View Full Version : Savukone Pickup Patrol (Evo3:kö?)
Tomppaa_
22.12.2012, 20:35
Ohita suodatin jollain putkenpätkällä. Jos toimii ni suodatin tukkeessa :cool:
Ohita suodatin jollain putkenpätkällä. Jos toimii ni suodatin tukkeessa :cool:
Ei se uus suodatinkaan voi olla niin kallis että ohittaa tarvis. Höpsö.
En miä ohittaa sitä uskalla.:eek: Taitaa toi pumppu olla ihan uniikkikappale ja en ota sitä riskiä et se hajoaa jostain paskasta mitä tuolt linjasta irtoaa..:p
Voihan perseensuti sentäs.. Tänään jo viimenää sain ittestäni sen verran irti et vaihoin sen löpösuotimen. Mut sithää se ei enää käynykkää ollenkaa, perkele..:( Siinä ilmaillessa loppu sit tietty akuista puhti joten ne laturii ja miettimää et mitäs sitte.
No ajattelin sit joutessani et purkaan navat ja vaihan sinne hiukka tuoreemmat rasvat nyt samal ku pyöränlaakerit tiukkaan. Ja vitut.:mad: Kuskin puolelt löyty taas vaihteeks tämmönen..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=121201
Siis miä en voi käsittää et miten toi raato voi katkoa/hajottaa/rikkoa/särkeä ihan kaiken mitä sinne keksii alle työntää.:mad: Ja sitäkää ei voi käsittää et miten samassa rytinässä voi mennä oikeelt puolelt napalukko ihan tuhannen paskaks ja vasemmalt hajoaa murros viel vähä pienemmiks paloiks..?:confused::confused:
Tamgearssilta ostetut murrokset ei ainakaa herätä miun luottamust enää ku ei tollasta tasasta kirkkokyytiä kestä..:D:D Eiks noit tosiaan ole mitää yhtää kestävämpiä olemas?:confused:
Tai no, onhaa tossa viel tilaa.:rolleyes::D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=121202
Siis miä en voi käsittää et miten toi raato voi katkoa/hajottaa/rikkoa/särkeä ihan kaiken mitä sinne keksii alle työntää.:mad:
liikaa voimaa :D:D:D
tsemppii vaa rojektiin
eti jostaki 30vuotta vanha alkuperänen jolla on ajettu 400tkm niin kestää :D
young n dum
04.01.2013, 00:02
nää on nää murros himmelit just tollasia:D vaiha aleksit mis on ristikot ni rupee kestämää!:D:D:D.... eiku mitä sie ajat ku pekon anneli + utulan hullu?:p
eti jostaki 30vuotta vanha alkuperänen jolla on ajettu 400tkm niin kestää :D
tai sit ei kestä, mulla särkyi sellanen vakiovaparikoneella tiistaina kun varovasti koetettii safaroida. tai en kyllä vielä oo purkanut mut oletus on että murros meni kun kuskinpuoli ei vedä ja eikä käänny vasemmalle.:( mut ajamalla pois metästä tuli:p nii ja norra meni samalla mutkalle.
olisko muuten mahollista et samin autossa olis siirtopumppu sökö.. mulla on tossa ruskeessa se rikki ja korvaavana toimii joku hugon 12v bensalutkutin.
ps: uus gt 32:n oottelee hyllyssä asentamista entisen t3;n tilalle :cool: jokohan sit kampura katkee mullakin
ja ennen suodatinta panjossa on sihti joka oli mun entisessä patikassa tukossa
toyota4x4
04.01.2013, 01:24
onko tossa ovessa yli vai alle 5000eurolla särkyneitä osia?
liikaa voimaa :D:D:D
tsemppii vaa rojektiin
Eii olee!:p:p Vähä vois vaiks olla enemmänkii.;)
eti jostaki 30vuotta vanha alkuperänen jolla on ajettu 400tkm niin kestää :D
Sellasethaa tos ihan ekaks oli.;) Toinen kesti melkee tunnin ja ja toinen noi 500m..:D:D
ja ennen suodatinta panjossa on sihti joka oli mun entisessä patikassa tukossa
Toi pitää viel kattoa.. Mut 5. ja 6. pytyille tulee löpö mut ei muille?:confused: Ja tuolkii on sähkölutkutin.. Viimeks ei ollu mitää ongelmaa ilmaamisen kans..:confused: Alkaa koht usko loppuu ton saatanan helvetinkoneenkans..:D
ps: uus gt 32:n oottelee hyllyssä asentamista entisen t3;n tilalle :cool: jokohan sit kampura katkee mullakin
Mulkii on tollanen ahistin ja sil sain ainakii kampuran poikki jo ihan ekalla tiesiirtymällä.;) Ja oo sit varovainen, toi mun roju ei ainakaa pitän mitää ääntä vaa ihan täyest vauhist junttas pyörät lukkoo.. Meinas tulla paskat housuu ku reilun satasen vauhist loppu meno ihan ku olis ajan seinää päin.:D:D
onko tossa ovessa yli vai alle 5000eurolla särkyneitä osia?
Kuka noita osaa laskee..:p Sehän on halpaa niin kauan ku rahalla selviää..:D:D
tuomaritulee
12.01.2013, 12:21
Mulla oli samaa ongelmaa omassa, Sähkösen pumpun laitoin avuksi ja joku starttaamaan ja joka suuttimen päästä mutteria löysälle niin että alkaa nestettä tulla. Ja tarvii olla muuten virtaa sitten akuissa... Tai hyvä boosteri.
vilenius
12.01.2013, 18:56
nää on nää murros himmelit just tollasia:D vaiha aleksit mis on ristikot ni rupee kestämää!:D:D:D.... eiku mitä sie ajat ku pekon anneli + utulan hullu?:p
jos ny meinaat näitä mitä ne ny oli... nii jeepiä nii voin kertoa ettei nekää kestä vaikka ei ajaskaa niin pekonanneli+utulanhullu;)
nää on nää murros himmelit just tollasia:D vaiha aleksit mis on ristikot ni rupee kestämää!:D:D:D.... eiku mitä sie ajat ku pekon anneli + utulan hullu?:p
Tai vaihtaa Valmetin 411:sen vaparina ni alkaa kestää :-)
young n dum
12.01.2013, 19:23
jos ny meinaat näitä mitä ne ny oli... nii jeepiä nii voin kertoa ettei nekää kestä vaikka ei ajaskaa niin pekonanneli+utulanhullu;)
hoh! kymmenien vuosien kokemuksella. kyllä ne kestää:) Calle just kerto miks:D
Eihää tohon nyt perkeke aleta mitää jeepin osia enää sotkemaa.. Saati sitte että jostai helvetin maataistelu koneesta!:eek: oon alkanu jo ihan oikeest harkita et josko pikkusen kääntäis syöttöö pienemmälle.:D Siis jos se nyt viel joskus käyntii lähtee..:p Ja eilen saatii jo löpöt 6-5-4 pytyille asti ennenk oli taas akut tyhjät..:( muuta ei sit oo tullu tehtyäkkää.. Menee taas niin lahjakkaast kaikki muutkii asiat niin päin persettä et se vähäkii motivaatio tohon rojuu on hyvinkin pitkälti hukkunu..:mad:
eilen saatii jo löpöt 6-5-4 pytyille asti ennenk oli taas akut tyhjät..:( muuta ei sit oo tullu tehtyäkkää.. Menee taas niin lahjakkaast kaikki muutkii asiat niin päin persettä et se vähäkii motivaatio tohon rojuu on hyvinkin pitkälti hukkunu..:mad:
miten hitossa toi ilmaaminen muka noin hankalaa voi olla:confused: eikös siinä oo pumpusta riippuen joko yksi tai kaksi ilmaruuvia, ne auki ja se sähkölutkutin päälle tai käsipumpulla ilmaamaan. sitten kun noista ilmaruuveista tulee löpöä kunnolla niin pari suutinputkea auki ja sit vasta startilla pyörittää..
ei pitäs kyllä tarvita monesti huonojakaan akkuja latailla.pitäs lähtä helposti jos hehkut yms edellytykset käytiinlähdölle on muuten kunnossa. tuollei nuo minä oon saanu helposti ilmattua.
ps: koetan tänään muistaa katella niitä napalukkoja.
miten hitossa toi ilmaaminen muka noin hankalaa voi olla:confused:
mietin ihan samaa. itellä se ainut ja oikea eli GR:än suodatinjalka. jos löpö loppuu niin pari kertaa pumppaa tolla niin lähtee aina toisella startilla käyntiin ilman letkujen availua yms vaikeeta. itellä on takaisku venttiili ennen pumppua tottakai.
