View Full Version : 2000-luvun Terranoista
Noita näyttää suhteellisen edullisesti olevan myynnissä. Millanen auto mahtaa olla yleiskäytössä poislukien varsinainen metsäajelu? Mites noissa mahtaa tekniikka kestää jos vertaa esim Pajeroon? Pajerot ainaki reilusti kalliimpia.
Muuan tonni vasta ajua takana rapia 300tkm ajetulla 2001 vuotisella niin ei hajua kestävyydetä mutta jotain voi kommentoida.
Kulutus 10 puhtaasti maantiellä ja 11-14 sekoajussa.
"Dsl" vero hölöautona rapia 800€.
Omaani on vaihdettu kytkin ja mittaristo tähän mennessä.
Pimeyden ruhtinas Luukkaan sähköillä eli kaikkea voinee tapahtua. Ainakin osa.
Pirun leppoinen ajaa maantiellä jos keula kunnossa.
Siinähän on vääntösauva-alusta edessä ja simpukan varret käsittääkseni menossa ensimmäisenä. Kuulemma kalliita ostaa.
Osien saaminen Suomesta vähän huonoa. Perus nippeliä löytyy motonetiltä jne.
Kokoluokkahan tässä on suurinpiirtein 90 sarjan cruiseria. Eli Pajeroa karvan pienempikö...?
Hinta yli puolet vähemmän tojotaan verrattuna.
Tekniikaltaan pidän suurin piirtein tojotan kanssa samalla viivalla. Siis kori 9x ja 3.0 TD koneen kanssa.
Tojo-miehet alkaa nyt perseilemään mutta antaa tulla :D
Ei jatkuvaa nelivetoa. Mulla "sokeat" napalukkoina niin voi kiskoa vauhdissa nelikon päälle ja pois. Kuluttaa etupäätä ja vähän löpöä. Hidas puoli tietysti niinku pitääkin.
Tuossa varmaan alkuperäiset kalut edessä ja murrokset alkaa naputtaa jo ihan kohtuudella,
Muuten ei näytä väljistyvän etupää niinkuin esim. 80 tojossa, jossa kaikki antaa periksi.
Esim. perä tosi timmi.
Mun peli on ilmastoitu ja sekin pelittää niinkuin pitää.
Kärrypaino jarrullisena noin 2800 kg eli ei ihan täys 3500kg.
Ei tiiä saako muutettua.
Parin tonnin kärri siellä vielä tulee kohtuudella perässä.
Ihan ultimate veturiksi hommaisin Patrollin tai 80:sen.
Kori kannattaa katsoa onko miten hapan. Ei ole ruostevapaa mutta ei kyllä pahimmastakaan päästä.
En pysty haukkumaan kun puhutaan about 7000€ autosta....toki ihan uutta ei kannata odottaa.
Fordin Maverick on sitten ihan sama Nipponin tekemä auto eli kannattaa niitäkin katsella jos näihin meinaat sekaantua.
Kokoluokkahan tässä on suurinpiirtein 90 sarjan cruiseria. Eli Pajeroa karvan pienempikö...?
Tekniikaltaan pidän suurin piirtein tojotan kanssa samalla viivalla. Siis kori 9x ja 3.0 TD koneen kanssa.
Tojo-miehet alkaa nyt perseilemään mutta antaa tulla :D
Pakko vähän "perseillä". :D Joo, koppa on mun mielestä pienempi tai ainakin pienemmän oloinen mitä 90-sarjan Cruiserissa tai vuostuhannen vaihteen Pajerossa.
Koneessa samat 92 kW mitä Toitsun moottorissa, joten siinä mielessä vertailukelpoinen. Tietysti mieluummin Toyotan kone kuin Nissanin, mutta antaa olla. ;)
Simpukkaohjauksen vaivoja jo kertoilitkin, 90-sarjan Cruiserissa olis tarkempi hammastanko-ohjaus ja olis se jatkuva nelivetokin.
Vähä sama fiilis tollasen kuskin pukilla kuin vaikka Discossa tai jossain muussa brittimaasturissa, istutaan melko korkeella, mun makuun liiankin korkeella.
hunter hdj
05.05.2012, 23:50
Muuten ei näytä väljistyvän etupää niinkuin esim. 80 tojossa, jossa kaikki antaa periksi. :D
Terranoa kokeillessani sen risu keulan rimpulu sai hymyilyttämään erittäin huonoilla ominaisuuksilla. Asfaltti tiellä kurveissa kallistelee terrano.? 60cm korkean kannon ylli kun pitäisi nousta niin kuinka ollakaan ei ole joustoja keulassa? :( harmi .. vs Hdj 80 Jämäkällä jousituksella asfaltillakin todella toimiva jyrkkiin mutkiin mentäessä ja sit se 60 cm kannonkin yli nousee etupyörä nöyrästi jäykän akselin toimiessa. .
