Kirjaudu sisään

View Full Version : Vetokoukku ajotietokoneelliseen?

Cental73
13.05.2012, 08:03
Hep.

Hommasin käyttöautoksi Volvon c70 mallisen auton, johon suunnittelin laittavani vetokoukun. Mites noissa automaatillisissa ajotietokoneellisissa, koukkua ei voine vain laittaa paikalleen, ilmeisesti tietokoneen softaa täytyy säätää, vai olenko ymmärtänyt väärin?

Kannattaakohan itse hakea vain koukku ja asentaa, kuitenkaan kukaan ei suostu pelkkää tietokonetta päivittämään?

JJo
13.05.2012, 08:21
Hep.

Hommasin käyttöautoksi Volvon c70 mallisen auton, johon suunnittelin laittavani vetokoukun. Mites noissa automaatillisissa ajotietokoneellisissa, koukkua ei voine vain laittaa paikalleen, ilmeisesti tietokoneen softaa täytyy säätää, vai olenko ymmärtänyt väärin?

Kannattaakohan itse hakea vain koukku ja asentaa, kuitenkaan kukaan ei suostu pelkkää tietokonetta päivittämään?

Voihan se olla, ettei tuommosen autoon missä sähköt on toteutettu can-väylillä, kannata itse ruveta räpeltämään mitään.
Hyvällä tuurilla siellä on liittimet valmiina, sillon vois päästä "pienellä" rahalla tuosta.

Offroadrunner
13.05.2012, 08:47
Ei ole mitään ongelmaa laittaa. Ite laitoin vasta vm.07 s80 volvoon vetokoukun ja sähkösarjan.
Biltemasta hommasin rojut. Siihen pitää vaan laittaa semmonen releboksi väliin n.100e. Toimii niinkuin pitääki eikä ole tullut häiriöitä tms. ajotietokoneeseen.

Cental73
13.05.2012, 10:05
kiitos, eli bilteman kautta. Saiko sieltä myös releboksin? ja releboksille virrat takavaloilta ryöstäen?

Offroadrunner
13.05.2012, 12:32
Se releboksi tuli johtosarjan mukana ja maksoi n.100e
Mukana tuli selkeät kytkentäohjeet ja liittimet millä ryöstettiin sähkö takavaloilta.
Wetteriltä kävin hakeen ohjeet miten takapuskurin saa irti. Aika helppo homma.

Mikki
13.05.2012, 15:35
Se releboksi tuli johtosarjan mukana ja maksoi n.100e
Mukana tuli selkeät kytkentäohjeet ja liittimet millä ryöstettiin sähkö takavaloilta.
Wetteriltä kävin hakeen ohjeet miten takapuskurin saa irti. Aika helppo homma.
Kannattaako ostaa tarvike, kun ORGINAALI johtosarja kytketään VALMINA OLEVAAN LIITTIMEEN jottei tarvi "ryöstää" valojen ohjausta muualta, maksaa kympin pari enemmän ja VARMASTI TOIMII tässä tapauksessa.

Jos C70 on 2007 tai vanhempi, niin ei tarvii kuin kytkeä kiinni ja alkaa ajamaan...

Ja tuollaiseen autoon kyllä sijoittaisin muuten irroitettavaan koukkuun, koska voin vain kuvitella kuinka "siisti" on asentaa Bilteman profiiliputki hitsaushässäkkä takapuskurin alle (ja millainen pala siitä on leikattava???)

Ja Volvohan mittaa takavalojen jännite-eroja jolla taas ilmoitetaan palaneet polttimot. Jotta onnee vaan kytkentöihin, kun releboxit paukahtaa.

Onko muuten peruutustutkaa autossa?? Jos on, niin alkuperäisen johtosarja myös kytkee pakkitunnistimen pois päältä kun vetokoukku on kiinni autossa... Ja sumuvalon kanssa (ilman mitään "releboxeja")!!!

Cental73
13.05.2012, 16:07
kiitos tästäkin. Täytynee kysäistä alkuperäistäkin johtosarjaa ja koittaa ettiä irroitettava koukku, se olikin mielessä alunperin.

Offroadrunner
13.05.2012, 21:47
No B-kaupasta ostin juurikin irrotettavan vetokoukun ja ei tarvinu näkyvältä osalta leikata. Varmasti parempi jos ostaa alkuperäisen johtosarjan, mutta toimii tarvikkeellakin. Parkkitutka ei lähde automaattisesti pois päältä, mutta mulla ainakin on autossa nappi josta sen saa hiljaseksi.Ero kokonaishinnassa tarvikeosilla ja alkuperäisillä oli n.tonni

-MaTTi-
15.05.2012, 22:39

Kannattaa sitten ostaa Saksasta vaikka eBayn kautta, säästät $$$. Esim. täältä koukku+sähkösarja+postikulut yht. 260 €: http://www.ebay.de/itm/Volvo-C70-97-05-Anhangerkupplung-starr-7pol-E-Satz-/150411617430?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AC70+I+Coupe&hash=item23053b2496 Löytyy muuten jotain asennusohje-pdf:iäkin tuolta linkistä.