Kirjaudu sisään

View Full Version : AVM-napalukkojen pultit


tonikki
07.06.2012, 15:48
Saako AVM:n napalukkoihin mistään varaosia?
Meinaa olla osa pulteista (pienet kuuskulmapultit kuoressa) nylppääntynyt sen verran pahasti että pitää porata pois.
Pulteissa pitkä kartionmuotoinen kanta, paksuus jotain 2-3mm väliin ja pituutta ~5cm.
Pulttikaupasta ei ole tullut vielä kysyttyä löytyskö vastaavia.

Jarrulevyt olisi tarkoitus vaihtaa, mutta ei pääse ennen kun saa tuon napalukko-ongelman ratkaistua. Ilmeisesti ei ole kovin fiksua ajaa edes asfaltilla kokonaan ilman noita napalukkoja? Pääseekö paskaa napaan? Ei ole tullut ikinä purettua noita lukkoja.

Lehis
07.06.2012, 16:26
Eihän niit pikkupultteja tarvii avata et saap napalukon irti? Ainakaan Suzukissa.

jyrden
07.06.2012, 17:15
Ei mullakaan oo tarvinut aukoo niit pikkusia ku oon irt käyttänyt... Isot juuresta vaa irti... Ja mulla Nissanissa,kuten kysyjälläkin on.

jaa kyllähän sinne likaa pääsee, et ei mielellään ilman ajoa... Mikäli ei pakollista tarvetta oo.

Nippan
07.06.2012, 17:42
Jaa niihen pääsee käsiksi purkamata päätyä?!?! Perkule mullon sitte varmaan ollunna liian "pitkät" kuusiokoloavaimet ettei ole väliin mahtunu... :D

Pitäshän nuo pikkuTorxit aukasta toiselta puolen ja kattoo missä vika kun ei lukitu "4x4" puolelle ollenkaan se vipunen, toisella puolen selvästi naksahtaa lukittaessa ja aukaistaessa mutta toiselta puolen ei naksahda kiinni laittaissa???

Comax
07.06.2012, 21:34
Jaa niihen pääsee käsiksi purkamata päätyä?!?! Perkule mullon sitte varmaan ollunna liian "pitkät" kuusiokoloavaimet ettei ole väliin mahtunu... :D

Pitäshän nuo pikkuTorxit aukasta toiselta puolen ja kattoo missä vika kun ei lukitu "4x4" puolelle ollenkaan se vipunen, toisella puolen selvästi naksahtaa lukittaessa ja aukaistaessa mutta toiselta puolen ei naksahda kiinni laittaissa???
Mulla sama ongelma, mutta taitaa ollakkin vitarassa Aisinin napalukko. Ei sovi työkalut väliin ottamatta päätä irti.

Oisko koottu väärin tahi jousi päässy lipsahtamaan, ottaa auki niin aika yksinkertainenhan tuo on, netistä löytyy hyvästi ohjeita: http://www.youtube.com/watch?v=UsBPl2cQlC4 . Tahi rengas ilmaan ja pyörittää napalukko auki ja kiinni ja kattoo pyöriikö akseli niin selviää toimiiko. Ei nuo mullakaan kummemmin naksu mutta toimii kuitenkin.

Nippan
09.06.2012, 00:03
Nii kyllä tuolla on omat ajot päässy palstalla, kaverilla vain oli keväällä lainassa ja ihmetteli pidon sillointällöin loppumista, selevä vika ku oli jääny kunnolla kytkemätä etunavat, oli vain sillee huulilla että välillä naksahteli auki kesken ajon... Silläkin tarkastettava että onko miten käyny sisuskaluille navassa...

Castrol
11.06.2012, 15:48
Patrollissa on ainakin niin vit**maisesti ne varsinaiset kiinnityspultit siellä napahatun alla että saa kyllä nylppiä sen napalukon ihan pultteineen päivineen pois jos haluaa että tulee pois ilman sen hatun irrottamista missä on ne pienet torx-ruuvit.

Toki noitakin voi olla useata mallia mutta ainakin nuo mitkä on tuossa 160 korisessa on sellaiset että ei mahdu tulemaan se kuusiokolopultti ulos sieltä reijästä jos se hattu paikoillaan.

Tuosta kuvasta nyt vähän näkee että ei mahdu pituuden puolesta tulemaan ton hatun ohi.

