View Full Version : LJ-70 erot
Elikkäs kiinnostas LJ-70 kehitys vuosimalleittain. Ekoissa ei vissii ollu turpoo vm? Mitäs muita muutoksia niihin on vuosien varrella tehty?
Uuskoppasessa sit etuperässä isommat murrokset, lenkkipäiset jakarit keulan pellit, mitä muuta?
Eikä sotketa ny RJ-tä tähä viestiketjuun.
Elikkäs kiinnostas LJ-70 kehitys vuosimalleittain. Ekoissa ei vissii ollu turpoo vm? Mitäs muita muutoksia niihin on vuosien varrella tehty?
Uuskoppasessa sit etuperässä isommat murrokset, lenkkipäiset jakarit keulan pellit, mitä muuta?
Eikä sotketa ny RJ-tä tähä viestiketjuun.
kiinnostava aihe...70 sarjalaisista pitäis melkein tehdä oma topicci mis sais vertailla kulkineita..ei taida vielä olla..ainakaan en ole huomannu..
2.4L 72hv 4000rpm 3.85 lähtien
2.4L 86hv 4000rpm 3.86 lähtien
2.4L 90hv 3500rpm 4.90 lähtien
tapsa4x4
01.06.2012, 22:58
Muistaakseni erinlaiset iskarit kummassakin päässä edessä iskarit jousten sisällä.ja ohjaus iskari uudemissa raidetangossa.
varustelumalleittain oli sit kaikkia hienouksia, niinku sähkösiä takakontin aukasunappuloita, verhoilumateriaaleja jne.
Mutta nyt kiinnostas tietää, mitä tarttee tehdä -90 "vanhakoppaselle" RJ:lle, jotta siitä saa laikata katon pois?
Eikä sotketa ny RJ-tä tähä viestiketjuun.
Sotkin jo!
IironSika
02.06.2012, 08:49
Mutta nyt kiinnostas tietää, mitä tarttee tehdä -90 "vanhakoppaselle" RJ:lle, jotta siitä saa laikata katon pois?
!
Laitoin privaa.
mulla löytyy alkuperäinen takaoven sähköinenlukko ja kallistusmittarit koetaulun päältä...ruotsista tuotu auto
muuttuuko taka-akselin pyöränlaakeri erilaiseksi levyjarrujen myötä?
vartiainen
02.06.2012, 13:09
Uudempikoppaisissa (90-->) on korkeussuunnassa isompi syyläri.
Missä LJ:ssä on levyjarrut taka-akselilla?
Uudempikoppaisissa (90-->) on korkeussuunnassa isompi syyläri.
Missä LJ:ssä on levyjarrut taka-akselilla?
Japanin tuonneissa ainakin.
Suomi malleista on käsittääkseni löytynyt vain rumpujarruja?
eikos noissa ollut erllaiset jousetkin
vartiainen
02.06.2012, 15:48
Takaripustus on erilainen kun pyöreelamppuisessa menee iskarit silleen erikoisesti "ristiin" niin uudemmassa menee normisti. Ja korotussarjoja hankkiessa uudemman jouset ovat erilaiset.
mun autosta löytyy tuo takaoven sähkölukitus mutta ei ole kallistus mittareita ja vm on 86:D
eikos noissa ollut erllaiset jousetkin
Vanha- ja uuskoppasissa on etujouset juu erilaiset.
Japanin tuonneissa ainakin.
Suomi malleista on käsittääkseni löytynyt vain rumpujarruja?
Noissa takalevyjarruversioissa oli ainakin osassa keskustasauspyörästöllinen jakolaatikko.
Harvinaista herkkua kekkoslovakiassa.
arska4x4
02.06.2012, 18:09
Ja uuskoppasen mjoottorissa on erilaine (parempi) kansi, sekä pumpussa suurempi nestepää..
WillysMB
03.06.2012, 12:26
Moottoreissa on isoja eroja tosiaankin. Vanhemmassa 2LTssä on venttiilinnostimet mallia keinuvipu, nokka-akseli kannen reunalla. Säädetään nysväämällä ruuvia ja mutteria keinuvasarassa. Uudemmassa nokka painaa koko lailla suoraan venttiilin päähän ja säädetään shimmilevyillä. LJ70 MK1 tunnistaa pyöreistä ajovalon lampuista.
Uudempi kansiversio on 2LT-2 koneessa mutta muistelen että ennen sitäkin on jotain muutoksia ollut koneissa, ihan alakerrassa.
Takapyöränlaakerit on kans tuplaten leveemmät neliövalollisessa, samalla kertaa tuli eteen jäähdytetyt laikat ja taakke isommat rummut.
Saksantuonneissa on ollut levyjarruja takana. Nää on 90-luvun pelejä.
IironSika
10.06.2012, 11:09
Nyt tarttee muistaa, että neliövalollisuus, eli uudempi keula ei välttämättä tarkoita noita mainittuja teknisiä muutoksia. Mun RJ on uudemmalla keulalla, mutta vanhalla alustalla ja esim vanhan mallisella ratilla. Vuosimalli on -90, mutta valmistettu -89.
Mun RJ on uudemmalla keulalla, mutta vanhalla alustalla ja esim vanhan mallisella ratilla. Vuosimalli on -90, mutta valmistettu -89.
Joku feisliftannu jälkeenpäin?
IironSika
11.06.2012, 06:43
Joku feisliftannu jälkeenpäin?
Näinhän se on, koko kori vaihdettu joskus kuulemma. Eli ei kannata aina uskoa neliölamppuisuuteen. ;)