PDA

View Full Version : Pajero 88 2.5 turbo diesel automaatti


jakke350
17.05.2012, 21:08
Elikkä olis tommonen pajero hommattuna ja pitäs vähän rakennella sitä. Koria tuli jo korotettua 50mm. Ja maalata meinasin vielä koko auton ja kaikkea mitä tässä keksii. Mutta renkaita tässä mietin mitä kannattais laittaa? Kuinka kyseinen pajero jaksaa vääntää 33´ renkailla loppuuko vakiona tehot kesken? Ja saakos niitä leimalle?

santikko
17.05.2012, 22:15
tervetuloa foorumille. pajero onkin mukava auto alottaa harrastus kun ei verenmaku suussa mennä metsään. 33" jaksaa varmaan mennä tarpeeksi, eihän tehoa oo ikinä liikaa (paitsi kun voimansiirto ei kestä kasassa), mulla oli joskus 35" pajerossa, ja kyllähän se niilläkin liikkui. mutta omien kokemusten perusteella laittaisin pajeroon kyllä 33set. oikeen kun aivonystyröitä kiusaan niin muistan että olihan mulla alkuun 33"setkin pajerossa, 10,5 leveinä. leimaamisesta en osaa varmaksi sanoa. mutta kannattaa käyttää vapaa-aikaa foorumilla surffailuun, täältä löytyy tekstiä kyllä pajeroistakin kunhan jaksaa etsiä.

SptV
18.05.2012, 06:54
Gen1 ei isompia renkaita saa leimattua kuin 31"10.5 .

Itselläni on gen2 33"13.5 eikä auto enää raketti ole. Ensiavuksi sovittelen holsetin hx27 onnettoman vakio turbon tilalle.

jakke350
18.05.2012, 11:23
Pitää varmaan katsastus konttorilta kävässä kysäsemässä mitä renkaita ne antaa leimalle ko tuntuu ko lueskellu noita palstoja niin toiset on saanu 33" rekisteriotteeseen. Riippuu ilmeisesti aika lailla katsastusmiehestä?

AAPEE21
18.05.2012, 11:57
minun mielestä pitkään gen1 sais katsastettua 33 alle.varmaa tietoa ei oo mutta muistelisin jonkun näin kirjottaneen palstalla jossai...ja onnittelut pajesta.kaikki sanoo huonoksi mutte ite oon ollu enemmänkö tyytyväinen.peltihommia piisaa nii ei hommat ainakaan lopu. :D kuvia vielä kehiin.

Dectane
18.05.2012, 13:21
gen1 ei saa ku 31"

Nuhapumppu
18.05.2012, 16:48
minun mielestä pitkään gen1 sais katsastettua 33 alle.varmaa tietoa ei oo mutta muistelisin jonkun näin kirjottaneen palstalla jossai...ja onnittelut pajesta.kaikki sanoo huonoksi mutte ite oon ollu enemmänkö tyytyväinen.peltihommia piisaa nii ei hommat ainakaan lopu. :D kuvia vielä kehiin.
Jotkut on saaneet sillä general export? lapulla 33" otteeseen,mutta siinä on kyseessä katsurin virhe. Eli 31" on maksimi ennekuin saadaan sellainen lappu jolla todistetaan että 31" on ollut vakio rengaskoko 1genissä. Toki jos 33" saat otteeseen niin tuskin niitä kukaan koskaan huomaa ettei niitä sais siihen leimattua.

jakke350
18.05.2012, 21:44
Tämmönen pajero

jakke350
18.05.2012, 21:46
50mm korin korotus tehty. Ja ruostettetta löyty rungosta sitten vähän joka paikasta. Hitsi saumaa sitten vetämään.

jakke350
18.05.2012, 21:58
oisko kellään vetokoukulle ja takapuskurille hyviä ideoita? Koukkua kuiten tarvisinki välillä niin ois hyvä jos se ois ainakin helposti kiinnitettävä. Koukku kun taitaa olla aikamoinen ankkuri perässä :)

patero
18.05.2012, 22:12
irrotettava koukku niin että voi helposti laittaa paikalla ku tarvii

jakke350
06.06.2012, 11:02
siinä olis muutamia kuvia pajeron edistymisestä. Ovet meni kaikki vaihtoon ko löysin ruosteettomat ovet. Edelliset oli alareunasta kaikki ruostuneet puhki niin säästy niitten korjaamiselta. Tuli myös tuunattua vinssin rullat :) Runko alkaa olleen hitsattua joka puolelta, vielä massata joka paikka. Karjapuskuria tuli vähän ehostettua. Seuraavaksi pitäs alkaa hiomaan ja paklaileen ja maalaillen. Renkaat on vielä hommaamatta mutta eiköhän sitä jokku kesän mittaa saa hommattua.

