View Full Version : SJ410 sähköinen polttoainepumppu
Vanha mekaaninen polttoainepumppu on ilmeisesti tullut tiensä päähän. Minkäslaisia sähköisiä pumppuja on menestyksekkäästi käytetty ? Onkos tuossa vaihto-operaatiossa jotain erityistä huomioitavaa ? Jossain palstan syövereissä on asiasta varmaan juttua mutta kun ei tyhmä löydä.....
Mulla huco siirtopumppuna ainakin toiminut hyvin. Tosin ruiskussa täyttämässä välisäiliötä mutta luulis toimivan kaasaripelissäkin.
Kekkeruusi
12.06.2012, 21:00
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/product_details.php?p=1414
Siitä :)
Motonetin Hugo imevä pumppu konehuoneessa,toimii....
mikkocap
13.06.2012, 22:50
kunhan muistaa että kaasariautoon kun laitat sähköpumppua ja jos haluat konehuoneeseen niin laita pumppu bensalinjan alapuolelle, jotta bensa pääsee omalla painollaan valumaan hyvin pumpulle sillä niissä on monesti aivan järkyttävän huono imuteho, vaikka olisikin hyvä paine. siksi ne on monesti tankilla. ja ei tuo kaasarikone painettakaan juuri vaadi. ad:lla myydään kans tota motonetin pumppua hugo ja vissiin kohtuu hyvä. tais olla ainakin siinä ad:n mallissa 80 e lähtöhinta. itse laitoin sähköpumppun kerran yhteen chevyyn kun oli harvinainen auto ettei löytynyt mekaanista mistään ja toimi kohtuudella. jotekin vaan sitten kun sain modattua eri autosta mekaanisen niin veti kyllä paremmin. mutta se pumppu jonka itse silloin ostin oli halvin ja varmaan huonoin mitä kaupasta saa mutta toimi kuitekin, kunhan kokeilin että toimiiko koko motti autossa kun ei sillä oltu 8 vuoteen metriäkään ajettu.
kunhan muistaa että kaasariautoon kun laitat sähköpumppua ja jos haluat konehuoneeseen niin laita pumppu bensalinjan alapuolelle, jotta bensa pääsee omalla painollaan valumaan hyvin pumpulle sillä niissä on monesti aivan järkyttävän huono imuteho, vaikka olisikin hyvä paine. siksi ne on monesti tankilla. ja ei tuo kaasarikone painettakaan juuri vaadi. ad:lla myydään kans tota motonetin pumppua hugo ja vissiin kohtuu hyvä. tais olla ainakin siinä ad:n mallissa 80 e lähtöhinta. itse laitoin sähköpumppun kerran yhteen chevyyn kun oli harvinainen auto ettei löytynyt mekaanista mistään ja toimi kohtuudella. jotekin vaan sitten kun sain modattua eri autosta mekaanisen niin veti kyllä paremmin. mutta se pumppu jonka itse silloin ostin oli halvin ja varmaan huonoin mitä kaupasta saa mutta toimi kuitekin, kunhan kokeilin että toimiiko koko motti autossa kun ei sillä oltu 8 vuoteen metriäkään ajettu.
Jostain syystä en löydä tuota Huco:n pumppua Motonetin listalta mutta tarvii mennä käymään liikkeessä muutenkin.
Tuo korkeussuuntainen sijoitus saattaapi olla ongelma, jos tosiaan pitää pumppu laittaa tulolinjan tasalle. Noi putkethan tulee tankilta runkopalkkia pitkin, eli aika alas pitäisi pumppu laittaa konetilassa. Pelottaa vaan noi sähköt niin alhaalla. Tavoitteena olisi saada suunnilleen originaalin pumpun korkeudelle.
EDIT1: miten toi tarvittava paine, osalle pumpuista ilmoitetaan 0,1 bar ja osalle 0,4 bar. Onko jotain minimi- tai maksimiarvoa ?
EDIT2: mites tuon paluulinjan kanssa, onko se tarpeen sähköisen pumpun kanssa ? Noissa pumpuissa näyttää olevan vaan tulo- ja lähtöliitännät.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=28-1210
Ota tosiaan tuo imevä malli, niin saapi olla konetilassa ihan missä tykkää.
