PDA

View Full Version : hyvä hintalaatusuhde autosoittimissa ?

pee
02.05.2012, 22:18
kehukaa / haukkukaa

ei oo tarvinnu vuosiin ostella autoon hifiä, vaan nyt tarvis 6.5 tuumasen erillissarjan + simppelin soittimen, ei mahottoman hintaisia kuitenkaan

luotetaanko wanhan liiton intuitioon, ja haetaan SPL + Pioneer vai mikä on nykyään se hyvä ja kohtuuhintainen tuote / tuotteet...

eikä suunnitellla mitään äänenpainekisapeliä, vaan nätisti soivaa perheautoa, joku SPL 4 kanavainen vaffari löyty jo hyllystä

Dectane
02.05.2012, 22:51
Alpine EHDOTTOMASTI. Selkeähkö käyttää (ainakin kun aina semmosta on räplänny :D). Huomattavasti paremmat ominaisuudet kuin muissa saman hintaluokan vehkeissä ja, no ei sitä tarvi sen enempää kehua. Se on vaan selkeesti paras. 200e kun laittaa rahaa niin saa pirun hyvän soittimen (9880). Taitaa niitä saada vähän yli satasellaki, niistä en tiedä millaisia ovat, tuskin huonoja. Toisaalta oon ollu myös tyytyväinen emännän autossa olevaan kenwoodiin, tosin hieman monimutkaisempi käyttää ja huomattavasti kalliimpi (350e) mutta kattavammat ominaisuudet mikä näkyy hinnassa. Siis dsp yms

Viipo
03.05.2012, 05:24
Motonetin alle 100e soittimista on tullu testattua emaxia, denveriä, pioneeriä ja JVC:tä. Kriteerinä on ollu usb-portti. Tähän mennessä kaiken mukavin käyttää on ollu tuo JVC.

Nerd-O
03.05.2012, 07:33
Citymarket mainosti 49€ LG soitinta. Oli oikeen mp3 ja wma tuki ja huikea 4x53w. Itsellä on muinoin pari halpis LG soitinta ollut ja ne oli ihan hyviä. Kunnes tuli nilkki ja pölli sen LG soittimen autosta. Sinällään ei haitannut kun ne tais maksaa joku 60€ kun olivat tarjouksessa. Yhdessä autossa tuli muinoin mukana Denverin soitin. Siinäkin oli hienot mp3 tuet ja kaikki vilkkuvat valot sun muut hienoudet. Se oli vaan kerta kaikkisen onneton esitys. Levyt pätki siinä ja eipä sillä radiokaan kunnolla toiminut. Törmäsin toiseen Denveriin erään tutun autossa ja samanlainen paska sekin oli.

Muistelisin että Biltemasta sai jossain välissä soitinta missä oli radio ja usb-liitäntä. Ei mitään turhaa cd-paikkaa. Tais maksaa joku 30e? Jos sinne erillissarjat sun muut tulee niin ei kait sillä soittimella niin väliä ole? Soitin on kuitenkin sellainen mikä on aina esillä. Ne muut on vähän jemmassa. Ja kun se soitin on aina esillä niin aina löytyy joku nilkki mikä aivan varmasti pöllii sen soittimen. Joten mitä halvempi soitin niin sitä epätodennäköisempää on että se pöllitään. Vielä jos siinä lukee Biltema niin kyllä nilkin olettaisi sen jättävän väliin. Itsellä tuo idea ei muinoin toiminut kun nilkki vei soittimen ja bilteman kaiuttimetkin. Mahtoi kaveria vituttaa kun piripäistään alkaa heräileen ja huomaa että tuli pöllittyä bilteman popit :D

mikjus
03.05.2012, 07:39
Denver 39 - 70€ hintaluokassa on ihan toimivia pelejä usbllä, joissain malleissa ei cdtä joten melkein puolet lyhyempi kun normit, mahtuu bjn kojelautaankin murjomatta.

solihull
03.05.2012, 09:01
Olen ainakin ostanut enää vain pelkkiä mp3-soittimia. On niin meluisia autoja ja pölyisiä, että semmonen kohtalaisen tuntuinen ja halpa on aina tullut hankittua. Kestää minkä kestää. Joku Emax motonetista 39 euroa ainakin on ajanut asiansa, melua riittää ihan tarpeeksi ja on perushienoudet...eihän nämä kultakorville toki sovi mutta Peltor-korville kylläkin.