Alan pikkuhiljaa pelkäämää et toi syöttöpumppu on tullu tiensä päähän.. Ei meinaan mahu munkaan kupoliin et miten voi olla noin vitun hankala ilmata..:confused: Viimeks se kuitenkii ilmaantu ihan ilman mitää sen kummallisempia temppuja..
oothan katonu että se saa varmasti sitä ainetta tarpeeksi käyntiin lähtemiseksi?
kyllä toi mun aikaan on ilmaantunu ongelmitta, veikkaan et syöttöpumppu olis huollon tarpeessa. esim hp-diesel osaa auttaa kohtuu hintaan, sano samalla et kaivaa loput reservissä olevat syötöt esille ;)
Janne1986
13.01.2013, 20:01
Sitten kun saat auton kuntoon niin pistä soittoa mulle jos olet menos ajelemaan.:)
oothan katonu että se saa varmasti sitä ainetta tarpeeksi käyntiin lähtemiseksi?
Siitähän tää just kiikastaakii ku ei tuu ku kolmelle pytylle..;)
kyllä toi mun aikaan on ilmaantunu ongelmitta, veikkaan et syöttöpumppu olis huollon tarpeessa. esim hp-diesel osaa auttaa kohtuu hintaan, sano samalla et kaivaa loput reservissä olevat syötöt esille ;)
Ilmaantu se mullakii viimeks ihan hyvin. Kokeillaan nyt viel ainakii kerran.;) Jos ei luonnistu ni sit tarvii se pumppu kaivaa sielt pois ja laittaa pajalle.. Ja samal jos vaikka vähä muutenkii tekis tolle koneelle jotaa ku meinaa kuumana tippuu noi öljynpaineet melko alas.. Kenties jopa kantta vois ihan ujost vingutella..;):D
Sitten kun saat auton kuntoon niin pistä soittoa mulle jos olet menos ajelemaan.:)
Siihen voip mennä niin kauan et heikkohermosemmat lopettaa jo koko harrastuksen..:D:D
Rolpatti
14.01.2013, 22:19
Kokeile välillä vaikka pajeroa niin taas tekee mieli patrollia...
Nimimerkillä:Voipi olla että menee oma pajero myyntiin uuden patukan alta:D:D:D:D
Kokeile välillä vaikka pajeroa niin taas tekee mieli patrollia...
Nimimerkillä:Voipi olla että menee oma pajero myyntiin uuden patukan alta:D:D:D:D
En helvetissä pajeroa huoli!:D En miä tatsunista luovu, paitsi jos hinnasta sovitaan..;);)
Siitähän tää just kiikastaakii ku ei tuu ku kolmelle pytylle..;)
nii tarkotin että tuleeko sieltä tankista sitä ainetta pumpulle asti kunnolla.
kuivana pyörittäminen ei tee hyvää pumpulle :)
Pikku väliaikapäivitys; Tasuni rupes käymää.:D Nyt se sit ilmaantu ihan niinku kuuluukii..:confused: Outoa..:eek:
oisko ollu vesihelmi eli jäätä jossain? onko mahdollista, siis kun ei aiemmin ilmaantunut
oisko ollu vesihelmi eli jäätä jossain? onko mahdollista, siis kun ei aiemmin ilmaantunut
Jotaa sellasta vähä itekii pienes mielessäni mietin.. Tai sit oli kuun ja marssin kulma vähä väärä.:D:D
Nyt on laatikos tuoreet öljyt, uus ulosotto paikallaa ja syötöt käännetty niin pienelle ettei enää juurikaa savua putkesta tule..:D:D Saikii ihan jokusen kierroksen kääntää. Kierroksist en nyt tiiä et mihin ne jäi ku tallikaverit alko niin kovast vittuilee ku poleksi tota romuu siel sisäl..:D
Motivaatiokato. Rahat loppu. Ja hirvee into ois päästä ajelee.:D:D
Mutkun kaikki on rikki ni tehää nyt tälläsii turhanpäiväsyyksiä ajankuluks.;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=124015
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=123564
Ja täst jos touhuais ajankuluks varasielun tohon rojuu..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=123488
Ja kytkihän miä ykspäivä kompuran "paksii" ja vetelin takavinssille katkasian koppii.. Joka päivä tulee tallil vietettyy monta tuntii mut ei vaan tunnu saavan mitää aikaseks..:cool::cool:
Janne1986
22.02.2013, 16:40
Mitäs on vielä laittoa että pääsee ajelemaan?
Vai koko auto.:D
Mitäs on vielä laittoa että pääsee ajelemaan?
Vai koko auto.:D
Murroshan sinne pitäs taas vaihella mut en oo viittin viel tilaa ettei pääsis ajelee ku pitäs yrittää harsii kasaa toi et pääsis jännittää katsastuskonttorille..;) Mut eihää siin taitas olla enää ku pari reikää rungos ja tukivarsien puslat..:) Nii ja valoviiksi pitäs jostaa löytää ku ei saa valoi pois päält ja pitkät ei pelaa.. Tai ainakii luulisin et viikses on vika..:D
no mitäs tälle kuuluu? :rolleyes:
Sielhää se tallil hautautuu pölyy ja kaljatölkkeihin..:D:D
young n dum
15.03.2013, 20:59
mut leimal jo käyty? :D
Juu.. Vissii neljä vuotta sitte yhen auton oon katsastanu.. ;) muuten on ollu kaluston vaihtuvuus sitä luokkaa ettei oo tarvinu leimailla..:D:D
Torstain ja maanantain välisenä yönä on tallil tapahtunu aika paljo kaikenlaist..
Konepeltii oli ilmestyny tollanen..:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=126809
Saunast löyty ainoo ehjä lyhyt etuvetari.. Tai siis se oli ainoo ehjä ennek se on tonne saunaa viety..:confused:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=126820
Nyt jos jollaa sit pyörii noit vetareit nurkis ni voisin olla kiinnostunu yhen ostamaa..;)
Janne1986
01.04.2013, 14:32
Mähän yhden myin sulle?
Vai onko se juuri tuo kyseinen yksilö?:D
Mähän yhden myin sulle?
