat vaan kärsimään viattomat sivulliset.

0ltzi
20.06.2012, 20:26
kovaa tekstii ^ :D

ajan yleensä 100km työmatkaa pakulla 10-20 ylinopeutta. noh yks päivä ajoin täysin rajoitusten mukaan. 3 läheltä piti tilannetta sain aikaseks..

voisi se poliisi puuttua myös noihin vanhuksiin jotka lähtevät liikenteeseen sekoilemaan! varsinkin niille joille se 60 on jo liikaa vauhtia. 80 alueella mennää 50-60. varsinkin sunnuntaisin. 30 alinopeutta ni kortti pois jne.

Puuhis
20.06.2012, 20:35
kovaa tekstii ^ :D

voisi se poliisi puuttua myös noihin vanhuksiin jotka lähtevät liikenteeseen sekoilemaan! varsinkin niille joille se 60 on jo liikaa vauhtia. 80 alueella mennää 50-60. varsinkin sunnuntaisin. 30 alinopeutta ni kortti pois jne.

^
Tästä oon myös samaa mieltä. Tien päällä vaaratilanteita aiheuttavat monet muutkin, kuin vaan ne hurjastelijat ja kaikkiin pitäisi puuttua samalla tavalla.

Reilussa 14 vuodessa ammattiliikenteessä kerkiää nähdä aika paljon. Veikkaan kuitenkin, että ilman rangaistuksien koventamista ja valvonnan tiukentamista tien päällä ja taajamissa, mikään ei kuitenkaan tule muuttumaan.

Porvoon Hilma
20.06.2012, 20:44
Itse arvostan tuota hurjastelua Eskimon kanssa täysin samalla asteella. Kovemmat rangaistukset vaan. Alkais se joskus tuntumaan hurjastelijoillakin silloin.

Liian usein näissä joutuvat vaan kärsimään viattomat sivulliset.

Meillä kävi töissä muutama vuosi sitten sellainen tapaus, jossa kaveri tuli samassa työpaikassaolevan tyttöystävänsä kanssa näytöstyylillä aamulla sivutieltä päätielle tulleen pahaa-aavistamattoman autoilijan kylkeen huomattavaa ylinopeutta ( siis ei mitään seitsemääkymppiä kuudenkympin alueella vaan liki 120 km vauhdilla). Raju törmäyshän siitä seurasi.

Tappoi tyttöystävänsä. Halvautti itsensä. Menetti työkykynsä. Maksoi sakkoja. Mutta jäi paska henkiin, ei olis tarvinnut.:mad:

Mä en ymmärrä tän ketjun aloittajan ajatusmaailmaa ollenkaan. mun puolesta saisi kävellä niin pitkään kunnes ajatukset selkiävät ja järkiintyvät.

ugly_hj
20.06.2012, 21:00
Haistakaa hurskastelijat vittu!!! Turha kenenkään tulla tänne nettiin elvistelemään, ettei olis koskaan ylinopeutta ajanut ja mulle ihan sama vaikka köröttelisitte sen saatana mopoauton perässä ihan sinne kirkonkylälle asti, ettei vaan tulis ajettua ylinopeutta. Osanotot Jeeppi-Ekille tapahtuneen johdosta. Itse olin viime vuonna vajaat viis kuukautta ilman korttia ja tollaiset pari tonnia sakkoa ihan vaan yhden ylinopeuden takia, silloin vitutti, kyllä sen myönnän, onneksi työnantaja järjesti kyyditykset töihin, sekä töissä ja jalomielinen ajokiellon määrännyt poliisipäällikkö antoi kortin kesäajaksi takaisin, koska oikeuden käyntiin pääseminen venyi niin pitkälle. Jostain syystä en tuon jälkeen ole haaviin enää jäänytkään.

JNaukki
20.06.2012, 21:01
tuskin ketjun aloittajan ylinopeudet mitään päätähuimaavia ylityksiä on olleet ku noin monta kertaa on armoa annettu...itellä oli viime kesänä kortti pois 7 vkoa ku tulin tallilta kawalla kaasareitten säätöhommista kauniina kesäiltana tyhjällä baanalla kotia päin,ainut auto minkä ohitin olikin sitten siviilimiliisi,töttöröö vaan...:D:D polizei tuumaili et 3kmh ku ois ollu vähempi ylitystä ois selvinny sakoilla...pyyhkäisin ohitustilanteessa 80kmh alueella 124kmh..:rolleyes:

tuomaritulee
20.06.2012, 21:05
näinhän se on. Rangaistukset ovat Suomessa kohtuu pieniä vielä. Riippuu toki tuloista ja rikkeestä, mutta ylipäänsä pieniä verraten, että toisaalla saat jo linnaa ylinopeudesta.

Oma kokemus opettanut ettei kannata.

Puuhis
20.06.2012, 21:19
Itsellä ei ainakaan ollut aikomukseni hurskastella. Olen kyllä oppirahani maksanut, vaikken koskaan ole korttiani menettänytkään. Meikäläisen mielestä suomessa voi kuitenkin luvan kanssa hurjastella aika monella tavalla ja monessa paikassa, niin yritän omalta osaltani ajaa järkevästi liikenteessä. Se että toimeentulo on täysin kiinni ajokortista vaikuttaa ja on aina vaikuttanutkin asiaan miulla.

vmt
20.06.2012, 21:36
Vai pitäisi saada rangaistukset kovemmaksi... Tuohon kortin menettämiseen johtuvat sakot voi olla saatu aika erityyppisistä teoista. Onhan siinä eroa, jos sakot on saatu aina taajamassa ja joka kerran on ollut hilkulla, lähteekö kortti heti tai jos kaikki on rikesakkoja tyhjällä moottoritiellä. Kummassakin tapauksessa sama määrä sakkoja kuitenkin riittää. Muistakaa sitten kovempien rangaistusten haluajat, että määräysten vastaisella ajoneuvolla ajamisesta saadut päiväsakot lasketaan myös näihin sakkoihin...

Porvoon Hilma
20.06.2012, 21:40
Haistakaa hurskastelijat vittu!!! Turha kenenkään tulla tänne nettiin elvistelemään, ettei olis koskaan ylinopeutta ajanut ja mulle ihan sama vaikka köröttelisitte sen saatana mopoauton perässä ihan sinne kirkonkylälle asti, ettei vaan tulis ajettua ylinopeutta. Osanotot Jeeppi-Ekille tapahtuneen johdosta. Itse olin viime vuonna vajaat viis kuukautta ilman korttia ja tollaiset pari tonnia sakkoa ihan vaan yhden ylinopeuden takia, silloin vitutti, kyllä sen myönnän, onneksi työnantaja järjesti kyyditykset töihin, sekä töissä ja jalomielinen ajokiellon määrännyt poliisipäällikkö antoi kortin kesäajaksi takaisin, koska oikeuden käyntiin pääseminen venyi niin pitkälle. Jostain syystä en tuon jälkeen ole haaviin enää jäänytkään.

Mä ymmärrän jos sattuu kerran tai pari. Näin voi käydä jokaiselle, mullekin kävi kerran. Sakkoa tuli, mut tää jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi, ainakin toistaiseksi, jos ei tuu tahatonta vahinkoa.

Ei kai tuo ylinopeus sinänsä ole niin tuomittavaa, onhan siinä nuo rajat jne., joten jo nytkin katsotaan sormien lävitse noita ylityksiä. Sitä mä vaan, että jos sattuu useammin noita ylinopeuksia, niin kyllä itse aiheuttaa itselleen ja muille toistuvasti suuremman riskin tuolla yhteisessä liikenteessä.

Tossa mun kertomassa tositapauksessa oli aivan törkeä ylinopeus ja erityisesti tilannenopeus sellainen, että sivullisilla ei ollut mitään mahdollisuutta reagoida tuohon.

Hurskastelua tai ei, en tiedä. Mä en vaan tykkää siitä, että joku omalla muista piittamattomalla käytöksellään vaarantaa toisten terveyden.

Tän voi koettaa panna omalle kohalleen Jopen tapaan.

mobil2
20.06.2012, 21:49
Itse näkisin tämän ylinopeus asian niin ettei mistään muusta rikoksesta ole yhtä kovia rangaistuksia jaossa

pesix
20.06.2012, 22:21
2 vuotta kortti pois n.10 vuotta sitten !

Vaatimattomat 127 km/h ylinopeutta.

Viimeviikonlopulla poliisi muisti jälleen tiketillä :)

Eskimo
20.06.2012, 22:22
Vai pitäisi saada rangaistukset kovemmaksi... Tuohon kortin menettämiseen johtuvat sakot voi olla saatu aika erityyppisistä teoista. Onhan siinä eroa, jos sakot on saatu aina taajamassa ja joka kerran on ollut hilkulla, lähteekö kortti heti tai jos kaikki on rikesakkoja tyhjällä moottoritiellä. Kummassakin tapauksessa sama määrä sakkoja kuitenkin riittää. Muistakaa sitten kovempien rangaistusten haluajat, että määräysten vastaisella ajoneuvolla ajamisesta saadut päiväsakot lasketaan myös näihin sakkoihin...