jakke350
06.06.2012, 14:09
Aloin etsiä vuotoa polttoainejärjestelmästä koska jostai saa ilmaa, joutuu starttaan aina niin prkl.sti ko auto jonku ajan seissy. Niin niin löyty tankin kyljestä reikä ko paskoja puhistin eestä pois alko liriseen diiselit maahan. Pikkunen reikä eikä näyttyäny ees ruosteessa olevan siltä kohin. Meniskään tohon laittaa joku paikka vai oisko viisaiin hommata ehyt tankki?

SptV
06.06.2012, 14:39
Omasta naperosta hitsasin tankin reiän. Tankki pois,reilu huuhtelu vedellä ja ei muuta kuin hitsaamaan.. Hioin saumat ja tinasin viälä varmuudeksi paikan. Kaksi diisel tankkia olen tuolla tavalla hitsannut ilman ongelmia.

JJ90
06.06.2012, 18:02
Puottaa sen tankin alas, uusii/paikkoo ne märäntyneet lähdöt, joista sulla varmaan horii ilmaa,poistaa ja tulppaa siitä päältä ne ylimääräset putket ja hitsailee reijät umpeen ja maali päälle. Mulla ainaki oli tankki ihan hitsauskelposta tavaraa. Vesihuuhtelu pariin otteeseen ennen hitsausta niin tuloo hyvä.

Hairahrus
06.06.2012, 19:10
Rengashommista vielä niin ainakin mulla on Gen1 otteessa 32",en tierä sitte kuinka on saatu mut kuitenki.
Tankin hitsoo olis kans edessä ja vieläpä Bensa.

Tuukka Impala
06.06.2012, 19:40
Kyllä se 33" renkailla jaksaa mennä, mää ainaki ajelin semmosten kans eikä ollu ees mikään erityisen laiska. siihen leimahommaan en sano mitään, ei mun pajerossa niitä lue otteessa.....

jakke350
06.06.2012, 19:45
Nonoiin tankki on irrotettu ja sitten suunnitella mitä sille tekee. Mitä ihmeen letkuja siinä tankin päälä on niin pirusti kestääkös ne poistaa kokonaan?

JJ90
06.06.2012, 20:13
...tulppaa siitä päältä ne ylimääräset putket ja hitsailee reijät umpeen ja maali päälle.

Ärmäkällä vaan sutaset pois ja paikka päälle vaikka kemiallisella metallilla, jotain bentsiinivehkeeseen liittyviä hommia ne kai on.. Turhia kuitenkin.

Nuhapumppu
06.06.2012, 21:22
Kyllä niistä kannattaa ainakin yks jättää auki,kun pelkän korkin varaan ei huohotusta kannata laskea. Itse laskin ja aika kova alipaine tuntuu olevan kun tankki ajetaan tyhjilleen,talvella tarkoitus tehdä huohotusreikä vielä tankkiin. Ja itse suosittelen tekemään joko kokonaan uuden tankin tai ainakin kunnon panssarin sinne alle jos aikoo käydä metsässä,vakio kun roikkuu niin alhaalla ja on sellainen kantoharava että.... Se panssari on nätti tehdä kun tankki on lattialla.

jakke350
10.06.2012, 15:44
Noniin käväsin katsastusmieheltä perjantaina kysäsemässä renkaista niin 31x10.5 ne isoimmat oli mitä se pajeroon lupas. 32x11.5 oli jo liian korkeat mutta leveydestä ois ne menny.

Nuhapumppu
10.06.2012, 17:47
Noniin käväsin katsastusmieheltä perjantaina kysäsemässä renkaista niin 31x10.5 ne isoimmat oli mitä se pajeroon lupas. 32x11.5 oli jo liian korkeat mutta leveydestä ois ne menny.
Hommaa 31x11,5 renkulat vaan otteeseen,sitä leveyttä haluaa kuitenkin äkkiä lisää kun käy metsässä vähän möyrimässä.

jyrden
10.06.2012, 17:52
Noniin käväsin katsastusmieheltä perjantaina kysäsemässä renkaista niin 31x10.5 ne isoimmat oli mitä se pajeroon lupas. 32x11.5 oli jo liian korkeat mutta leveydestä ois ne menny.