Vai onko se juuri tuo kyseinen yksilö?:D
Ei tuo se ole.. Siin on saanu poorit sen verran kipeetä et siit olis joutanu ton kauhan tekee eikä tost ainoost ehjäst..;)
young n dum
01.04.2013, 21:36
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5386&pictureid=115081
toi kuva vaa tuli jostain :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5386&pictureid=115081
toi kuva vaa tuli jostain :D
Hyvinkin pitkälti fiilis oli juurikin kuvan kaltanen ku eilin joskus kömmin ylös ja aloin kattelee et mitäkhän vittua on taas tullu tehtyy..:D
Oli pakko käyä YnD:n albumis varkaissa..:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=126951
Pääsiäisnoita on näköjää tehny muutaki ku tuhonnu sen vetarin ja yhen murroksen.:eek::eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=126949
Tarvisin ehkä kans sinisen ovipahvin..:confused: Tai sit toisen tollasen vihreen..:D:D
edit; voitte vaa kuvitella paljo tost kaijuttimen reijäst on menny maalia lasiin ja minkä näkönen toi peili on..:D
Hitto vie!:eek: Hitsailin tos joutessani vähä rungost noit revenneit paikkoi kiinni.:) Ja perkele, sielt löyty yks mätäreikäkii..:confused: Voiks japanilainen rautakii mukamas ruostua?:D:D Ei uskois.;):D
mistä ranskiksesta lie kierrätettyä metallia osunu kohalle :D
Ja etuperän koppakii näkyy tihkuvan öljyä.. Oisko kellää jääny nurkkii pyörimää vai pitääk tekasta ite?:confused:
Rolpatti
11.04.2013, 22:10
useita, jopa tuhkakuppina...:D
Eihän se peränkuori ollukkaa puhki.:D Oli vaa vanhaa kantotutkapanssaria irrottaes löystyny sen verran et alko vuotamaa..:rolleyes:
No nyt tuli sit tälläsiä tankoja toimittamaa panssarin virkaa..:p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=127575
Tiiä sit onks noist mitää apuu mut on se nyt ainakii melko teknisen näkönen..:D:D
Ja osaisko joku kertoo mikä välitys tos on ku lautaspyöräst löysin 39:1 numerot..?:confused: Koitin haulla ettii mut en oikee mitää järkevää löytäny..:o
muistaakseni välitys on silloin 3.900 :D:D
Eihää sellasta oo olemassakaa?:confused:Eiks kaik tatsunin välitykset ala nelosella?:confused:
4.11 - 37/9
4.625 - 37/8
4.375 - 35/8
nojoo kai joku tietää tarkemmin sit :D
??
Eihää sellasta oo olemassakaa?:confused:Eiks kaik tatsunin välitykset ala nelosella?:confused:
aavikko malli :D
4.11 - 37/9
4.625 - 37/8
4.375 - 35/8
nojoo kai joku tietää tarkemmin sit :D
??
Ei vittu!:o meen kyttää uuestaa niit numeroit ja koitan saaha jopa kuvan niist.:D
P40 moottorilla olevissa on käytetty myös 3.900 välitystä eli oot varmaa kattonu sen ihan oikein.
Tosta tulikin mielee että tarkistappa taka välitys samalla, saattaa olla eri välitykset sulla takana niin ei ihme jos aina jotain etupäästä hajoaa sulla. :D:D
ANTEEKSI HUONOMUISTISUUTENI!!:D:D:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=127602
37:9 siel olikii..:o:o Eli 4.11, eli kaikista kolmesta vaihtoehdosta huonoin tohon romuläjään ainakin noilla 38,5 pyörillä..:eek:
Tosta tulikin mielee että tarkistappa taka välitys samalla, saattaa olla eri välitykset sulla takana niin ei ihme jos aina jotain etupäästä hajoaa sulla. :D:D
Ja eikhää se oo takanakii ihan sama ku ei se ainakaa asvaltilla ahista nelikko päällä ajaa.. Luotetaan siihen että se on vaan se mun raskas kaasujalka mikä niitä murroksia halkoo..:rolleyes::D:D
dementikko saatana :D:D:D:D
juu melkee kannattais ne 4:11 vaihtaa.
Noi 4.625 vois olla ihan kivat.. Hyvinhää tuolla nyt on vielkäkii pärjänny mut jos tollasil sais jo käyttää nelostakii ku mudassa revittää..;):D:D Nyt joutuu tyytymää viel kolmosee..:p Ainii ihme et sielt joskus joku murros hajoaa..?:confused::rolleyes:
mulla oli nuo 4.6 omassa. Kohtuullisesti niillä pärjäsi 33" kans mutta 36 oli jo kiireen olosta menoa :D
mulla oli nuo 4.6 omassa. Kohtuullisesti niillä pärjäsi 33" kans mutta 36 oli jo kiireen olosta menoa :D
Tos oli 4.88 sillon ku toi mulle tuli ja siin oli viel ne tojotapaska-aleksit.. Mut niis kävi kyl välitys hyvin noitten pyörienkans..:) Ja kiiruhan tolla tulee ja pitää tullakkii, jos tollasel suora-akselisel lukottomal tonnikeijul meinaa pysyy porttoromujen peräs ni saap kyl mättää tooooosi pitkii halkoi kaminaa..:D:D:D:D Ja oon kyl parhaani mukaa yrittän mut silti oon ainakii kerran käyttän vinssii..:eek::D:D
37:9 siel olikii..:o:o Eli 4.11, eli kaikista kolmesta vaihtoehdosta huonoin tohon romuläjään ainakin noilla 38,5 pyörillä..:eek:
Onko tuota 4,11 välitystä muissa kuin pätkämalleissa?
Jotenkin olis jääny sellanen mieleen et sitä olis vaan pikkuperässä..
Kannattaa kyl vilkasta se takaperä.
Harmi kun siellä tommonen oli,ois ollu kiva nähä 1-hampainen pioni.:D
Onko tuota 4,11 välitystä muissa kuin pätkämalleissa?
Jotenkin olis jääny sellanen mieleen et sitä olis vaan pikkuperässä..
Kannattaa kyl vilkasta se takaperä.
Harmi kun siellä tommonen oli,ois ollu kiva nähä 1-hampainen pioni.:D
kyllä tota 4.11 välkkää esiintyy niin pitkissä kuin pätkissäkin vuosien 80-83 loppuun.
perimätietona on tullu et pääsääntöisesti pitkissä on ollu 4.625 välitystä noina vuosina mutta on autoliikkeen/maahantuojan toimesta paljon vaihdettu 4.11 perää tiheen tilalle kun on vakio pyörillä kiljunu liian kovaa...
noi 4.625 välitykset alkaa olla kiven alla nykyään... nippelitietona voin kertoo et suomi gr:ssä on sama välitys mut eri akselit...
Noi akselit on peräsin -83 trollista.. Jus niin tyypillistä mun tuuria et pitäis olla tiheet välitykset mut sit onkii vaihettu noi kaikist pisimmät..:mad:
Tojotapaska-akseleihin sais välityksiä paremmin, jopa 5.29 välitykset.
Jopa chromomurroksia saisi, ja kun akselit kasaa oikeilla välyksillä niin kyllähän ne pitäisi kestää. Jos joka paikassa on klappia riittävästi niin varmasti porsii.
Edit: Patrollin etuperän shimmaaminen oli ainakin ihan syvältä, todella syvältä.
kyllä tota 4.11 välkkää esiintyy niin pitkissä kuin pätkissäkin vuosien 80-83 loppuun.
no hitto tuo oli uutta tietoa mulle.:)
pitää tutkailla tuo 82vm pitkä josko siinä olisi takanakin 4.11 välitys.
niillähän sais pikkasen kiekkoja pois tuosta traileriveturina olevasta turbosta. nyt siinä on 4.375 ja 5-loota eikä haittais vaikka harvempikin välitys olisi.:rolleyes:
Tojotapaska-akseleihin sais välityksiä paremmin, jopa 5.29 välitykset.
Jopa chromomurroksia saisi, ja kun akselit kasaa oikeilla välyksillä niin kyllähän ne pitäisi kestää. Jos joka paikassa on klappia riittävästi niin varmasti porsii.
Edit: Patrollin etuperän shimmaaminen oli ainakin ihan syvältä, todella syvältä.
Saishan niihin juu välityksiä ja chromoja.. Mut kait noi joskus loppuu maailmast noi hj:n vetaritkin..;) Jännä vaan että kun tohon romuun on joku tota voimanpaskaa taikonu jostain:confused: ni ei oikeen tuntunu ne tojotalaiset kestävän.. Ei sillä et noi patrollin omatkaa nyt ihan vitun hyvin olis kasassa kestäny.:D:D Porttojahan miä tohon himoitsisin mut ne on niin vitun kovis hinnois nykypäivän et taijan katella vaa märkii unii niistä..:D:D
young n dum
15.04.2013, 16:57
joskus loppuu maailmast noi hj:n vetaritkin..;)
karpiolaa tai cromo tikut? :)
karpiolaa tai cromo tikut? :)
Se on nyt vähä myöhäst ku ne tojolaiset on myyty ja rahat on juotu jo ainakii kolme kertaa..:D:D
Tojotapaska-akseleihin sais välityksiä paremmin, jopa 5.29 välitykset.
