View Full Version : Tämän saapi poistella kun mitsu vaihtoi omistajaa
Tuommone suhteellise hyväkuntone l200 tuli haettua itelle käyttöpeliksi.. pitäähän siihen tehdä pieniä muutoksia että se miellyttääpi :D
kävin laavun kahtomassa että on vielä pystyssä talaven jäliltä nii sehä nosti heti takatassun ilimaan :eek:
http://www.mese.fi/forum/userpix/4288_Kuva0550_1.jpg
ja toisesta kuva kulmasta
http://www.mese.fi/forum/userpix/4288_Kuva0551_1.jpg
jos tuota jääkiekot nakkaisi korin ja rungon välliin jossakin vaiheessa, mutta ensinnä pitäisi ite jousilla saaha korotettua kun raapii nii heleposti runkoon yms. myös isommat renkaat laittaa (31 10.5-15)
Tuohon saa antaa vinkkejä ja kertoa mitä tässä rupiaa tuolle jousi asialle tekemään kun alottelija näisä hommissa on. takana lehdet ja edessä näytti jonnin sortin pelkkä iskari olevan :eek:
Edessä Tankojouset eli saat korotettua jonkin verran keulaa pelkällä 17mm lenkkiavvaimella. Taakse pitemmät jousen riiput tai jos rahhaa riittää niin uuet korottavat lehtipakat. korinkorotukseen mieluummin nailon tankoa niin eivät konttirilla irvistele...
http://www.mese.fi/forum/userpix/4288_Kuva0552_1.jpg
lavakate tuli otettua tänään pois.
maanantaina tulisi renkaatkin alle, oli tarkoitus tulla jo perjantaina mutta pyhä välissä sotki suunnitelmat kun ei lähetys vielä tullutkaan.
konehuoneen puolella touhusin jonku aikaa, kun koko ajan imusarjan varoventtiili tako paineita poisa.
oli hukkaportin kello mennyt rikki, päästi paineet välistä eli turbo ahto aina niin paljo ku pystyi ja varoventtiili pätki paineita pois. no nyt siellä on toinen kello mutta se antaa periksi liian aikaisin eikä ahda kuin 0,4bar, no letku pois kellolta niin ahtoi aluksi sen 0,6 ja nyt ajojen jälkeen näytti olevan 0,8bar joka olisi aika soppeli kun syöttöäkin on sen verta että tulee mustaa.. täytyy säätää jonkun verran pois tai korottaa ahtoja..
jatkuu maanantaina.
sen verta kysyisin mitä leimasetä sanoo jos ne takariiput tekisi ite?
Joo renkaat sai eilen alle ja tänään kävin raiviota kahtomassa mitä sielä näkkyy, eipä siellä muuta ihmeellistä näkynyt, mitä nyt mitsu halusi upota sinne ja jalakamiehenä poisa hakemaa vetokampe :D
http://www.mese.fi/forum/userpix/4288_Kuva0556_1.jpg
korotusta ja vinssiä, tosin kumpikaan ei olisi tuossa tilanteessa auttanut :D
Luulis tuon vinssiä tottelevan niinkuin muutkin autot?
Sopivasti semmone paikka ettei ois saanu mihinkää sinkkiä kiinni :D
vinssihän tähän kyllä pitää hommata, palijoko sanositta että olisi minimissää "vetoteho" kiloina tälle vehkeelle? omamassa tais olla jossain 1800kg huitteilla..
mutta tosiaan kelepaako ne inssille jos tekasee ne takajousien taka riiput ite soppelista tavarasta vai osottaako sormella sanoen "laitahan ne entiset takaisin paikalleen" ?
varmasti kelpaa kun tekee asialliset eikä mitään kotöstyksiä
Jossei sopivaa kiinnityskohtaa ole, niin sehän pitää rakentaa... Tai käyttää ankkuria. 8000-9500 lbs huitteille on ihan hyvä vetokyky, mulla pajerossa 13000lbs ja sillä irtoaa ihan hyvin, hitaasti tosin.:D Mutta kenelläs perkeleellä on jumissa kiirus? (urheiluautoilijat erikseen..)
Riiput voi tosiaan kasailla itsekin, muistaa vaan sen keskituen jos meinaa pidennellä paljonkin. Kelpaa sillon insinöörillekin helpommin.
No nehän pittää silloin rueta tekemään kun tullee soppeli väli hommissa.
ja se vinssi pittää rueta hommaamaan ja rakentellee jonnisorti puskuri keulille jossa vinssille paikka.
minkäs näkösiä ankkureita sitä porukka käyttääpi "aakeilla laakeilla" missä ei saa muute vetua?
