View Full Version : Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla?
Heikki L
12.05.2012, 16:04
Onko niitä?
Dodge rami olis hieno mutta 2500 ei taida millään ilveellä saada B kortilla ajettavaksi.
Pitäs olla väh 5 tilat ja 3500 koukku.
Tämmönen??
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQwwTezUynTfG0A1dDiSH7a0cKdA8wjl iJ1he7PtuwpHWcwaXMr
Samsonite
12.05.2012, 17:10
Eikös sillä pitäny vetää jotain ?
Näitä löytyy jopa suomesta
http://dayerses.com/data_images/posts/land-rover-defender-130-crew-cab/land-rover-defender-130-crew-cab-01.jpg
http://www.landrover.fi/uudet-autot/lr/defender/tekniset-tiedot/130-double-cab-hcpu.html
Tai tuollainen vaihtolavalla:
http://www.neneoverland.co.uk/4x4defender130_used/used4x4defender130BIMOBILE.htm
-Captain-
12.05.2012, 18:26
Onko niitä?
Dodge rami olis hieno mutta 2500 ei taida millään ilveellä saada B kortilla ajettavaksi.
Pitäs olla väh 5 tilat ja 3500 koukku.
mikäs ramista tekee hienon? keula ainaki kauheen näköne...
mikäs ramista tekee hienon? keula ainaki kauheen näköne...
Eiku just keulahan siinä on parasta:D
Heikki L
12.05.2012, 20:31
Tai se 12v cumminssi;)
Joo sille olis kiva vetää jotain, ja sais olla sisämelua hiukka vähempi ku Hj:ssä:)
Etsiitäänkö tässä uutta vai vanhaa vai jotain muuta?
Kaveri etsi vuosi takaperin uutta nelivetoista pick-uppia jossa kriteerinä oli neliveto, pitkä ohjaamo (min 4hlö), min 3000kg kärrypaino, automaattivaihteisto ja kunnolla vääntävä kone. Ainut joka täytti kaikki kriteerit oli Isuzu, kaikissa muissa paitsi defessä kärrypaino jäi alle vaaditun, defeä ei saanu automaattina ja se ei sitten muutekaan vakuuttanu mukavuuksiltaan ku autolla ajetaan luokkaa 50tkm vuodessa...
Ja kandee muistaa, et isot kärrypainot vaatii pikku e kortin..
Heikki L
13.05.2012, 08:02
Kylä tässä vanhasta haaveillaan, 70 lukulainen olis onnentäyttymys;)
Mutta joutuu varmaan 90luvun katiskaan näillä specseillä tyytyä.
10000 paikkeilla on budjetti. Pikku e mulla on ja C. Mutta ei CE:tä eikä monella kaverillakaan siks rami ei käy.
Ei ihan omakotitalon hintaa viitti autoon lainata pankista:)
Mites jos suorittais C1E-kortin, ei kaiketi maksa ihan älyttömiä?.
Mites jos suorittais C1E-kortin, ei kaiketi maksa ihan älyttömiä?.
Sit pitää auton omamassankin olla yli 3500kg, jotta sillä kortilla sais vetää 3500kg traileria.
C1E kortilla nääs auton omamassan pitää olla yli kärryn kokonaismassan, vaikka sitä vetäisi tyhjänä.
CE-kortilla voi vetää sit pikkukuorkilla isoa kärryä.
Tähän pykälään oli kai tulossa jotain muutoksia?
Heikki L
13.05.2012, 18:08
Juuri tuo paino sääntö tekeeä homman hankalaksi, CE on turhan kallis hankkia.
Ja C1E:n voisin ajaakkin mutta vituttaa olla sitten reissussa ainut kuski.
Kavereilla on kyllä Be, tä mutta kellään ei Ole C1E:tä.
Pitää varmaan ostaa sitten blazer tai hdj jos toi lava on mahdottomuus.
Lord of flies
13.05.2012, 18:31
Eikös GMläisiä pickkareita ole ext.capina ja rekattuna pakuksi? Joku 90 alun kampe.
Ja nelikkona vois riittää vetopaino aika korkeelle.
http://www.nettiauto.com/chevrolet/fleetside/4696758
http://www.nettiauto.com/chevrolet/fleetside/4544530
Gary Grand
14.05.2012, 07:21
Mulla on ajokkina tuollanen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=591&pictureid=99601
Muuten täyttyy kaikki kriteerit mukavasti, eli on paku, 3+3 ja vetokoukku löytyy, mut vetopainot noissa on valitettavan pieniä. Tuossa 2200kg. Taitaa jenkeissä saada isomman vetopainon vasta 2500:sissa tai 3500:sissa...:( Ja sillon menee kuorkiksi Suomessa. Paitti nuo 2500:set, jos kuuspulttisilla navoilla.