Jopa chromomurroksia sais
tai sitte danat. mulla 5,38 tai jotku semmoset :D
tai sitte danat. mulla 5,38 tai jotku semmoset :D
Volvon 7,55 kuullostais viel paremmalt..:p Ja sais murikoitten alle vähä lisää tilaakii..:D:D
kulkeeko se tarpeeksi kovaa enää? :DD
kulkeeko se tarpeeksi kovaa enää? :DD
Onhan tossa noita vaihteita..:p:D:D
young n dum
15.04.2013, 20:46
volvot.
enneku saa noi siu akselit kestämää, murrokset , tikut, välitykset , lukot + 600L kaljaa ja tupakit ja päänsärky lääkkeet= oiski jo ostanu volvolaiset.:p
ja ne on täysin bolt on homma :D
tai sit jostai kaiken kestävät danalaiset tai taakke full floatteri 14bolt ja taas makso välitettynä + lukot saman ku volvot ja jäi viel puuttumaa akselin alta senttejä.
tuos pihal on 1 porttaali Jeeppi osta koko paska pois ni pääsen tekee uutta autoo:D
volvot.
tuos pihal on 1 porttaali Jeeppi osta koko paska pois ni pääsen tekee uutta autoo:D
Mites aletaa vaihtelee?:D:D:D:rolleyes::rolleyes:
Et kyllä mihinkään maailman ekaan polttomoottori jeeppiin rupea. Sun rakennustahdilla ehit kuolla keuhkosyöpään ja maksan räjähtämiseen 25 kertaa ennen kuin oot päässy kertaakaan mettään :D
Et kyllä mihinkään maailman ekaan polttomoottori jeeppiin rupea. Sun rakennustahdilla ehit kuolla keuhkosyöpään ja maksan räjähtämiseen 25 kertaa ennen kuin oot päässy kertaakaan mettään :D
99% harrastuksesta on rakentamista ja 1% ajamista..;) Ja se yks prossa on niin vähä et senkii voip istuu pikku jurris jonkuu kyyis..:D:D:D
Ja se yks prossa on niin vähä et senkii voip istuu pikku jurris jonkuu kyyis..:D:D:D
Ja kaatopullot juodaan heti ku kaatuu omaan kuseensa :D:D
Ja kaatopullot juodaan heti ku kaatuu omaan kuseensa :D:D
:D:D:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=129271
Heheee!!! Tää liikkuu taas.:D Tai hukku sielt jo kerra etuveto taas..;) Mut laitoin vähä lisää kemppiliimaa napalukkoo ni taas menee ku väärä raha.:rolleyes: Hetken.:D:D Viel ku tulis ne uuet murrokset ni ei tarvis noitten ihan viittävaille vainaittenkaa lähtee masentumaa mettää..:cool: Reilu pesu, panssari paikallee, rasvaa nippoihin ja kovaa ajoo..:D:D:D
Oliko tarkoitus leimata tälle vuodelle.?
Oliko tarkoitus leimata tälle vuodelle.?
Juu.. Yks paikka runkoo, jarrut pintaa, pikkupyörät alle, kädet ristii ja konttorille..:D:D:D
Heheee!!! Tää liikkuu taas.:D
aaa, ihmeiden aika ei siis ole ohi:D
aaa, ihmeiden aika ei siis ole ohi:D
Nooooh! Äläs nyt..:D:D Eihän toi nyt oo seissy ku meiän kerhon pikkujouluist asti..;):D
Rolpatti
02.05.2013, 19:00
tuleeks sulle mikkä murrokset?
tuleeks sulle mikkä murrokset?
En tiiä kyllä yhtään..:D:D mister-autosta tilasin ku oli niin pirun houkuttelevan halvat..:rolleyes: vaihellaa sit taas ekan reissun jälkee jos/kun nekään ei kestä..;):D
Rolpatti
02.05.2013, 20:55
Mää oon luottanut noihin miljoona ajetuihin alkuperäsiin purkuosiin
Mää oon luottanut noihin miljoona ajetuihin alkuperäsiin purkuosiin
Niin miäkii luotin noihin vitusti kenkää saaneihin orkkismurroksiin..;) mut eka hajos 300m. metrin ajon jälkee ja seuraava heti sen jälkee..:D
sulle pitäs saaha joku titteli että vuoden särkijä :D
sulle pitäs saaha joku titteli että vuoden särkijä :D
Agressiivinen ajotapa vaatii veronsa..;):D:D
No nii.. Kaks päivää saa ajella ja murroksetkii tuli viimein.:cool: Käväsin äsken ihan pienen koeajolenkin ajelees ja vittu ikin ei oo ehkä pelottan niin paljoo..:D Tänään palaa tallis valot vähä pitempää ku on ihan helvetillist woblausta havaittavissa..:confused: Mistähän miä lähtisin siihen syytä ettimää? Viimeks ku tolla oon ajellu ni se oli jopa ihan suhtkoht hyvä ajaa mut nyt on jostaa ilmestyny toi vittumainen woblausilmiö..:rolleyes: No onneks on koko yö aikaa tutkia.:D:D
Nii ja tälläset on nyt sit ne mister-auton 50€ murrokset.. Katotaa kauan kestää..:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=129537
Eipä nuokaan tule kestämään jos niin haluaa. Kaiken saa kyllä rikki oli se ratakisko tai hammastikku.. Murroksiakin olisi tosiaan hyvä hiuukan ajella sisään ennenkuin rupeaa mailaa antamaan. voi joitain sekuntteja kestää vaikka sinulla pitempään:D
Eipä nuokaan tule kestämään jos niin haluaa. Kaiken saa kyllä rikki oli se ratakisko tai hammastikku.. Murroksiakin olisi tosiaan hyvä hiuukan ajella sisään ennenkuin rupeaa mailaa antamaan. voi joitain sekuntteja kestää vaikka sinulla pitempään:D
Juu kyl miä näit nyt aattelin käsitellä vähä hellemmin..:D jos ei vaik tarvis heti ekan reissun jälkee tehä murrosjumppaa..;)
Sie taisit nyt kyl voittaa tän kenen-auto-ensi-ajossa-kilpailun, muistatko kun alotettiin se?
Mikäs täs oli palkintona? :D
Sie taisit nyt kyl voittaa tän kenen-auto-ensi-ajossa-kilpailun, muistatko kun alotettiin se?
Mikäs täs oli palkintona? :D
Ööh..:eek: palkinto? Kisa? Wtf!?:D:D voithaa siä halutessas lavan pirkkoa tuua..;):D:D
Ööh..:eek: palkinto? Kisa? Wtf!?:D:D voithaa siä halutessas lavan pirkkoa tuua..;):D:D
Etkö muista kisaa siitä et kumpi ensi ajossa, Tatsuni vai Sukisuki? :(
Voin mie siulle jotai laittaa tulemaa :p
Etkö muista kisaa siitä et kumpi ensi ajossa, Tatsuni vai Sukisuki? :(
Voin mie siulle jotai laittaa tulemaa :p
No muistanhan miä..:) nyt kun sanoit..;):D en kyl mistää palkinnoist muista mitää..:confused:
No muistanhan miä..:) nyt kun sanoit..;):D en kyl mistää palkinnoist muista mitää..:confused:
En miekää mut muistan ku alotettii kisa mut tää on jatkunu vissii useemman kuukauden mut haittaakse? :D:D:D
En miekää mut muistan ku alotettii kisa mut tää on jatkunu vissii useemman kuukauden mut haittaakse? :D:D:D
Eikai:D:D Huomisen jälkee voijaa ottaa alust ku ei tää kuitenkaa oo ehjä enää.;):D
Mitä hajos? :)
Ei mitää.. Vielä..:D:D
Ei tainnu täl reissul muuta ku laturi.. Taas vaihteeks..:mad:
young n dum
04.05.2013, 23:00
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5602&pictureid=129636
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5602&pictureid=129633
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5602&pictureid=129632
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5602&pictureid=129634
tää keppi. 20cm paksu ja 3,5M pitkä meni rotpallin kone huoneesee mallia " takakautta viikseen" :D onneks oli tomera paskassa tallaaja mukan et sai ropun kiinni et sai vinssattua pois :D
KIITOKSIA AJELUISTA! hauskaa oli ja aivan luokattoman hyvässä seurassa! :)
harmi ku ei pystyny pitemmäks aikaa jäämään.
toivottavast joteki olin haitaks ja jarruna safaroinnille :D
Et ollu jarruna.:) ja laita lisää näitä kuvia. Miä tiiän et siul on..;):D
young n dum
04.05.2013, 23:34
on noita mut enneku ne saa ladattua palstalle :D ei tää nörtteily oikee luonnistu :p
kai ne kamalat välitykset on jo vaihtunut??
kai ne kamalat välitykset on jo vaihtunut??