Jaahas, nyt tuli pihalle pätkä pajero :eek: koneesta kansi irtaallaan, runko päällisin puolin suhteellise ok kunnossa. koriltaan aika laho, koria korotettu jonni verra.
saas nähä mite sille keksiipi, lyökö osiksi vai rakentaako jotaki pikku kivvaa(riippuupi saako entine omistaja hommattua paperit). huomenna hakia kumminki ehejä kansi varuiksi teki mitä teki..
l200:selle ei oo tapahtunu mitään muutako soittimen vaihtoin ja kovaa ajua. jos sitä joku päivä kerkiäisi sitä soppelia lattaa hakemaa takariippu värkiksi :D
Jaahas, nyt tuli pihalle pätkä pajero :eek: koneesta kansi irtaallaan, runko päällisin puolin suhteellise ok kunnossa. koriltaan aika laho, koria korotettu jonni verra.
saas nähä mite sille keksiipi, lyökö osiksi vai rakentaako jotaki pikku kivvaa(riippuupi saako entine omistaja hommattua paperit). huomenna hakia kumminki ehejä kansi varuiksi teki mitä teki..
l200:selle ei oo tapahtunu mitään muutako soittimen vaihtoin ja kovaa ajua. jos sitä joku päivä kerkiäisi sitä soppelia lattaa hakemaa takariippu värkiksi :D
Taidampa tietää, että mistä tää on... Harmaa/hopea väriltään ja Nivalasta, sekä koria korotettu sopivasti....
Vinssiksi sit meiluten vähän "iso", kuin "pieni". Eli kuten JJ90:lläkin on mainittu "iso".
Sieltähän se. tiijäkkö autosta enemmänkin? :cool:
Sieltähän se. tiijäkkö autosta enemmänkin? :cool:
jaa... En, mutta mietin et haenko ittelle ja teen pihalle työkoneen. kanisahn ois itellä ja tiivisteetkin valmiina. Mut pitäs muutkin autot saada pihalle ja pois vähän ennen uusien haalintaa.
Joo pätkään papereita hommannut ja varaosakoneesta kannen riipassu pois niin saa käyttää sen pajalla tarkastuttamassa ja venttiilit hiotuttamassa. huomenna laittaa yläpään tiivistesatsi tilaukseen ja jakopään hilippeet myös. mitehä tuo hönkis karretin t03? ku ei vakio turbua oo mukana tullu vaikka piti tulla.
eli pahasti näyttää siltä että l200 jää tuommosenaan käyttis peliksi ja pätkästä tehhään mukava rymy kampe :D
semmone tuli mielee että sehä ois nätti kahtua tuo runko ja tehä kansi remppa ku ei oo koria päällä, mitä kaikkia siitä pittääpi repiä irti että saahaa kori rungolta pois? samalla sais sitä koria "vähä" hitsuutella ku ruosteen raiskaama.
pitäs varmaa koittaa kuviakin ottaa teille ihmeteltäväksi, lähempäs yrittämään -->
Itsellä omaan Pajeen meni 300:sen Mersun vakio ahdin, ja ihan hyvin tuntu heräävän ja pelaavan vielä.
Korin kiinnikkeet irti, ja letkustoa, sekä jarruputket irti. Sekä tietysti sähköjen johdotukset irti. Sit saa koppaa pois päältään...
Itsellä omaan Pajeen meni 300:sen Mersun vakio ahdin, ja ihan hyvin tuntu heräävän ja pelaavan vielä.
Korin kiinnikkeet irti, ja letkustoa, sekä jarruputket irti. Sekä tietysti sähköjen johdotukset irti. Sit saa koppaa pois päältään...
enemmän hommaa mitä vois kuvitella :)
mitä ite tuohon lisäilisin niin rattiakseli + tankin täyttöputket ja konehuoneessa vähän vaikka mitä
Joo kyllä siinä rupesin yks päivä irrottelemaan hilppeitä, vielä olisi jarruletkut ja ite korin kiinnikkeet kiinni ja jotain muuta hilpettä. kyllä se siitä pikku hiljaa.
kannesta oli kaikki pakoventtiilit solomussa, ne tulee uudet. samoten venttiilinvarren kumit. pikkuhiljaa pikkuhiljaa.. :D
Joo l200 saanu vaihtaa melekee kaikki ohojauksen nivelet. apusimpukan, simpukan ja yläpallonivelet jäi vielä vanahat kun ei välyksiä ollu, muute meni uusiksi.. pittäisi koittaa saada ens viikolla nelipyörä suuntaukseen mutta koittas sitä keulaa korottaa vähäsen ennen sinne vientiä kumminkin jos nyt ajan saapi.
kuvakin olisi mutta ei saa konneelle kun ei oo soppelia johtoa.
pätkä ei oo oikiastaa edenny. kantta yksí perjantai ihmeteltiin ja pirralla riipasin vesi/öljykanavien valuvirheet poisa, ja hioskeltii itte venttiileitä soppeleiksi mutta saapa nähä mite käypi. ei perhana paja jouda tekemää parrii kk mittää ku aiva täynnä hommia. jospa se menis itte tekemällä ja säästin hommalla kumminkin :D
Riipastiin eilen koppa pätkän päältä pois. seuraavaksi rueta runkoa kopistelleen menneekö mistään vasara läpi. sitten saakin rueta hitsaamaan koria kun on "pikkasen" laho.. helpompi jos löytäisi jostaki toisen vähän paremmassa kunnossa olevan. :D
L200 sai tänään vinssin keulalleen, 5400kg pitäs vettää ensimmäiset viis metriä ja 30m päästä 2800kg. Etupuskuri ja karjarauta lenti mäkeen ja tilalle palakista peti, jonka ympärille rupian sitte rakentelleen etupuskurin kunhan saa rullakidan vielä omalle paikalleen. keulan ylityskin taisi jäädä samaan mitä karjapuskurin kanssa. koittaa siirrellä kuvia konneelle kansan ihmeteltäväksi.