Nyt jos ettisin autoa, niin ottaisin kuorkin korttiongelmista huolimatta.(itsellä ABEC, eli joutus kärrykirjainkoulun käymään.:()
Mites jos suorittais C1E-kortin, ei kaiketi maksa ihan älyttömiä?. Muinoin kun ajoin C-kortin niin halusin samalla tuon C1E kortin. Ei onnistunut. C-kortti pitää omistaa vuoden ennen kuin menee ajamaan C1E korttia. Ja nyt kun tuo täysin typerä laki on taas tullut voimaan niin ennen tuo C1E kortti maksoi n.150€ niin nykyään se on saman hintainen kuin E-kortti, eli joku reilu 2000€. Pitää kuulemma käydä ajotunneilla sun muuta kivaa. Täysin turhaa touhua ja pelkkää rahastusta, koska tuolla vaan vaan saa ajaa max. 7500kg ajoneuvoa, minkä perässä on muistaakseni max.7500kg peräkärry. Käytännössä tuo menee siihen että vetoautona on joku Ducato ja perässä on traileri.. Koe oli ainakin ennen täsmälleen sama kuin Be-kortissa.
Tietääkö kukaan onko tuohon joku porsaanreikä millä tuon C1E kortin sais edukkaammin? En todellakaan tuosta ilosta maksa mitään 2000€..
Gravehill
14.05.2012, 12:43
Tai se 12v cumminssi;)
Joo sille olis kiva vetää jotain, ja sais olla sisämelua hiukka vähempi ku Hj:ssä:)
No, tulipa ajeltua kakkoskoppasella rotkella reilu puoli vuotta, mutta kyllä vaan 61:nen piti ottaa eläkkeeltä takasin ykkösautoksi. Dötsi sai lähtiä, en kehuisi hiljaiseksi, 12v cumminssi ei ollukkaan mikään amerikan ihmemoottori vaan tuntu että meni kauas menneisyyteen 12H-T:n jälkeen. On siinä toki oma jännityksensä kun ei koskaan voinu aamulla tietää että pääseekö lähtemään töihin vaiko ei, likikään aina ei päässy. Paskat hj:t on pettänyt reilun 9 vuoden aikana 0 kertaa. :rolleyes:
Toki cumminssin virityspotentiaali on aivan jotain toista luokkaa, mutta kyllä tolla pikkusen piristetyllä 61:selläkin tuntuu kärry peräs ihan samanlailla tulevan.
Omaan käyttöön totesin vanhan kunnon J6 sarjan olevan parempi, piti vaan kokeilla jotain muuta välillä.
Byrocrat
14.05.2012, 20:41
Onko niitä?
Dodge rami olis hieno mutta 2500 ei taida millään ilveellä saada B kortilla ajettavaksi.
Pitäs olla väh 5 tilat ja 3500 koukku.
Tässä muutama jossa 3500 koukku
Grand Cherokee 94-98
Land Rover Disko 98 -
Land Rover Defe 83 -
Range Rover 94 - 02 ja 02 -
Toyota Land Cruiser 80 TD 92 - 98
Toyota Land Cruiser 100 TD 98 -
VW Tuoreg 03 -
Mutta kun piti olla Picup niin sitten olis tämä, jonka kait saa sekä kuorkkina että pakuna (?) Ainakin riittää tehot eikä varmaan huonompi ajettavakaan :cool::) Jenkeissä kait suosituin picupptruck ?
http://www.autokanta.com/ammattiautot/tekniikka_ja_koeajot/pickup-autot/?x2634476=4526388
Lisätään se Dodgekin vielä, tosin tarttee sen C-kortin mutta vetopainot kyllä riittää!!
http://www.autokanta.com/ammattiautot/tekniikka_ja_koeajot/pickup-autot/?x2634476=363680
Tuupa ny Heikki takas maan pinnalle, ole fiksu ja osta tuo mun wanha hopeanuoli -tdi- Simolta pois (se kun on niin nuori vielä että haaveilee rotkesta ;) ),
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97138
ei ollu huono mennessäänkään, täyttää kaikki sun toiveet, ja pikkukärri perään niin hoituu romutkin, tuollahan saa vetää isoakin....
BJ-40/76
14.05.2012, 20:57
Onko niitä?
Dodge rami olis hieno mutta 2500 ei taida millään ilveellä saada B kortilla ajettavaksi.