Onko tuo joku puolustus, että jos on ollu hilkulla sakko tai ei?

Normaaliälyissä oleva ihmisen luulisi jo toisen sakon kohdalla älyävän vähän rajoittaa nopeuksiaan.

Jos oikeesti haalaa sen verran sakkoja, että kortti lähtee niin varmasti ajonopeudet on kokoajan pitkänä.
Ei meillä täällä niin paljoa ratsioita ole että joka ylinopeudesta jää kiinni.

Kuka käskee ajamaan ylinopeutta/määräysten vastaisilla vehkeillä...?

Tuttavaporukassa löytyy entisiä rekkamiehiä, jotka älysi lopettaa homman siihen kun esim. tukkiajussa ei enää laillisilla kuormilla päässyt leiville vaan ylikuormassa oli se hanke minkä keikalta sai.
Kaikki kun sen hoksaisi niin saataisiin silläkin puolella liksat kohdalleen.

Dectane
20.06.2012, 22:31
Itse ajan kyllä aika reippaasti melkeempä aina. Tosin nykyisillä autoilla ei kauheeta kyytiä edes pääse. Jos on vähänkään rattimiehen vikaa ja järki päässä niin ei mitään ongelmia. Varsinki sillon ku muitakin liikenteessä. Mutta en kyllä lähtisi leveilemään netissä sillä kuinka kauheeta kyytiä ajelee, antaa itestään aika vitun tyhmän kuvan. Tietenki jonku mielestä jolle elämä ei ole koskaan mitään antanut se tuntuu siltä että on kylän kovin jätkä.

Ja niille jotka jaksaa automiehistä jankuttaa täällä jatkuvasti. Lähtekää ite ajamaan ammattiliikenteeseen nuiden lisuajien ja törttöilijöiden sekaan niin väkisellä siinnä lakki palaa.

Edit. Lisätään vielä että tämä topic sopisi ennemmin johonki vitun siistä, ajan bemarilla täysiä -palstalle. Ei oikeen sovi sellaisen palstan imagoon jossa puolella porukasta on 80-lätkä perseessä ja kun se nopeus ylitetään tuntuu ettei auto enää pysy tiellä :D

0ltzi
21.06.2012, 05:10
Itse ajan kyllä aika reippaasti melkeempä aina. Tosin nykyisillä autoilla ei kauheeta kyytiä edes pääse. Jos on vähänkään rattimiehen vikaa ja järki päässä niin ei mitään ongelmia. Varsinki sillon ku muitakin liikenteessä. Mutta en kyllä lähtisi leveilemään netissä sillä kuinka kauheeta kyytiä ajelee, antaa itestään aika vitun tyhmän kuvan. Tietenki jonku mielestä jolle elämä ei ole koskaan mitään antanut se tuntuu siltä että on kylän kovin jätkä.

Ja niille jotka jaksaa automiehistä jankuttaa täällä jatkuvasti. Lähtekää ite ajamaan ammattiliikenteeseen nuiden lisuajien ja törttöilijöiden sekaan niin väkisellä siinnä lakki palaa.

Edit. Lisätään vielä että tämä topic sopisi ennemmin johonki vitun siistä, ajan bemarilla täysiä -palstalle. Ei oikeen sovi sellaisen palstan imagoon jossa puolella porukasta on 80-lätkä perseessä ja kun se nopeus ylitetään tuntuu ettei auto enää pysy tiellä :D

ajappa yks päivä tasan rajotusten mukaan ja huomaa kuinka paljon tulee vaaratilanteita ja kuinka perässä tulevat käyttäytyy :D

pastirolli
21.06.2012, 07:31
ajappa yks päivä tasan rajotusten mukaan ja huomaa kuinka paljon tulee vaaratilanteita ja kuinka perässä tulevat käyttäytyy :D
Eikö tuossa tilanteessa vaaratilanteet aiheuta ne perässä roikkuvat ylinopeuden ajajat joiden on pakko päästä ohittamaan.

Nopeusrajoitus ei ole pakollinen ajonopeus vaan korkein maksimi nopeus. Hiljempaakin saa ajaa.

h-a-r-z-a
21.06.2012, 07:43
Viikon oli kortti nimismiehen hallussa vuonna-86 muistaakseni.Noihin älyttömiin ylinopeuksiin on paras lääke ruveta ajamaan kilpaa oikeasti.Pahin vauhtivietti menee kilpailussa,eikä takuulla ole rahaa maksella sakkoja.Itellä ei ainaskaan ralliajon alottamisen jälkeen ollut mitään kiinnostusta kokeilla kuinka käy kun suistuu siviilipelillä.

-MaTTi-
21.06.2012, 07:49
Kortti voi näemmä lähteä ihan tahattomasta rikkeestä, just yheltä kaverin kaverilta läks kortti kuivumaan ja 30 päiväsakkoa kun toinen perävaunun takimmaisista konttilukoista oli kiinnittämättä (oli rikki). Voi muka kontti pudota tielle.

Että ei nää kaikki korttinsa menettäneet aina hurjastelijoita ole. Kerran vanhoilla vihreillä risteyksen läpi, kerran kännykkä korvalla, kerran tolppakameraan pikkusen yli ja seuraavasta rikkeestä kortti poijes.

Ja todellakin sakkojen suuruustaso tässä maassa on erittäinkin riittävän suuri, ellei jopa aivan överitasolla jos yhtään keskivertoo enempää tienaat. Mikä näitä ihmisiä vaivaa jotka kannattaa suurempia sakkomaksuja? Tietysti jos ite ajelee vaan kaupunkibussilla ja fillarilla niin sama kai se sitten.

Ite huomannu että henkilöauton puikoissa tulee ajeltua selvästi kovempaa mitä maasturilla, moottoripyörästä puhumattakaan. Varmasti meikäläisenkin monelta sakolta säästänyt kun on maasturilla jurrannut viimeiset 12 vuotta.

pastirolli
21.06.2012, 08:13
Ja todellakin sakkojen suuruustaso tässä maassa on erittäinkin riittävän suuri, ellei jopa aivan överitasolla jos yhtään keskivertoo enempää tienaat. Mikä näitä ihmisiä vaivaa jotka kannattaa suurempia sakkomaksuja? Tietysti jos ite ajelee vaan kaupunkibussilla ja fillarilla niin sama kai se sitten.

Tai sitten ajellaan sääntöjen mukaan. Jos yhtä lakia saa rikkoa niin miksei sitten muitakin. Vai missä se raja menee?

Ahma
21.06.2012, 08:17
Eikö tuossa tilanteessa vaaratilanteet aiheuta ne perässä roikkuvat ylinopeuden ajajat joiden on pakko päästä ohittamaan.

Nopeusrajoitus ei ole pakollinen ajonopeus vaan korkein maksimi nopeus. Hiljempaakin saa ajaa.

Vaan ei saa ajaa liian hiljaa... Vuonna miekka ja kirves ajoin piikkikortin ja 5-tiellä ajelin, epähuomiossa 70km/h siis 80 alueella ni johan kohta kuului korvanappiin et mikäs liikenteenvaarantaja sinä olet kun et aja merkin osoittamaa nopeutta ja sit spekuloitiin stopissa et rikos se on ajaa liiankin hiljaa. Tämä jäi melko elävästi mieleen nopeusrajoituksista. Ja kyllä taas on todellakin kommentit mut hei laitetaan vaan kaikki tälläset rekkakuskien piikkiin tyhmiä kun ovat ja pikkuautotkin kiusaa kaikkia ja ei ees puhuta näistä "ammatti" autoilijoista enempää kun ne ei tee mitää virheitä... nimim. kortti kaikkiaan 20v taskussa ja 0 SAKKOA eli mähän oon kova jätkä. Mut en huutelis jos kortti olis lähteny ni en netissä tahi esson baarissa kun minua ainakin hävettäs sellanen. Nii ja kyllä aina löytyy repsikanpenkistä tilaa jos haluaa katella kuinka Suomenmaan rikollisin organisaatio tekee hommiaan ei tekis pahaa monellekkaan ihmetellä miten kaikki tapahtuu oikeesti.

Finderi
21.06.2012, 08:26
[QUOTE Hiljempaakin saa ajaa.[/QUOTE] Juurikin näin, suomalaiseen liikennekulttuuriin tuo ei vaan tahdo milään sopia. On tiedetty jo pitkään tutkimustenkin perusteella että suomalaiset ei osaa/ymmärrä/halua toimia joustavasti ns. pakotetussa liikennevirrassa joka on ihan päivittäistä arkea tiheämmin asutuissa paikoissa (esim. Belgia, pinta-ala alle 10% Suomesta mutta asukkaita 10,4 miljoonaa ja paikallisesti paljon pahempiakin loukkoja löytyy).