Ööh..? Miks ne pitäis vaihtuu?:D:D ei ne ainakaa miun käyttöö tunnu olevan yhtää liian pitkät..:p toisinaa sais olla vaikka vähä pitemmätkii..;):D
Ööh..? Miks ne pitäis vaihtuu?:D:D ei ne ainakaa miun käyttöö tunnu olevan yhtää liian pitkät..:p toisinaa sais olla vaikka vähä pitemmätkii..;):D
sitä varten on pitkäpuoli ;) ammattilainen vaihtaa lennosta ilman korahduksia, vähä niinku fulleria käskyttäs.
sitä varten on pitkäpuoli ;) ammattilainen vaihtaa lennosta ilman korahduksia, vähä niinku fulleria käskyttäs.
Joko miä en sit vaan oo ammattilainen tai toi loota vetelee viimisiää..:D Hyvä et paikallaa saa vaihettua ilman sorvaamista..:D:D
Tänään ajoin jo viikonlopun jälkee paskan tallii ja rupesin ihmettelee tota latausongelmaa.. Mites jos ton oman laturin jättäis tonne vaa alipainetta tekemää ja laittas toisen jonkuu isomman laturin johonki ylemmäs suojaa suurimmilt kuravesiltä..?:rolleyes: Oisko ideoita että mikä, mistä ja ennenkaikkea suht halvalla?:D:D
young n dum
07.05.2013, 20:08
no siulha on lavalla tilaa ni akrelaattori puputtamaa virtaa verkkovirta laturille:D ei heti kuraannu? :p
no siulha on lavalla tilaa ni akrelaattori puputtamaa virtaa verkkovirta laturille:D ei heti kuraannu? :p
Tohon lootaa kyl tietty kompuran kaveriks pikkunen sähkövoimala mahtuis..:rolleyes::rolleyes: Ja siit ois apuu mones muuskii hommas..:D Mut ihan tohon koneen kylkee nyt huolisin jonkuu vähä isomman ku ton 25amppeerisen.. Yhtä 35 koitin tänää purkailla ja ihmetellä et miksei se muka toimi ni se johti siihen et siit ei taija saaha enää ees runkopanttia ku menee uutta hakee..:D:D Olen miä sellanen sähkön suurlähettiläs!:D:D:D:D
Taisin löytää syyn sille voblaukselle..:rolleyes: Ehkä.. Ohjaussylinteri oli lähestulkoo irti.:eek::eek: Ja vaihoin samal nyt kuskinpuolelle olkalaakerin ja murroksee uuet rasvat.;) Viel ku jaksais kasaa navan ni vois tehä toiselle puolelle saman homman.. oli näköjää viimereissul menny melkosen reilust vettä joka paikkaa..:confused:
Kuva on pirun huono mut mikä on nylkeny tän vetarin pään tälläsee kuntoo?:eek: Tämä siis navan puoli ja viime murrosta vaihtaessa se ei kyllä ollu tollanen..:confused:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=130882
young n dum
16.05.2013, 21:57
eikait perissä ollu vettä?:eek:
eikait perissä ollu vettä?:eek:
Mistäs niihin nyt vettä olis menny..?:D En oo viel vaihtan mut oletettavaa on et siel voi pari tippaa olla..;)
Mistäs niihin nyt vettä olis menny..?:D En oo viel vaihtan mut oletettavaa on et siel voi pari tippaa olla..;)
Nyt on öljyt valumas mut kumma kyllä ei siel vettä ollu..:rolleyes:
JA nyt miä tarviin apua/neuvoja/vinkkejä!!
Minkä takii noi ohjausvarret pääsee pyörähtämää niin paljo ku pallot antaa myöten?:confused::confused: Tossa vaan ku on etupää tunkattu ylös ni pyörittelin raidetangosta ja kattelin et samallahan siin kääntyy pyörätkii vaik kuin paljo..:mad: Eli mitä ilmeisemmin se voblaus johtuukin siitä. Milläs vitulla ne saa kestämää paikallaa?:confused: Ja nivelissä ei ole välystä mut voiks ne kuluu jotenki muuten nii horoiks et alkavat pyörähtelee?
Joskus kironnu samaa asiaa ja muistaakseen päädyin siihe tuloksee et ohjausvarren kulmaa pitäs saaha pienemmäks ni ei nii herkästi rupeis muljahtelemaa... Tuo on kyl vähä v-maisesti suunniteltu:D
Milläs sitä muka pienennät? Simpukkaa en mielelläni lähtis siirtää ja autoa en tosiaan madalla..:D:D
Tojotamiesten hysteer tai apusimpukalla:D kukaan ny mitään madaltamaan rupia:eek:
e: taipuuhan se varsi simpukan pääst ku vähän lämmittää:rolleyes:
Tojotamiesten hysteer tai apusimpukalla:D kukaan ny mitään madaltamaan rupia:eek:
e: taipuuhan se varsi simpukan pääst ku vähän lämmittää:rolleyes:
Eli jos kääntäis raidetangon yläpuolelle ja kääntäs sen sektorivarren solmuu ni toi pitäs rauhottuu..?:)
E; Nii ja apusimpanssi ei oo vaihtoehto:D
Vois toimia.. Tai voithan sie koittaa, etujouset mäkeen ja tunkkaat aksilan mahd. ylös ni silloha sen varren pitäs olla aika vaakatasos? sit vaa kaveri vemputtaa rattii :D
Vois toimia.. Tai voithan sie koittaa, etujouset mäkeen ja tunkkaat aksilan mahd. ylös ni silloha sen varren pitäs olla aika vaakatasos? sit vaa kaveri vemputtaa rattii :D
Ööh.. Ei miul oo kavereit..:D:D Ja aika isotöiset on kaivaa noi jouset pois sielt.. Et ehkä miä käännän ne varret ja toivon parasta..;)
No nyt ois ohjausvartta tiputettu viitisen senttiä simpukan päästä alemmas.. Tilanne hiukan parani mut vieläkii ne varret pikkusen pyörii..:( Nyt jos viel kääntää raidetangon yläpuolelle ni pitääkhän sit jo laskee panhardiakii alemmas rungosta tai nostaa akselista ku tilanne näyttää tältä..:confused::confused:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=131248
Ei lähe näköjää lataamaa vaikka tekis mitä tai vaik ei tekis mitää..:mad::mad:
Jotenka suunnitelma B..:D Oma saap jäähä vaan alipainetta tekemää ja esim. tällänen tilalle.