Ei tuo aito hüco kai ole mutta ihan pelaava kampe, ainakin diisselissä.
Toi 0,4bar on se maximi arvo kaasareille.
Tervehdys!
joo mullakki on sukisukissa alkanu tulla mekaaninen pumppu tiensä päälle.. ainakin luulisin kun alkaa noustaa mäkeä ylös tai parhaimilla kookkaan kokoista mätästä niin alkaa ökisee ja sammuu.. sitten pitää auto saada tasaselle ja kaynnistys yritys..
mie oon suunnitellu myös sähköistä pumppua mutta kysymys kuuluuki että miten ton palulinjan/putken kohalla pitäää tehä? laittaa tukkoon vaiko mitä?
Tervehdys!
joo mullakki on sukisukissa alkanu tulla mekaaninen pumppu tiensä päälle.. ainakin luulisin kun alkaa noustaa mäkeä ylös tai parhaimilla kookkaan kokoista mätästä niin alkaa ökisee ja sammuu.. sitten pitää auto saada tasaselle ja kaynnistys yritys..
mie oon suunnitellu myös sähköistä pumppua mutta kysymys kuuluuki että miten ton palulinjan/putken kohalla pitäää tehä? laittaa tukkoon vaiko mitä?
Ihan samat oireet, eli keula edellä jyrkkään nousuun niin alkaa kone yskimään. Ilmeisesti pieni nostokorkeuden lisäys on liikaa pumpulle, tuotto ei enää riitä moottorille. Tai näin olen itseni antanut ymmärtää. Tasaisella ajettaessa moottori pelaa kuin unelma. Voisihan tuo vika tietysti olla esim. kaasuttimen kohokin, ehkä (?).
Se paluulinja jää tarpeettomaksi kun laittaa sähköisen pumpun.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=28-1210
Ei tuo aito hüco kai ole mutta ihan pelaava kampe, ainakin diisselissä.
Kyllä siinä HÜCO lukee kyljessä ja todellakin hyväksi todettu pumppu suzukiin. Olen ajanut tuhansia maastokilometrejä tuollaisilla;)
eli paluu linja tukkoon ja rämpimään :)
yks homma vähän ihmetyttää.. voiko kone saada liikaa tuon sähköpumpun takia ja tukehtua? taijotain? :o
Kyllä siinä HÜCO lukee kyljessä ja todellakin hyväksi todettu pumppu suzukiin. Olen ajanut tuhansia maastokilometrejä tuollaisilla;)
Ei mulla vaan lue, ja viikonloppuna todettiin vekotin vainaaksi.:p Ai niin, en oo kyllä itseasiassa edes varma onko tuo mun murikka motonetistä.. Kaverillehan sen sillon ostinkin, omassa autossa oli jo ostaessa pumppu paikallaan.
Nuhapumppu
09.07.2012, 22:08
Motonetin Hugo imevä pumppu konehuoneessa,toimii....
Kunhan vaihtaa kerran per safari:D
eli paluu linja tukkoon ja rämpimään :)
yks homma vähän ihmetyttää.. voiko kone saada liikaa tuon sähköpumpun takia ja tukehtua? taijotain? :o
Kaasuttimen koho hoitaa pensan annostelun kaasarille, eli ei pitäisi saada liikaa polttoainetta näillä pumpuilla.
Kunhan vaihtaa kerran per safari:D
Joo jos on tankki täynnä turvetta.... ja toisessa kansi halki...
Kaasuttimen koho hoitaa pensan annostelun kaasarille, eli ei pitäisi saada liikaa polttoainetta näillä pumpuilla.
ahaa okei asia selvä kiitoksia :)
Tuli tuo asennettua suikkaan http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=28-1210
Tuossa Motonetin kuvassa pumppu on asennettu pystyyn noi putkilähdöt ylöspäin. Paketissa ei ollut mitään kiinnikkeitä eikä asennusohjeita pumpulle, niin tuli tehtyä ne kiinnikeet itse ja pumppu on asennettu pystyyn siten, että pensalähdöt on alhaalla.