Ja jokaisessa meistä asuu pieni Mäkinen, Mikkola, Alen, Vatanen, Rovanperä, Grönholm, Latvala tai Hirvonen kun se suoranpätkä aukeaa. Ollaan oikeastikin menestyviä yksilöurheilijoita ja kuskeista valtaosa pitää itseään keskimääräistä parempana, oikeasti iso porukka luulee itestään liikaa!

Silloin pitäis muistaa ne vaikeet kertoimet. Kova nopeus, riski kasvaa. Auto ei ollutkaan timmikunnossa, taas lisää. Kuski väsyksissä tai huoli päällä, puhumattakaan 0,8 promillesta ja riski ei nousekaan vain 2, 3 tai 4-kertaiseksi vaan ehkä 2, 4 tai 8-kertaiseen? Vakuutusyhtiön kavereiden mukaan esim. työpaikan menetys, läheisen vakava sairastuminen, ero tms. saattaa lisätä onnettomuusriskin pahimmillaan viisinkertaiseksi, toki yksilöllistä vaihtelua esiintyy. Siihen vielä "säännöt ei koske mua" -asennetta tai v**tu kun v*tuttaa niin sattuuhan sitä.

Typerin tapaus lähimenneisyyden uutisista oli mielestäni se kun ajelulle lähteneeltä työltä otti kaveriporukan humalainen poitsu väkisin auton avaimet koska piti näytellä miestä. Kaveri veti soratien mutkassa auton solmuun kuusen kylkeen ja sai tyyliin pari murtumaa, mutta tyttö kuoli. Jyvässeudun porukka muistaa varmaan tapauksen Norolantieltä.

Lentäjät sanoo aina että ongelma taivaalla laittaa laskeen nopeesti montako asiaa on tehty etukäteen oikein ja montako seikkaa on pelastumista vastaan. Homman saa tehdä vilkkaasti jos sattuu oleen vaikka 300 matkustajaa päällä. Jos tulos jää plussalle, saatetaan selvitä vähälläkin. Autohommissa tuon laskelman vois yhtä hyvin tehdä sillon kun klikkaa vyön kiinni ja tökkää avaimen virtalukkoon?

pasba
21.06.2012, 08:30
Tuntuu näissä raskaan kalusto ajo hommissa et poliisi etsii kunnolla syitä mistä sakottaa paras sakko mitä tiedän oli kun puuttui taka roiske läppä

lacrits68
21.06.2012, 08:38
moi!

pannaan ny lusikka tähän(kin) soppaan..!

ELi kilometrejä itellä tulee sellaset 50tkm/vuosi ja kortti saatu -88. 1 sakko ja sekin ulosajosta 13/6-11.

Eikös nämä ole niitä "asenne kysymyksiä"? Eli jos sielä nyt lukee sen 80km/h niin miksi sitä ei sitten ei voi pitää sitä 80km/h??? En väitä että itse pidän "aina" rajoituksia, mutta useimmin kyllä! Varsinkin 30-40-50-70 rajat...täällä kun ovat extra nuukia just alhaisten nopeuksien suhteen...korttiakaan ei saa pitää vaikka olis "ammattikuski" jos just noita 30-40-50 rajoja rikkoo!

Kuis paljon nopeemmin sitä nyt sitte on kotona/töissä/työmaalla loppujen lopuksi?

//Janne

estate
21.06.2012, 09:03
Yhdeltä puolitutulta veivät kortin kokonaan kun ei oppinut ajamaan ihmisiksi. Uutta ei saa ennenkuin on käynyt autokoulun ja inssin uudestaan parin vuoden päästä sekä jonkun turvallisen ajon kurssin. Olisi luullut oppivan kun kävi jo pari kertaa inssin uusiksi (väliaikainen kortti lähti), maksoi muutamat sakot, kortti oli hyllyllä viiteen otteeseen ja pari autoa meni päreiksi vaan ei ruvennut järki pakottamaan päätä.

Monikaan hurjastelelijoista ei tunnu ymmärtävän, että se vauhti voi saada jonkun muun tekemään virhearvion jonka seurauksena tapahtuu onnettomuus, ja vauhdin noustessa riski omiin virheisiin kasvaa.

Itseltä jäi liikenteessä kaahailut ja kikkailut kun aloitin autourheilun. Ei enää tuntunutkaan siltä, että on ranteita vaikka muille jakaa :D Radalla kun päästää sen mitä pää kestää ja ranteet piisaa niin ei tartte enää liikentees kikkailla. Vielä kun on pari kertaa heittänyt kilpurin nutulleen ja kunnolla rytistänyt kilpakumppanin kanssa yhteen niin ei huvita enää siviilipirssillä vetää lepikkoon tai joutua jonkun murjomaksi.

HV
21.06.2012, 10:37
Haistakaa hurskastelijat vittu!!! Turha kenenkään tulla tänne nettiin elvistelemään, ettei olis koskaan ylinopeutta ajanut ja mulle ihan sama vaikka köröttelisitte sen saatana mopoauton perässä ihan sinne kirkonkylälle asti, ettei vaan tulis ajettua ylinopeutta.

haista sinä asennevammanen mulkku itte vittu !!! suomessa kuolee keskimäärin melkein joka päivä ihminen liikenteessä ja loukkaantuu kymmeniä.
Suurempi rikos ihmisyyttä vastaan on antaa tälläsille koheltajille jotka pitää itseään muita parempana kuskina ikinä sitä vitun korttia takas.

mikjus
21.06.2012, 11:32
Ei sitä korttia tarvii ajamiseen, jos sen joku ottaa pois niin sitten ajetaan ilman. Muutenhan maalaiselta pysähtyy elämä siihen kun kaikki on käytännössä niin kaukana ja julkisia kulkuneuvoja ei ole saatavilla muuta kuin taksi. Älytöntä ottaa kortti pois, kyllä sakot riittäisi tai jos ei rahaa niin pieni vankeustuomio. Kuitenkin kaikki lakupekat, mannet ja rattijuopot ajaa ilman korttia toistuvasti eikä niille tehdä mitään niin miksi tavan tallaajankaan pitäisi jotain muoviläpyskää arvostaa.

SuurSyömäri
21.06.2012, 12:33
Monikohan pakettiauto 80 lätkäläinen ajaa sitä kaheksaakymppiä satasen alueella :D

Itsellä ollut kortti kuivumassa pari kuukautta vuonna 1989 kun istuin kuskin paikalla pikku hiprakassa ja auto kävi....

Kerran erehdyin ajamaan mersun pakettiauton näkösellä kuorma-autolla ABe kortillisena ja piti käydä keskustelemassa ajokiellon pituudesta... Ei ajokieltoa.

2 krt ylinopeussakot... telkänpöntöstä ja maantieltä jossa 100 metrin välein nopeusrajoitus sahaa 60 - 80.. ja yhden kuuskymppisen vedin yli...

Saa olla aika tsiisus jos ei joskus lipsaha vähän enemmän tauluun kuin piti tai asua toooosi syrjässä niin ettei siellä virkavaltoja näy... Tahallaan ylinopeusajaminen on toinen juttu. Se tehdään tietoisesti.

Yölento
21.06.2012, 12:42
Ilmoittaudun heti.:D Ei ole tarvetta ajaa 80 kovempaa eikä se enää ole inhimillistä hommaa ainakaan tuolla kulkineella. Jos on kiireempi, otetaan toinen auto.
Ja 21 vuotta kortti ollut, ei yhtään ylinopeussakkoa. *kop kop*

ugly_hj
21.06.2012, 14:56
haista sinä asennevammanen mulkku itte vittu !!! suomessa kuolee keskimäärin melkein joka päivä ihminen liikenteessä ja loukkaantuu kymmeniä.
Suurempi rikos ihmisyyttä vastaan on antaa tälläsille koheltajille jotka pitää itseään muita parempana kuskina ikinä sitä vitun korttia takas.

Näköjään offipalstallakin loukkaantuu.

En osaa kyllä syyllistää itseäni noista liikennekuolemista, vaikka ne surullisia uutisia aina onkin.

Ai empä huomannutkaan, mutta onko sulla joku alemmuuskompleksi, jos kommenttini takia luulet minun pitävän itseäni muita parempana kuljettajana.

Aika ison organisaation toimintaa pidät rikoksena ihmisyyttä vastaan.

Tosi mies vitun haistaa ja vaikka nuoleekin, kannattaa kokeilla sinunkin.

Porvoon Hilma
21.06.2012, 15:10
No niin, nyt aletaan olla melko lähellä noita joillakin muilla "keskustelu"palstoilla tuttuja sanavalintoja. Ei ole enää mukavaa tuo.