pätkä oottelee omaa aikaansa jälleen :D
EDIT: niitä kuvia
http://www.mese.fi/forum/userpix/4288_Kuva0613_1.jpg
http://www.mese.fi/forum/userpix/4288_Kuva0614_1.jpg
http://www.mese.fi/forum/userpix/4288_Kuva0615_1.jpg
http://www.mese.fi/forum/userpix/4288_Kuva0616_1.jpg
vielä riittää tekemistä ja vahvistelua, kestää kumminki jonni verra jo nykästä.
Punanen mitsu vaihtanut omistajaa jo viime kesänä :D
Nyt tuli puolivahingossa sitten vanhempi elämää nähnyt jälkiturbotettu l200 jota joutunu pajottamaan.
-lehtijousi 1kpl
-lehtijousen helat kaikki
-eteen jarrut uusiksi
-jarruputket osittain uusiksi taakse
-alb venttiilin vaihto käytettyyn
-hitsausta
-vesipumppu
huomenna saapuupi jakopään ja tasapaino akselin hihnat niin samalla vaihtaa nekin uusiin kun vesipumpun vaihto.
sitten normaalia öljyjen vaihtua.. leimaus :D
sen jälkeen olisikin ulkokuoren maalaus, karkeaa ratasta ja vinssi keulalle :eek:
kertokaapas väri vaihtoehtoja minkäväriseksi sujitaan :D
Väriä kannattaa miettiä vähän, ja sekin leimaa ennen ku samalla ne sen sinne vaihtaa. Värihän ei nnäy nennään otteessa, mutta Trafin teidostoissa se näkyy ja poliisit voi pian pysäytellä mikäli ei vastaa tietoja.
Väriksi joku perinteinen, kun tuski sitä haluaa kauheesti erottua massasta tollasen kaa?
Olin kopan nostokuvissa näkevinäni mustilla konesuojapelleillä varustetun Valtran ... Onko tää se sama, jossa on suht paljon tunteja, mutta onhan siihen tethy remppaakin ja tais olla et pumpulla ku käy, niin saa lisää tehojakin? Malli tais olla 8450, vai oliko se sittenkin 8750...
8400 on tuo valumöntti. Paljon tunteja mutta oikeastaan kaikki muu laitettu paitsi kone.
Ite mietin väriksi oranssia kun ei vielä niin räikeän väristä oo ollut :D
Jakopään kanssa tapellut päivän. joka kerta lähtee käymään kuin palmun alta :D
oli nokan merkki puolihammasta pielessä niin vähän aikaa mietitytti mistä moinen voipi johtua :eek:
no nyt olisi merkit kohillaan ja lähteä läjäämään loppuun. pukkaapi vain sinistä, jospa se rauhottus kun pääsee ajamaan ja käyttelemään lämpimäksi.. jos ei niin uudestaan sano teletapit :mad:
väriksi tulee fiatin oranssi kunhan saapi tallin siivottua ja toisen rojektin siirrettyä ulos sieltä.
olisihan tuolla kyllä pätkän kone joka alakuperäne turbo mylly. jos sen joskus rakentelisi varalle.
pätkä rojekti siis ollut jäissä puoliskavuoden :o
Väriksi siis vaanhan Fiuden väri? Siis sieltä 70-luvultaa kaivettua väriä vastaava sävy. Tais kaikki 80-luvun olla ruskeit ja sit muutttua osa siniseks ku Nyykkäri osti toiminnot. Ja nyt siis puhutaan noist traktosipuolen väreistä...
Oisko vahnoja öljyjä jäänyt putkiin tai sit vaan kylmänä tykkää savuta...
joo justiisa rakvaattori puolen värejä. saa nähä miltä näyttääpi sen jälkeen, pääasia että enimmät ruosteet saa piiloon ja kohtuullisen yksi väriseksi tuon kopan :D
ja savutus loppu kun sai lämpimäksi käyteltyä koneen, eli rupesi toimimaan täysin oikein, koeajokin jo tehty ja on se aivan onneton kulkemaan :(
onko näihin mahollista saaha minkälaista lukkoa keulalle? ja ei mielellään mallia kemppi, särkee paikat.
noh, ei muutako suunnistampas lämmittämään hallin uudestaan, kaverina jack pullo :D
Voihan ne venttiilivarrenkumet vähän kovettuneet, että päästää oljyä ohi...