http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Sahkojarjestelma/Laturi/Laturi/Generaattori-24-V-55-A-63615/
Tiiä sit et onks toikaa kovin pitkä ikänen mut on se ainakii reilust yli puolet halvempi ku toi oma..:rolleyes: Ja 35A tehokkaampi.:D
Taas pitkästä aikaa iski hetkellinen inspiraation puuska.:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=133790
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=133791
Eli kone pitäs taas vaihteeks kaivaa ylös.:cool::cool: Ei pidä enää öljynpaineita ja olettaisin että sen takia on menny turbokii melko huonoks.. Ja nyt ajattelin tehä tost keulasta samalla jotenkii sellasen et ton kattilan saa tuolt ylös ilman pyöräkuormaajaa.:D Eli kaaret tulee nyt (tai ainaki olis tarkotus tulla:D) pulttiliitoksilla, tai siis toi etukehikko. Ja joku kumma mielikuva oli jostain kokonaan etukaarien mukana kippaavasta keulasta..?:confused: Eli etupuskurissa olis saranat ja kaaret pulteista auki ja vois kaataa kaikki keulapellit pois tieltä.:rolleyes: Toisinsanoen siis väärinpäin aukeava flippikeula.:D Ei varmaan mitään järkeä mut oishan se erilainen..:D:D
Tälläst tänää..;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=133920
Eli pitäs mennä norsukauppaa..:D kone ois poisnostoa vaille eli mallia irti.:)
Hirveest on joku jättän viime remontis pulttei laittamatta.. Kehänpultitkii oli kaikki mitä ei koneel saa auki oli jätetty pois..;)
Karhu tölkille uusio käyttöö... :D
Lähti ku saatii vähä kaljaa koneesee ja norsu tallii..;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=133931
Milläs toi hiton mötikkä lähtee irti?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=133932
hiluvitkutin
06.07.2013, 19:09
lähtiköhän se mötikkä ihan nostamalla...muistelisin...ja voin muistella väärinkin...
tuomaritulee
07.07.2013, 05:48
mie muistelen ainakin, että oli saatanan tiukka... Mutta ilmota millä sait nii mieki saan omasta :D
Tääkin taas hitusen edisty.. aloin vähä purkailee tost vanhasta koneesta romuja irti.:) Nyt siin ois enää pumppu+suutinputket ja venttiilikoppa mitä tarvis siirtää tohon "uutee":D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=134163
Onkos turbossa ja vaparissa samat suuttimet? Tietäs vaan että kummat lykkää huoltoo jos huollattaa..:rolleyes:
Onks kukaan keksiny millä hitolla tän saa irti?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=133932
Aikani taas tappelin ton kans mut ei vittu liiku mihinkää..:mad:
Ja sitäpaitsi, mikä helvetti toi ees on?:D
tuomaritulee
10.07.2013, 19:23
Moottorin huohotus tulee tosta. Eihän oo siellä lohkon puolella läpi pulttia siihen ?
Moottorin huohotus tulee tosta. Eihän oo siellä lohkon puolella läpi pulttia siihen ?
En miä ainakaa äkkiseltää löytäny..:confused: Eli se pitäs siis jollaa saaha nyt irti ku tos vaihtomoottoris olevas on iso reikä.. Ei varmaa oo oikee hyvä jos sielt pääsee kaikki kurapaska suoraa koneesee..:o
Minkä helvetin takii tos konees pitää olla noin monta huohotinta? Venakopasta lähtee kaks letkuu ja sit tos lohkon kyles toi fakin pönttö..?:D:D
tuki turhat pois käytöstä, eikös se riitä että jostaki huohottimesta kankaalle pukkoo höyryjä :D
tuomaritulee
10.07.2013, 20:05
vanhassa koneessahan tuota venakoppaa ei oo ja se huohottaa vaan siitä lohkosta alaspäin ja uus 84--> on lohkossa ja venakopassa joka on se pareempi mallli= saa sammuttaa huoletta seen auton järveen, kunhan ei oo suodattimeen asti vettä..
Pitänee ite käydä kattoo toisesta koneesta tuota.. Luulis että ois siellä lohkon sisällä pultti, mutta jos ei nii ei sitte :D
tuki turhat pois käytöstä, eikös se riitä että jostaki huohottimesta kankaalle pukkoo höyryjä :D
No tää ois ollu seuraava kysymys..:D Eli hitsaan ton purkin umpee ja toivon ettei lennä kaik stefat helvettii ku laittaa ekan kerran käymää..:D:D
vanhassa koneessahan tuota venakoppaa ei oo ja se huohottaa vaan siitä lohkosta alaspäin ja uus 84--> on lohkossa ja venakopassa joka on se pareempi mallli= saa sammuttaa huoletta seen auton järveen, kunhan ei oo suodattimeen asti vettä..
Pitänee ite käydä kattoo toisesta koneesta tuota.. Luulis että ois siellä lohkon sisällä pultti, mutta jos ei nii ei sitte :D
Eli siis tost purkista ei mee vedet öljypohjaan? Ymmärsinkö oikein?:D Ja toi nykynen minkä nostin pois ni on sit just kait toi 84--> ja toi mikä siihen on nyt menos ni on vanhempi.. Onks niis muuta eroo ku toi venakoppa?
-83 ja vanhemmat moottorit on viidellä männänrenkaalla ja uudemmat kolmella. joittenkin huhujen mukaan vanhempi on herkempi narahtamaan kiinni isommilla ahtosilla...
suuttimissa ei ole eroja, lähinnä vanhan koneen suutinten paluu linjasto on letkuilla ja uudemman putkella. tarkasta jostain turbo mallin avautumispaineet ja säädätä suutinhuollossa samaan tai max 10bar yli.
ei kannata paljoo orkkis arvoo ylittää jos syöttöpumppu on luokkaa 500tkm ajettu nii sit pelaa uusilla suuttimilla vielä huonommin jos on rajummat avautumispaineet.
MUUTEN, muistu mieleen et.
ne suuttimet jotka oli koneessa paikoillaan sillo ku se miulta lähti nii ne oli just huollatettu/kärjet uusittu. et tuskin niissä vielä kulumaa on.
-83 ja vanhemmat moottorit on viidellä männänrenkaalla ja uudemmat kolmella. joittenkin huhujen mukaan vanhempi on herkempi narahtamaan kiinni isommilla ahtosilla...
suuttimissa ei ole eroja, lähinnä vanhan koneen suutinten paluu linjasto on letkuilla ja uudemman putkella. tarkasta jostain turbo mallin avautumispaineet ja säädätä suutinhuollossa samaan tai max 10bar yli.
ei kannata paljoo orkkis arvoo ylittää jos syöttöpumppu on luokkaa 500tkm ajettu nii sit pelaa uusilla suuttimilla vielä huonommin jos on rajummat avautumispaineet.
MUUTEN, muistu mieleen et.
ne suuttimet jotka oli koneessa paikoillaan sillo ku se miulta lähti nii ne oli just huollatettu/kärjet uusittu. et tuskin niissä vielä kulumaa on.
Eli toi mikä siin oli mulle tullessaan on kolmella renkaalla ja toi mitä sinne nyt oon survomas on todennäkösest viidellä?
Ja mitä tarkottaa isommilla ahdoilla?:D Eihää tos nytkää oo ollu ku hiukka reilu kilo..;)
Ja hyvä tietää toi et noi suuttimet on huollettu:) Menee taas tot rahanpaskaa muutenkii ihan riittäväst tohon rojuu ennenk sil taas ajamaa pääsee..:cool:
no tietenkin: ilo alkaa kilosta, remotti kahdesta :D tosin ei päde ihan aina kaikkiin moottoreihin :D toisista tuloo voima kilolla ja toisista vasta kahdella.
mutta sama totuus pätee kaikkiin, ennemmin tai myöhemmin pääsee remontin korjuuseen ;)
en tiedä yhtään moottoria josta on otettu tupla tehot vakioon nähden et ois ikuisen kestävä.