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=4439&pictureid=107205

metsämies75
11.06.2012, 16:41
Saako AVM:n napalukkoihin mistään varaosia?
Meinaa olla osa pulteista (pienet kuuskulmapultit kuoressa) nylppääntynyt sen verran pahasti että pitää porata pois.
Pulteissa pitkä kartionmuotoinen kanta, paksuus jotain 2-3mm väliin ja pituutta ~5cm.
Pulttikaupasta ei ole tullut vielä kysyttyä löytyskö vastaavia.

Jarrulevyt olisi tarkoitus vaihtaa, mutta ei pääse ennen kun saa tuon napalukko-ongelman ratkaistua. Ilmeisesti ei ole kovin fiksua ajaa edes asfaltilla kokonaan ilman noita napalukkoja? Pääseekö paskaa napaan? Ei ole tullut ikinä purettua noita lukkoja.
160 patrollissa oli avm lukot niissä se kierre w5/32 witwortin kierre (joku lankakierre joka taitaa olla tiukassa ei etes valmistajalta löytyny kuulema.:mad:

Lehis
14.06.2012, 08:42
Tuosta kuvasta nyt vähän näkee että ei mahdu pituuden puolesta tulemaan ton hatun ohi.

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=4439&pictureid=107205

Eipä nuo tuu miulkaan hatun ohi, mut parempi niin...ei häviä mettässä remonttia tehessä noi pultit (:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=107425

AlluK
14.06.2012, 17:59
^ Eikö tuo lähde jos kaikki pultteja löysää ja samalla vetää napaa ulospäin?

Castrol
14.06.2012, 18:25
Allu juu kyllä lähtee siinä on vaan oma hommansa kun löystelee noita pultteja vuoronperään :) Mutta kyllä se irti lähtee.

Ewerglade
14.06.2012, 19:54
Würth.in ukko kävi töissä esittelemässä avaruusajan työkalua, joka toimii tommosissa paikoissa hyvin. Kiintoavain, jossa oli kiintopäässä räikkä :eek: Makso vain jotain 150€ per sarja.

Comax
14.06.2012, 20:04
Würth.in ukko kävi töissä esittelemässä avaruusajan työkalua, joka toimii tommosissa paikoissa hyvin. Kiintoavain, jossa oli kiintopäässä räikkä :eek: Makso vain jotain 150€ per sarja.

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=76-1748 tämmösiä? Meillä on käytössä töissä noita Wurthin räikkälenkkejä ja on kyllä hemmetin mukavia kamppeita ahtaissa paikoissa.

Ewerglade
14.06.2012, 20:18
Periaatteessa tuo, mutta semmosella erolla, että siinä oli räikkä myös tuolla kiintopäässä, ei pelkästään lenkissä, AVARUUSTYÖKALU :D Siinä oli semmonen jännä "tappi" joka anto periksi ja taas lukittu ku väänsi. Väittivät vielä testanneensa sen niin hyväksi ettei se systeemi hajoa vaan kestää ihan kunnon käyttöä. Eli just unelma työkalu noihin paikkoihin, missä lenkkipään räikkä jää jumiin jos aukasee liikaa.

Lehis
14.06.2012, 21:31
Ei tos tarvii mitään jumpata, 20 vai 25mm pultit ei mahu välist pois tippumaan mut saap kierrettyä kerralla auki (:

Tollanen avaruustyökalu vois olla kiva boonus...epäilen vain vähän noita, ainakun noi safari olosuhteet ei ole niitä kaikkein hykienisimpiä :D

tonikki
15.06.2012, 16:18
No nyt kun on napalukot jo käytetty irti ja jarrulevyt vaihdettu niin tuun lukemaan tätä ketjua. :)
Saihan noista torxeista vielä mulkattua kuuskulma-avaimelle sopivat kannat joten hiukan vasaraa ja ei kun auki vaan.
Ei tullut testattua saako tuossa napalukon mallissa lukon irti keskiöstä aukaisemalla isompia kuuskulmapultteja niin paljon kun aukeaa, mutta kuuskulma avain sinne väliin on ainakin hankala saada jos ovat tiukassa.

Aikaisemmin oli ongelmana että nuo isommat kuuskulmapultit pyrkivät löystymään tärinästä, nyt ovat tiukasti kiinni ja kierrelukitteen kanssa kasattu.
Voi olla että auton edellinen omistaja eli napalukkojen asentaja on pyöritellyt kuuskulmapultit pihtien tms. kanssa kiinni niin eivät ole menneet tarpeeksi tiukalle. Liejua löytyi navasta ainakin hyvä määrä. :)

Ewerglade
23.06.2012, 12:22
http://dl.dropbox.com/u/1345859/IMAG0336.jpg

Nappasin Würthilla käydessä kuvan tuosta paljon puhutusta "avaruusajan työkalusta"