Onhan tuonne eteenkin lukkoa saatavana, mutta hintaa varmaan kertyypi... ARB:ia kait siihen saa. Ellei sit jotenkin saa edullisesti tuoreemmista malleista sitä kytkettävää mallia. Joskus sellasenkin lukon jossain tarjolla nähnyt.
täytyy jättää lukkohommat hautumaan, oli sen verta suolasia hintoja kyllä :D
renkaat tilasin eilen. mikähän se koko nyt olikaan :eek: kuitenki 10.5 leviä ja korkiampi pitäs olla ku 31" olikohan se nyt sitten joku 265/75/16, ja reunolla "hirvijät" nappulat.
maalitkin tosiaan odottaapi autossa että rupiaisi vaihtamaan väriä.
nyt kumminkin pitäisi saada leimattua kun viikon päästä loppuupi ajo aika :rolleyes:
mitenkäs näissä ALB venttiilisissä autoissa tuo ilmausjärjestys? takaa ensin alb venttiililtä, sitten takajarrujen sylinteriltä ja sitte etuset?
tuntuu aina vain jäävän ilmaa jonnekkin vaikka kuinka ilmaapi :eek:
Omast Pajerosta missä ton venttiilin vaihdoin, niin sain ihan takaa ilmoen ilmat pihalle... Ja tossa venttiilissä ei tainut edes olla omaa ilmaruuvia edes. ??? Tuo venttiili tuli 20v tuoreemmast ja ihan eri merkkisestäkin. Ja vastaavan venttiilin isäntä asensti eräälle L200:seen ja ei siinäkään ongelmia ollut ilmauksen kaa. Takaa suorana sia ilmat veke.
238/85-16:kin on korkeempi ku 31:nen. Tilasitko Gamma Brutalet, vai jotain muuta?
Ei kyllä tuu yhtään mieleen mikä oli renkaitten malli :o
reunolla kumminki suhteellisen isot välit nappuloiden välillä ja keskeltä sitte tihiämmässä, meleko karkiat kumminkin. oiskohan ollu jottai insan tekeleitä :confused: ei muista. kerrompas sen sitten kun renkaat saapuvat paikalliseen rengasliikkeeseen :cool:
pääasia että on hieman karkiampaa rengasta, suhteellisen korkiaa ja halpaa :D
tässä on ilmaruuvi alb venttiililläkin, ilmattu tosiaan tuolla mallilla miten aikaisemmin selitin, täytyy kokeilla vielä semmosella ilmauslaitteella kun tuli semmonenki laitettua kun näytti jarrujen kanssa tappelua tulevan muihinkin vermeisiin. jos ei muuten nii hakia 1kk jatkoaika kumminkin :D
Mist mallista valikoitui tuo venttiili? Ja onko putket oikeen päin liitetty siihen? Jos putket väärin, niin voi aiheuttaa ilmomiseen yylimääräst työtä. Ite laitoin vahingossa edest tulevaa ristiin ja se aiheutti jarrujen ettimistä vähän aikaa taakke...
pätkä pajerosta otin kun oli ehejä siinä :o tässä entinen oli aivan umpiruosteessa että ei muutako vesilintua, ajan hukkaa rueta irrottamaan mäntää siitä ja eihän sinne saa korjaussarjaakaan ainakaan tarvikkeena.
putket pitäisi olla oikein päin ja ilmattu alb venttiilin ollessa eri ääriasennoissa.
tosin pieni mahdollisuus on vielä että vänkärin etusessa ilmaa kun ilmaruuvi tukossa, joutui ilmaamaan hieman eritavalla mitä normaalisti. senpä näemmä kun olotila paranee ja viihtii talliin lähteä touhuamaan.
Jooo... Eikä sitä muutnekaan saa aukastua... Ite oman aukasin ja sain pelaan irtona, mutta ku paikalleen pistin ni ei toiminut ku hetken... Otin irti sit, ja laitoin tosiaan 20v tuoreemman mallin ja eri merkkisestäkin, kun oli vastaavan mallinen liitäntöineen. Sen kaa ei katsastuksessakaa ei sen kaa ongelmaa ollut.
Voihan se olla et edestä imasee ilmaa mikäli ei saa oikeest ruuvist ilmoja pois... Eihän se uusi ilmaruuvikaan paljoo maksa, jos kaupasta hakee sen... Mut mukavahan se on näit romuja rassata, kun on tilat missä rassaa ja ei tarvi maksaa ku tarvikkeet.
ilmaruuveja on takin taskussa oottamassa että pääsee vaihtamaan.
onko mitään tietoa siitä alb oikea oppisesta säädöstä miten se pitää säätää kohilleen?
Ei mulla oo muistissa, että laitoinko sitä sen kummemmin ku kii vaa... Eihän siin orkkisessa oo oikeestaan ku hiukan säätöö kiinnitysreikien osalta et voi muutaman asteen säädöillä mennä. Katsurihan katsoo sen, kun auto alhaalla ja omistaja polkee polkimesta... Pitäs pikkusen liikkua, joskus riittänyt et vipu liikkuu. Itellä tuo oma liikkuu reilusti, kun polkasee.
kylläpä se sieltä paikkasa kahtelleepi kun vähän aikaa ihmetteleepi :cool:
Jos nyt en pahasti muista, niin taisin omassa laittaa sen sillai, että vapaata liikettä ei oo ku auton paino on päällä... Testatessa (jarrua polkastessa) näkee het, että venttiil toimii siinä ihan hyvin. Ja jousihan vetää hiukan ku tulee painoo päälle ja sit joustaa ku akseli karkaa alta... Eli ota apuri mukaan ku haet asentoo tolle venttiilille... Itellä saattoi siin alla maatessa osua kohalleen kerralla (1,5v sit värkkäsin tuon omani). Isäntä vaa asenti L:n sen ku laitto samanlaisen siihen, eikä minust tainut sen kummemmin asentoo katella... Mut eiköhän se sieltä aseman löydä ku alle pääsee...
