View Full Version : Miksi kaikki kiva on aina etelässä..
Myykää nyt joku joskus jotain täältä pohjosemmastaki! Aina kaikki kiva on myynnissä jossain etelässä ja kyytiä vaikea tavaroille saaha! Ja täällä kaikki tuntuu olevan kalliimpaa kuin uusi :D
pastirolli
13.06.2012, 09:59
Täällä sama ongelma. Varsinkin jos jotain kivaa olisi ilmaiseksi tarjolla.
Nostokurki
13.06.2012, 15:04
Sama vika... Vaikka ja mitä jännää on, mutta kaikki etelän hetelmiä.
Kaikki kivat ja puoli-ilmaiset pajeronraadot makaa jossain haminan perseessä, onpa makia ees miettiä hakemista. Saati sitten puuhakilvilä ajelua..:D
Byrocrat
13.06.2012, 15:31
Myykää nyt joku joskus jotain täältä pohjosemmastaki! Aina kaikki kiva on myynnissä jossain etelässä ja kyytiä vaikea tavaroille saaha! Ja täällä kaikki tuntuu olevan kalliimpaa kuin uusi :D
Taitaa ne etäisyydet olla samat mittasipa sitten pohjoisesta etelään tai päinvastoin, mutta mikä täällä etelässä "pohjoisen miestä" nyt niin kiinnostaa, että siitä pitää pahoillaan olla:confused::rolleyes:
Janne1986
13.06.2012, 15:47
Kaikki kivat ja puoli-ilmaiset pajeronraadot makaa jossain haminan perseessä, onpa makia ees miettiä hakemista. Saati sitten puuhakilvilä ajelua..:D
Eipä tuo Oulukaan mikään valoisa paikka ole.:D
Mutta asiaan:Itse lähtisin heti hakemaan autoa/osia kauempaa jos vain rahoitus on kunnossa.
Matka ei yleensä ole esteenä ja hyvällä tuurilla myyjä
voi tuoda vastaan kyseisen tuotteen.
metsienmies
13.06.2012, 16:09
Ite kun asun keskellä Suomea niin kaikki on täältä kaukana... Poikien harrastus suuntaa aina etelään päin = päivän reissu, paitsi nyt kun saatiin kotikisat Suonenjoelle... ja autoja maailma on pullollaan ja juuri kompaten edellistä... jos löytyy mieleinen niin hakee sen sitten vaikka kauempaa... itse olen noutanut sipoosta yhden auton ja nykyinen ajopeli oli Rantsilasta Oulun alapuolelta... ja kun kuviin en luota yhtään ajoin ekas katsomaan ja kun oli hyvä niin hain pois toisena viikonloppuna... ei matka ole este, se on vaan hidaste... ja tuloopahan nähtyvä mualimmoo... ;)
Mitäs laitatte lapinlisää romuihinne? Myykää halvalla niin katsotaan, alkaako etelän veteliä harmittaan;)
Eipä tuo Oulukaan mikään valoisa paikka ole.:D
Mutta asiaan:Itse lähtisin heti hakemaan autoa/osia kauempaa jos vain rahoitus on kunnossa.
Matka ei yleensä ole esteenä ja hyvällä tuurilla myyjä
voi tuoda vastaan kyseisen tuotteen.
Siinä vaan joidenkin vehkeiden hinta nopeasti tuplaantuu jos käyt kattomassa yhden tuhat km ja toisen siivun vielä hakemaan kapistus. Ite ainakin nyt kaiken maailman pikkukivoista raadoista puhun, käyttöautot ja muut enempi maksavat haetaan tietty ihan mukisematta matkankin päästä. Matkahuolto taas jollekin akselille/lohkonrotiskolle on melko kallis, tai mahdoton.
Ja ei, onneksi en Ouluun asti edes mieti rahteja, hyvä jos tohon keskipohjanmaalle missä talliki on.
Siinä vaan joidenkin vehkeiden hinta nopeasti tuplaantuu jos käyt kattomassa yhden tuhat km ja toisen siivun vielä hakemaan kapistus. Ite ainakin nyt kaiken maailman pikkukivoista raadoista puhun, käyttöautot ja muut enempi maksavat haetaan tietty ihan mukisematta matkankin päästä. Matkahuolto taas jollekin akselille/lohkonrotiskolle on melko kallis, tai mahdoton.
