PDA

View Full Version : Äetsän Kämmäkässä perinteinen rymyttely 19.05.2012


Picu
08.05.2012, 10:57
Hieman myöhään herättiin tämän ajopäivän suhteen sillä tapahtumakalenteri tuntuu olevan joka viikonlopulle täynnä näin keväällä.

Toukokuussa ainoa mahdollinen päivä on tämä, sillä Kämmäkän miehillä menee loppukuukausi oman vanhojen koneiden tapahtuman järjestelyssä.

Kesäkuussa sitten onkin foffia ja triallia niin että vasta kuun loppu näyttää tyhjältä. Mutta keskellä kesää ei olla Kämmäkässä ajeltu metsäpalovaaran vuoksi.

Joten toivottavasti mahdollisimman monelle sopii tämä 19.05. vaikka ilmoitus tulee näin viime tipassa.

Tapahtuma on vapaa ja ilmainen kaikille ajoneuvoille, kuskeille ja katselijoille.
Aloitetaan kello 11.00.
Makkaranpaistopaikka löytyy joten omat eväät mukaan.

Ohjeenahan oli ettei jätettäisi ajoneuvoja eikä trailereita Selkätien varteen vaan parkkipaikalle tai Eeron pihaan. Ohjeita saa paikanpäällä.

Tässä JRPowerin laatima tuttu ajo-ohje:
Kun Huittisista päin lykkää pitkin valtatie 12.sta niin tulee risteys josta oikeelle kämmäkkä ja vasuriin äetsä niin siittä sitten käännös oikeaan PÄIN ja selkätietä pitkin n.5-6km tulee vasuriin nevanmaantie niin olet ohittanut ajoalueen n.100 metriä sitten ,eli alue on heti tien vieressä kallion kupeessa ei pitäis ihan helpolla ohi ajaa kun kallion alla on tasotettu plaanikin.
Nii juu ja tampereelta päin lykätessä voi kannattaa kääntyy 12 tieltä kuitenkin vasuriin niin löytänee helpommin perille (:
Oma navi näytti sisään tulon kohdalla osoitetta Selkätie 472,sillä osuu ainakin lähelle

TERVETULOA!

VW Taro
08.05.2012, 11:46
Katselemaan tullossa hetkeks aikaa.

JRpower
08.05.2012, 20:21
Jos vaan saa jomkun tuuraan duuniin ja jonkun kotteron tulille niin tulossa ollaan...

Rolpatti
10.05.2012, 22:52
ei kyllä pysty vaikka mieli tekiskin :mad:

kezze
10.05.2012, 23:29
toki tullaan koittaan kuinka pitkälle jeeppirämä tälläkertaa kestää. jos vaikka nuotiopaikalle asti, niin olisin tyytyväinen.

kezze
13.05.2012, 11:12
En pääsekkään tuleen ku on tullu luvattua mennä mönkkäri kisoihin talkoisiin.

Pappa59
13.05.2012, 17:10
Näillä näkymin tulossa jospäästään Puolasta ajoisa kotiin:):)

vaarikka
15.05.2012, 07:06
Vois tulla.

Picu
18.05.2012, 18:34
Nostellaas tätäkin ettei unohdu.

Mukavaa ilmaa on lupailtu joten kyllä kelpaa ajella ja tai hajoittaa autonsa Kämmäkän vaihtelevissa maastoissa.

Ajoalueelle on helpompikin saapumisreitti jos alun jyrkkä ylösnousu arvelluttaa. Nyt kun se saattaa olla vähän liukaskin. :D

TERVETULOA.

VaraMara
18.05.2012, 20:09
mää varmaan lähden omalla gr patrollilla kattelemaan ja ehkä vähän kokeilemaakin jos tollasel vakio parollil pääsee se ison mäen ylös sinne alueelle..... vai onko jotain toisiakin reittejä????? mä kaivan jonkun kartturi jostai kun toi rolpatti ei luvannu lähtee...

