View Full Version : 2LT2 turbo
Heei!
Tuli sit hommattua vanhaan hiaceen tuo 2L2T moottori ja pitäisi siihen keksiä järkevämpi turbo!
millaisia turboja olette käyttäneet tai hyväksi todenneet tollaseen 4wd hiaceen jolla vedetään traileria.
Vanha kone oli 2L turbotettuna muokatulla ct20 turbolla joka ainakin ahisti pirusti!
Kiitos ja kumarrus
Edit: kirjaimet ja numerot sekasi otsikossa.
Miten tuo 20 on modattu, hyvin puhalsi ainakin Hiluxissa sama puhallin mutta kesto oli pajan jäljiltä suolesta.
Vai onko orkkisputki autossa, silloin se ahdistaa eikä puhallin.
Miten tuo 20 on modattu, hyvin puhalsi ainakin Hiluxissa sama puhallin mutta kesto oli pajan jäljiltä suolesta.
Vai onko orkkisputki autossa, silloin se ahdistaa eikä puhallin.
kyllä se ct20 vaan ahdistaa henkeä..oli putki isompi tai ei..järeämpää hyrrää kylkeen vaan..
kyllä se ct20 vaan ahdistaa henkeä..oli putki isompi tai ei..järeämpää hyrrää kylkeen vaan..
Mitä sitten hakeekin, se pelkkä hyrrän koko ei asiaa autuaaksi tee vaikka niin kovin moni uskoo.
Pelkän turbon suurennus vielä vähemmän vie asiaa parempaan suuntaan.
Tuollainen modattu ct20 puhaltaa kun pumppu on laitettu ihan mukavasti ja lähtee alhaalta mukaan, väittivät pajalta silloin että periaattessa ct26 sisäkalut tulee kun oikein muokkaa tuon puhaltimen, tiedä häntä, puhalsi ihan hyvin vaan ei kestänyt käyttöä.
edellisen omistajan puolesta muokattu tiedä sitten. putki on isompi. pakolämmöt liian korkeat ei hyvä ei. isompaa mutta millasta?
edellisen omistajan puolesta muokattu tiedä sitten. putki on isompi. pakolämmöt liian korkeat ei hyvä ei. isompaa mutta millasta?
juu kyllähän se murikka sillon ahdistaa jos pakolämmöt nousee ja putkikin on isonnettu..itsellä oli 2lt koneessa ct26 paikoillaan..helppo laittaa ku ei isompia muutoksia tarvinnu tehdä
juu kyllähän se murikka sillon ahdistaa jos pakolämmöt nousee ja putkikin on isonnettu..itsellä oli 2lt koneessa ct26 paikoillaan..helppo laittaa ku ei isompia muutoksia tarvinnu tehdä
Eikös tuohon vaikuta myös ahtopaine?
Ja eikö lämpöä nosta myös jos syöttö on liian isolla ja lykkää mustaa tuutin täydeltä?
Eikös tuohon vaikuta myös ahtopaine?
Ja eikö lämpöä nosta myös jos syöttö on liian isolla ja lykkää mustaa tuutin täydeltä?
joku asiaan paremmin perehtyny vois kertoo mut suurin syyllinen mun mielestä pikkunen turbo,itsellä ei ollut mittaria vanhassa koneessa mut veikkaisin et lämmöt oli kurissa koska ei putki hirveesti lämmennyt..syöttöä oli niin paljon ku 2lt vakiopumpusta irti vain sai ja savua ei nyt hirveesti tullu..hyvin kulki,paremminkin ois kulkenu/vetäny viripumpulla.ahdot oli 1bar pinnassa
joku asiaan paremmin perehtyny vois kertoo mut suurin syyllinen mun mielestä pikkunen turbo,itsellä ei ollut mittaria vanhassa koneessa mut veikkaisin et lämmöt oli kurissa koska ei putki hirveesti lämmennyt..syöttöä oli niin paljon ku 2lt vakiopumpusta irti vain sai ja savua ei nyt hirveesti tullu..hyvin kulki,paremminkin ois kulkenu/vetäny viripumpulla.ahdot oli 1bar pinnassa
Onkohan noissa sitten eri pumppuja tai nestepäitä, ihan vakipumpulla lykkäs pikimustaa orkkisahtimella ja mustaa tuli reilusti modatulla ct20 ahtimella.