Jos saan ehdottaa, niin otettaisko ihan rauhallisesti näin juhannuksen kunniaksi. :D

Hyvää juhannusta sekä on että off road.:D:)

pezq^
21.06.2012, 15:17
Mitäs sitten jos tuollainen tyyppi joka väittää ettei koskaan aja ylinopeutta, sattuukin ajamaan tutkaan 80 alueella ihan vaan vahingossa 120 ja kortti menee. Ajattelitteko hypätä hirteen rankaistaksenne itteänne ja samalla suojella muita tienkäyttäjiä? Kyllä oon UGLYN kans samoilla linjoilla, voi kortti lähteä kunnon kuskiltaki!

pezq^
21.06.2012, 15:18
JA HAUSKAA JUHANNUSTA KAIKILLE :):)

ps EI HERNEENPALKOJA ;)

-MaTTi-
21.06.2012, 15:46
Tai sitten ajellaan sääntöjen mukaan. Jos yhtä lakia saa rikkoa niin miksei sitten muitakin. Vai missä se raja menee?
Niin, no ei ole mielestäni oikein että esim. pahoinpitelystä tai toisen omaisuuden turmelemisesta voi saada pienemmät sakot kun ylinopeudesta tilanteessa mistä ei aiheutunut mitään vaaraa ulkopuolisille.

Saksassa saat ajella moottoritietä sen mitä auto kulkee keskellä päivää, ihan ookoo, mutta auta armias jos täällä hurautat yöllä moottoripyörällä kesäistä motaria (120) yksinäs ilman muuta liikennettä 161 km/h niin kortti poijes ja syyte vakavasta piittaamattomuudesta liikenteessä + 30 päiväsakkoa.

Ihan sama veditkö keskellä päivää vai keskellä yötä, ei vaikutusta. Ei oo vaan reilua tuokaan.
Vai väittääkö joku että em. teolla vaarantaisi oman tai ulkopuolisen henkiä, tai aiheuttaisi jotain muuta pahaa? Aivan eri asia jos tiellä on muuta liikennettä, silloin on paljon muutakin pelissä. Ja ei väliä onko alla Suzuki GSX-R 1100 tai Ural 650, uusi Porsche 911 tai 30-vuotias mätä Datsun Sunny.

En puolusta ylinopeutta ajavia, mutta ymmärrän kyllä miksi tietyissä tilanteissa voi vähän lipsahtaa (tuo eka esimerkki). Mutta erityisesti taajamissa nopeuden pitäminen kurissa on tärkeää, tosin joskus tuntuu että 50-alue on jatkettu tarpeettoman pitkälle (esim. meilläpäin ajelet 50-aluetta: tulee pitkä suora ja peltoaukea missä ei ole minkäänlaisia liittymiä ja silti vielä lähes 400 metriä on tuota 50-aluetta kunnes rajoitus loppuu eli 80 alkaa). Varsinkin takaisinpäin pitkää suoraa tullessa ei tule todellakaan poljettua jarrua tuossa 50-lätkän kohdalla (ei ole taajamamerkki).

HANE
21.06.2012, 16:15
Ylinopeus.... rikos... täällä ajettiin tuota tietä 80 rajoituksella siitä asti kun rajoitukset keksittiin. asutus ei ole täällä korvessa lisinyt päinvastoin tien varrella on enemmän autiotaloja kun asuttuja. Nyt sitten joku mulkku päättäjäntuttu osti kesämökiksi yhden näistä autiotaloista ja sai kun saikin tuohon 60 rajoituksen... kyseinen tyyppi on muutenkin tehnyt itsensä tunnetuksi ei kenenkään naapurin kaverina vaan kun idea on että minua kumarratte.

Kenenkäs henkeä se vaarantaa kun henkilö X ajaa kauniina päivänä maasturillaan moottoritietä 100 rajoituksella 100km/h.... Seuraavana yhtäkauniina päivänä hän käy katsastamassa maasturinsa huoltoautoksi (johtuen kateellisten tekemästä paskasta lainsäädännöstä) ja ajaa samaa moottoritietä samalla 100 rajoituksella 100km/h ja poliisisetä nappaa kiinni tämän törkeän liikenteenvaarantajan.

Järjen käyttö ei ole kiellettyä sen kun oppisivat lainsäätäjätkin.

HV
21.06.2012, 16:55
eiköhän tästäkin viikonlopusta tule taas hyvä muistutus siitä että miksi niitä liikennesääntöjä tulisi noudattaa, käsittämätöntä hälläväliä asennetta tuntuu porukalla olevan. Pitääkö ensin sattua jotain että homma menee jakeluun ? toivottavasti ei.

Racingrabbit
21.06.2012, 17:43
80 alueella ihan vaan vahingossa 120

Miten tuollainen voi olla mahdollista????
Kyllä minun mielestä tuo on täysin tahallista,sitähän ajaa vielä 20km/h ylinopeutta vaikka olisi satasen alue.

Kyllä kaikki yli 15km/h ylinopeudet on tahallisia ja niistä saa minun puolesta rangaista.
Itse ajan noin 50tkm/vuodessa henkilöautolla ja saldona 5 "soo soota" ja yksi rikesakko kameroista viimeisen viiden vuoden aikana. (ylitykset 5-8km/h).
Enkä muuten jarruttele kameroitten kohdalla,niinkuin näillä reilumpaa ylinopeutta ajavilla on tapana.Antaisivat vaan mennä kun kerran haluavat ajaa kovempaa,eivätkä jarruttelelisi sitten turhaan minun edessä :D

Ahma
21.06.2012, 18:19
Tuli tuossa mieleen et kuinka jokaisella joka tiestöä käyttää kulkemiseen on omat mätäpaiseensa:

Traktorit: Tänäänkin kirosin Kouvola-Kotka välillä traktorien kulkua ja kuinka ne haittaavat muitten liikkumista matelemalla, osa kun antaa tietä sovinnolla. NO osa niistä hommaa sitä ruokaa minunkin pöytääni ja jos ei ole traktoreita ni kovin on vähän sapuskaa kaupoissa.

Rekat: Miten jotkut rekat kulkee niin saakelin kovaa ja miksi helvetissä pitää ajaa henkilöbiilin puskurissa kiinni ja muutenkin liikkua kuin kuningas tienpäällä? NO jokaiseen ammattikuntaan löytyy kus ja ei kus päitä ja jos ei rekat liikkuis ni ei tulis maatilalta sitä leipää minunkaan pöytään, tehtaisiin raaka-aineita et sais ees ruokaa kauppoihin saati ruokaa sinne kauppoihin.

Linja-autot: Ammattiylpeitä kuljettajia jotka ovat kovinkin kuninkaan imagolla mielestään liikenteessä ja jotkut myös osaavat oikeesti asikaspalvelun. NO Itte minä ja mukulat ollaan päästy luokkaretkille, messuille, firman kinkereihin, mummolaan ja onhan tullu aika paljon tavaraa tilattua matkahuollon kuljetuksella kun on halpaakin.

Taksit: Nyt löyty se suorastaan ukko ylijumala liikenteessä tien omistava, ammattiautoilija jota kumartaa pitää, tosin osahan näistäkin jopa noudattaa liikennesääntöjä ja liikkuu kuin muutkin. NO Koululaiset pääsee kouluihin syrjäseudulta, tehtaat saavat pikatoimituksina varaosia taksin kyydillä kun ovat muutenkin hälytys valmiudessa, juhannusjuhlista tuhannen päissään olis päästävä rouvan luokse, no taksilla turvallisesti. Invaliidit pääsevät siirtymään paikasta toiseen ja juhliinkin on mukavampi kulkea autolla kuin kävellä, koska viinaa tulee otettua.

Asfaltti miehet: Perkele et oikein itteensä pitää meitin rouvalle esitellä tienlaidassa ja tahallaan aiheuttaa pitkiä jonoja ja hidasteita. NO miten ku ne tekee sitä tietä mitä kuljet ja kyllä vituttaa ne montut ja urat ku ei huolehdita tiestön kunnosta.

Että sellasta mietiskelyä ja terveisiä sille kusipää rellu miehelle Kotkassa joka torvee paineli kun käännyin Vesitorninkadulta ramppiin kohti Haminaa ja jouduin "varastamaan" suoraan menevien kaistaa et 25,25m kääntyy hajottamatta liikennemerkkejä. Kaks torvee samassa autossa ei oo hyvä juttu!!!
Ettei sit unohdu se topicin pointti ylinopeudesta ni "synnitön heittäköön ensimmäisen kiven"

pezq^
21.06.2012, 18:23
Miten tuollainen voi olla mahdollista????
Kyllä minun mielestä tuo on täysin tahallista,sitähän ajaa vielä 20km/h ylinopeutta vaikka olisi satasen alue.