En tiiä, että onkohan katsurit miten tarkkoja... Mulla yhdessä (kolmesta Pajerosta) tuon kokoset kumet alla ja ei oo ilmeisesti haitannut katsastusta. En itte oo kyllä käynyt leimaan sitä vielä, kun ei oo pihaan asti saanut sitä tuotua keski-Suomesta.

nenonen2
11.06.2012, 18:26
En tiiä, että onkohan katsurit miten tarkkoja... Mulla yhdessä (kolmesta Pajerosta) tuon kokoset kumet alla ja ei oo ilmeisesti haitannut katsastusta. En itte oo kyllä käynyt leimaan sitä vielä, kun ei oo pihaan asti saanut sitä tuotua keski-Suomesta.

Onko jääny pajero vieläkin petäjävedelle? Naapuri pitäjään siis. No mutta tosiaan riippuu ihan katsurista nuo renkaat. Omaan king cabbiin sain 32"x11,5" 15 ihan muutoskatsastuksella, maksimihan niissäkin tais olla tuo sama 31" kun pajerossa. Tosin harvassa on varmaan nämä suikka insinöörit jotka kattoo vaan että mahtuu se pyörimään eikä välitä muusta.

jakke350
30.06.2012, 09:16
Noniin tankki tuli sitten hitsattua kuntoon ja ne letkut poistettua siitä päältä ko olivat niin ruostuneet puhki. Ja ne letkujen lähöt tosiaan oli ihan puhki kans niin ne tuli kunnostettua niin on nyt käynnistys ongelmat korjattu. Kotelot ja runko tuli kotelosuojattua ja massattua. Eilen sitten maalattiin pajero ja pitää laittaa tässä kuvia ko saan otettua. Nyt sitten pitäs kasata ja kokeilla leimalle.

jakke350
07.07.2012, 22:22
Nyt on sitten pajero leimattu huomauksitta :) Ja renkaatki tuli hommattua katsastuksen jälkeen 33x12.5 15 hercules trail digger.

Tomppaa_
08.07.2012, 17:32
Härskin näköne mitsu :D

jakke350
23.07.2012, 14:46
Noniin tuli pajerolla käytyä käsivarressa kiikkumassa tuntureissa ja uskomattomiin paikkoihinhan sillä kiikkuu. Automaatti laatikosta ei tullu ko positiivista sanomista tuolla kivikossa mönkimisestä.

jakke350
31.07.2012, 00:42
Paljonkohan on pajerossa normaali lämpö kun pajeron oma lämpömittari jää hieman alle puolleen ja mulla on alavesiletkussa liitettynä mittari joka näyttää noin 80-90 ja nyt ko kärröä vedin niin nousi mäkeä ajessa lähes sataan. Ja jos oikein ilman kärröäkin ajaa yli sataa niin tuntuu lämmökki nousevan. Ilman tota lisämittaria en lämpöjen noususta ees tietäs mitään. Onko normaalia vai mikähän on vikana? Vai valehteleeko tuo lisämittari sitten?

La tuskaa
31.07.2012, 06:22
Mulla ainakin on niin bensa ku dieselissäkin jääny reilusti alle puolenvälin se mittarin viisari normi ajossa. Mut sit ku vejättää enemmän tahi on kauheen kuuma keli niin sit nousee lähemmäs puolta mut jos puolenvälin yli menee niin varmaan kiehuu.

Nuhapumppu
31.07.2012, 09:08
Mittaa valehteleeko se lisämittari,sillähän siitä saa varmuuden. Kerta alavesiletkussa on niin riittää kun katsot sen mittarin antaman lämmön ja mittaat syylärissä olevan nesteen aluksi. Kannattaa myös kokeilla kädellä onko alavesiletku kuinka kuuman tuntoinen.