Picu
18.05.2012, 20:53
mää varmaan lähden omalla gr patrollilla kattelemaan ja ehkä vähän kokeilemaakin jos tollasel vakio parollil pääsee se ison mäen ylös sinne alueelle..... vai onko jotain toisiakin reittejä????? mä kaivan jonkun kartturi jostai kun toi rolpatti ei luvannu lähtee...

Alueelle pääsee helpompaakin reittiä pitkin. Jos parkkipaikalla ei ole ketään paikalla, jätä siksi aikaa kuljetuskalusto tien varteen kun käyt kipaisemassa ylhäällä kysymässä neuvoa. Nimittäin jos patrolli ei ole kilvissä, kätevintä on tiputtaa se kyydistä pois siinä kohtaa mistä pääsee tän helpomman polun alkuun muutoin joutuisi ajamaan about sata metriä julkista tietä.
En nyt yritä lisätä sitä tuohon alun ajo-ohjeeseen ettei mene liian monimutkaiseksi koko ohje.

Joten Tervetuloa vaan! Paikanpäällä opastetaan. :)

JRpower
18.05.2012, 21:11
Sussu is alive again :) juu,pitikin kysymäni et onko se taka reitti käytössä jos ja kun otetaan toi mun työmatka HJ toiseks mukaan.mut vastaus tulikin jo tossa :)

88
18.05.2012, 21:18
Mukana karkeloissa.

Rolpatti
18.05.2012, 21:53
mää varmaan lähden omalla gr patrollilla kattelemaan ja ehkä vähän kokeilemaakin jos tollasel vakio parollil pääsee se ison mäen ylös sinne alueelle..... vai onko jotain toisiakin reittejä????? mä kaivan jonkun kartturi jostai kun toi rolpatti ei luvannu lähtee...


mä oon ihan sikakännis salon maisemakruisinkeis

bluevan
18.05.2012, 22:06
Njuu tulossa myös ja kädet ristissä kyynärpäitä myöden ettei tuu wodaa :D

Picu
19.05.2012, 07:52
Njuu tulossa myös ja kädet ristissä kyynärpäitä myöden ettei tuu wodaa :D

Ei hätää, aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta! :)

bluevan
19.05.2012, 16:19
Ei hätää, aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta! :)

Ja niinhän se paistoi.

Iso kiitos taas maanomistajlle ja järjestäjille. Oli huisin kivaa!!

Liukasta oli ja joutu hiukan antamaan kierroksiakin. :D
Yllättävän paljon tuli taas kalustotappioita kanssaoffaajille :(
Autoja olis taas mahtunut enempikin metsään mutta tais niitä nytkin olla toistakymmentä.

Picu
19.05.2012, 16:25
KIITOS Juhalle ja Eerolle sekä kaikille paikalle saapuneille. :)

Meitä olikin iso porukka. :) Monta offisautoa ja paljon maastoon jalkautuneita katselijoita.

Koska ajelin itsekin kuvamateriaali jäi vähäisemmäksi. Videota tuli vain alun "noususta" ajoalueelle sekä safariosuus päivän lopuksi. Joitain tilannejuttujakin taisi taltioitua, eritoten kun VW Taro suostui ottamaan kamerani vähäksi aikaa.

Videoiden työstö taitaa mennä Ladogan ja Hyvinkään jälkeiselle ajanjaksolle. Sitten materiaalia onkin jo paljon monesta eri tapahtumasta. :)

Ossikin pääsi ajamaan muutaman metrin ja ihan nätisti hiippaillen.... :p
("Mitään en ole tehnyt, se meni ihan itseltään" oli vastaus kun ilmeeni oli tämä: :eek:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3363&pictureid=105645

Picu
19.05.2012, 16:28
Autoja olis taas mahtunut enempikin metsään mutta tais niitä nytkin olla toistakymmentä.

Olihan meitä aika paljon. Juha oli silminnähden TOSI TYYTYVÄINEN kun Kämmäkkä jaksaa vetää vuodesta toiseen porukkaa paikalle.

