View Full Version : Suomen pelit
VooDoo Jeep
04.05.2012, 21:47
Suomi voitti valkovenäjän 1-0 JIHAAAA
Suomi voitti valkovenäjän 1-0 JIHAAAA
En tiedä, katson mielummin Snookeria, o'sullivan pöllyttää stevensiä. Sitten joskus kun päästään ratkaisupeleihin niin siirrytään lätkän pariin, pelaa Suomi silloin tai ei.
Ennen kuin kiekon MM-kisat alkavat, on hyvä selventää pari juttua.
Koska olen perehtynyt Jääkiekkoon, haluan jakaa tietoni muiden kanssa. Voit luottaa asiantuntemukseeni, sillä olen perehtynyt aiheeseen varsin laajasti. Kävin 80...-luvun lopussa yhdessä Jääkiekko-ottelussa ja heti perään toisessa 90-luvun alussa. Lisäksi olen nähnyt jääkiekkoa useita kertoja Urheiluruudussa sulkiessani televisiota.............
Jääkiekko on kamppailu-urheilua. Lajissa kamppaillaan perimmiltään istumapaikoista. Pelissä on kaksi joukkuetta ja paljon numeroituja pelaajia. Heille ei kuitenkaan ole varattu numeroituja paikkoja. Paikkoja on vähemmän kuin pelaajia. Osa pelaajista joutuukin istuimen vapautumista odotellessaan säntäilemään aidatulla kentällä. Aitauksessa olo on tehty mahdollisimman vaikeaksi: kenttä on jäädytetty vaarallisen liukkaaksi ja pelaajien jalkoihin on sidottu metalliterillä varustetut kengät. Lisäksi toisen joukkueen pelaajat tönivät koko ajan.
Istumapaikkoja vartioi kunkin joukkueen Capo di tutti capi. Hän on se huonosti istuvaan ja räikeään pikkutakkiin sonnustautunut yrmy mies, joka jauhaa koko ajan purukumia. Hän häätää muutaman pelaajan kerrallaan aitaukseen tuupittavaksi. Penkeille jääneet eivät haluaisi päästää ketään lähtijöiden tilalle, vaan he hakkaavat aitauksesta tulijoita isoilla hanskoillaan ja käyräpäisillä kepeillä, eli mailoilla.
Pelaajan on mahdollista saada istumapaikka yksityisaitiostakin, mutta siitä joutuu tappelemaan. Yksityisen istumapaikan myöntää yleensä näkövammainen, mustavalko-paitaan sonnustautunut mies, kutsumanimeltään Mulkku. Jos Mulkku ei ole päässyt aitaukseen, häntä saattaa tuurata myös Dorka tai Pelle. Pelaaja saa istua privaattiaitiossa kuitenkin vain pari minuuttia kerrallaan. Sitten hänen on taas lähdettävä takaisin aitaukseen tönittäväksi ja kampitettavaksi.
Pelissä on kaksi pelaajaa, joita ei päästetä ollenkaan istumaan He seisoskelevat aitauksen eri päissä verkosta rakennettujen laatikoiden eli maalien edessä. Heitä kutsutaan maalivahdeiksi. Aitauksessa vuorollaan olevat pelaajat koettavat osua näihin raukkoihin mustalla kumikiekolla, jota lyödään em. mailoilla.
Jäähallissa soitetaan usein kivaa jumppamusiikkia. Katsojilla on tärkeä tehtävä. Ensinnäkin katsojien on tarkasti seurattava em. mustaa kiekkoa. Jos aitauksessa oleva pelaaja ei osu kiekolla maalivahtiin, vaan kiekko livahtaa maaliin, on katsomon reagoitava salamannopeasti. Mikäli katsoja kannattaa sitä joukkuetta, jonka maaliin kiekko osuu, hänen on huudettava mahdollisimman kuuluvasti "paitsio". Mikäli katsoja kannattaa toista joukkuetta, hän voi huutaa mitä tahansa, kunhan huutaa kovalla äänellä. Esimerkiksi "Öööh-haa-möää-haa" on suositeltava huuto.