Pitäs olla väh 5 tilat ja 3500 koukku.
Siinäpä yhtälö, PicUp, 5 henkilö, ja 3500 kiloa kärryä perään joko Be tai C1e kortilla.
Nuo isot jenkkipikupit eivät taida tulla kyseeseen? (omapaino alle 3500 kg?)
Rami 2500 painaa kuorma-autona liian vähän, ja pakuksi ei taida olla rekisteröity.
-> osta veturiksi joku pakumaasturi, ja ajele jenkki pikupilla näytösajot
Tai sitten autokouluun ajamaan Oikeaa rekkakorttia.....
CE on turhan kallis hankkia.
Sehän on halpa hankkia, ongelma vaan on kerätä korttitutkintoon vaadittava ammattiajokokemus jos ei kuorkkia aja leipätyönään...
onko kukaan kysyny paljo nyt maksaa CE kortti jos haluaa ajaa sen?
eikös tuossakin kortissa se ammattipätevyys koulutus ole se kallein osa ja sitähän tässä tapauksessa ei tarvittaisi...
onko kukaan kysyny paljo nyt maksaa CE kortti jos haluaa ajaa sen?
eikös tuossakin kortissa se ammattipätevyys koulutus ole se kallein osa ja sitähän tässä tapauksessa ei tarvittaisi...
Maksaa kirjallisen kokeen ja inssin verran+ vaadittavan ajokaluston vuokran. Mutta pitää olla takana 3kk ammattiajokokemus viimeisen vuoden? ajalta yli 12t autolla. Näin muistelen.
Heikki L
15.05.2012, 10:13
Tuupa ny Heikki takas maan pinnalle, ole fiksu ja osta tuo mun wanha hopeanuoli -tdi- Simolta pois (se kun on niin nuori vielä että haaveilee rotkesta ;) ),
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97138
ei ollu huono mennessäänkään, täyttää kaikki sun toiveet, ja pikkukärri perään niin hoituu romutkin, tuollahan saa vetää isoakin....
:) Niinhän tässä pitäs tehdä, mutta ei kyllä järki ja mielikuvat kohtaa näissä autovalinnoissa mulla.:(
Kyllä mä jo vahvasti mietin G:n tai hj:n ostamista, ainakin käy oman työkalupakin avaimet niihin;)
Tourinki
15.05.2012, 20:13
Maksaa kirjallisen kokeen ja inssin verran+ vaadittavan ajokaluston vuokran. Mutta pitää olla takana 3kk ammattiajokokemus viimeisen vuoden? ajalta yli 12t autolla. Näin muistelen.
Tuokin mahdollisuus on jo lainsäädännön puolesta korvattu jo "paremmalla" vaihtoehdolla.
Nykyään pitää käydä autokoulun kautta CE-kortti. Ajotunti ja teoria tunti määriä en muista vaikka siitä on vasta 14kk kun suoritin CE:n. Mutta ajokokemustodistuksen kanssa kortille tuli hintaa n.2500 euroa, ilman paperia se olisi maksanut 4000euroa.
Larsanjus
15.05.2012, 20:18
Kyselin tossa muutama kuukaus takaperin tuota C1e korttia, pohjalla on jo yli 1v C-kortin omistusta, muttei yhtään työkseen ajamista. Hinta pyöri paikasta riippuen siinä 1200-1400e välillä. Sisälsi teoriaa, ajotunteja ja kokeita.
kalliita tuntuu kortit olevan.
Byrocrat
15.05.2012, 22:49
:) Niinhän tässä pitäs tehdä, mutta ei kyllä järki ja mielikuvat kohtaa näissä autovalinnoissa mulla.:(
Kyllä mä jo vahvasti mietin G:n tai hj:n ostamista, ainakin käy oman työkalupakin avaimet niihin;)
tuossa mesen vetopainoja kun jäivät epähuomiossa listaamatta aiemmin :)
G pitkä 90-01 3500 750 G lyhyt 01- 2850 750 G pitkä 01- 3360 750
Tästä vielä videota... Saattaisi sopia johonkin toiseenkin toopicciin.:D:D
http://www.youtube.com/watch?v=rplHu8nrb3U
Vaan oisi tommonen pitkä pornokoppi aika messevä peli. Ja nahkahousu fanaatikotkin saattavat tuntea jotain pientä värinää.
Ja siitä vielä myyntikuva. Ei tuossa koukkua näy mutta koppi on sitäkin hienompi.
http://carro.mercadolivre.com.br/MLB-425059514-toyota-bandeirante-cabine-dupla-4x4-_JM