VW Taro
19.05.2012, 17:04
Joo mukava oli taas kattella mut harmi ku työt haittaa aina harrastusta liikaa ja joutuu lähteen kesken pois. No kohta kesäloma alkaa niin kerkiää.:p Toivottavasti Picu:n kameraan tuli edes jotain pätkiä mitkä voi julkaista kun mää kuvasin ku ikinä ennen oo käyttäny videokameraa. :o Näky sielä olevan muillakin kameroita eli kuvia tänne sit vaan ainakin "koira ihmiset näky räpsivän kuvia ainaskin eli 88 väkee luultavammin". :)Kiitokset maanomistajlle ja järjestäjille.

VW Taro
19.05.2012, 17:06
Missäs välissä mitsu hajos ku en huomannu laisinka? ja mitä meni rikki?

88
19.05.2012, 19:16
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5008&pictureid=105661

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5008&pictureid=105662

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5008&pictureid=105663

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5008&pictureid=105664

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5008&pictureid=105665

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5008&pictureid=105666

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5008&pictureid=105667

Todella hieno ajoalue. Kiitos järjestäjille.

Olkku
19.05.2012, 19:20
Pääsikö Sakke ylös tuolta?

Mazda
19.05.2012, 19:32
http://www.youtube.com/watch?v=V_QoBnN90Gs&feature=youtu.be
Jakoloota halki :o. Kiitos järjestäjille ja kiitos hinausavusta!

88
19.05.2012, 19:54
Kallio väistyi kun 65 konia päästettiin valloilleen.

bluevan
19.05.2012, 20:43
Pääsikö Sakke ylös tuolta?

Nousi juu muttei kyl ihan helpolla :D

88 ja rauhallinen appari ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Rpwxgwh_ul0&feature=youtu.be

toinekin pätkä sama ranke
http://www.youtube.com/watch?v=KSy0PaZLYg4&feature=youtu.be

JRpower
19.05.2012, 22:28
Kiitosta juu kaikille,oli erittäin hieno päivä jälleen kämmäkässä :)
meille tuli se vakio "vika" taas kerran,mut onneks oli maastobussi kans mukana ni päästiin safaroimaan sinne taka-lenkille kans.Ja oli hieno nähdä et katsojia oli kanssa saapunu paikalle kiitettävästi. Seuraavaa odotellessa ja kartaania metsästäen "powerin"perhe :)

Pappa59
20.05.2012, 05:42
:):)Kiitos järjesteliöille heloukitty kärsihieman etupää jatakapää vaurioita:):):)

Picu
20.05.2012, 09:40
jatakapää vaurioita:):):)

Siitä takapää vauriotilanteesta ikuistin ihan itse videon joka on kiva esittää heille jotka vannovat Volvolaisten porttaaliakseleiden hajoamattomuuteen. :p
Kun saan videon leikattua niin lähetän sen ainakin heti yhdelle Romanialaiselle offroadharrastajalle joka meni youtubessa nälvimään seuraavasti: siirtykää Volvon porttaaliakseleihin, niitä ei saa rikki millään.

Eli tosiaan, päivä oli ankara porttaaliautoille. :p Mitsu jäi sinne kallioille ja Ossi menee viikolla joku ilta vaihtamaan ehjän portaalin jälleen kerran vaurioituneen tilalle.

Se hyvä puoli Volvolaisessa kyllä on että se antaa kuskille mahdollisuuden ontua kuljetusautolle mutta moggilainen laittaa pelin heti seis. Ilman renkasta on paha edes ontua. :p

Picu
20.05.2012, 09:52
Missäs välissä mitsu hajos ku en huomannu laisinka? ja mitä meni rikki?

Ossin oli tosiaan tarkoitus vaan tulla vinssaileen mahdollisia Tapanin myrskypuita eikä sen enempiä ajella Mitsulle turhan haasteellisissa maastoissa. Ja sitähän hän tekikin, moottorisaha hommia. Mutta sitten tultiin pyytämään vinssausapua alun jyrkkään nousuun ja tuumasta toimeen. Juuri kun Ossi oli ollut jo hyvissä vinssausasemissa hän joutui väistämään jyrkkää nousua ajanutta erästä toista kuskia ja päätti sitten väistää sen kaiken pahimman kiviportaan yli. Kaasua lisää kun ei oikein rengas noussut portaan yli, ja taas lisää kaasua.... jotain ääntäkin oli kuulunut mutta Ossi oli tuumaillut että varmaan joku laho puu siellä paukkuu. Sitten porukat oli alkanut huitomaan että lopeta sillä takapää oli jo lyönyt kipinää kun rengas ei ollut enää pelissä mukana vaan laahasi kuvan mukaisesti lappeellaan. :D
Vinssausapu muuttuikin itsensä vinssaamiseksi kallion päälle jossa hajonnut porttaali on helpompi vaihtaa ehjään.
Sen jälkeen Ossi taisi siirtyä jatkamaan metsurin hommia. :p