NM: Maasto autossa on vain jäykkä etuakseli ja taka-akseli.
sekä terranosta että j9 cruiserista on tullut kerättyä kokemusta. Terrano oli -04 2.7tdi automaatilla ja cruiseri -98 3.0td manuaalilla.
Molemmat reilusti alle 200 ajettuja.
Nissanilla ei juurikaan ole asiaa maastoon mutta kaupungissa oli kyllä mielestäni toimivampi ja notkeempi menemään kuin cruiseri. Maantiellä mennään aika rintarinnan.
Nissanin heikkous oli toi neliveto mikä ainakin talvella teki kääntymisestä melkoista tuskaa.
Kovin suurta eroa ei ole sisätiloissa. Erimalliset mut kokolailla sama kasa tavaraa menee kyytiin.
Ja kai se pitää vielä mainita nissanin eduksi et polttoaineen kulutus oli hieman maltillisempaa...
Mut silti en takaisin vaihtais :)
Terranoa kokeillessani sen risu keulan rimpulu sai hymyilyttämään erittäin huonoilla ominaisuuksilla. Asfaltti tiellä kurveissa kallistelee terrano.? 60cm korkean kannon ylli kun pitäisi nousta niin kuinka ollakaan ei ole joustoja keulassa? :( harmi .. vs Hdj 80 Jämäkällä jousituksella asfaltillakin todella toimiva jyrkkiin mutkiin mentäessä ja sit se 60 cm kannonkin yli nousee etupyörä nöyrästi jäykän akselin toimiessa. .
NM: Maasto autossa on vain jäykkä etuakseli ja taka-akseli.
Väljistymisellä hain siis pyörivien osien kulumista enkä jäykän ja risukeulan välisiä ominaisuuksia.
Maastossahan sillä Terranon keulalla ei mitään tee jos jäykkään aksulaan vertaa.
Usealla jäykkäakselisella olen ajanut ja en kyllä maantieajossa sitä kehumaan pysty.
Makuasioita siis loppupelissään. Henkilöautomaisia nuista ei saa millään systeemillä.
Retkukeula pitää olla kaikin osin kunnossa muuten se on hirveä ajultaan.
Kartoitusvaiheessa sellaiseenkin törmäsin kuin nuita muutaman läpi kävin.
Tuo oli yllätys, että 9x tojota vetää vielä enemmän löpöä.
Olen pitänyt tuota janoisena.
Kyllä minäki Tojotaan vaihan sitten kun saan kassan kuntoon.
Tähän hätään piti saaha maasturi edullisesti käyttikseksi ilman HC offia niin tuntuu tuo terrano sen asian ajavan.
Muistetaan siis vielä, että yhden saman ikäisen tojotan hinnalla saa 2 saman ikästä terranoa.
Kiitoksia vaan jo tähän mennessä tulleista tiedoista!
Kympin arvelin kulutuksen olevan tieajossa. Tuohon reiluun kaheksaansataan veroa ei vissiin kuulu vielä perusvero?
Maastoajoon en autoa tarvitse, lähinnä vain huonoille teille ja alkutalvesta lumisille. Siihen tuo Terrano taitas passata ihan hyvin. Toki katumaasturikin ehkä riittäis, siinä olis ainakin pienemmät kiinteät kulut...
Kattelin huvikseni cruiseri vs.terrano niin halvin 2000 ruiseri 15900€
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/?yfrom=2000
Niin nuo 3 halvinta terranoa saa samaan rahaan pihalle :D :D
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=78220766&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?qs=Y?id=78220766@tb=tmp_find_agent&id_model=2625
Edittiä. Konehan näissä vaihtuu 2004 nurkilla 3.0 suoraruikkuun. Tulee muuan heppa lisää ja käsittääkseni murheita enemmän suutinpuolelle.
Kaveri kilautti Patrollista samasta pannusta männän vissiin just kusevan suuttimen takia.
Oli sitten saatanan kallis remppa. Rapia 6k€.