Kyllä kaikki yli 15km/h ylinopeudet on tahallisia ja niistä saa minun puolesta rangaista.
Itse ajan noin 50tkm/vuodessa henkilöautolla ja saldona 5 "soo soota" ja yksi rikesakko kameroista viimeisen viiden vuoden aikana. (ylitykset 5-8km/h).
Enkä muuten jarruttele kameroitten kohdalla,niinkuin näillä reilumpaa ylinopeutta ajavilla on tapana.Antaisivat vaan mennä kun kerran haluavat ajaa kovempaa,eivätkä jarruttelelisi sitten turhaan minun edessä :D

Valehteletko kirkkain silmin ettet oo ajanu koskaan ylinopeutta? O.o

-MaTTi-
21.06.2012, 19:06
eiköhän tästäkin viikonlopusta tule taas hyvä muistutus siitä että miksi niitä liikennesääntöjä tulisi noudattaa, käsittämätöntä hälläväliä asennetta tuntuu porukalla olevan. Pitääkö ensin sattua jotain että homma menee jakeluun ? toivottavasti ei.

Liikennesäännöistä turvavälit ja tilannenopeudet on mielestäni erittäin paljon oleellisempia kuin hetkittäinen nopeus/nopeusrajoitus.

Paljon vaarallisempaa ajaa satasen alueella sataa toisen hanurissa kiinni kuin sataakahtakymppiä itekseen. Kun ei nää nopeusrajoitukset ole se autuaaksi tekevä asia, paljon oleellisempiakin asioita mihin ei kiinnitetä tarpeeksi huomiota, esim. vanhojen ihmisten ajokunto/huomiointikyky, kännykän ynnä muun räplääminen kesken ajon, huomattavasti muuta liikennettä hitaampien ajokkien huomiointi ja toisinpäin.

Liikennesääntöjä siis ehdottomasti noudatettava, mutta nopeusrajoitus isoilla teillä ei ole prioriteettijärjestyksessä ensimmäisenä.

Villeri
21.06.2012, 19:06

eikös tuo herra jänö tuossa juuri tunnustanu ajaneensa ylinopeutta? :D

on se minultaki ollu 6viikkoa kortti pois ja ihan omasta tyhmyydestä johtuvaa kun on raskas kaasujalka.. tosin kortin lähdön jälkeen se on kyllä keventyny..

young n dum
21.06.2012, 19:35
mie ajelen kyl ylinopeuksia epäsäännöllisesti mut katon kyl et missä. nevör saanut sakkoja ylinopeuvesta:)

tuos konnusuol ku on noit pitkii suoria ni kylhä siin caddy välil kiekasee sen 13000rmp:D aika vaa on semmone et muita ei siihe aikaa liiku. ei nuo suklaa tehtaan mussukatkaan siihe aikaa oo liikentees vaik yön timoja ovatkin.

6-tietä tulee hangattua se 80km per arkippäivä ni siel kyl malttaa ajella nätisti.

Samsonite
21.06.2012, 19:41
Aika reippaasti tulee ajeltua vaikkei se kiirettä poistakkaan juuri. 2-kaistaa samaan suuntaan ja kaide välissä ni 110-120 on ihan ok nopeus sillon ku ei oo ruuhka-aika. No eihän täällä Kurjalassa oo ikinä.

Tuukka Impala
21.06.2012, 21:40

Onko toi sun mielestä joku ylpeyden aihe että oot koheltanu korttis hyllylle? Häpeisit, saatana, ei niitä nopeusrajotuksia huvikseen oo laitettu.....
Tommosen asenteen omaavalle sakkojen hinnan sais kymmenkertastaa.....
On se kortti mullaki joskus ollu hyllyllä ylinopeuden takia. Vitutti maksaa niitä sakkoja kun rahoille olis ollu muutaki käyttöä. Jos olisin noudattanu ajokieltoa niin olis todennäköisesti menny duuni ja sen seurauksena luotot ja kämppä. Niinkin on joillekin käyny. Että kannattaa varmaan pikkusen miettiä seurauksia ja se ehkä selittää myös aika pitkälle ton lainkuuliaisuuden.....

Racingrabbit
21.06.2012, 21:54

En ole tuollaista omasta mielestä väittänytkään???
Ajan yleensä 5-10km/h yli rajoituksen jos on tilaa,mutta nuo yli 15km/h ylinopeudet on minun mielestä aivan tarpeetonta koheltamista.

pezq^
21.06.2012, 22:22
Oikeaa ylinopeutta?

0ltzi
21.06.2012, 22:58
ajoin tänään n. 30 km/h 10 km/h alueella! veneellä :D

eilhik
21.06.2012, 23:12
No niin Jussin kunniaksi
Itselläni jokunen sakko takana ja pahin tai parhain 80 muuttuu 60 ja 86 nopeus
päiväsakkoja 28 normi aamuyöaika ja vertailun vuoksi sakot vastaavat törkeämpää pahoinpitelyä silloin meni usko suomen oikeuslaitokseen täydellisesti.
En tiedä ketä ja mitä vaaransin kun silti pysähdyin liikennevaloristeykseen joka oli rajoitusaluuen alusta noin 500m päässä ja 80 alueella oli toi sama nopeus ei yhtään risteystä ei linja-auto pysäkkiä ei suojatietä vain moottoritieväylän loppu ennen ensimmäisiä liikennevaloja.
Että tällästä meillä päin,

_LM_
22.06.2012, 09:07
Tuli tuossa mieleen et kuinka jokaisella joka tiestöä käyttää kulkemiseen on omat mätäpaiseensa:

Traktorit: Tänäänkin kirosin Kouvola-Kotka välillä traktorien kulkua ja kuinka ne haittaavat muitten liikkumista matelemalla, osa kun antaa tietä sovinnolla. NO osa niistä hommaa sitä ruokaa minunkin pöytääni ja jos ei ole traktoreita ni kovin on vähän sapuskaa kaupoissa."
Vähän ot mutta ollaan oltu ilmeisesti saman traktorin takana köröttelemässä:D onneksi tuolla minun ajokilla fh12 440 volvolla ja 29T lasikuormalla tuo kiihtyvyys ohituksessa on raketin luokkaa:D eli hyvä jos lentokenttä riittäisi...

L-Andy
22.06.2012, 10:38
Viime vuosituhannen lopussa oli sellainen epäonnen vuosi että keräsin kasaan kolmet sakot: kahdet alle 15km/h ylinopeudet ja sit jäin kaverin katsastamattomalla autolla kiinni. Puoli vuotta myöhemmin tuli kutsu kuulusteluihin mihin nöyränä menin lippulappunivaskan kanssa. Alkuasettelu oli kolmen viikon jäähy ja siitä lähdin tinkimään.

Viikko lähti siitä kun työn puolesta ajoin yli 60 000km/vuodessa.
Toinen viikko lähti koska päiväsakkojen yhteenlaskettu määrä oli alle jonkun maagisen rajan.
Kolmas viikko meni kuin esitin Herra Palvelupäällikön kirjoittama lappu missä kävi ilmi että firma tekee taloudellista tappiota jos Nuori Herra L-Andy ei ole puikoissa.

Lopputulos oli siis että saisin pitää kortin kirjallisella varoituksella. Tähän komissaario totesi että hyvinhän tämä meni, mutta! Koska silloin oli olemassa vuoden/kahden vuoden sääntö se tarkoitti käytännössä sitä että olin "ehdonalaisena" siihen päivämäärän asti kuin oli kulunut kaksi vuotta ensimmäisestä rikkeestä, jolloin mistä tahansa liikennerikkomuksesta olisi kortti mennyt viikoksi hyllylle. Tähän Suuri Päällikkö ehdotti että hän ottaa kortin viikoksi pois kesälomani yhteydessä jolloin kirjallinen varoitus jäisi tavallaan varalle mikäli ehdonalaisuuden aikana tapahtuisi se iljettävä asia että saisin neljännet sakot. Näin teimme. Sen jälkeen en ole saanut liiemmin nuhteita poliisilta, ylinopeutta tuli tosin ajettua silloin tällöin. Viime vuosina olen tosin ajanut nätisti, Serieksellä kun ei ole kiire mihinkään ja seuraavan sukupolven asentajan syntymän jälkeen ei perhekoslallakaan ajeta nopeusrajoituksia lujempaa...

Kun katsoo kylän parikymppisiä juustopäitä olisin valmis ottamaan takaisin 80-lätkän tuoreille kuskeille...