Nyt vain seuraamaan Jääkiekkoa! Se on todella mielenkiintoista, kun ymmärtää pelin juonen :)
young n dum
04.05.2012, 22:02
häh.. pelaaks suoli jää kiekkoa?
ImacInnes
04.05.2012, 22:07
Joo kattelin toisella silmällä, maalipaikkoja oli vaikka kuinka, ei vaan saaneet aikaiseksi?? No voittivatpa kuitenki.
t. Ismo Ämmä
Elkääs nyt. Monet kerrat on hallilta palattu kymmenen yhentoista aikaan yöllä ja monta moooonta vklp käytetty ympäri suomea bussissa reissaamiseen yhden 60min takia. Ja yhtään kertaa ei ole treeenikassi tuntunut raskaalta kantaa vaikka veska olen(tai saa nähä olenko enää). Se on kuin offia. Järetön valmistelu sen yhden päivän takia ja tulleita vaurioita korjataan seuraava viikko jotta päästään taas uudestaan rikkoo paikat :D Ja voin sanoo et ihan yhtä paljon se naisia ärsyttää kuin offi tai muu autoharrastus. Rakastan pelata kiekkoa, mutta sen takia en jaksa juuri seurata muuta kuin just nää mm kisat. Hockey forever \../ (offi onkin rentoutumista varten)
Ennen kuin kiekon MM-kisat alkavat, on hyvä selventää pari juttua.
Koska olen perehtynyt Jääkiekkoon, haluan jakaa tietoni muiden kanssa. Voit luottaa asiantuntemukseeni, sillä olen perehtynyt aiheeseen varsin laajasti. Kävin 80...-luvun lopussa yhdessä Jääkiekko-ottelussa ja heti perään toisessa 90-luvun alussa. Lisäksi olen nähnyt jääkiekkoa useita kertoja Urheiluruudussa sulkiessani televisiota............
:)
Chätti sisko se siellä....
Olen kerran elämässini käynyt ottelussa , vai miksi sitä kutsutaan..?
Lähdimme jkl:stä oiken porukalla katsomaana jotain v*tun NHL-avausta areenalle... sii joku lätkä-fani tietää vuoden...
Matkalla hesaan joimme laatikollisen pirkkaa.... sitä kauhea makuista olutta... meitä oli muuten kolme. :D
Sitten iski itseeni kauhea kuume... ( onneksi ) ennen peliä tietysti kävimme jossain syömässä jne...
Sitten sinne hornan kattilaan... eka erä???? Niin ne kertoivat.... tupakille...... kuume nousi...
Toinen erä(kö)? unten rajamailla... kuumetta +39,9c....
Nukuin koko loppu matsin , käymättä edes tupakilla , vaikka olenkin ketjupolttaja...
Mieleen jäi kuumekourissani istuessa areenalla ,joku saatanan ammattilainne joka huusi kokoajan siinä yläpuolella , että salonen maaliin......
V*ttu se se kiekko sinne salonen maaliin...
Se salonenhan oli muistaakseni kummelissa kangasalan voiton maalivahti. :D
Siis mielestäni koko saata*anan hoki on h*mojen hommaa.....
isot miehet yrittää saada otetta korinkorotus osiin.. :p
sama koskee sitä kolffia.. miehille jotka ei osu enään liikkuvaan palloon..
http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/mm-lippufarssi-johti-rumaan-kotikatastrofiin-kummola-ja-sulin-valittomasti-ulos
rupee ihmiset viimein äänestään jaloillaa, vihdoinkin:D:D
On se hienoa kun on KOTIKISAT, jengi on kotonaan.... :mad: -Kalliiden lippujen takia... :(
-Hurrit taas fiksumpia, vaikka heillä oli jo halvemmat liput kuin läski kummolan hinnoittelemat Suomen tiketit... :o
Ruotsalaiset nöyrtyivät: lippujen hinnat rajusti alas
http://www.iltalehti.fi/mmjaakiekko2012/2012050515534984_j0.shtml
VooDoo Jeep
06.05.2012, 09:42
Meinasin kans lähtee kattoo joitain kisoja mut mut tolla hinnalla jää kyllä väliin:mad:
Toivottavasti ahneella on PASKANEN LOPPU;)
Täytyy kattoo kotona kisat eikä maksa mitään.