Tomppaa_
12.08.2012, 10:33
Normilämmöt on siinä ekan lyhyen viivan lopussa. Normiajossa ei sais nousta puoleen väliin. Yleensä eka merkki alkavasta kansiviasta nuo korkeat lämmöt. Vanhempien mitsulla voi vielä kärryä vetää kun ottaa maskin pois, laskee lämpöjä sen verran että ei ihan hirveesti nestettä mene, oma pajero ei raskaammillakaan kuormilla oikeen nosta lämpöjä yli sen ekan viivan.

jakke350
21.09.2012, 22:04
Ei taija pajerossa hehkututs pelata ko ilmojen kylmetessä joutuu starttaan perkeleesti. Mulla on hehkutus laitettu erilliselle napille ja sitäkö painaa niin naksahtelee vain eikä taija olla mitään hyötyä. Oisko jollaki tietoa mikä vikana?

jyrden
22.09.2012, 09:35
Ei taija pajerossa hehkututs pelata ko ilmojen kylmetessä joutuu starttaan perkeleesti. Mulla on hehkutus laitettu erilliselle napille ja sitäkö painaa niin naksahtelee vain eikä taija olla mitään hyötyä. Oisko jollaki tietoa mikä vikana?

Onkohan hehkut varmasti ehyet? Entäs nappi ehyt? Mites sit hehkujen ohjaukseen liitetty rele? Mites sulakkeen/-den laita?

Itellä omassa myös nappi hehku, ja siin alkuun ongelmaa et nappi palo kerran jälestä... No, nyt siin kunnollinen nappi mikä kestää. Sulakkeet molemmilta akuilta ja kumpiin 40A:n mallia maxit, kun 30A:set ei kestä yhtään ja mikäli toinen ois toi, niin se palaa heti. Eli 2x40A:set kestää kyllä.

Tai siis tuossahan on kyllä orkkiskin käytössä, joten tuo nappinen on varalle mikäli ei orkkis toimi jostain syystä, kun sekin on tutnutnut välillä olevan poissa.

jakke350
24.09.2012, 20:32
Joo oli hehkut kaikki pimeät.. sielä oli 6v hehkut ja mittasin niin 12v sinne tuli niin käväsin tänään sitten ostamassa uuet hehkut ja huomenna laittaa paikoilleen jos kestäs sitten paremmin 12v hehkut :)

jakke350
24.09.2012, 20:41
ois huomenna tarkotus käyttää vaihelaatikkoa irti ja vauhtipyörän hammaskehää vähän tutkia, on vissin kulahtanu ko startti pyörähtää tyhjää välissä. Auttaako hammaskehän pyöräytys eri kohtaan vai pitäiskö sitten vaihtaa ehyt tilalle?

Tomppaa_
25.09.2012, 07:35
Uusi hammaskehä. Siihen käy manuaalisen kehä. Se on hitsattuna vetolevyssä kiinni. Sitte ku laitat uuden kehän ni korjaappas samalla se startti ni ei pilaa uutta kehää! Siellä on semmonen suunnitteluviba jonka eliminoimiseen saat ohjeet vaikka YV:llä.
Tarkista tosin ensin sieltä vaihteiston alta löytyvästä luukusta(4x10mm kannalla olevaa ruuvia) että onko ne hampaat oikeasti kulahtaneet pois. Sieltä löytyy kolme kohtaa mistä on sorvautunut, ja siitä yhdestä pitemmästä kohtaa ne on yleensä aika finiitto. Jos kehä on suurinpiirtein ehjä ni selviit tosta rääkymisestä vaan startin korjaamalla.

NorthRider
25.09.2012, 08:56
Misäs päin Torniota sie majailet? Komian näkönen Pajero sulla! :)

ärjyy70
25.09.2012, 14:40
Missäpäin tuntureita oikein ajelit? Oliko kuinka vaikeeta maastoa? Ois itellekäkin suunitelmissa lähtee ajeleen tuntureille.

jyrden
25.09.2012, 15:20
Joo oli hehkut kaikki pimeät.. sielä oli 6v hehkut ja mittasin niin 12v sinne tuli niin käväsin tänään sitten ostamassa uuet hehkut ja huomenna laittaa paikoilleen jos kestäs sitten paremmin 12v hehkut :)

Mikäli sit tas auton oma hehkutusjärjestelmä on käytössä, niin noilla 12V hehkuilla saa taas sahata... Se prkl ei tunnista noita hehkuja ja sit ei lämpene ees... Koettu... Mut nappisella ei väliä sit taas...

jakke350
25.09.2012, 22:11
Duck hunter putaalla asustelen. Ärjyy70 melkein kilpisjärvellä kävin ajelemassa ja helevetin moista kivikkoa oli tunturit ajella mutta eipä ollu puut ainakaan tiellä :)

jakke350
25.09.2012, 22:20
Hammaskehähän oli loppuun kulunu ja huomena saan ehjän tilalle niin saa alkaa kasaan. Pistähän Tomppaa viestia vain siitä startin korjauksesta. Noita hehkuja en viellä kokeillu mutta kyllä mie luulen että pitäs toimia ko piuhan päähän kuiten se 12v tuli mutta sittenpä nähään ko saan laitettua paikalleen.

