Kirjaudu sisään

View Full Version : Muutoslupahakemus renkaille

Ewerglade
11.06.2012, 10:32
Elikkä tämmöinen olisi aikeissa tehdä ja koettaa saada GR.n 35" kumit luvan kanssa alle. Muutosperusteena tulee olemaan työ-perusteinen, elikkä pitäisi siis saada muotoiltua tuohon hakemukseen, että miksi työn puolesta moista muutosta tarvii. Työkäytössä tarve on päästä mittalaitteiden kanssa metsäpalstoille suorittamaan mittauksia. Kannattaako tuossa myös mainita Oulun VAPEPAn jäsenyys ja käyttö pelastustehtäviässä?

Nyt kysyisinkin, jotka tuommoista ovat hakeneet ja saaneet sen menemään lävitse, että miten sen muotoilitte. Kiinnostaa myöskin hylätyt hakemukset, niin tietää mitä tuossa hakemuksessa välttää.

edit.
Semmoinenkin vaihtoehto tosin käynyt mielessä, että kävis rekisteröimässä toiminimen, jonka toimialaksi laittaa sähkö ja suurjännitelinjojen korjaus ja huolto ja sit sen kautta tehdä hakemus :D

HUGE88
11.06.2012, 11:03
Elikkä tämmöinen olisi aikeissa tehdä ja koettaa saada GR.n 35" kumit luvan kanssa alle. Muutosperusteena tulee olemaan työ-perusteinen, elikkä pitäisi siis saada muotoiltua tuohon hakemukseen, että miksi työn puolesta moista muutosta tarvii. Työkäytössä tarve on päästä mittalaitteiden kanssa metsäpalstoille suorittamaan mittauksia. Kannattaako tuossa myös mainita Oulun VAPEPAn jäsenyys ja käyttö pelastustehtäviässä?

Nyt kysyisinkin, jotka tuommoista ovat hakeneet ja saaneet sen menemään lävitse, että miten sen muotoilitte. Kiinnostaa myöskin hylätyt hakemukset, niin tietää mitä tuossa hakemuksessa välttää.

edit.
Semmoinenkin vaihtoehto tosin käynyt mielessä, että kävis rekisteröimässä toiminimen, jonka toimialaksi laittaa sähkö ja suurjännitelinjojen korjaus ja huolto ja sit sen kautta tehdä hakemus :D

Itse hain 2009 tai 2010, perusteena se että yrityksemme rakentaa mökkejä yms tiettömille alueille, ei mennyt läpi.

Puhelimessa sain vastauksen että "ei näitä lupia olla myönnetty oikeastaan kuin sähkö-,vesi,- ja rautatieyhtiöille ja heidän PYSYVILLE alaurakoitsijoille. JA totesi insinööri vielä puhelussa että "hakijan offroad harrastusta ei katsota AINAKAAN puoltavana tekijänä hakemuksessa...." :D :D

Näin minulla.

Ewerglade
11.06.2012, 11:36
Itse hain 2009 tai 2010, perusteena se että yrityksemme rakentaa mökkejä yms tiettömille alueille, ei mennyt läpi.

Puhelimessa sain vastauksen että "ei näitä lupia olla myönnetty oikeastaan kuin sähkö-,vesi,- ja rautatieyhtiöille ja heidän PYSYVILLE alaurakoitsijoille. JA totesi insinööri vielä puhelussa että "hakijan offroad harrastusta ei katsota AINAKAAN puoltavana tekijänä hakemuksessa...." :D :D

Näin minulla.

Onko ollut ratsioissa mitään sanomista renkaista, ilman rek.ote merkintää?

nalle00
11.06.2012, 11:57
Onko ollut ratsioissa mitään sanomista renkaista, ilman rek.ote merkintää?

Jos rengas ratsiaan joutuu niin luutavasti on :D, mutta viime talvena vietanmilais perhe oli kohdannut suomen liukkaat ja tieltä pois. siinä sitten saavuin paikalle ja poliisit pysäyttivät mut siihen ja totesivat vaan, että sulla on sen näkönen auto, että autatko vetämällä ton auton takas tielle. alla oli 35 boggerit eikä kyllä kiinnitäneet niihin mintään huomiota.

Bj Andy
11.06.2012, 13:30

edit.

Tästäkin on kirjoitettu varmaan sata topiccia.