TT

BJ-40/76
03.05.2012, 10:03
Mulla oli dealextrimen n. 25e usb ja sd muistikortilla oleva soitin.
Ainut suurempi puute oli valikkojen puute tuolla MP3 puolen.
Ja radio toimi huomattavan hyvin, kuului myös koillismaalla.

Ja nyt odottaa kerskamalli tuosta kiinan kaupasta; Irroitettava etulevy lisänä!

(varmaan joku ryssä kuuntelee popedaa minun muistikortilta, minun soittimesta ja näppäilee minun navikaattoria virossa....)

axu87
03.05.2012, 17:03
Alpine on pro, selkeä ja helppo käyttää, kattavat säädöt.

jyrden
03.05.2012, 18:03
Soittimeksi kolmikosta; Alpine, Kenwood tai sit JVC. Kajareiksi Rainbowia suosittelen.

<Antsa>
03.05.2012, 19:24
Minä suosittelen myös Alpinea. LG:stä ainakin minulla huonoja kokemuksia. Usb katkoi vähän väliä ja cd-soitin pätki pienissäkin kuopissa. Uudemmista pioneereistä ei oo kokemusta mutta vanhemmat toimineet ainakin hyvin.

Tailsthefox
03.05.2012, 19:33
Itellä oli pajerossa tälläneh, ja suosittelen kyllä kovasti!

http://www.autoviihde.com/autosoittimet/dvd-multimediasoittimet/procemax-dvd-multimediasoittimet

Tuomo
03.05.2012, 20:00
Mulla on tollanen Procemaxin soitin itellä, ei kylläkään just toi vaan joku "parempi" malli. Ei oikeestaan mitään hyvää sanottavaa, radio kuuluu helvetin huonosti (kokeillut neljällä eri antenilla, nyt kiinni joku vahvistimella oleva), USB-tikut ei toimi oikein mitenkään (näitäkin kokeiltu muovikassillisen verran erilaisia) ja DVD tökkii. Kaukosäädin aivan susi, ottaa noin 30cm päästä. Takuuajan toimi välttävästi, sen jälkeen käytännössä roskiskamaa.

Nyt ostoslistalla joku toinen soitin, sais olla ulostulo tolle näytöllekkin kun kerran sellanen on. Suosituksia?

tdi
03.05.2012, 20:44
Itellä ollu aika kauan tällänen pioneer on kyllä toiminut hienosti.
Edullinen ostaa 130-160€
Helppokäyttönen kun kun tottuu ja helppo etsiä biisejä.
Hyvät liitäntä mahdollisuudet eestä ja takaa.
Suht hyvin tehoja ja just tuon 3v rca lähdön huomaa vahvari käytös.
Hyvin säätö mahdollisuuksia.

Miinuksena ehkä alussa vittumainen tatti selain vie oman aikansa pari päivää.

Suosittelen itse ostin motonetistä.
http://www.pioneer.eu/fi/products/22/121/61/DEH-6300SD/index.html

6x9 on tosipaljon kans eroja, kaveri osti jotkut jvc:t äskettäin niissä tuntu olevan ihan hyvä ääni halvoiks. itellä kans mersussa keskihintaset jvc kajarit soi ihan riittävän puhtaasti.
"koteloinnilla" on kans iso vaikutus.

Dectane
03.05.2012, 21:37
Itellä ollu aika kauan tällänen pioneer on kyllä toiminut hienosti.
Edullinen ostaa 130-160€
Helppokäyttönen kun kun tottuu ja helppo etsiä biisejä.
Hyvät liitäntä mahdollisuudet eestä ja takaa.
Suht hyvin tehoja ja just tuon 3v rca lähdön huomaa vahvari käytös.
Hyvin säätö mahdollisuuksia.

