View Full Version : patrol
rotpalli
21.05.2012, 17:57
moro!tuli touhuttua alkuperänen turpo patrolli ja ajatteli laitta siihe välijäähyn sitten nostaa vähä ahtoja ja syöttöjä!kuinka paljon kärsii nostaa ahtoja turvallisesti?? nyt on noin 0,45kiloa
kiitos kaikille vastanneille etukynteen!
Isot pojat on kertonu et ilo alkaa kilosta ja ratkiriemu kahesta..:D:D
Isot pojat on kertonu et ilo alkaa kilosta ja ratkiriemu kahesta..:D:D
eiku ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta. :)
ja asiaan, kai nyt johonkin 0,7 uskaltaa nostaa ainakin. onko muka noin pieni ahtopaine vakiona?
eiku ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta. :)
ja asiaan, kai nyt johonkin 0,7 uskaltaa nostaa ainakin. onko muka noin pieni ahtopaine vakiona?
Hitto!! Miks mult sit katkes kampura jos kert vast kahesta alkaa remontti..?:eek:
Ei mul ainakaa ihan viel sit kahta ole..:rolleyes::rolleyes::D
Hitto!! Miks mult sit katkes kampura jos kert vast kahesta alkaa remontti..?:eek:
Ei mul ainakaa ihan viel sit kahta ole..:rolleyes::rolleyes::D
minun autosta oli katkennu ilman ahtojakin :D
minun autosta oli katkennu ilman ahtojakin :D
Mitens se on mahollista?:eek: miul kesti vapari vissii kolme vuotta ihan aivotonta rääkkiä mut sit hyppäsin ton turbollisen hanoihin ja 50kilsaa ajoin tietä pitkin ni katkes kampura..:D:D Nii ja toi vapari siis on edelleen ehjä..:)
mulla oli vissiin turbon kampura sitte :D
rotpalli
22.05.2012, 15:36
eiku ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta. :)
ja asiaan, kai nyt johonkin 0,7 uskaltaa nostaa ainakin. onko muka noin pieni ahtopaine vakiona?
nii vissiinki 0,45kiloa!niin minä olen käsittäny.omikseni tosiaan miettiny et nostas 0,7-0,8 ahot :rolleyes:
rotpalli
18.07.2012, 20:19
ja semmonen juttu että kaverilla on vapari patrolli ja siinä on tosi enemmän ala vääntöä se on vissiin ihan normaalia?? kun onhan vissiin korkeempi puristus suhde??! kun turbo mallissa
patroltd
18.07.2012, 21:31
Patrollin vakioturbolla ahtojen nosto on melko turhaa touhua, mutta kai siitä välärin kanssa jollain 0,6 barilla jotain hyötyä voi olla. Jos yhtään enempää tehoa haluaa niin ahdin vaihtoon.
Ei oo vaparissa korkeampi puristus, parempi alaväännön tuntu johtuu erilaisesta syötön ohjauksesta.
Laitat sinne tollasen ni alkaa sitä alavääntöä tulemaan..:D Ainakin mulla vääntää ihan kivasti ja kilon verran on ahtoja isohkolla coolerilla..:)
http://www.proturbo.fi/turbot/GarrettGT32.jpg
Laitat sinne tollasen ni alkaa sitä alavääntöä tulemaan..:D Ainakin mulla vääntää ihan kivasti ja kilon verran on ahtoja isohkolla coolerilla..:)
http://www.proturbo.fi/turbot/GarrettGT32.jpg
Meneekö toi heittämällä sisään? Omassa on lievää klapia jo pitkittäis suunnassa niin tarviis uusiin laittaa vissiin :D
Meneekö toi heittämällä sisään? Omassa on lievää klapia jo pitkittäis suunnassa niin tarviis uusiin laittaa vissiin :D
Noh.. Pakosarja ja downpipe pitää kait ainakin "muokata":D ahtoputkista en oo ihan varma miten ne käy.. Mut on kyllä hyvän tuntunen ahdin ainaki tohon mun katiskaan.;)
nii vissiinki 0,45kiloa!niin minä olen käsittäny.omikseni tosiaan miettiny et nostas 0,7-0,8 ahot :rolleyes:
mulla on jotain 1.5 bar patrollissa ahtoja, mittari tappiin.. :) eikä siihen ilman kunnon mäkeä tai traileria saa kuin 1.3 mittariin kesällä. 90 vauhdissa noin 0.4-0.5 bar.
pakopaineita en oo mitannu mut on kstänyt jo yli 15tkm tuolla kokoonpanolla ilman ongelmia.
solmuna joku vanha carretin kolmosesta ite väsätty sekoitus. voi olla turhan pieni kun teholapussa käyrät tippuu heti 3000 jälkeen hitosti mut ajossa se vetää rajoittimeen (n4500) viitosellakin:D, lauantaina kokeilin kun juukaan lähettiin.
rotpalli
20.07.2012, 21:33
minkalaista öljyä kannattaa laitaa vaihelaatikkoon,jakikseen,etuperrään ja takaperrää jossa on jonkunäkönen lukko!?!
rotpalli
30.08.2012, 21:03
???