Tuntuu toimivan noinkin päin mutta tietääkös kukaan pitääkö pumppu kääntää toisin päin ? Luulisi tuon toimivan vaikka vaakasuorassa.
Ajamalla ei ole vielä päässyt testaamaan kun autosta puuttuu taka-akseli.
Mä olen aina laittanut tollasessa ne lähdöt juurikin alaspäin kun joku tukkurin edustaja joskus niin suositteli.
Tuli tuo asennettua suikkaan http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=28-1210
Tuossa Motonetin kuvassa pumppu on asennettu pystyyn noi putkilähdöt ylöspäin. Paketissa ei ollut mitään kiinnikkeitä eikä asennusohjeita pumpulle, niin tuli ne tehtyä kiinnikeet itse ja pumppu on asennettu pystyyn siten, että pensalähdöt on alhaalla.
Tuntuu toimivan noinkin päin mutta tietääkös kukaan pitääkö pumppu kääntää toisin päin ? Luulisi tuon toimivan vaikka vaakasuorassa.
Ajamalla ei ole vielä päässyt testaamaan kun autosta puuttuu taka-akseli.
ittellä on kans nyt tuommonen samanlainen pumppu,siirsin sen konehuoneesta tankin viereen,runkopalkin kylkeen renkaan kohalle,pystyasentoon ja hyvin tuntuu toimivan,ei jaksanu pumpata konehuoneessa ollessa.
ittellä on kans nyt tuommonen samanlainen pumppu,siirsin sen konehuoneesta tankin viereen,runkopalkin kylkeen renkaan kohalle,pystyasentoon ja hyvin tuntuu toimivan,ei jaksanu pumpata konehuoneessa ollessa.
Missä asennossa sulla oli pumppu konehuoneessa ja missä kohdassa ? Tuon pumpun kun pitäisi juurikin imeä riittävästi. Itsellä tuo pumppu on originaalin mekaanisen pumpun päällä pultattuna tulipeltiin ja siis pystyssä siten, että pensalähdöt on alhaalla. Ainakin paikallaan kaasutellessa ilman kuormaa toimii hyvin, naksuu varsin harvakseltaan.
Asiasta kolmanteen, kun moottori ei käy ja pumpussa on virrat päällä niin se naksuu harvakseltaan. Maalaisjärjen mukaan tuon naksumisen pitäisi jossain vaiheessa loppua (koska pensaa ei kulu minnekään) mutta tämä pumppu vaan jatkaa ja jatkaa naksumista. Onkos tuo normaalia ? Mistään liitoksesta ei siis vuoda pensaa ulos.
Missä asennossa sulla oli pumppu konehuoneessa ja missä kohdassa ? Tuon pumpun kun pitäisi juurikin imeä riittävästi. Itsellä tuo pumppu on originaalin mekaanisen pumpun päällä pultattuna tulipeltiin ja siis pystyssä siten, että pensalähdöt on alhaalla. Ainakin paikallaan kaasutellessa ilman kuormaa toimii hyvin, naksuu varsin harvakseltaan.
Asiasta kolmanteen, kun moottori ei käy ja pumpussa on virrat päällä niin se naksuu harvakseltaan. Maalaisjärjen mukaan tuon naksumisen pitäisi jossain vaiheessa loppua (koska pensaa ei kulu minnekään) mutta tämä pumppu vaan jatkaa ja jatkaa naksumista. Onkos tuo normaalia ? Mistään liitoksesta ei siis vuoda pensaa ulos.
pumppu oli pysty asennossa tulipellissä ja sen jälkeen akun paikalla..ei toiminu kummassakaan,,, pumppu oli pysty asennossa. itelläkin naksuu harvakseltaan kun laitteet ei ole käynnissä,en oo huomannu ainakaan mitään haittaa tuosta...
pumppu oli pysty asennossa tulipellissä ja sen jälkeen akun paikalla..ei toiminu kummassakaan,,, pumppu oli pysty asennossa. itelläkin naksuu harvakseltaan kun laitteet ei ole käynnissä,en oo huomannu ainakaan mitään haittaa tuosta...
Selvä homma. Pitää palata asiaan kunhan saa auton ajokelpoiseen kuntoon ja pystyy ajamalla testaamaan pumpun toiminnan.