Tomppaa_
26.09.2012, 21:26
Tulikin niin paljon kyselyitä että laitan suoraan tänne:

Siinä startissa on tehtaalta lähtiessä pieni suunnitteluvirhe. Starttihan toimii periaatteeltaan siten että solkku vetää pendexin kehälle -> solenoidin kärjet menee kiinni ja startti alkaa pyöriä. Mitsun startissa on sitte semmonen hienous, että jos startin ja hammaskehän hampaat sattuukin päittäin, antaa startin sisällä bendexin vivustossa yksi jousi periksi ja solenoidin kärjet yhdistyy vaikka hammaspyörät ei ole kytkeytyneet -> rääkyy ikävästi.

Vian saa poistettua kun purat solenoidin pois, ja raotat vähän startin vaihteistoa. Huomaat siellä heti solenoidin alla kaksi sisäkkäin olevaa jousta. Poistat pienemmän jousen ja laitat kaksi m8 mutteria sen isomman jousen sisään -> ei jousta enää. Nyt startti vain naksahtaa kun hampaat ovat päittäin, ja yleensä toisella starttauksella starttaa normaalisti. Todennäköisesti bendexin pyörä on sulla jo vähän pyöristynyt rääkymisen takia joten ei varmasti naksu kovin usein. Jos se bendexpyörä ei ole kovin sorvautunut, kannattaa pikkusen viilalla pyöristää niitä hampaan reunoja jotta kytkee sujuvammin kehälle.

Sitte tärkee pointti: Automaattilaatikollisissa, ja pikkulaatikollisissa mitsuissa on eri startti kuin kuin siinä "canter" vaihteistossa. Tossa Canter mallissa pitää hammaspyörän tulla noin 10mm startista ulospäin, kun taas automaatissa ja tos pikkuaskissa se on siellä syvennyksessä kokonaan. Ero johtuu moottorin ja vaihteiston välisen levyn paksuuserosta.

jakke350
27.09.2012, 18:53
Tommosessa kunnossa oli hammaskehä. Nyt on ehjä laitettu tilalle. Ja kyllä ne 12v hehkut kuumeni ihan kuumaksi ko kokeilin. Starttiin en kyllä tehny sitten mittään, eiköhän tuo hammaskehä tuon auton loppuelämän kestä..

JJ90
27.09.2012, 19:31
Tutun näköistä huttua. Ainakin tuunaamattoman startin kanssa käännetty, viistämätön kehä porsii aika nopeeta. Olis jumppa edessä.:D

Tomppaa_
27.09.2012, 20:43
Korjaa sitte ku rääkymine rupee ärsyttämää :D Lähinnähän se onkin imagokysymys.

jakke350
30.09.2012, 09:49
Sopiiko Bilteman taakkateline pajeroon?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Kuormaaminen-ja-hinaaminen/Kattoteline/Taakkateline-2-kpl-34234/

Nuhapumppu
30.09.2012, 10:39
Sopiiko Bilteman taakkateline pajeroon?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Kuormaaminen-ja-hinaaminen/Kattoteline/Taakkateline-2-kpl-34234/
Muistaakseni liian kapeat,mutta muuten sopii. Noiden omien putkien tilalle passaa olikohan 30*40 huonekaluputki suoraan ja on kestävämpää.

jakke350
30.09.2012, 12:58
Jos joltain löytyy sopivat taakkatelineent niin voisin sopuhintaan ostaa?

jakke350
20.10.2012, 21:37
Noniin tarvis vähän ohjeistusta pajeron automaattilaatikon öljyjen vaihtoon? Mulla uusi suodatin ja öljypohjan tiiviste löytyy mutta miten sieltä laatikosta saa kaikki vanhat öljyt pois ja mitä muuta pitäs ottaa huomioon? Paljonkohan tarvii öljyä? Taisivat varaosa liikkeessä sanoa että teboilin öljyt kaikki sopii mutta en ole mitään vielä ostanu.