Andy

jeeppi-eki
22.06.2012, 11:03
Selvennyksenä kerrottakoon:
-Jokainen sakko on ollut RIKESAKKO! Senhän saa jo aivanvarmasti 5km/h ylinopeudesta.
-Ajan varmasti enemmän kmetrejä vuodessa kuin moni muu johtuen työstäni.Joten sakkojen saamiseen on moninkertaiset mahdollisuudet normi autonkäyttäjään verrattuna.
-Joka EI OLE KOSKAAN AJANUT YLINOPEUTTA METRIÄKÄÄN ILMOITTAUTUKOON! Muuten kommentit on tekohurskastelua.
-En ole ajanut IKINÄ kolaria omasta syystä johtuen, kortti on ollut 33vuotta.
-Firman puolesta ON autonkuljettaja.

tuomaritulee
22.06.2012, 11:58
Tuntuu näissä raskaan kalusto ajo hommissa et poliisi etsii kunnolla syitä mistä sakottaa paras sakko mitä tiedän oli kun puuttui taka roiske läppä

Juu kaikesta yrittäävät. Yleensä kun kyselee vihkosta näyttää niin hiljenee onneksi. Toki löytyy asiallisiakin tapauksia.

tuomaritulee
22.06.2012, 12:13
Niin, no ei ole mielestäni oikein että esim. pahoinpitelystä tai toisen omaisuuden turmelemisesta voi saada pienemmät sakot kun ylinopeudesta tilanteessa mistä ei aiheutunut mitään vaaraa ulkopuolisille.

Saksassa saat ajella moottoritietä sen mitä auto kulkee keskellä päivää, ihan ookoo, mutta auta armias jos täällä hurautat yöllä moottoripyörällä kesäistä motaria (120) yksinäs ilman muuta liikennettä 161 km/h niin kortti poijes ja syyte vakavasta piittaamattomuudesta liikenteessä + 30 päiväsakkoa.

On muuten monta muutakin lakia vituillaan tässä maassa. Ihan vertauksena vaan tuo homma, että muualla saa vähän kovempaa rangaistusta.

Itse en toki sitä koventamista halua, mutta omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa sen, että ei tullut muutosta ajotapoihin ennenkuin alkoi leipätyö menemään ja sakot alkoi olemaan pidemmälle 4numeroisia. Toki vituttaa se myös ajella fillarilla sinne käräjille kuuntelemaan tuomion johon et voi kuitenkaan vaikuttaa mitään. Maksaa pitkän pennin ENNENKUIN tajuat ottaa oikeusturvan vakuutukseesi.

Tuomo
22.06.2012, 13:48
Hurjassa nuoruudessa tuli ajeltua aika reippaasti, tosin ainakin omasta mielestä jonkinasteinen itsesuojeluvaisto ja vastuuntunto muista ihmisistä oli mukana. Korttikin oli kuivumassa ylinopeuksien takia. Pari kertaa ollut lähellä sen jälkeenkin, ylinopeuksien takia tietty. Sakot olleet päiväsakkojen ja rikesakkojen välimaastossa. Viimeisin sakko on tullut aika tarkalleen vuosi sitten, koneautotiellä ajoin firman lastutetulla 318 Sprinterillä 113km/h tutkaan... Kyseessä tietty kuorma-auto... Ajoin ns. muun liikenteen mukana, rekkaletkaa ohitin n. 10 muun henkilöauton kanssa, muuten ajoin koko matkan satasta. Ei lähteny kortti, mutta eipä oo varaa enempää ottaakkaan taas hetkeen.

Kaasujalka on rauhoittunut aika tavalla kun sisäistää sen tosiasian että yhtään enempää ei saa fyrkkaa firmalta vaikka vetäis kahtasataa kokoajan, varsinkin kun nykyään ajan pääsääntöisesti ajot omalla autolla. Omissa ajoissa on toi perillinen useimmiten kyydissä joten minkäänlaista riskiä omalla ajotavallani en halua aiheuttaa kenellekkään.

Jos joku asia nyt näissä Suomen lainsäädännössä vituttaa niin lähinnä toi kevyt k-a-säännökset... Pakko myöntää ettei tuu hirveesti ajettua Suburbanilla 80km/h ainakaan motarilla, bussitkin roikkuu perseessä ja työntää ohi. Sais ajaa nyt edes sitä sataa niinkuin pakettiautoilla, se riittäis mulle. En pidä itseäni kovinkaan isona rikollisena vaikka ajaisin satasta. Ainakin tolla mun autolla ominaisuudet riittää loistavasti suomalaisiin moottorinopeuksiin, eikä sillä muutenkaan tartte olla tientukkona. Ainakin Audi-miehiä tuntuu kovasti vituttavan kun se pätkällä ostettu A6 TDi ei oikeen tunnu kiihtyvän noissa ohitustilanteissa vaikka kovasti ollaan osotettu menohaluja... Nykyisin yritän tavallaan välttää tota motarilla ajamista kuorma-autolla, ajelen mielummin sitten jotain pienempää tietä jos siitä ei tuu kohtuuton lisämatkaa/aikaa.

Sakotuskäytäntö on mitä on, ainakin noi omat ylinopeudesta tulleet sakot on ollu senverta isoja että on vituttanu maksaa niitä. Joten siinä mielessä ok. Muutenhan tän maan "rikoksista" saadut sakot ovat ihan humoristisiä, jotain omakohtaisia kokemuksia esim. pahoinpitelystä saaduista sakoistakin on... Sanotaanko näin että senverta halpaa oli opettaa karvaranteille käytöstapoja ja miten Suomessa käyttäydytään naisia kohtaan (eli niitä EI puristella tisseistä ja perseestä varsinkin kun ne sanoo ei) että ilomielin teen saman uudestaan! Pari nistiä kun rauhottaa ettei ne saa kuristettua hengiltä jotain täysin tuntematonta just ylioppilaslakin saanutta poikaa niin tulee näköjään tästä tulee kanssa syyte ja sakkoja, oltiin kaverin kanssa kyllä kaikista suurimmat rikolliset vaikka parikin todistajaa kerto että pelastettiin ehkäpä pojan henki mutta mitäpä näistä kun ite tietää olevansa oikeessa. Eniten vituttaa näin lähes kymmenen vuotta myöhemmin edelleenkin että miten jollain tollasella paskahousunarkkarilla voi olla saatana 600€ silmälasit?!?! Nää vitun rillit olikin se kallin piikki koko laskussa...

Heguli
22.06.2012, 17:28
Mielenkiintoinen keskustelu näin juhannuksen kunniaksi.

Itsellä takana 30 vuotta autoilua henkilöautolla ja olisko n. 1,3 miljoonaa kilometriä rullattu. Kahdet ylinopeussakot on tullut ja nekin vuosikymmeniä sitten ihan omaa tyhmyyttä, oli muka kiire jonnekin.

Asenteesta kaikki on kiinni. Lakipykälät ei aina tunnu kivoilta, onhan se joskus tyhmää ajaa 80 km/h hyvällä kelillä päiväsaikaan valtatiellä. Mutta sitä vauhtia mennään mitä rajoitus antaa myöten.

Ei tässä elämässä mihinkään ole kiire, pääasia että pääsee hengissä perille. Ja nykypäivänä on helppo ajaa, kun säätää autocruisen tompan avulla silleen sopivasti 3-4 km/h yli sallitun ja ei muuta kun antaa auton mennä. Ei niitä sakkoja vahingossa tule, eikös kuljettajan tehtävä ole seurata liikennettä.

Finderi
23.06.2012, 07:31
Mulla kävi semmoinen kämmi että uuden omakotitaloalueen valmistuttua yhden taajamatien varteen myös taajamamerkkiä oli siirretty 800 m. Tuikkasin vanhasta muistista tuolta uudelta alueelta taajamatielle, mutta nyt merkkiä ei tullutkaan vastaan vaan rysä. Ja päiväsakkoa markka-aikaan 340,- kun päästin 69 km/h tutkaan taajamamerkin vaikutusalueella. Aito vahinkosakko?

Se on mullakin 30 -vuotisen ajouran ainut, mutta johtuu myös poliisille sattuneista vahingoista...Leivonmäki-Joutsa välillä oli kaikkien ratsioiden äiti pari vuotta sitten, ja tein ennen sitä oikein malliohituksen huonosti kiihtyvällä Terranolla. Sininen paku tuli vastaan niin tungin väkisin ohitetun auton ja tukkirekan väliin. Paku veti heti tien poskeen, ohi mennessä näin hihavirkamerkin tummennetunkin lasin läpi.