L200 leimattu tänään sairaassa olotilassa :mad:
olipahan sekin työmaa saada leimalle, tosin korjauskehotuksia tuli kyllä :D
renkaatkin ovat kuulema saapuneet kylän renkaanpyörittäjälle, millonhan tuota joutaisi vanteet viemään että pyörittelisi paikoilleen :o
seuraavaksi olisikin lissää syöttyä ja ahtoja ettei tarvis naama punasena ajella :mad: tosin mahdollista on sekin että sen jälkeen ajot loppuu hyvinkin lyhyeen :D
ne ratulit alle ja niille hieman tekasta tilaa
väriä päälle ja vinssille sopiva paikka keulaan
http://www.mese.fi/forum/userpix/4288_20130330_123725_1.jpg
http://www.mese.fi/forum/userpix/4288_20130330_132535_1.jpg
siinois isommilla rattaila mitsu. 265/75/16 rattaat. eesä ottaapi apusimpukkaan/simpukkaan kiinni, oo kerenny kahtua kumpi se vänkärin puolella, eipä siihe muuta parannusta ois ku vanteet vaihtaa ja sen jäläkee lokareita kairata.
syöttyä sääjin lisää mitä äkkiseltää sai, pitää vielä joku päivä perehtyä paremmin kun kerkiääpi jos vielä sais lissää, tosin kytkin pitänee vaihtaa kesällä kun tuntuu olevan kohtuu lopussa.
Mitsusta kasahti kytkin kuukausi sitten, kaveri kerkes vaihtamaan kun lahjoi rahallisesti :D
Samalla vaihtoi loova öljyt ja moottoriin myös ja löpö suotimen.
Itsekkin kerkesin käyä sen verran tallilla ettā nykäisin putken loppu pätkän poisa ahistamasta. Rupesi ulahtelemaan mukavasti.
Joku vkl pitäisi rueta vinssi laittamaan keulille ja vetästä väri niskaan
http://www.mese.fi/forum/userpix/4288_20130806_160554_1.jpg
toista kertaa tälle vuotta kerkesi mökillä pyörähtämään, ensimmäisellä kerralla mentiin veneellä, toisen kerran laitoin mitsun hyötykäyttöön ja puutavaraa mukaan.
vinssi tuli tosiaan laitettua kiinni, pyöränlaakerinkin jouduin vaihtamaan toiselle puolen kun sanoi entinen sopimuksen irti.
jospa tuota jossain vaiheessa taas jotain kerkeää tekemään muutako ajamaan. :D
Etuperä rupesi ääntämään hyvin sievästi öljyn puutteesta, huomenna vaihdella öölit ja tiivistellä paikat.
Onko tietoa miten tällaista risukeulaista korotetaan edestä muutakuin sauvoja ruuvaamalla?
Kansinahka antautui viikko sitten, tekasin vkl aikana pikasen remontin eli pelekkä nahka iliman oikasuja.
Samalla tinailin syylärin ylävesiletkun lähön takaisin kiinni kun oli ratkennut, tarkotus oli samalla tehä snorkkeli vaikkei tuolla toivon mukaan niin syvällä käytäs.. mutta kurkkuräkätauti vei voimat ja alakuperänen putsari paikalleen.
Yksi suutinputki pitäisi myös vaihtaa jos ei uudelleen laitolla lopeta vuotamista.
Tällä kertaa tipahti tankki roikkumaan auton alle metästys reissun jäljiltä, vkl laitella se takaisin paikoilleen ja vaihdella apusimpukkaa ja ohjausvartta niin lähtisi klappi pois ohjauksesta, tällä kun ajetaan 60% pikitiellä niin mukavampi että kulkee minne ohjaapi.
Jos saisi vaikka jonkun kuvatuksen pitkästä aikaa näkösälle remontista.
Jaahas. Rojektina tälläkertaa oli toinen lehtijousen etu pusla, etu iskarit,
Ja helepotti jo palijo auton levottomaan olotilaan kun kiristi taka akselin takaisin lehtijousiin kiinni :D
Rymytty on muutama kerta pohjiaan myöten kiinni, onneksi kaivinkoneen lähettyvillä niin sillä raakasti ylös.. metässä ei oo tarvinnu kiskoa vielä, sen verta ollu kovaa pohjaa.
Ois pakoputken rakentamista ja ahtoputkien vuotojen kahtelu ja pilipali tuninki iliman putsari laitella paikolleen, tai sille kotelo ja katolle ja snorkkeli.
Miten se menee pakettiautossa saako vetää lain mukaan pystyputken lavalle hytän taakse?
Jatketaan yksin höpöttämistä.
Tällä kertaa rupes jakoloota ääntämään.
Joku laakeri ottanu ihteensä.
Onko kellään kuvatuksia tuosta jakolootasta sisältä päin niin saapi osviittaa mikä vastassa odottaapi.