Juurikin nuo mielenkiintoset raadot / pikkuvikaset on monesti huomattavasti halvempia, josta sais värkkäillä ittelle toimivan pelin, ovat pääasiassa etelässä ja pelkästään rahti/noutokustannukset pärähtää korkeammaksi kuin itse hankinta. :(
Totta.... kaikki kiva on etelässä :D
Viime vuonna tuli lähdettyä hakemaan yhdet renkaat 40km Pariisin eteläpuolelta..... Toisaalta osienhaun ja lomareissun voi yhdistää ;)
Eikä tota kaljaakaan oikeen pohjosen suunnalta voi hakea...
eipä ikään oo välimatka ollu esteenä jos sopivaa löytyy.
esim. 3 auto ostanut kuvien perusteella pääkaupunki seudulta ja pikku soittokierros missä rekassa tyhjää tilaa paluu kuormassa ja aina löytynyt sopivan hintainen kuletus.
niin no.. mä oon aina luullu että hesalaiselle matka lappiin on pitkä ja lapista hesaan on pari poronkusemaa...
mutta kaikki "paremmat" autot mä olen joutunut hakemaan aina sieltä oulun korkeudelta, ne nyt vaan sattuu oleen parempia siellä pohjoisessa, ehkä se hinta hieman siitä johtuu.
Joo, sama matka ajaa täältä Hampuriin tai Inariin. Tosin joutuu menee parit välit paatilla lisäks, mut saman verran mittari pyörii. Suomi on pitkä maa.
Ite tarkotin lähinnä kaikkea "pienempää". Renkaat, vinssit ja muut varusteet. Halvempia etelässä mutta rahdeille tulee aina niin pirusti hintaa. Isommat ostokset kuten kokonainen auto on sitten melkeen ihan sama mistä sen joutuu hakemaan, jos puhutaan liikkuvasta vaikka useamman tonnin pelistä. Satasen pajeron raatoa ei kannata Haminasta lähtä hakemaan vaan ostaa täältä 500e raadon :D
ImacInnes
13.06.2012, 23:12
Mitä vielä.
Olen jo muutaman hyvän kohtuuhintaisen ajokunnottoman AVK pelin joutunut hylkäämään kun sijainti on "muualla" eli näissä tapauksissa Oulussa. Muita paikkoja on Espoon ja Pirkan maan lisäksi tuo Oulu, Jyväskylä ja Lahti ainakin.
Matkan pituushan riippu mistä sitä katsoo ja kauas on pitkämatka joka paikasta!;)
t. Ismo Ämmä
no minne kusematta ajaa (n.350km) ei oo pitkämatka, ton jos ylittää niin joutuu hetken miettimään lähtöä...
SuurSyömäri
14.06.2012, 07:19
Joo samaa mieltä kirjoituksen aloittajan kanssa. Kaikki kiva on etelässä. Nytkin jouduin matkustamaan todella pitkän matkan hakemaan BJ45 kulkinetta... Patelasta Oulunsaloon... n. 20 km... Piti vähän aikaa järjestellä sopivaa viikonloppua että kerkiää käydä ton lenkin heittämässä. Naftaakin kului huomattavan suuri määrä tolle reissulle.... Mut otettiin se poronkusema sillä asenteella että ollaan puolivälissä matkaa yötä tuttujen luona niin ei tuntunu enää mitenkään pitkältä toikaan matka... :D
Gary Grand
14.06.2012, 07:33
Kyllähän se niin on, että jos jotain mielenkiintosta läheltä saa ja halvalla, niin otettava se on.:D Vaikka tallissa alkaa ollakin jonkinlainen sekasorto..
Halpaa paskaa jos hakee kaukaa, niin se onkin yllättävän kallista :eek: Mutta halpa on otettava heti, muuten se menee jollekin muulle.
Omalle jäljellä olevalle ajalle ei hintaa pysty määrittelemään, joskus se on sikakallista ja joskus sitä käyttää ihan surutta:D
EIko pohjoisen kapineissa ole myyntihinnassa se vahennettava lapinlisa? Vahan niinkuin ALV:D
Itse olen halvimmat ostokset hakenut pohjoisesta, kun sama ostos olisi etelassa maksanut liikaa. Nama siis tyokonehankintoja
"pienenmissä" ostoksissa ite käyttänyt kaukokiitoa, muistaa vain sopia hinnan ennen kun tilaa kuletuksen, ja aina saanut rahdin kohtuu hintaan sovittua.
Kaikki on suhteellista... Hain viime viikolla auton Laitilasta, ajoimme sieltä kahdella autolla Hämeenkyrön kautta takaisin Sipooseen, mittariin kertyi lähemmäksi 650km. Menihän siinä kokonainen päivä, 80L ysivitosta, 70L naftaa ja muutama lantti mammonaa mutta hermolomaksi se päivä kuitenkin kuitattiin.
Andy
Ja mun mielestä sielä pohjosessa on romua (aarteita) ihan omiks tarpeiks.:D
Kattelin viimeviikolla kun olin menossa saariselälle niin jokatoisessa pihassa oli tavaraa sekä autoja ja mielenkiintoisia projekteja kasa kaupalla.:D
Kun olis ollu kuorma-autolla liikkeellä eikä täydellä linja-autolla niin olis voinut keräillä kuorman aarteita mukaan.:rolleyes:
Kun olis ollu kuorma-autolla liikkeellä eikä täydellä linja-autolla niin olis voinut keräillä kuorman aarteita mukaan.:rolleyes:
Ne vaan kun ei yleensä ole julkisessa myynnissä ja silloin pitäisi vain riittävän ison rahatukon kanssa mennä kyselemään :D
Ei sentään kaikki kiva. Tulee ajettua ~4k km vuodessa tuntureiden takia.
mua on usein harmittanu että p-pohjanmaalla aina ollu kaikkea kivaa ja koskaa ei jaksa niin kaukaa mitää hakee, esim projekti autoa.