No suurinpiirtein kilollahan tolla on nyt ajeltu.. Tai ei se mittari oo ikin ylemmäs kerinny nousee ku se voima on aina purkautunu jostaa ulos..:D:D
Yritäks jv nyt sanoo et mun pitäis ruveta kattelee uutta jäteöljyvatkainta E-baysta tohon mun kiinteistönhuoltoautoon :D ? Voimasta en tiiä mutta pari kiloa näyttää olevan mäntien päällä painetta kun mennään roka auki ainakin mittarin mukaan... Eikä kyllä tuu tatsunit enää imussa;)
Yritäks jv nyt sanoo et mun pitäis ruveta kattelee uutta jäteöljyvatkainta E-baysta tohon mun kiinteistönhuoltoautoon :D ? Voimasta en tiiä mutta pari kiloa näyttää olevan mäntien päällä painetta kun mennään roka auki ainakin mittarin mukaan... Eikä kyllä tuu tatsunit enää imussa;)
Vaikka se sinun Kevytkuoma-autos hyvin kulkeekin nii ei siinäkään vielä tehot ole tuplautuneet alkuperäisiin arvoihin nähden ;) jos pikuppiin vertaa, sd33 95hv moottoritehoa alunperin. Mun kokoon panolla 173hv vetävältä, näkisin sillointehojen tuplautuneen kun laskennallinen moottori teho on yli kahen sadan. Et lisää painetta vaan sinne kiinteistöhuoltoautoos ;)
tuomaritulee
11.07.2013, 12:15
Siis siinä 84--> moottorissa tuo lohkon huohotus on ohjattu vena koppaan ja samanlainen on vanhemmassa mutta se huohottaa alaspäin ja "avoin"
Siis siinä 84--> moottorissa tuo lohkon huohotus on ohjattu vena koppaan ja samanlainen on vanhemmassa mutta se huohottaa alaspäin ja "avoin"
Juu, eli vaihan tosta vanhasta sen huohottimen tohon "uuteen"..:) Edellyttäen että ne lähtee irti..:D tietty yks vaihtoehto olis käyttää tota vanhaa lohkoa ja vaihtas sisuskalut tosta uuesta.. mut muistaakseni tos vanhas oli jotaa alkavaa katastrofia kiitos sen viimeks katkenneen kampuran..;) Helpoin ois ku sais ne huohottimet vaiheltuu ni saisin tost vanhast lohkost komeen pöyän..;)
Helposthan ne vitun pöntöt irtos..:D nyt miä koht saan komeen pöyän olkkarii..;) Tarvii vaa neljä ukkoo kantamaa sen sisälle ja jonkuu pitää harhauttaa muijaa ettei se nää sitä..:D:D:D
Samsonite
11.07.2013, 19:07
Mimmonen tuo harhautushomma niiku olis? :p
Mimmonen tuo harhautushomma niiku olis? :p
Ei ainakaa ihan sellanen mitä siä todennäkösest toivot..:p:p:D:D
Etit jostain Ikean pahvilaatikoit ja viet osissa sisälle. :D
Ei ainakaa ihan sellanen mitä siä todennäkösest toivot..:p:p:D:D
eiköhän me poikaporukalla jonku näkönen kilpajuoksu emäntäsi kans saaha että, eiköhän siinä ajassa ole pöytä pirtissä :D
Samsonite
11.07.2013, 20:21
Ei ainakaa ihan sellanen mitä siä todennäkösest toivot..:p:p:D:D
PRKL :D
Sit ku säret taas tuon, niin täältä löytyy 4.625 perillä oleva patrolli SD 33 osiks. Ohjaus puuttuu, muuten lyöntikunnossa.:)
PRKL :D
Sit ku säret taas tuon, niin täältä löytyy 4.625 perillä oleva patrolli SD 33 osiks. Ohjaus puuttuu, muuten lyöntikunnossa.:)
Mitä se maksaa?:D voishaa sotä hommailla jo ennakkoo ihan noitten välitystenkii takia..;)
tuomaritulee
11.07.2013, 20:58
Milläs ne pöntöt ny irtos ? Käytit kunnon lekaa vai oliko pultti ?
Samsonite
11.07.2013, 21:15
Mitä se maksaa?:D voishaa sotä hommailla jo ennakkoo ihan noitten välitystenkii takia..;)
500€ koko ruuhi. ;)
Milläs ne pöntöt ny irtos ? Käytit kunnon lekaa vai oliko pultti ?
Kevyesti vasaralla naputteli ylöspäin..:)
500€ koko ruuhi. ;)
nyt meni mietintämyssy syvälle päähän..;) kerros vähä lisää tietoja tosta vehkeestä..:D
Samsonite
12.07.2013, 08:25
Datsun Patrol 1981. Tässähän on ne harvinaiset 4,625 perät mitä uudemmissa ei ole. Ohjausta, akkuja ja jarrupääsylinteriä lukuunottamatta ajokunnossa ja tuunaamaton. Varaosiks ostin mutta ei oo enää tarvista.
Löytys kyllä 1982 avolavalla kans mutta hiukan kalliimpi...
Datsun Patrol 1981. Tässähän on ne harvinaiset 4,625 perät mitä uudemmissa ei ole. Ohjausta, akkuja ja jarrupääsylinteriä lukuunottamatta ajokunnossa ja tuunaamaton. Varaosiks ostin mutta ei oo enää tarvista.
Onkos tää neljä lovinen vapari?
Samsonite
12.07.2013, 18:01
On, ruma ja ruosteinen...
young n dum
12.07.2013, 19:23
On, ruma ja ruosteinen...
eli ei eroo sameliuksen nykysestä mitenkään :D
Samsonite
12.07.2013, 20:26
Juu se olikin myyntipuhetta...:D
:D
Ainoo vaan et miä en enää tunne tarvitsevani noit nelilovisia vapari tekniikoita..;) Mul on niit jo itelkii pari varastos..:D Suostuiskos Samsonite myymää pelkät perät ja etuvetarit? Ja miksei tietty takatikutkii..;)
Ongelma:D
Paikallaan olleen sielun jakopää;
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=135526
Paikalleen menevän sielun jakopää;
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=135527
Kysymys, pitääks vaihella noi kaikki rattaat vai saako ton pelkän pumppua käyttävän rattaan tohon harvahampaisee jotenki kiinni? Tai käykö vapari pumpusta tohon turbopumppuun se ratas ja keskipako hässäkkä?
tapsa4x4
02.08.2013, 10:21
Vaihda pumppuun toi ratas.
Vaihda pumppuun toi ratas.
Eli se käy siitä vaparin pumpusta suoraa koko mötikkä? Jos näin on ni hyvä juttu. Kiitos. :)
Pumppu ois irti, mut ei vaan voi laittaa uutee paikallee ku ei oo viittin kukaa maalaillu noit romui mitä tohon koneen kylkee tulee.. :p
Samsonite
02.08.2013, 20:20
:D
Suostuiskos Samsonite myymää pelkät perät ja etuvetarit? Ja miksei tietty takatikutkii..;)
No sitte se on jo sama hinta ? :D
Piharaktorin vois tehä tuosta syssymmällä lumien pukkaukseen, kunhan työrintamalla hiljenee...:)
No nyt olis sit "uus" moottori purettu siihen pisteeseen että vois alkaa kasaamaa..:) Menee vaa hermo tossa lattialla turatessa et on pakko käyä ostaas jonkuu näkönen pukki missä sen kasailee..
Mitähän toi möhkäle mahtaa painaa?:confused:
Saakos ton kampuran takastefan vaihettua jotenkii ilman kampuran irrotusta?
Mikäs kytkin tonne kannattaa laittaa ku ei taija viittiä jättää vaihtamatta kun se kerran nyt auki on..?
nissanin tiskiltä orginel turbon kytkin. aisin. se ei oo montaa vuotta vanha sekään kytkin mikä mun jäljiltä oli paikoillaan, taisin yhden vuoden safarit ja kisat keretä ajamaan sillä... et jos ei sulla oo luistanu niin kasaa vaan sillä kytkimellä. maksaa useemman satasen se kytkin paketti nissanilta mut on ainut joka oikeesti pitää. sashit ym voi nakata jorpakkoon, ei kestä lämpöä, alkaa luistamaan.