Nyt Mynän sepityksen jälkeen tulee edelleen mustaa kkk ahtimella ja ahdot sen 1bar paikkeilla, lämpömittaria ei ikinä ole ollut ja 2,5" putki suoralla vaimetimella välissä.
Tuo kkk on myös pieni ulkomitoiltaan, siinä sen ct12 ja ct20 kokoluokassa.
Onkohan noissa sitten eri pumppuja tai nestepäitä, ihan vakipumpulla lykkäs pikimustaa orkkisahtimella ja mustaa tuli reilusti modatulla ct20 ahtimella.
Nyt Mynän sepityksen jälkeen tulee edelleen mustaa kkk ahtimella ja ahdot sen 1bar paikkeilla, lämpömittaria ei ikinä ole ollut ja 2,5" putki suoralla vaimetimella välissä.
Tuo kkk on myös pieni ulkomitoiltaan, siinä sen ct12 ja ct20 kokoluokassa.
no 2lt:n pumpussa on 9mm nestepää 2l2 on 10mm ja 2lt2 10mm muutenkait ne taitaa olla samanlaisia..saahan sitä mustaa tulemaan vaikka millä mutta onko siitä sitte hyötyä sen kummemmin..jossain tapauksessa savu sakenee mut vedot ei parane..viripumput sit eria asia ku vakiot..polttoaineen liikkuvuus vähän eriluokkaa niin ja eihän nuo toyotan ahtimet mitään huippuja ole kyl..parempiakin löytyy kuten kkk,garrett,holset,schwitser....jne
nostellaans....
minkälaista turboa muilla toyotoissa?
Nyt joku kkk ahdin kun tuo Ct20 poiki :D
Ruoka loppuu kesken vaikka pumppua käytin sepällä, seuravaksi vaihtoon menee nestepää...
Mul on nyt Garretin joku. On jonkun Sprintti cossuescortin ahtimesta muutettu,tiivisteet ja laakerit on jotku toisenlaiset. Tehty 2.0bar ahdolle mut en oo vielä raaskinu nostaa ku 1.5 bar. Alkaa jotain 1500 kierroksesta vetämään ja nousee ihan tappi kierroksille asti. Alkuun työntää mustaa jonkin verran mut jossain 1.0 bar alkaa kirkastuu. Pumppuna on HP dieselin 12mm päällä ja erinokkalevy on ja mitä lie. Pitkässä ylämäessä kiihdyttäessä on pakolämmöt käyneet kesällä jotain 500 asteessa mut normaali liikenteessä jotai 250-300 astetta. Voimaa on hyvin ja vääntöä runsaasti,heppoja pitäs olla 200-250hv mut enpä oo viittiny penkittää vielä.
Mul on nyt Garretin joku. On jonkun Sprintti cossuescortin ahtimesta muutettu,tiivisteet ja laakerit on jotku toisenlaiset. Tehty 2.0bar ahdolle mut en oo vielä raaskinu nostaa ku 1.5 bar. Alkaa jotain 1500 kierroksesta vetämään ja nousee ihan tappi kierroksille asti. Alkuun työntää mustaa jonkin verran mut jossain 1.0 bar alkaa kirkastuu. Pumppuna on HP dieselin 12mm päällä ja erinokkalevy on ja mitä lie. Pitkässä ylämäessä kiihdyttäessä on pakolämmöt käyneet kesällä jotain 500 asteessa mut normaali liikenteessä jotai 250-300 astetta. Voimaa on hyvin ja vääntöä runsaasti,heppoja pitäs olla 200-250hv mut enpä oo viittiny penkittää vielä.
Onko sulla cooleri? Aasinsilllan kun sain niin mukava kuulla kuinka suurilla ahtopaineilla porukat ajelee ilman cooleria?
Onko sulla cooleri? Aasinsilllan kun sain niin mukava kuulla kuinka suurilla ahtopaineilla porukat ajelee ilman cooleria?