Kuvia tuosta ei oo... Mut ei siellä kaueesti oo mitään irti tipahtavaakaan... Etuakselin lähtökin pysyy paikallaan, kun on etukoppaan hyvin kii jäävä. Ketjuhan siellä roikkua voi, joka siis toimittaa voiman etusille jakiksen sisällä.
Itse joskus laakeroinkin omasasa tuon jakiksen ja ketjun vaihdoin ku oli löystynyt ja hyppi vedolla yli. Laakerit löytyy iha laakerikaupasta ja pääakselille ku tilaa, niin muistaa sanoo et rengasuralla sit ulkokooli oltava. Nimitttäin numerolla löytyy uratontakin mallia. Ja nää numerot nyt unohtunut, että ois ja voisd valmiiksi touhuta ne.
Jaahas............
Miten se menee pakettiautossa saako vetää lain mukaan pystyputken lavalle hytän taakse?
Saa
Juu, onnistuneeko vaihtaa laakerit auton alla voi repäsenkö suosiolla koko kone loota paketin pois? Muutakin vaihdettavaa koneeseen ois..
Juu, onnistuneeko vaihtaa laakerit auton alla voi repäsenkö suosiolla koko kone loota paketin pois? Muutakin vaihdettavaa koneeseen ois..
Kyllä mulla laatikot oli auton alla kii, kun vaihdoin ne laakerit ja sit sen ketjun... Onnistuu siis, mutta mikäli muutakin remppaa jotuuu tekene kytkimen puoella ni sit asia erikseen. Eikä toi pikku laatikoo paljoo paina täydellisenäkään, jos vertaa Nissanin vastaavaan, kun siin jakis melkeen yhtä painava ku Mitsun pikkuloota.
No nyt petti meikäläisen vikadiagnostiikka :D
Jakolootan riipasin auki, ei mitään hälyyttävää, laakerit uusin kuitenkin samalla kun nyt auki on :D
Mitenkäs tuo ketju, millon vaihtokunnossa kun ajatellaan alapuolelta ketjun liikkuminen senteissä?
Oli etuperästä karannu öljyt tiivisteen välistä, liekköhän pätkä pajeron perä samanlainen ja välitys?
Voi olla että otan mujut perän sisältä pois ja raakasti öljyä vain niin vaimenee mitä vaimenee.
Itsellä kyllä kopissa jälet, ku oli hinkannut löysyyttään vedoilla. Mikäli kopissa ei jäliä ole, niin sit ei huolta oo siihen ku koppa auki se roikkuu kuitnekin hiukan ku akselit ei oo paikallaan niihin varattuihin paikkoihin.
Välityksistä pitäs siin tyyppikilvessä olla mainintakin, että ei muuta ku pelti auki ja kilpee tuijjottaan. Siin suoraan numeroilla kerrottu akselien välitykset.
Joo no ei se sitten ole kulunut paljoakaan se ketju. 2 laakeria vaihdoin etuperälle lähtevälle akselille kun toinen piti pientä ääntä.
Nyt läjättynä, huomenna öljyt lootaan, jakolootaan, takaperään (oli muuten kirkkaat öljyt) ja etuperä tiivistellä ja öljyt sisään ja toivotaan että sen osalta ääni poistuisi..
Pitää huomenna katsoa se välitys, hyvä että ovat sen näkö paikalle laittaneet.
Passaako muuten etuvetarin nivelet pätkä pajerosta l200?
Vois joskus vaihtaa kun raksuvat melekosta mukavasti..
Sisähammastuksissa (booreissa) eroo akseleissa, mutta ulommat samat. Eli koko akselin ku vaihdat ni ei ongelmia oo. L:n on 25 ja Pajeron 27boorinen tuo akseli, mutta ulkona saman verran. Ja onhan nuo eri tilausnumerollakin varaosissa ihan.
Nyt pitäisi rueta miettimään kone mitsupishin keulalle, alakaa tuo kansi lääräämään niin paljon tavaraa kentälle ettei varmaan montaa viikkoa enää kestä..
vaihto ehtoina olisi mersun om60x sarjan koneet.
tai nissanin ld28.
tuossa riipaisinkin jo pätkän rungolta koneen irti, että saa laatikon ottaa siitä ja rueta kahteleen miten se passaisi tuon ld28 perään.
onko kenelläkään valamista informaatiota kys, koneiden naittamisesta mitsun laatikkoon?
Tomppaa_
10.02.2014, 19:25
Ite en lähtis sitä siihen pikkulaatikkoon naittamaan, kun meinaa kesto tolla vakiopadallakin olla vähän kysymysmerkki :rolleyes: Iso aski varmaan aikas hyvin kestäski sen.
Eikös se pikku aski oo kumminkin vauhtipyörän päästä samanlainen, pystyisi koneeseen tekemään oikianlaisen sovitelevyn. l200 loota se olisi jäämässä joka tapauksessa, ilmeisesti se isoloota kun on ainakin tähän päivään mennessä kestänyt melekosta rääkkiä..
No mitsu sai tänään tuoreen leiman paperiin, eihän sekaan menny niinkuin piti alakuunsa :D
katastusaseman pihaan kurvasin ja polokasin jarrua niin jarruputken pätkä meni poikki taka-akselilta :p
no muuten tuli puhtaat paperit kun kävi päivän päälle näyttämässä että jarrut pelaa kun putken vaihtoin heti.