Bingo, kohta oli viisi poliisiautoa ratsaamassa porukaa molempiin suuntiin ja yksi nätti poninhäntäpoliisi tähyämässä tulosuuntaani. Ilmeisesti autojen väli oli ollut niin tajuttoman pieni pakun kohdalla ettei rekkaria nähty eikä poninhäntätyttö sitten tunnistanut automerkkejä, tai jotain. Suht mukava lottopotti siinä jäi vaille maksajaa.

k81
23.06.2012, 07:34
2 ylinopeussakkoa vuoden sisällä.. Toinen 13km/h ylitys ja toinen 7km/h

Kauhea rikollinen mutta kortti voi kuivua kolmannen ylityksen jälkeen..Ihan perseestä!!!!

veijon-esso
23.06.2012, 08:39
Onko toi sun mielestä joku ylpeyden aihe että oot koheltanu korttis hyllylle? Häpeisit, saatana, ei niitä nopeusrajotuksia huvikseen oo laitettu.....
Tommosen asenteen omaavalle sakkojen hinnan sais kymmenkertastaa.....

On se kortti mullaki joskus ollu hyllyllä ylinopeuden takia. Vitutti maksaa niitä sakkoja kun rahoille olis ollu muutaki käyttöä. Jos olisin noudattanu ajokieltoa niin olis todennäköisesti menny duuni ja sen seurauksena luotot ja kämppä. Niinkin on joillekin käyny. Että kannattaa varmaan pikkusen miettiä seurauksia ja se ehkä selittää myös aika pitkälle ton lainkuuliaisuuden.....

Mites se tuukan asenne sitten? Vai onko toi jotenkin oikeampi hälläväliä asenne kun sattuu omalle kohalle? Lainkuuliasuudestakin on hieman outo käsitys?! :D kyllä taitais sulle itelles kuulua noi kymmenkertaiset sakot mitä niin kaipailet..!

Vittu mitä marttyyrointia ja nettituomarointia tämäkin homma. Ihmiset ajaa miten ajaa ja poliisi rankoo kohalle sattuessaan tarpeen mukaan. Ei se asia täällä netissä miksikään muutu?

Heguli
23.06.2012, 15:56
Vittu mitä marttyyrointia ja nettituomarointia tämäkin homma. Ihmiset ajaa miten ajaa ja poliisi rankoo kohalle sattuessaan tarpeen mukaan. Ei se asia täällä netissä miksikään muutu?
Kerroppas joku asia, joka nettikeskustelussa muuttuu ?

Ai sun mielestä jokainen saa ajaa liikenteessä niin kuin lystää :confused::confused: Jossain omalla pellolla saa ajaa niin kuin haluaa, kunhan ei aja ihmisten päälle. Mutta liikenteessä tuo ajatus ja asenne on perseestä.

EDIT: käytetty sanaa Kulma totaalisen väärin, korjattu

veijon-esso
23.06.2012, 16:29
Kerroppas joku asia, joka nettikeskustelussa muuttuu ?

Ai sun mielestä jokainen saa ajaa liikenteessä niin kuin lystää :confused::confused: Jossain Kulmassa saa ajaa niin kuin haluaa, kunhan ei aja katsojien päälle. Mutta liikenteessä tuo ajatus ja asenne on perseestä.

Nettikeskustelussa voi muuttua monikin asia, mutta tuskin suomalaisten liikennekäyttäytyminen.

Kulmassa saa ajaa reittejä pitkin, ei miten lystää. Missä mä väitin että liikenteessä jokainen saa ajaa miten lystää?

Rivien välistä lukeminen on perseestä.

Heguli
23.06.2012, 17:55
Nettikeskustelussa voi muuttua monikin asia, mutta tuskin suomalaisten liikennekäyttäytyminen.

Kulmassa saa ajaa reittejä pitkin, ei miten lystää. Missä mä väitin että liikenteessä jokainen saa ajaa miten lystää?

Rivien välistä lukeminen on perseestä.

Miksei suomalaisten liikennekäyttäytyminen voi muuttua nettikeskustelujen pohjalta, jos kerran moni muu asia voi muuttua ? Tätä logiikkaa en ymmärrä. Turha tätä keskustelua on jatkaa, jos se ei kerran mihinkään vaikuta.

Tunnen kulman säännöt, tuli käytettyä sitä vähän huonosti esimerkkinä. Sielläkin joku luupää oli ajellut ohi reittien.

Totesit kommentissasi: "Ihmiset ajaa miten ajaa". Eli ainakin jollain tasolla hyväksyt sen, että esim. ylinopeuksia ajetaan. Ei omien mielipiteiden esittäminen ole mitään nettituomarointia, ainakaan minun mielestä.

jeeppi-eki
23.06.2012, 18:02
Itsellä takana 30 vuotta autoilua henkilöautolla ja olisko n. 1,3 miljoonaa kilometriä rullattu.

Kova poika ajeleen jos ei ammatikseen, joka vuosi 30 vuoden ajan yli 43000 km/vuosi?
Tai vitun pitkä työmatka!

Heguli
23.06.2012, 18:15
Kova poika ajeleen jos ei ammatikseen, joka vuosi 30 vuoden ajan yli 43000 km/vuosi?
Tai vitun pitkä työmatka!
Valitettavasti kilsoja on tullut ajettua vähän liikaakin. Työn puolesta on joutunut ajamaan ja on tuo työmatkakin ollut joskus pitkä. Viimeisimmällä autolla tulee heinäkuun alussa eka vuosi täyteen ja nyt mittarissa on 48000 km. Sinänsä ajaminen on tyhmää puuhaa, koitan välttää sitä mikäli vaan mahdollista. Joskus nuorena ajaminen oli jopa hauskaa mutta ne ajat on jo muisto vaan.....

veijon-esso
23.06.2012, 18:59
Miksei suomalaisten liikennekäyttäytyminen voi muuttua nettikeskustelujen pohjalta, jos kerran moni muu asia voi muuttua ? Tätä logiikkaa en ymmärrä. Turha tätä keskustelua on jatkaa, jos se ei kerran mihinkään vaikuta.

Tunnen kulman säännöt, tuli käytettyä sitä vähän huonosti esimerkkinä. Sielläkin joku luupää oli ajellut ohi reittien.

Totesit kommentissasi: "Ihmiset ajaa miten ajaa". Eli ainakin jollain tasolla hyväksyt sen, että esim. ylinopeuksia ajetaan. Ei omien mielipiteiden esittäminen ole mitään nettituomarointia, ainakaan minun mielestä.

Niin ihmiset ajaa miten ajaa ja poliisi jakaa palkinnot jos on ajamisessa ollut vikaa. Ei se liity mun hyväksymisiin tai hyväksymättä jättämisiin mitenkään, meinasin vaan ettei niitä tuomarointeja netissä jaeta vaikka moni näköjään niin haluaisi tehdä. Suomalaisilla on muuten noin 3.6 miljoonaa voimassa olevaa ajokorttia, kuinkakohan moni käy offipalstalta lukemassa kuinka menetellä liikenteessä!?

Byrocrat
23.06.2012, 19:15
Niin ihmiset ajaa miten ajaa ja poliisi jakaa palkinnot jos on ajamisessa ollut vikaa. Suomalaisilla on muuten noin 3.6 voimassa olevaa ajokorttia, kuinkakohan moni käy offipalstalta lukemassa kuinka menetellä liikenteessä!?

Näinhän tuo on että virkavalta jakaa pikavoitot liikenteessä, mutta onhan porukalla varaa paria korttia kuivatella kun jokaisella on 3.6 voimassa olevaa korttia jokaisella:D:D
Mulle on toistaiseksi riittänyt yksi :) ja sekin on ollut jo vajaat 50 vuotta eikä ole tarvinnut kuivatella vaikka aika reipas ajotyyli onkin ja kilsoja rapiat 30-40tkm/vuosi, osa työ- ja osa harrasteajoja:)

Porvoon Hilma
23.06.2012, 19:34
Niin ihmiset ajaa miten ajaa ja poliisi jakaa palkinnot jos on ajamisessa ollut vikaa. Ei se liity mun hyväksymisiin tai hyväksymättä jättämisiin mitenkään, meinasin vaan ettei niitä tuomarointeja netissä jaeta vaikka moni näköjään niin haluaisi tehdä. Suomalaisilla on muuten noin 3.6 voimassa olevaa ajokorttia, kuinkakohan moni käy offipalstalta lukemassa kuinka menetellä liikenteessä!?

Tollanen tarkennus...

Trafin rekisterin mukaan Suomessa oli viime vuoden vaihteessa voimassa 3,61 miljoonaa ajokorttia. Jonkinlainen ajokortti oli siis voimassa noin 80 prosentilla yli 15-vuotiaista suomalaisista. Ajokorteista 54 prosenttia on miehillä. Voimassaolevien ajokorttien määrä lisääntyi noin prosentilla.

Heguli
23.06.2012, 19:35
Niin ihmiset ajaa miten ajaa ja poliisi jakaa palkinnot jos on ajamisessa ollut vikaa. Ei se liity mun hyväksymisiin tai hyväksymättä jättämisiin mitenkään, meinasin vaan ettei niitä tuomarointeja netissä jaeta vaikka moni näköjään niin haluaisi tehdä. Suomalaisilla on muuten noin 3.6 voimassa olevaa ajokorttia, kuinkakohan moni käy offipalstalta lukemassa kuinka menetellä liikenteessä!?