API-luokituksen mukaan noi menee.
Periin GL5 öljyä. esim 75W-90.. lukkoperään samaa, huomioi lisäaine öljy.
Vaihdelaatikkoon vähintään GL3 öljyä, mielellään GL4 öljyä. 75W-80.
Jakolaatikkoon sitte jotain GL4 öljyä. 75W-90
rotpalli
04.09.2012, 17:37
ok
tuomaritulee
04.09.2012, 18:58
Huom, sulla on todennäköisesti siellä kitkalukko perässä!
Eli kitkalukko öljyy löytyy erikseen vielä sit.
Hei tietääkö kukaan mikä on GR:ssä sen stefan osanumero,mikä tulee etuvetarin kääntöpään puolelle? Se öljyn tiivari. Sen rasvan stefan numeron löysin, mutta se öljyn stefa ei meinaa löytyä. Onko se samalla numerolla kuin se joka tulee tasauspyörästön luokse? Tulee akselista öljyt pihalle siitä kääntöpallon juuresta...
Hei tietääkö kukaan mikä on GR:ssä sen stefan osanumero,mikä tulee etuvetarin kääntöpään puolelle? Se öljyn tiivari. Sen rasvan stefan numeron löysin, mutta se öljyn stefa ei meinaa löytyä. Onko se samalla numerolla kuin se joka tulee tasauspyörästön luokse? Tulee akselista öljyt pihalle siitä kääntöpallon juuresta...
Muistaakseni olis GR-miehet vinkannu, et sinne menee sama tiiviste kuin tojotaan?
http://tamgears.com/Toyota%20HJ60%20HJ61_tiedostot/TO6%201008K%20isokuva.JPG
Kiitos! Eli eiku tamgearilta kyselee.
rotpalli
24.09.2012, 20:17
öljyt vaihettu!aikamoista litkua oli vanhat öljyt
Hei nyt ottaa jarrut ihme oiretta. Oikea etujarru laahasi hieman ja tiivareiden vaihdon yhteydessä operoin satulaa. Liikkui silloin ihan käsivoimin ja ei vuotanut. Kumit oli ehyet. No nyt se prkl ei ota ollenkaan. Otin jo tuossa kerran uudelleen irti ja ihmettelin että kun ei neste lennä mistään ja silti ei jaksa juuri kii ottaa. Tämä on jo toinen kerta kun oiken puolen etunen tekee tätä. Viimeksi meni satula vaihtoon ja tästä ole kuin 60tkm. Ideoita mitä tähän taas tekis?
t.haapala
01.10.2012, 16:41
Jos männät kerta liikkuu ni yks vaihto ehto ois jarruletku.
Vanhuuttaan menevät tukkoon ja oireena juurikin toi et jarrut alkaa laahaamaan.
rotpalli
02.10.2012, 19:47
mistähän sais patrolliin -87 ohjauksen puolelle palloniveliä???se pallonivel johon ohjausen iskari kiinnittyy ja toinen pää simpukan kääntövarteen
rotpalli
04.10.2012, 08:20
tarkennus sellanen tanko jossa kummassakin päässä pallonivel ja toisessa päässä kiinnitys ohjausiskarille.löytyyköhän muualta kun marmoritiskiltä???
Voi prkl nuitten jarrujen kanssa. Eli otin neuvosta vaarin ja tutkin putken ja liruttelin jarrunestettä läpi. No problem. Satula irti ja liikuttelemaan. Välillä liikkuu kuin ei mitään ja välil vetää jumiin niin et kuminuijan kanssa saa laittaa liikkumaan. Voiko muka olla et satula on jo ostaessaan susi? Kiero tai jotain?
rotpalli
11.10.2012, 11:11
mistähän sais patrolliin -87 ohjauksen puolelle palloniveliä???se pallonivel johon ohjausen iskari kiinnittyy ja toinen pää simpukan kääntövarteen
löysimpä ei tarvinu marmoritiskiltä hakia.tarviketorilta löyty :):) :)