Saisi ruuvata renkaat takaisin alle ja pakoputken loppuosa kuikkaan ja syötöt tappiin että viihtii ajaa taas siihen asti kun porsiipi :eek: :D
kone pitää rueta miettimään hommaako toisen mitsun koneen keulalle (yksi tiedossa, ei vaan oo kuulunut onko se saanut irroitettua sitä :D ) vai rupiaako värkkäämään tuon ld28:n sinne.
kummalla puolen patrollin vaiheloota jakoloota paketissa lähtee etujortaani? siitähän passais loota suoraan jos on samalla puolen kuin mitsussa.
Hautalintu
02.03.2014, 15:01
laita TDIC palleron pata siihin ällääs.. menee kohtuu vaivalla ja alkaa välttävästi liikkumaankin.. vielä ku tosta ällästä nappaat imusarjan tuohon pajen koneeseen ja vääntelet syötöt ja ahdot mestoille niin kerkiät maitokauppaan... ;)
ei herätä nuo pajeron myllyt luottamusta. porsii kannen puolelta turhan tihiään ja hirveitä hintoja kannesta.
missä vermeissä on samalla puolen jakolootan etulähtö kun pajerossa?
sais lissää mietittävää. patrollissa ilimeisesti toisella puolen jos oikein hoksasin.
khonkonen
02.03.2014, 21:47
ei herätä nuo pajeron myllyt luottamusta. porsii kannen puolelta turhan tihiään ja hirveitä hintoja kannesta.
missä vermeissä on samalla puolen jakolootan etulähtö kun pajerossa?
sais lissää mietittävää. patrollissa ilimeisesti toisella puolen jos oikein hoksasin.
Onko kokemuksen rintaäänellä vai esson ikkunapöydässä kuultua noiden pajeroiden koneiden osalta?
Nuhapumppu
02.03.2014, 21:59
ei herätä nuo pajeron myllyt luottamusta. porsii kannen puolelta turhan tihiään ja hirveitä hintoja kannesta.
missä vermeissä on samalla puolen jakolootan etulähtö kun pajerossa?
sais lissää mietittävää. patrollissa ilimeisesti toisella puolen jos oikein hoksasin.
Jeepeissä on samalla puolen lähtö,ja muistaakseni nissanin pickupeissa. Jännä ettei nuo kannet porsi kun pitää huolen koneen ja ahtoilman jäähdytyksestä,sekä lämmitys että jälkikäytöstä,mutta meillä onkin varmaan ollut vehkeissä joku vika.
jos khonkonen meinas nuita uudempia 2.8 pajeron myllyj' niin niist' ei tietoa.
yhteens' 3 pajeron mylly' (4d56) makaa pihalla joista yksi pellin alla. niist' jokaiseen tullut kansivika ja yhesa kampura porsinu.
pellin alla oleva vuotaa kannenvalista meleko raakasti vaa vielahan tuo pelaapi..
mutta ei jatketa sill' sen enempaa. miten nuo jeepin lootat sitten kestais voimaa
Mitsuista, nissaneista, tojotoista, jeepeistä...... Kaikistahan näistä kansi menee kun väärin käyttää, mitsujen kohdalla sitä vaan yleistetään.. Mielestäni suotta.
edit. mutta koneen vaihdolle peukku!
Lerssinen
04.03.2014, 20:00
Mahtaa notsilla olla vähä kaasujalassa jotain kun kerran sai sedrikin koneestakin kannet solmuun :rolleyes:
saa hyvinkin helposti, mutta eipä lähetä inttämään.
helepoiten kyllä menis se pikkuppi nissanin (ilmeisesti kingkap?) loota ld28 perään, tarvis kun sopivasti muokkausta muuten..
EDIT: Lerssinen, hehkutulupat vaihto ja ei savuttanu enää
Alako tunnit tulemaan täyteen turbolle. ölijyä valskaa tarpeeksi ja nykäsi tänä aamuna jumiin varttitunnin tyhyjäkäynnin jäläkeen :cool: No eiku imuputki poisa ja räikällä turbo takasi pyöriväksi :D No ei sitä sentään kehtaa enää paikalleen jättää ku välijä jokasuuntaan.. Turbon hakuun mars!
Hautalintu
08.03.2014, 14:37
Onko kokemuksen rintaäänellä vai esson ikkunapöydässä kuultua noiden pajeroiden koneiden osalta?
ihan suotta haukkuvat essolla henkselimiehet noita mitsun kansia.. kaiken saa paskaksi ku tarpeeksi järjettömästi toimii.. joku tuossa aikaa sitten sanoi osuvasti, "pajerossa on hyvä kone, kunhan sitä käyttää niinkuin kuorma-auton konetta.." reilusti vaan lämmitys käyttää ennenku lähtee kruisailee ja alkuun ajelee sillonkin kevyellä jalalla, reissun päätteeksi jättää suosiolla käymään vähintään tupakin polton ajaksi ja pohtii sit sammuttaako vai antaako raukan raksuttaa viä hetken...