Picu
20.05.2012, 09:58
Toivottavasti Picu:n kameraan tuli edes jotain pätkiä mitkä voi julkaista kun mää kuvasin ku ikinä ennen oo käyttäny videokameraa. :o

Ihan hyviä pätkiä on. Ne tulee mukaan koosteeseen kunhan sen kimppuun pääsen. :)

kivinen
20.05.2012, 10:31
Siitä takapää vauriotilanteesta ikuistin ihan itse videon joka on kiva esittää heille jotka vannovat Volvolaisten porttaaliakseleiden hajoamattomuuteen. :p
Kun saan videon leikattua niin lähetän sen ainakin heti yhdelle Romanialaiselle offroadharrastajalle joka meni youtubessa nälvimään seuraavasti: siirtykää Volvon porttaaliakseleihin, niitä ei saa rikki millään.

Se hyvä puoli Volvolaisessa kyllä on että se antaa kuskille mahdollisuuden ontua kuljetusautolle mutta moggilainen laittaa pelin heti seis. Ilman renkasta on paha edes ontua. :p

Toi onkin hyvä kysymys, että kumpi kestää enemmän? Mogin peltiperät vai Volvon porttaalit? Molempia olen nähnyt rivahtavan paljon ja helpoissa tilanteissa. Volvojen eduksi täytyy kuitenkin laskea se, että usein ne on todella vähän ajettuja ja kestää hyvin sen takia.

Pappa59
21.05.2012, 17:41
No nyt on tilattu porttaalipoksin hammaspyörät tulevat rapakontakaa voipi vierähtää tovi:)

Picu
21.05.2012, 18:40
No nyt on tilattu porttaalipoksin hammaspyörät tulevat rapakontakaa voipi vierähtää tovi:)

Ossikin taitaa par aikaa olla Kämmäkän kallioilla vaihtamassa Lantsikassa aikoinaan palvellutta portaalia rikkoutuneen tilalle. :D
Nyt laitetaan taakse molemmille puolelle nuo Lantsikan vanhat, sillä niihin on aikoinaan hitsattu ns. hevosenkenkä vahvistukset. Nähdään kestävätkö paremmin kuin vahvistamattomat.

Palautetta Volvon rikkoutumattomista akseleista ollaan saatu ja ehkä vähän moggilaisista pelliperäakseistakin. Nyt voimme vain olla sitä mieltä että nämä portaalit eivät taida kestää ylipäätään ronskeilla kuskeilla joilla on autossaan alla isot munkit ja konepellin alla hieman vakiota pirtsakkaampi mosa. Eli mitä tästä opimme, rauhallisempaa ajotyyliä helpommissa maastoissa. :D

FROM
21.05.2012, 21:50
Ossikin taitaa par aikaa olla Kämmäkän kallioilla vaihtamassa Lantsikassa aikoinaan palvellutta portaalia rikkoutuneen tilalle. :D
Nyt laitetaan taakse molemmille puolelle nuo Lantsikan vanhat, sillä niihin on aikoinaan hitsattu ns. hevosenkenkä vahvistukset. Nähdään kestävätkö paremmin kuin vahvistamattomat.