Meinasin kans lähtee kattoo joitain kisoja mut mut tolla hinnalla jää kyllä väliin:mad:
Hesarissa Gummola kerto et oli oikein MM-Tason avauspäivä...porukkaa oli ollu enemmän ku ikinä missään kisoissa...et tuskinpa se alentaa lippujen hintoja,korottaa viel vähän ens vuoden kisoihin :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3200&pictureid=104610
VooDoo Jeep
06.05.2012, 17:23
Suomi voitti slovakin 1-0 JIHAAAAAAAAAA
Saatiin liput avaus matsiin niin pitihän se mennä.. 4 lippua 620€..... Jos ostamaan olisi joutunut niin olisi jäänyt peli väliin. Olihan tunnelma toki hiukan erillainen kuin himassa/lähi pupissa. :) Olutkin maksoin vain 7-8€ ja hodarin ja limunkin sai 8 eurolla. :p
Vähän mä luulen ettei noilla hinnoilla palljoa lipputuloilla juhlita. Kyllähän tuo kertoo jotakin muun maailman medioille mistä koitetan rahastaa kansaa. Lienee hieman noloa jääkiekkoliitolle jos suomi pelaa finaalissa ja katsomossa on paikkoja myymättä lippujen hintojen takia.
sama juttu iltiksessa kun oli suomalaisia poistettu kummola-banderollin takia.... paloturvallisuuden takia...
Varmaan sellainen itsesyttyvä lakana joka lehahtaa liekkeihin jos kotijoukkue voittaa tai häviää..
:D
Töllö ja kaljaa, siinä ne kotikisat menee kätevästi
[QUOTE=
Töllö ja kaljaa, siinä ne kotikisat menee kätevästi[/QUOTE]
Juuri näin.
Varsinkin kun näkyy matsit FullHooDeena ja Mertaranta selostaa.
Kotikisat = kotikatsomo
Vähän mä luulen ettei noilla hinnoilla palljoa lipputuloilla juhlita. Kyllähän tuo kertoo jotakin muun maailman medioille mistä koitetan rahastaa kansaa. Lienee hieman noloa jääkiekkoliitolle jos suomi pelaa finaalissa ja katsomossa on paikkoja myymättä lippujen hintojen takia.
sama juttu iltiksessa kun oli suomalaisia poistettu kummola-banderollin takia.... paloturvallisuuden takia...
Varmaan sellainen itsesyttyvä lakana joka lehahtaa liekkeihin jos kotijoukkue voittaa tai häviää..
:D
Töllö ja kaljaa, siinä ne kotikisat menee kätevästi
finaali on loppuunmyyty...vaikka pelais Sveitsi vs Tanska
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1343&pictureid=104687
Jotain äsken uutisissa höpisivät et lippuja saa muutamiin peleihin 4kpl yhden hinnalla ?
Jotain äsken uutisissa höpisivät et lippuja saa muutamiin peleihin 4kpl yhden hinnalla ?
Joo näin on ja jo ostaneet saa hyvitystä ENSI vuoden kisojen lipuista. Olin jo onnesta soikeena et kato kun opiskelijabudjetilla pääsee kisoi kattoo mut ***ut. Saa vaan neljä yhen lipun hinnal. Enhän mä tee mitään niil kahel muul lipul. Ja toikin pätee vaan kahteen ö-luokan peliin.
Joo näin on ja jo ostaneet saa hyvitystä ENSI vuoden kisojen lipuista. Olin jo onnesta soikeena et kato kun opiskelijabudjetilla pääsee kisoi kattoo mut ***ut. Saa vaan neljä yhen lipun hinnal. Enhän mä tee mitään niil kahel muul lipul. Ja toikin pätee vaan kahteen ö-luokan peliin.
No mut katoppa hei, tuo 4 lippua 1 hinnalla ylitti kuitenkin uutisotsikkotason iltaroskalehdistössä.... Suomen maine jääkiekkomaana on pelastettu aiakin 3 seuraavan sukupolven ajaksi
Suuri Raati on näin asian päättänyt.