Miinuksena ehkä alussa vittumainen tatti selain vie oman aikansa pari päivää.

Suosittelen itse ostin motonetistä.
http://www.pioneer.eu/fi/products/22/121/61/DEH-6300SD/index.html

6x9 on tosipaljon kans eroja, kaveri osti jotkut jvc:t äskettäin niissä tuntu olevan ihan hyvä ääni halvoiks. itellä kans mersussa keskihintaset jvc kajarit soi ihan riittävän puhtaasti.
"koteloinnilla" on kans iso vaikutus.

Pioneerien random toiminto on ihan perseestä.

2x4WD
03.05.2012, 21:55
AVK myy tolkun hinnoilla purkuautoista soittimia, mitä milloinkin sattuu olemaan.

tdi
03.05.2012, 22:10
Pioneerien random toiminto on ihan perseestä.

eipä oo tullu kokeiltuu :D

Mojoman
04.05.2012, 05:54
Mulla oli tuollainen LG ja vähän ökympi malli vielä. Oli ihan paska. Näytti hyvälle, mutta äänet oli aik huonot ja radion herkkyys surkea. Ei jatkoon.

qaw
04.05.2012, 06:55
Nyt kun tuli rammarit puheeksi niin kysäistäänpä täältäkin.

Pitäisi itselle löytää soitin, jossa vähintään USB tai SD-paikka, cd-soittimella ei väliksi. Extravaatimuksina on vihreät valot jotta sointuu mittarivaloihin ja se, että sähköantennin ohjaus menee päälle VAIN radiota kuunnellessa. USB/SD käytössä siis pitäisi antennin pysyä alhaalla.

Onko tullut vastaan moista? Itsellä oli yksi vanha Sony, mikä toimi noin CD-käytössä, mutta siinä ei ollut USB/SD ja valotkin oli punaiset.

k08888
04.05.2012, 10:54
...

cybress
04.05.2012, 17:01
Listataan tähän omat kokemukset

Paska lista

-Akai

-Sony

-Blaukkari

-Caliber

-Kingaudio

toimivat lista

-Pioneer

-Jvc

-Motonetin emax,simppeli ja helppo käyttää,pelkkä radio ja usb,toimiva,hyvä radion kuuntelu.

SPL kaiuttimista ei ole pahaa sanottavaa,Rainbow on myös hyvä merkki,Pioneerilta löytyy myös hyvät kaiuttimet.Caliberin kaiuttimet on myös hyviä.. onhan noita vaikka ja mitä.

perus boschmanit menee offi vehkeessä hyvin,ei paljo haittaa vaikka saa vettä,ja halpoja. vissiinki nykyään tekevät SPL:län kanssa yhessä niitä.

HV
04.05.2012, 18:27
nykypäivänä paras hintalaatu halvemmissa vehkeissä taitaa olla:
soitin -> alpine
erkka -> focal

Viipo
04.05.2012, 20:04
Listataan tähän omat kokemukset

toimivat lista

-Pioneer

-Motonetin emax,simppeli ja helppo käyttää,pelkkä radio ja usb,toimiva,hyvä radion kuuntelu.

Ei siinä E-Maxin romussa toiminu vaffarin heräte, eikä linjaulostulo.
Sit menin ja ostin sen 90e pioneerin. Siinä on taas valikot niin perseestä, että. Äänenvoimakkuutta kun koitat varovasti säätää, niin se menee aina audio/funktio -valikkoon ja siitä taas pääsee pois vain painamalla vasemmasta laidasta sellasta nuppineulanpäätä pienempää back-nappia. Kätevää esim pimeässä

king cap
04.05.2012, 20:45
dragster jos haluaa hyvät ja kohtuuhintaiset kaiuttimet.ja alpinehan on soittimista ykkönen mutta kallis blaupunktilta löytyy hyviä soittimia kun ei vaan sorru aivan halvimpiin.pioneerihän ei vielä tehny yhtään kunnon komponenttiä...