Eli homma lähtee siitä että pitää olla joku oikea peruste millä sitä lupaa haetaan. Jos lähtökohta on se ettet itekkään oikein tiedä miksi niitä isompia renkaita tarvit niin ei se hakemuskaan tod.näk mene läpi. Vastassa kun on virkamies joka päivittäin vastaa ja lukee kaikenlaisiin satuihin perustuvia muutoshakmuksia/kysymyksiä niin kannattaa laatia se hakemus tarkkaan ja välttää satujen kirjoittelua.

Noin niiku miun mielestä.

-MaTTi-
11.06.2012, 19:06
Ja ihan yhtä vaikeeta hakee saada lupa 10 mm ylikokoisille kuin 100 mm ylikokoisille kumeille. 35" on Trafissa joku maaginen raja mitä eivät ylitä. Tiedä sitten jos olis alunperin jo ton kokoset renkaat (Volvo)...

VAPEPAn luulis olevan hyvä lisä.

Trafista Otto:
"muutoksien perusteena on kelvannut ainoastaan ammattiin liittyvät erityistarpeet. Pari vuotta sitten asiaa tarkennettiin sillä, että ammatti tarpeista pitää olla työnantajan todistus."

"Lelut kuskataan trailerilla harrastepaikalle, jos ne eivät täytä tieliikennevaatimuksia ja renkaat voi vaihtaa siirryttäessä maantieltä metsään tai radalle. Sama linja pätee kaikkiin harrastajiin."

RIPAX
11.06.2012, 22:25
Ku meikä luvat haki ni sanottiin et mikään VPKn jäsenyys ei auta,eikä MIKÄÄN harrastus. Joku ansainta toimi jossa tarvitaan nimenomaan isompaa rengasta. Minun kohdallani homma oli jotakuinkin selviö kun olen kunnan hommissa ja korjailen vesijohtoja jolloin korjauskamppeet pitäs saada nopeasti maastoon sekä paineviemäri pumppaamoja ja paskaa voi joskus olla napaan asti. Eli siis "hälytys luonteinen työtehtävä" jolla on merkitystä MM. veronmaksajien hyvinvointiin. Ajatelkaas jos esim. sairaalan hanat kuivahtaa.. tai arvokas museo täyttyy paskavedestä... näitä kun väläyttelin AKEn insinöörille niin ymmärsi yskän. Omalle esimiehellenikin töissä selitin tätä hommaa ja hän lupasi olla alibinani jos AKEsta kyselee,vaikka hieman ihmetteli koko ruljanssia. "miks vitussa akesta pitää anoa lupaa vaihtaa renkaat??"

-Stedt-
13.06.2012, 15:53
Tuttu motokuski haki hiluxiin luvat 35" ja myönsivät, perusteena laitto ettei jaksa kantaa osia ja öljytynnyriä kun moto leviää keskelle metsää, eli kun on ihan oikeat työperusteet, niin ei tarvii satuilla sen enempää.

0ltzi
13.06.2012, 19:12
onkos nää myönnetyt luvat sitten voimassa auton lopun ikää? ettei vaan ns. omistaja kohtainen?

-MaTTi-
13.06.2012, 19:29
onkos nää myönnetyt luvat sitten voimassa auton lopun ikää? ettei vaan ns. omistaja kohtainen?

Ei enää nykyään, usein näkynyt että voimassa niin kauan kun auto on hakijan hallinnassa.

veijon-esso
13.06.2012, 22:19
Ei enää nykyään, usein näkynyt että voimassa niin kauan kun auto on hakijan hallinnassa.

Tähän ei voi kun sanoa että vittu mitä ake/trafi paskaa. Aivan uskomatonta ripulointia koko laitos. Pitäis lakkauttaa koko lafka ja pistää paviaanit kilometritehtaalle. Saatana! :D

pjtk
14.06.2012, 19:02
Tähän ei voi kun sanoa että vittu mitä ake/trafi paskaa. Aivan uskomatonta ripulointia koko laitos. Pitäis lakkauttaa koko lafka ja pistää paviaanit kilometritehtaalle. Saatana! :D
x2 :mad:

Calmari
14.06.2012, 20:03
Eikös GR:n mee 35":set ihan muutoskatsastuksella ?? jos ei onnistu niin vaihda konttoria, hangosta rovaniemelle suomiturnee :-)

-MaTTi-
14.06.2012, 21:03
Ei mene ei, 33" max.