Tomppaa_
21.10.2012, 14:04
Turbiinia et siitä saa tyhjäksi. Orikinelli vaihtoväli on 50tkm eli öljyt vaihtuu pikkuhiljaa. Siellä öljypohjan sisäpuolella on sitte vielä magneetti joka luonnollisesti kannattaa puhdistaa. Öljyä menee varmaan jotain 3-4L. Tyhjän askin tilavuus oli muistaakseni 7L.

jakke350
24.10.2012, 09:33
automaattilootassa semmonen ongelma ettei kylmänä vaihda isommalle lämpimänä kyllä toimii moitteettomasti nyt pakkasten tultua alkoi koiriin. öljyt ja suodattimen vaihoin muttei ollut vaikutusta. Mikähän siinä tälläkertaa on hämminkinä?

Tomppaa_
24.10.2012, 17:54
Katoppas ettei kickdownin vaijjeri jumita kylmänä. Jos se jää puolitiehen niin ei vaihda isommalle.

jakke350
25.10.2012, 09:06
Miten se kickdown vaijeri säädetään tuntuu olevan helevetin löysällä vaikuttasko jos sitä kiristäis vähän ja kokeilis vain? Ja mihin kyseinen vaijeri vaikuttaa?

Tomppaa_
25.10.2012, 20:39
Se kuuluu olla aika löysällä. KO. vaijjeri vaikuttaa pääasiassa vaihteiden vaihtoon, eli millä kierrosalueella vaihtaa isommalle. Jos haluaa että vaihtaa korkeammalla niin kiristää, ja jos haluaa että vaihtaa aikaisemmin niin löysää. Liian tiukalla oleva vaijjeri aiheuttaa askin luistamista joka taas kuluttaa pakat nopeasti loppuun. Helpoiten askin luiston huomaa mustista ja helevetin pahan hajuisista vaihteistoölpistä. Ja tietenkin sen tehtävänä on kovassa kiihdytyksessä vaihtaa tarvittaessa pienemmälle kun kaasu on ihan pohjassa.

jakke350
30.10.2012, 21:03
tais tuo vaiheloota alkaa värkkään tuon hammaskehän vaihdon jälkeen kun lootaa käytettiin irti ja raotettiin sen verran että sen hammaskehän sai pois. oisko tuo kickdown vaijerin ottanut siipeensä vai voisko olla jokin muu syy??? Vaikka lämpimästä tallista lähtee ajaan niin ei vaihda vaihdetta isompaan ennen ko n.1km ajon jälkeen jonka jälkeen toimii pirun hyvin.

Tomppaa_
31.10.2012, 11:33
Onhan sulla riittävästi öljyä askissa? Sitä saa olla mittatikun puolesta liikaakin ei ole haittaa.

jakke350
01.11.2012, 00:25
Pittää lirauttaa lisää öljyä jos siitä ois apua. Mittatikun mukaan öljy laitettu laatikkoon.

Tomppaa_
01.11.2012, 20:35
Auton käydessä mitattu öljytaso? Ite oon laittanu aina sillai et D päälle käsijarrua vasten ja sitte käy nopeesti kattomassa öljytason, eli kone sammutettuna on öljypinta aina merkkien yläpuolella.

jakke350
20.12.2012, 22:19
Taitaa olla pajeron ominaisuus ettei vaihda kylmänä vaihdetta. Öljyä lisäsin muttei ollut siitäkään apua.. antaa käydä ensin koneen lämpimäksi ennen ko lähtee ajeleen niin toimii hyvin.

Tomppaa_
21.12.2012, 17:16
Kyllä ainakin vanhempien auto toimii pakkasillakin hyvin. Oikeen kun on kova pakkanen menee hetki ennen kuin kytkee vaihteen eli on vapaalla mutta kyllä aina tähän mennessä on vaihtanut hyvin.

harrim3
21.12.2012, 17:30
mites on,eikös näissä tarvii "ilmailla" ollenkaan tomaattilaatikkoa niinku esim. bmw merkkisissä kulkuneuvoissa??:confused:
saa sit mahtuu lisää öljyä kun ilmaa kunnolla..eikä jää ilmaa vika paikkoihin..