En suosittelis nostamaan ahtoja yhtään ellei oo kooleria. Ja mulla on kooleri. Se kooleri kannattaa laittaa ens töiksi kun siitä on monella tapaa hyötyä.
En suosittelis nostamaan ahtoja yhtään ellei oo kooleria. Ja mulla on kooleri. Se kooleri kannattaa laittaa ens töiksi kun siitä on monella tapaa hyötyä.
Jaa, mulla ahdot ollut 1-1,2 bar ilman cooleria nyt 4v ajan ja ilman ongelmia.
Ainoat murheet oli FinTubon "viritysturbo", tai no olihan se ihka oikea viritys:D
Miksi noita ahtoja ei voisi nostaa, tuonkin puhaltimen normiahto on 1,5 bar mihin säädetty valmiiksi tehtaalla.
Verrattuna esim Tojon orkkiseen joka lykkäs sen 0,7-0,8 jo 80km/h ja allekkin vauhdissa eli täpöt, nykyinen samassa ajossa siinä 0,5bar paikkeilla.
Coolerikin oli mutta ajossa ei perstuntumalla huomannut mitään eroa noilla Tojon omilla puhaltimilla.
ehotuksia tullu tässä topicissa:
kkk
ct-26
joku carret
jne.
eli hakusessa vielä tuo turbo
koneeseen tulee vesi/ilma välijäähdytin.
kone on täysin rempattu uudella kannella ja tuohon vakio pakosarjaan jonkun hukkaportillisen saisi, pumppu menee laittoon myös!
minkäs kokoset noin niinku numeroina on tuo ct-20 ja ct-26?
tuossa yksi vaihtoehto olisi tuollane Holset H1D/C
ehotuksia tullu tässä topicissa:
tuossa yksi vaihtoehto olisi tuollane Holset H1D/C
Eikös tuo H1 ole vanhempi malli HX35:sta? Molempia käytetty mm. 5,9 Cumminssin kyljessä. Saattaa olla vähän iso?
voi olla ja voikin olla isohko toine vaihtoehto HX 25W
ehotuksia tullu tässä topicissa:
kkk
ct-26
joku carret
jne.
eli hakusessa vielä tuo turbo
koneeseen tulee vesi/ilma välijäähdytin.
kone on täysin rempattu uudella kannella ja tuohon vakio pakosarjaan jonkun hukkaportillisen saisi, pumppu menee laittoon myös!
minkäs kokoset noin niinku numeroina on tuo ct-20 ja ct-26?
tuossa yksi vaihtoehto olisi tuollane Holset H1D/C
Noita ct.n puhaltimia on eri siivityksillä, ct 20b on vissiinkin sama sisuskaluiltaan kun 26.
Kiinitys pakosarjaan on noissa eri.
Tossa jotain haulla löydettyä:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=34517
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71695
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48040
Ja toi Repron muuntuvasiipinen on mulle vastaantulleista parhaiten toiminu vaihtoehto
tuli sit hommattua tollane kkk k16 billet turbo tohon haisuliin.
Kyllä se kunnon pumpulla jaksaa HX35:nkin 2L2:n jatkeena pyöriä ;)
http://image.nettiauto.com/extra/carimg/5267801_5267900/volkswagen-taro-5267887_l_27da615583f6e803.jpg
Ei kenellekään varmaan uutnen tuo, mutta se on eriasia tekeekö sillä normi/offroad käytössä mitään jos ahdin herää ja kukkuu vasta 2tonnin jälkeen?
autohan ei tule offroad käyttöönn ja tossa hiacessa noi tilat turbolle minimaaliset, ihan käyttö/kärryn vetoauto, testataan tolla kkk16 katotaan sitte mite toimii.
autohan ei tule offroad käyttöönn ja tossa hiacessa noi tilat turbolle minimaaliset, ihan käyttö/kärryn vetoauto, testataan tolla kkk16 katotaan sitte mite toimii.
Viittasin tuohon HX35 ehdotukseen, voi olla ison näppee hiaceen. normikäyttöön. Räpäilyyn voi ollakin ihan jees, ja siinä on pirun komee sakkausääni :D