Tämä kone ei ainakaan kestänyt kilon ahtoja vaikka lämmittikin ennen liikkeelle lähtöä ja reissun jäläkeen anto raksuttaa jonnin aikaa..
kone tuli tiensä päähän, turbon vaihdon jälkeen antautui kansipahvi lopullisesti ja nykäsi nesteet männän päälle.
Väliaikais autoksi tuli vw taro, siitä saikin heti purkaa startin ja vaihtaa toisen "kielen".
vielä kattella mikä siinä on kun ei lataa.. hiiliä on eikä laturi vedä runkoon kaulalta. täytyy kait varuiksi hommata uusi säätäjä ja hiilipaketti.. vai pittääkö rueta laittaan mitsun osia? :eek::D
mitsuun Nissanin loota kahtelussa, jos sitä pääsis joskus rappaamaan.
mulla on pajerossa n.1,5 ahtoja, hukkaporttia ei ole ja l200 imusarja. ei kansi ongelmia ole ollut. 700x500 cooleri ja tehokas sähköflekti pitää lämmöt sopivana.
eipä sitä oo tarkotettukkaan sillä vakio turbolla kestämään isompia ahtoja, pitäis terve järkiki sanoa että sillä pillerillä ku ruetaan kutittaan niin tuhoa tulee :D
Hautalintu
09.03.2014, 12:47
eipä sitä oo tarkotettukkaan sillä vakio turbolla kestämään isompia ahtoja, pitäis terve järkiki sanoa että sillä pillerillä ku ruetaan kutittaan niin tuhoa tulee :D
mulla on pajerossa n.1,5 ahtoja, hukkaporttia ei ole ja l200 imusarja. ei kansi ongelmia ole ollut. 700x500 cooleri ja tehokas sähköflekti pitää lämmöt sopivana.
1,5bar ja syöttöjä lisätty sen verran et ei juuri savuta muuta ku ihan alakierroksilla... edellinen kone halvaantu 517tkm kohdalla huonon huollon johdosta ja tuo ny ainakin vaikuttas paremmin toimivalta.. tossa kesän mittaan isompi cuuleri keulalle ja samalla sit isompi puhallin ja putkisto sekä pumpun kopelointia...
kukaanhan ei pakota ajamaan autoa sillätavalla et maks ahdot ja syötöt on käytössä kokoajan... vai?? ;)
Ei pakota ei mutta saa ne sieltä löytyä kun lyö nilikan suoraksi tarpeen vaatiessa. :D
tuosa koneesa oli l200 imusarja, vakio portiton turbo. ja jopa vaparin pumppu niin ei saanut tarpeeksi savua aikaseksi! meikäläisen mittapuulla olisi pitänyt kestää. risukkoakaan tuo ei oo meikäläisen toimesta nähänyt palijua :mad: (ihime kumma, lämpöjen kanssa ei ikinä mitään ongelmaa missään tilanteessa)
pahennusta aikaseksi ainakin saanu topiikilla jos ei muuta :p
Taroon vaihtelin jännitteen säätimen kun ei ladannut, akunkengät. alakuun vaihtoin kummatkin akut mitsusta mutta toinen oli mukamasti sökö vaikka mitsussa pelasi kummatkin :eek: henki maaliman hommia.. No toinen vanaha akku paikalleen ja sehän lähtee jopa iliman apuvirtaa käymään :D Toiset akut saapi olla yön latingissa niin näkeepi onko niistä enää mihinkään.
Huomennapa tuon näkee lähteekö avainta kääntämällä käyntiin vai pitääkö laittaa päävirtakatkasija :D
Purkasin tulevan Nissanin koneen aivan palasiksi. puhistelin jonnin verran ja hipsin lohkoon kerroksen maalia. hutkitaan päivän mittaan muutama kerros lisää.
oisko muita ideoita mäntien puhistukseen kuin löpön sekaan muutamaksi tunniksi ja paineilmaa perään? (nuin ennen tehnyt ja tuntunut toimivan)
pitäs raivata tietä toiseen talliin niin saisi käydä kampuran varastamassa toisesta koneesta.
ps. varaosapuolella ylimäärästä mitsun vanahaa huonoa konetta ja hyvää vaihelootaa ja pätkän osaa.
Mitsu sai tänään uuden omistajan. eli mitsujen taru on lopussa tässä mökissä.
jos jollakulla tarvetta pätkä pajeron kopalle/rungolle, pikkuvikaselle laatikolle (2vaihetta ilmeisesti päällekkäin) tai perille. lähtis koko könttä edullisesti. ei konetta paikallaan ja runko ja kori erillään
Paljonko on "edullisesti" euroina?
Paljonko on "edullisesti" euroina?
kolmasosa käyvästä arvosta
Ei muutako tarjouksia pukkaamaan yv:llä. alakupäästä toppiikkia saattaa joku kuva pajerosta tai ainakin osasta löytyä
Ja näillä näkymin pätkän raatokin löyti ostajan. Eli hävittäkää tämä bitti avaruuteen.
ei näitä poistella saa!
Sen kun jättää kirjottelematta niin painuu tuonne perälle. Eihän offipalstan tilat liian rajallisia oo näitten säilömiseen?