Timo_L
14.06.2012, 21:17

Aivan samaa mieltä.. järjen käyttö pitäisi olla sallittua, mutta ei. Ei tässä maassa :mad:

RIPAX
14.06.2012, 21:50

Kaikessa kun säästetään ja vanhainkodissa mummot vyötetään sänkyyn kiinni mut tommosia Trafin tonttuja sponssataan kyllä. Pitäs ulkoistaa nää autohommat vaikka katsastus konttoreille.

Ewerglade
15.06.2012, 06:02
Asiasta seitsemänteen, liittyen tuohon Trafin toimintaan. Mulle oli läiskästy rekisteriotteeseen merkintä "ehdollinen katsastus, muutoskatsastus suorittamatta" viime katsastusvälin aikana, ei siis lukenut mun otteessa, vaan oli ilmestynyt Trafin tietoihin. Siinä sitten menikin 3 päivää, kun paikallinen katastuskonttori selvitteli, mitä se tarkoittaa ja mitä sen vuoksi pitää tehä. Loppujen loppuunsa merkintä oli turha, eikä mitään ehtoja ollut. Trafilla sanottiin, että katsastusteknikko voi sen sieltä poistaa, joka taas sanoi, ettei hällä riitä siihen oikeudet ja Trafilla taas pyörittelivät sitä sen 3 päivää kun eivät tienneet kuka sen sieltä saa poistaa. Vois tuosta hyvästä kyllä mainostaa Oulussa olevaa Haapalehdon katsastusta, loistavaa palvelua. Ilman mitään kitinöitä hoitivat tuon ja soittelivat vielä kotiinkin päivittäin, että mikä asian suhteen tilanne on :)

Samsonite
15.06.2012, 07:42
Kaikessa kun säästetään ja vanhainkodissa mummot vyötetään sänkyyn kiinni mut tommosia Trafin tonttuja sponssataan kyllä. Pitäs ulkoistaa nää autohommat vaikka katsastus konttoreille.

No ei saatana kaikille konttoreille ! :eek::D

RIPAX
16.06.2012, 21:26
No ei saatana kaikille konttoreille ! :eek::D

No ei tietenkä kaikille vaan harvoille ja valituille. Tuli mieleen lausahus jonka katsastusmies mulle esitti viime katsastuksessa "mitä mä nyt sit kirjotan tähä" Miks ne ei aina kysy mitä mä haluun sihen kirjotettavan,ku niuhoovat millon mitäkin joutavaa.:D

Ewerglade
17.06.2012, 10:35
No ei tietenkä kaikille vaan harvoille ja valituille. Tuli mieleen lausahus jonka katsastusmies mulle esitti viime katsastuksessa "mitä mä nyt sit kirjotan tähä" Miks ne ei aina kysy mitä mä haluun sihen kirjotettavan,ku niuhoovat millon mitäkin joutavaa.:D

Voi kerro toki kaikille, mistä tuommoinen konttori löytyy :D

RIPAX
18.06.2012, 21:55
Voi kerro toki kaikille, mistä tuommoinen konttori löytyy :D

Suomenojan konttori,Espoossa. Se entinen valtion konttori,viereisellä yksityisellä konttorilla kehottivat hakemaan muutoslupaa trafista. Kyseessä oli siis kiertareiden katsastus hiluksiin,eräällä nuoremmalla katsurilla oli homma lievästi hakusessa. Puoltoista tuntia ja konttorin päällikön avustuksella (soitti Trafiin) saatiin homma kuitenkin pulkkaan ja eka kerran pääsin oikeen konttorin takahuoneeseen lukemaan lakeja ja asetuksia kirjasta. Kun viimein todettiin et -89 pakettiauto ei tarvi ALLEAJOSUOJAA ni leima saatiin,otteessa kun oli pitkälti tarinaa ennestään ni katsurilta meni pasmat sekaisin....

Samsonite
19.06.2012, 19:07

Kuitti. Omakin kokemus yhdestä muutoskatsastuksesta, jossa kysyttiin että "mikä se rangaskoko oli ?" kattomatta ees koko renkaita, ja "haluutko mitä muuta samalla ? ". :D