Porvoon Hilma
14.06.2012, 17:04
Mä oon täällä Münchenissä "metsuroimassa".
Tää on mun mielestä aika etelässä.
Ei täällä nyt niin kivaa ole. Rinkelinippuaatoja kavut täännä, jotahin suolattuja munkkirinkilätippaleipiä, makkarata suap rillattuna, sinappi on ilimasta. Oloviakin tarjoilevat. Junat männöö muan alite putkiloissa, ilima on pillaantunna kun on niin kuuma. Kielimuur se vuan haittoo, mie ku puhun vuan suomee ja savvoo, mut se käyp kuitennii hiljoo ja kovvoo.
Aatoja en ehtinnä kahtella, suatikka oesin jotahin ostellu. Ei mahu salakkuun akseloita eikä kartaaneja.
Illaksi pakkauvun alumiinisuikeroon ja kulkeuvun Porvooseen.
Raportti tiältä Mynhhenistä piättyypi justiisa.
Ja mun mielestä sielä pohjosessa on romua (aarteita) ihan omiks tarpeiks.:D
Kattelin viimeviikolla kun olin menossa saariselälle niin jokatoisessa pihassa oli tavaraa sekä autoja ja mielenkiintoisia projekteja kasa kaupalla.:D
Ei niitä myydä kellekkään, keräävät vaan
Joo siltä se kyllä minustakin näytti.
Sielä taitaa olla kovin kisa siitä että kellä eniten tavaraa kuollessa.:D
Joo siltä se kyllä minustakin näytti.
Sielä taitaa olla kovin kisa siitä että kellä eniten tavaraa kuollessa.:D
Jääpähän perikunnallekkin jotakin mistä tapella.
Aina kun jotain heinäpaalien alla navetan takana olevaa raatoa kyselet, niin aina on vastaus "me ei myyssitä" tai "poika sitä meinas laittaa ens kesänä" sitten seuraavalla viikolla onkin romuauto nostamassa kampetta kyytiin. Näin kävi yhdelle patrollille..
näin se on aina
se on kovin jätkä kellä on eniten romua kuollessaan
BJ-40/76
14.06.2012, 22:43
Siis:
Jos Aarteet/perintökalleudet/romut; ja rahat loppuu, niin menee johtajan paperit!
Mutta pitkien etäisyyksien alueelle, kuten esim. valtaosa Oulun Lääniä (taitaa olla R.I.P)
Niin, jos sulla ei ole kotona eväitä pariksi-kolmeksi päiväksi; niin ei tuo pizza taksi evästä, kauppa-auto kulkee kylän läpi 1-2 krt vko, ja sinnekkin voi olla matkaa kymmeniä kilometrejä!
No, tuo metrohan on kätevä, kulkee maan alla vaikka 3 tukin petäjät kylellään tien ja sähkölinjojen päällä:)
Mutta asiaan; monessa pihassa on useampia kulkineita sitä varten, että aina on joku, millä pääsee liikenteeseen, ja nuo mallia "Nuijasota dsl" on miitä varmimpia?
Pikkasen riipasi sydäntä, kun paikallinen romu-ukko kertoi, että BJ-40 katto pirskahtaa ikävästi, kun sitä romukouralla nostaa! tämä yli 10v sitten, siivosivat "ilmaiseksi" kunnan kustannuksella, ja nuo 2 kpl bj-40 oli "vain" laturi vammaisia:(
Hyvän perässä kannattaa ajella ! viime viikonloppuna vihti joensuu kuusamo ja toisinpäin yht. rapeet 2000 km ei ole paha. minustakun tuntuu että täällä etelässä ei oo oikein mitään kaikki pitää pohjosesta hakea.
Muutenki tää etelän meininki on ihan perseestä jos jonkun hyvän työpaikan löytäs ni muuttasin kyllä pohjosemmaks.
Juuso4x4
15.06.2012, 17:09
se on kovin jätkä kellä on eniten romua kuollessaan
HEP! :D
HEP! :D
hep hep. osta lisää
monstertruck76
17.06.2012, 23:06
Kuljetusliike Savikko oy Oulusta kuljettelee autoja pohojooseen ja eteläänpäin halavalla..Itselleni toivat kolari sierra cosworthin tampereelta ouluuun 100e....oli tod halpa..
Kaitsu67
19.06.2012, 21:08
Minunkin mielestäni tää on ihan päinvastoin eli kaikki kiinnostava/kiva tuntuu olevan pääsääntöisesti Pohjoisessa...
Nytkin esim Oulussa.