Ei netissä maailmaa paranneta, mielipiteitä vain vaihdellaan. Ja kinastellaan kaikesta mahdollisesta :D

Mutta joo, nyt grillaamaan sateeseen.

tdi
23.06.2012, 19:51
Viime kesänä oli 4kk kortti kuivumassa ylinopeudesta ja kyllä vitutti, Aika hankala kulkee töissä ja istuu viikonloput kotona. Mutta sakoista ei niin hirveästi ole hyötyä siitä selvii rahalla, mut toi ajokielto on kyllä hyvä rangaistus.. Kyl siitä ainakin hetkeks oppii jakun vaihtoi takas maasturiin ni ei edes tee mieli ajella kovasti hyvä jos ollenkaan :D

Mr.Hellion
23.06.2012, 20:25
http://i.saucesome.net/mHC.jpg jospa sitten muistetaan tämä ja rauhoitutaan.

veijon-esso
23.06.2012, 20:38
Kyllä senverran pitäis jatkaa että joku vetäisee esiin natsikortin, ei pitäis mennä enää kauaa!

Porvoon Hilma
23.06.2012, 21:01
http://www.hs.fi/fingerpori/1329103718090

:D:D:D

http://www.hs.fi/fingerpori/1135270256615

http://www.hs.fi/fingerpori/1329104275878

pahapaimen
23.06.2012, 21:05
http://youtu.be/Mna1a7qvy_0

Kulmakorpi
24.06.2012, 19:30
Jossain Kulmassa saa ajaa niin kuin haluaa, kunhan ei aja katsojien päälle. Mutta liikenteessä tuo ajatus ja asenne on perseestä.

Kulmakorpikin on näköjään pitänyt sotkea tähän keskusteluun mukaan. Kulmakorvella on säännöt ja sääntöjen noudattamista valvotaan ja rikkeistä myös seuraa jatko toimenpiteitä. Kaupungin myöntämässä luvassa on ehtoja joita meidän on noudatettava ja esim. kielto reiteiltä poistumisesta on yksi niistä. Edellytämme Kulman kävijöiden myös lukevan säännöt ja niitä noudattavan jotta lupa saadaan jatkossakin. Säännöt löytyvät www.fjdc.org (http://www.fjdc.org) ja www.tapua.fi (http://www.tapua.fi) sivuilta.

Kulmakorpi Off Road Park

Heguli
25.06.2012, 10:38
Kulmakorpikin on näköjään pitänyt sotkea tähän keskusteluun mukaan. Kulmakorvella on säännöt ja sääntöjen noudattamista valvotaan ja rikkeistä myös seuraa jatko toimenpiteitä. Kaupungin myöntämässä luvassa on ehtoja joita meidän on noudatettava ja esim. kielto reiteiltä poistumisesta on yksi niistä. Edellytämme Kulman kävijöiden myös lukevan säännöt ja niitä noudattavan jotta lupa saadaan jatkossakin. Säännöt löytyvät www.fjdc.org (http://www.fjdc.org) ja www.tapua.fi (http://www.tapua.fi) sivuilta.

Kulmakorpi Off Road Park

Nöyrimmät pahoitteluni, Kulman vetäminen juttuun kiireessä oli erittäin huono veto. Ja Kulmassa ei siis ajella miten lystää, kuten tuossa yllä jo mainittiin.

Murros
25.06.2012, 13:55
Paljon asiaa ja paljon asian sivusta.
Kaikki ajaa varmasti ylinopeutta,itsekkin n:5-10km/h yli mittarin mukaan.
Tällä kompensoin mittarin väärin näyttämän.
Selityshän tääkin on.
Olen kyllä tarkastanu parilla navilla ton mittarin oikeellisuuden.

Törkeisiin ylinopeuksiin tarvitsisi puuttua huomattavasti ankarimmin ja ns. kaahaamisiin.
Sakot kuitataan rahalla ja sitä saa pankista,mutta kortti pois todella pitkäksi ajaksi ja uudestaan autokouluun ja asennekasvatuskurssille.

Tältäkin palstalta on jouduttu kirkkomaalle törkeän ylinopeuden takia ja ilman oma syytä.

Tuukka Impala
29.06.2012, 22:45
Mites se tuukan asenne sitten? Vai onko toi jotenkin oikeampi hälläväliä asenne kun sattuu omalle kohalle? Lainkuuliasuudestakin on hieman outo käsitys?! :D kyllä taitais sulle itelles kuulua noi kymmenkertaiset sakot mitä niin kaipailet..!

Olenko mää sanonu ettei tunnu missään? Kortti sillon joskus oli vähän aikaa pois ylinopeuden takia ja ylinopeutta oli sen verran että kortti lähti heti. Mut en oo väittänyt ettei ajokielto olis vaikuttanu, vaikka en sitä ihan täysin noudattanu, mut eipä oo sen jälkeen tullu ajeltua niin törkeitä ylinopeuksia et kortti lähtis. Sehän noiden rangaistusten tarkoitus ainaki PITÄIS olla että vaikuttais pidemmällä tähtäimellä.
Kortitta ajamisessa on riskinä se että jää kiinni ja saa aina vaan lisää ajokieltoa ja sit saa aina sakot kun poliisit pysäyttää, voi olla ettei enää ikinä saa korttia. Mut jos se onkin kauheen paha niin itse ainakin katson vielä pahemmaksi virheeksi sen että alunperinkin ajoin 100 alueella 150, vaikka tiesin ettei ole kulkuneuvoksi muuta vaihtoehtoa kuin auto
Mut turha semmosia on jälkeenpäin jossitella, tehty mikä tehty ja rangaistukset kärsitty ja opiksi otettu, vuosia kulunu eikä oo toistunu ja yritetään ettei uusiudu ja korttiinki on sen jälkeen tullu pari kirjainta lisää.....

jeeppi-eki
17.07.2012, 20:19
Nyt on kortti jälleen taskussa ja rangaistukset kärsitty, "TAPPAJA KAAHARI" on tienpäällä kuten monesta kommentista kävi ilmi. Kylläpä tämä threadi sai monet nettihymistelijät kirjailemaan viheettömyyttään ja jakamaan tuomioitaan. Jopa läheisten onnettomuuksillakin ruoskittiin tätä "TAPPAJA KAAHARIA". Voi tätä tekopyhyyttä. Olen ollut onnettomuuspaikalla kolmesti kun on ollut kuolonuhreja eli nähty on tätäkin puolta asiasta. Onko rikesakonsaaja pedofiiliä ja raiskaajaa pahempi? Tuntuu joidenkin mielestä olevan. Onneksi on maailmankaikkeudelle, näitä puhtaita viheettömiä täydellisiä idioo.. ihmisiä on automaatti kommentoimassa tälläkin palstalla.

Ei tunnu vieläkään missään

valu
17.07.2012, 20:54
Hyvin läheisen ihmisen menettäneenä poikien (yli 20v perheellisiä molemmat) kilvanajon takia voin kommetoida, että toivottavasti et ikinä saisi sitä korttia takasi.
Ei oo pikku juttu katella kun perheestä viedään äiti hurjastelun takia.

Vejä runkku käteen!!!

Täysin samaa mieltä!!!

jeeppi-eki
17.07.2012, 22:28
Täysin samaa mieltä!!!

HAISTA SÄ NETTI KYRPÄ VITTU, SUN KOMMENTTIS ON SIELTÄ MISTÄ OOT ITEKKI , PERSEESTÄ. En oo KILVANAJON takia edelleenkään korttia menettäny!

Ei edelleenkään tunnu missään

JiiPee
18.07.2012, 07:35
Vejä runkku käteen!!!

Täysin samaa mieltä!!!

HAISTA SÄ NETTI KYRPÄ VITTU, SUN KOMMENTTIS ON SIELTÄ MISTÄ OOT ITEKKI , PERSEESTÄ.

Siivotaanpa kirjoittelutyyliä puolin toisin tai tämä topikki menee lukkoon.

Tuukka Impala
24.07.2012, 17:11
Ei edelleenkään tunnu missään

Tommosesta ylimielisestä leveilystä päätellen taidat olla aika kova jätkä. Ainaki vissiin omasta mielestäs.......

lavanelikko
24.07.2012, 17:21
Tommosesta ylimielisestä leveilystä päätellen taidat olla aika kova jätkä. Ainaki vissiin omasta mielestäs.......

Kukin tyylillään... Ittee vituttais olla useempi kuukausi ilman korttia vaikka julkisillakin pääsee tarvittavasti siirtymään:confused:

NewJuhani
24.07.2012, 18:56
Täälläkin sivuttiin asiaa (ja asian VIERESTÄ)

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77474