Palautetta Volvon rikkoutumattomista akseleista ollaan saatu ja ehkä vähän moggilaisista pelliperäakseistakin. Nyt voimme vain olla sitä mieltä että nämä portaalit eivät taida kestää ylipäätään ronskeilla kuskeilla joilla on autossaan alla isot munkit ja konepellin alla hieman vakiota pirtsakkaampi mosa. Eli mitä tästä opimme, rauhallisempaa ajotyyliä helpommissa maastoissa. :D



saattaa auton painolla olla jotain tekemistä portaalien kestävyyteen,
1200kg kun auto painaa niin voi antaa kunnolla sikaa ja kestää (volvolainen)

Picu
21.05.2012, 22:28
saattaa auton painolla olla jotain tekemistä portaalien kestävyyteen,
1200kg kun auto painaa niin voi antaa kunnolla sikaa ja kestää (volvolainen)

Välillä tuntuu että rauta on meillä painavampaa kuin muilla. Me ei kuuna päivänä osata tehdä 1200 kg painavaa autoa. :D

Tosi on että Mitsun paino taitaa ylittää pelliperäakseleiden kapasiteetin. Valuakselit olisivat olleet kova sana mutta sitä ei silloin tajuttu. :o

Mitä tulee noihin traktorinrenkaisiin isoilla vanteilla.... eivät helpota asiaa nekään. :D

Mutta nyt on usko vahva. Kyllä kestää. Rautaa edessä ja hevosenkenkää takana. :D Ajotyyliä ei voi muuttaa, se on ilmeisesti tullut jo äidinmaidon mukana.

Pappa59
22.05.2012, 04:39
:eek:Niin setaitaa olla,että omalla kohdallani taitaa olla vika penkin ja ratinvälissä eikä huonossa
Raudassa

SamiN
22.05.2012, 07:23
Kyyl se Ossin ajotyyli muuttu crossis hiukan autoo säästävämmäksi, tarvittiin vaan kovaääninen appari.. :D:D;)

Picu
22.05.2012, 09:19
Kun muistelee aikoja JMC:n ja Rokkarin kohdalla silloin kun alla olivat pelliperäakselit. Hienosti ne kesti kunhan ei autojen avaimia annettu Ossille. Se on se kaasun käyttö yhdistettynä isompiin hevosvoimiin varmaan aika iso osasyyllinen kun alunperin noiden akselien liikutteluun on suunniteltu paljon vähäheppasemmat moottorit. Ja ehkä myös verkkaisemmat kuskit. :D

Mitä tulee pappa59:n ajosuoritukseen: auton keulahan oli aikalailla pystysuorassa taivasta kohden ja tuskin se nilkkakaan ihan 90 asteen kulmassa oli. :D

Mutta josko vaikka syksyllä Eero järjestäisi safariajopäivän, silloin maastot olisivat hieman helpommat. Voisi jäädä jotain ehjääkin kotiin viemisiksi.

Pitänee loppukesällä alkaa järjestämään talkoopäivää reitin avaamista varten. Eerollahan on maillaan aika hienot puitteet laavuineen ja vanhoine koneineen. Näkemistä ja kokemista koko päivän edestä. :rolleyes:

bluevan
22.05.2012, 09:33
Sinne joutuu ottamaan vaan repullisen napalukkoja mukaan :)

Pappa59
22.05.2012, 15:31
No eikun syksyllä talkoot pystyyn niin eiköhän saada vanhanajan talkoomeininki kunniaan

Picu
22.05.2012, 17:02
No eikun syksyllä talkoot pystyyn niin eiköhän saada vanhanajan talkoomeininki kunniaan

Asia sovittu. Tiedustellaan Eerolta sopivaa ajankohtaa ja suunnitellaan talkoopäivän työsavottaa vähän etukäteen. Informoin loppukesällä täällä tapahtumat osiolla mitä olemme suunnitellleet ja koska kokoonnutaan.

Jos ei jätetä hommaa liian myöhäiseen ajankohtaan voidaan vielä nauttia kesäaikaan käytössä olevasta ladosta baaritiskeineen ja äänentoistolaitteineen. :rolleyes: Jokainen voi sitten ihan itse valita tilaako Eerolta paukkuja vai tyytyykö kupposeen kuumaa kahvia voileipien kera. :)
Tosin tietenkin työ ensin ja sitten huvi. :p

VW Taro
22.05.2012, 17:04
Mukana talkoissa.