Ja kyllä jos tuossa finaalissa on vastakkain vaikka USA-Venäjä niin kyllä mä vähän luulen että siellä on jonnin verran vapaita paikkoja, noita lippuja kun myytiin silla oletuksella että kotikisoissa pelaa puolustava mestari vastaan Argentiina ja torilla tavataan....
Plaa plaa...
Hesarissa Gummola kerto et oli oikein MM-Tason avauspäivä...porukkaa oli ollu enemmän ku ikinä missään kisoissa...et tuskinpa se alentaa lippujen hintoja,korottaa viel vähän ens vuoden kisoihin :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3200&pictureid=104610
Kyllähän halli oli aika vajaa avauspäivänä, järkkärit poisti vielä kalliisiin lippuihin vittuuntuneita katsojia panderolleineen, kun arvostelivat Führer Kummolaa...:mad:
-Sillävälin Ruotsissa.... :rolleyes:
MM-lippuja jaetaan Ruotsissa jo ilmaiseksi
http://www.iltasanomat.fi/mmkiekko/mm-lippuja-jaetaan-ruotsissa-jo-ilmaiseksi/art-1288467740181.html
finaali on loppuunmyyty...vaikka pelais Sveitsi vs Tanska
ei oo mitään loppuun myyty,
tulee heti myyntiin lippuja kun tiedetään ketkä sielä pelaa
Surullista katsottavaa tuo suomen kiekkoilu, kun pitää ruveta toisia taklaamaan rumasti jos ei ite osaa sen vertaa pelata että voittais!!
Surullista katsottavaa tuo suomen kiekkoilu, kun pitää ruveta toisia taklaamaan rumasti jos ei ite osaa sen vertaa pelata että voittais!!
Oli kyllä sikataklaus, toivotaan että saap pidemmän pelikiellon.. Mutta oli tässä pelissä muutakin surkeaa kuin Suomen pelaaminen/peluutus. Tuomareilla taisi olla vähän erikoisemmat lasit päässään, sai koukkia, huitoa, mätkiä poikittaisella ja muutenkin sikailla. Tämä kävi molemmilta joukkueilta hyvin, mutta jostain syystä Jenkeiltä jäi ne törkeimmät temput viheltämättä...
TASOITUS TULI!! Kyllä jännittää.. :D
Jumalautaa............. :)
Kynnet purtu, nitroja vailla..! :o -Vanhan pumppu oli taas kovilla..! :p
Olipa hieman tiukka loppu...
Huomenna kun nuijisivat venäjän! Vois melkei luulla että jos venäjästä selviää niin loppuottelu olis jo helpompi. :)
t.haapala
18.05.2012, 12:53
Nyt viel ku ei oo enää ruottalaisetkaan häirittemäs :)
Ei pal näköjään auttanu vaik kuin oli 16 NHL pelajaa joukkuees :D
Eikö tässä ole jo eräänlainen voitto saavutettu kun ruotsi putos puusta.. :D
Taktiikka on tärkeä osa jääkiekossa.... :p
http://media.riemurasia.net/albumit/m10002/d6d67.jpg
Huomenna kun nuijisivat venäjän! Vois melkei luulla että jos venäjästä selviää niin loppuottelu olis jo helpompi. :)
Melkoisen heikolta näyttää...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ http://forums.offipalsta.com/ModernBlue/buttons/viewpost.gif (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=882542#post882542)
Melkoisen heikolta näyttää...
-Ja näytti... :o
Huomenna sitten tapellaan ronssista... :p
Pitää kyllä sanoa että varsinkin viimeisen erän ajan näytti että vanhan liiton punakone olisi kentällä, eipä kauheasti naapuri huonoja syöttöjä tehnyt ja murhaavan tehokkaasti katkoi suomipojan syötöt.
Kolmannen erän loppu oli kyllä melkoista vilskettä, ei vaan ihan riittänyt. :(
Eihän se nyt järin tuubiin menny vaikka yritys oli kova. Kyllä tollaset parin maalin uinahtelut maksaa kovan hinnan näissä hipoissa!