Vilz
05.05.2012, 18:29
http://www.autostudio.fi/autohifi/autoradiot/beat175-soitin.html

Minkähän moinen soitin tuo olisi?
Ei cd koneistoa, joten on aika lyhyt. Mutta usb ja muistikortti löytyis. Hintakin ois mukava. :D
Millanen radio mahtaa olla? Herkkyydeltään siis. Mitään "kultakorva" soitinta ei ole hakusessa, nyt vaan on pioneerin joku mukamas parempi, ja se ei osaa itseään pitää "kanavalla"..

Mahtaakohan olla sama soitin kuin Biltemassa? Ainakin etupaneelin nappulat on lähes identtiset.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autostereot/Radio-ja-CDDVD/Autostereo-246751/

Temuu
05.05.2012, 18:55
Täältä ääni alpinelle, on ollu pari vuotta käytössä semmonen, mallia en nyt muista, maksoi silloin jotain 180e.. Kaikki tarvittava löytyy, ei sekoile ja selkeä käyttää :rolleyes:

Nuhapumppu
05.05.2012, 20:46
Ei siinä E-Maxin romussa toiminu vaffarin heräte, eikä linjaulostulo.
Sit menin ja ostin sen 90e pioneerin. Siinä on taas valikot niin perseestä, että. Äänenvoimakkuutta kun koitat varovasti säätää, niin se menee aina audio/funktio -valikkoon ja siitä taas pääsee pois vain painamalla vasemmasta laidasta sellasta nuppineulanpäätä pienempää back-nappia. Kätevää esim pimeässä
Kyllä mulla ainakin toimi kun ostin cybressiltä tuon Emaxin pois,vittuakaan sillä ei muuten tehnyt:D
Omia kokomuksia voisin heittää tähän että Sony oli herkkä naarmuille joten meni vaihtoon,Pioneer ollut muuten hyvä mutta vähän kuun linjasta veenuksen tähtiin riippuvainen miten pelasi joten jouti vaihtoon,JVC tähän mennessä omista paras,tästä vaan meni etupaneeli pimeäksi joten meni vaihtoon,pari blaukkaria ollut vaan niiden kanssa pitää olla ydinfyysikko että pääsee kaikkiin toimintoihin sisälle. Malleja en näillä muista joten eivät siis koske välttämättä koko merkkiä nuo minun ongelmat.
LG soittimien kanssa ei ole ollut koskaan mitään ongelmia,radio parempi kuin yhdessäkään muussa soittimessa jonka olen omistanut,sekä nykyinen Bilteman soitin on ihan ok,ostin puolitutulta 10€ ja menee pajerossa läpi kuin väärä raha sokealle.

Viipo
05.05.2012, 22:45
ekan MP3-soittimen ostin vuonna nakki. Oli uusinta uutta Pioneerin DEH-3500 ja makso 290e (TM:n testivoittaja) joka muuten toimii vielä tänäkin päivänä, tosin CD-puoli on rikki, eikä viritinkään toimi kunnolla.
Sitten ostin yhtenä päivänä hetken mielijohteesta Silvercrest -merkkisen soittimen lidlistä. Se oli yllättävänkin pätevä hyvin monipuolisilla ominaisuuksilla (joita sitten en puoliakaan jaksanu ikinä opiskella)
Se valitettavasti menehtyi eräällä helatorstain safarilla.
Nykysellään tosin on joku uudempi Silvercrest tuossa polossa ja ei muuten toimi juuri huonostikkaan.

2,4TD
06.05.2012, 08:02
Onko tietoa noista soittimista joissa radio pelaa pidemmällä antennikaapelilla?
Omassa hilussa piti siirtää antenni etulokarista (hajosi jatkuvasti oksien osumista) lavan kaarirautaan.
Aluksi oli jatkokaapeli mutta ei tahtonut kuulua, hommasin vahvistimen ja pidemmällä narulla olevan antennin, nyt kuuluu mutta aika heikot on kuuluvuudet ja todellä helpolla häiriöitä, soittimena JVC.