Ei se muuten oo luistanu mut kerran ku joutu vinssaa mäyristä pois mutaspoorista ni sillon se vähä sutas.. mut ehkä sen voi viel sit tolla kasata.. mites se stefa? Ja kuinhaa paljo toi möykky painaa? Tietäs vaa vähä et minkä kokosta konepukkia menee ettimää..
yli 300kg painaa. ja kun on kuutos kone niin tulee aikapaljon momenttia pukkiin.
mulla on ollu sd33 ihan motonetin halppis pukissa, pikkusen ku tuentoja hitsailee niin ainakin mulla on kestäny.
karkeella hiomapaperilla käyt vaan levyn läpi, eli karhennat vaan kitka pinnat. jos on sorvia lähettyvillä nii oikasutat vauhtipyörän ja ei muuta kuin kasaan vaan.
kyllähän se 2-osanen kakkastefa pitäs mukamas olla vaihettavissa kampuraa irrottamatta, mut mie en siinä ainakaa onnistunu vaik löysäsin runkopukit.. silti se lörtsy jäi kusemaa ni ratkasin sit onkelman vaihtamalla ehjästefasen alakerran:o
Eli taijan ottaa kampuran pois.. Ja sithän se karkaakii jo alakerran laakerointii ja mäntien rengastuksee ja kannen viilauksee ja kaikkee muuhun hauskaa mikä viivästyttää taas ikuisuudella ton rojun valmistumista..:p:p:p
Samsonite
19.08.2013, 18:40
nissanin tiskiltä orginel turbon kytkin. aisin. se ei oo montaa vuotta vanha sekään kytkin mikä mun jäljiltä oli paikoillaan, taisin yhden vuoden safarit ja kisat keretä ajamaan sillä... et jos ei sulla oo luistanu niin kasaa vaan sillä kytkimellä. maksaa useemman satasen se kytkin paketti nissanilta mut on ainut joka oikeesti pitää. sashit ym voi nakata jorpakkoon, ei kestä lämpöä, alkaa luistamaan.
Miulle tuli orkispaketissa marmorilta VALEO eikä Aisin....:(
Tomppaa_
19.08.2013, 19:48
Ei se muuten oo luistanu mut kerran ku joutu vinssaa mäyristä pois mutaspoorista ni sillon se vähä sutas.. mut ehkä sen voi viel sit tolla kasata.. mites se stefa? Ja kuinhaa paljo toi möykky painaa? Tietäs vaa vähä et minkä kokosta konepukkia menee ettimää..
Mulla ainaki pysy valmetin pata tossa pilteman pukissa. Notku ja huoju mutta kesti kyllä :D
Mulla ainaki pysy valmetin pata tossa pilteman pukissa. Notku ja huoju mutta kesti kyllä :D
Se onkii sellanen vajaamittanen..:p Joskin kylläkii taitaa painaa melkee puolet enemmän..:D:D
12H-T on ollut kytkinkopastaan kiinni kiinalaisessa pukissa... ainakin pari vuotta, ja on yhäkin.
Taas tuli käytyä ihmettelemäs hiukan..
Mites ku tos vanhemmas konees ku on toi jakopää noilla harvahampaisilla rattailla, ni myöskin siinä on erilainen jakokoppa..:( Tos uuemmas on kierroslukuanturi(ko?) kopan etupinnassa ja vanhemmassa on anturin reikä sivussa mut ei se anturi käy sinne..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=136673
Toi paskasempi on sen tihee hampaisen jakokoppa..;)
Ja tietty toi harvahampaisen koppa on sen syvempi et tot toista ei voi laittaa sen tilalle..:mad: Millä hitolla miä kiekkamittarin saan toimimaa ku ei viittis alkaa noit rattait vaihtelemaa?:confused:
Ja seuraava kysymys.:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=136674
Eli syöttöpumppu oli oksentanu jonkuu verran öljyä pöyälle ni pitääkös se täyttää jotenki ku sen paikallee laittaa vai kestääk se pyöräyttää kuivana sen verran et lähtee öljyt kiertoo?
No vittu joo:mad::mad: Kurkattii tosta "uuesta" koneesta tänää noi alakerran laakerit ni kaikki on ihan vaihtokunnos ja kampurallekii pitäs jotaa vissii tehä..:mad: Saatanan takastefan vaihto ihan pikkusen laajenikii isommaks hommaks..:( Huomen taijan tempasta viel sit kannenkii irti ni näkee et voiks tost koneest käyttää muuta ku lohkon..
Vaiko jotaa kevyempää+nykyaikasempaa+vahvempaa tilalle?:rolleyes: OM60? Hmm..:p
Milläs tosta saa nokan irti?
Ja mist noit laakereit sais tilailtuu ku ei tunnu oikee mistää löytyvän..:confused:
Nii juu ja lämpömittari muutti tonne nopeusmittarin kaveriks..;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=136975
Täs vaihees alko jo hiukka vituttaa ku huomas et on laakeri sekä kampura paskana..:mad:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=136977
Hyvin kestää motonetin pukki..:D Kaks ukkoo pitää vaa olla et ton saap käännettyy ympäri tos..;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=136978
Perkeleen painava ja öljynen postilaatikon jalka.:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=136979
Nyt olis hattu pois. Ja ku sain kannen pöyälle ja hetken tutkin ni ainakii neljä halkeamaa löysin.. Venttiilien välistä oli 2-3-4-5 pyttyjen kohilta halki. Eli tosta hyvästä varaosa koneesta voi käyttää lohkon ja ehkä männät..:mad: Voi vittu että potkii taas päähän tää rojekti.. Oli kyl jo pakko lähtee hakee koppa kaljaakii ku alko vituttaa niin kovin..:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=137023
Ja voi muna että toikii painaa paljo!:eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=137024
Ja nääkö nyt sit on ne huonommin käyttöä kestävät männät?:confused:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6165&pictureid=137038
Pitäsköhän alkaa ihan oikeest koht jo harkitsee jotaa OM-sarjalaista tonne ku nää SD:t ei oikee nyt vakuuta..:D:D
Edit; Tällänenhän olis ainakii erilainen ratkasu!:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5061&pictureid=106934
älkää ny kaikki noit kiertotähden motteja laittako keulalle,, keksikää joku ny jtn UUTTA.. :eek::eek:
ne sd33 kannet on melkein aina "halki" venttiilien välistä, ei haittaa menoa jos ei vuoda vesitilaan asti, melko monessa esikammio koneessa on pienet halkeemat vastaavissa paikoissa eikä meinaa mitään.
mun mielestä on aivan turhaa toi sd33 remppailu, aina kun laukee nii nostaa vaan ehjempää tilalle ja pitää huolen et on vm.84 tai uudempi. suomi on täynnä mätiä patrooleja joista saa ehjiä moottoreita. nakkaa vaan vanhat lisälaitteet uuteen mosaan kii ja radalle.
hinnat liikkuu 50-500€/per moottori tai jopa koko auto ja taas toimii sekä parhaillaan saa taas kierroksen vetareita :D.
om-sarjan tähtikeula moottoriin ei saa mitään viidellä sadalla. eikä nekään paskat tunnu kestävän kun otetaan tuplatehot vakioon nähden ja pidetään kurapoorissa se nilkka suorana.
tuomaritulee
28.08.2013, 07:52
ite en kyllä paljoa kestävämpää vakio konetta löydä kun tämä. Mulla on vielä vanhempi ku 84 ja kestänyt aivan saatanallista rääkkiä.. Ja pelaa vieläkin, mutta varmaan joskus antautuu.. Mutta en uskokkaan, että mikään muu kone kestäisi montaa sataa metriä ilman rajotinta vetää latipohjassa ja sitten kone suoraan kylmään veteen.. Ja kone ei mene miksikään...
Kyllä mie sinuna ostatis uuden padan, koska nuo ei oikeesti paljoa maksa.. Ainut mitä vaihat nii ne laakerit, jos siltä näyttää..
Ehottomasti jotain erillaista mosaa sinne pellin alle. Vaikka jv:llä on kyllä pointti, ei nää malmikasat suomen maasta kesken lopu. Mutta oishan se hienoa nähä joku muu motti tonkin keulilla. Eikä olisi niin hirvee hommakaan, jos sais jonkun valmiin moottori+loota paketin. Tiedä muista, mutta se suurin homma/röökin menekin aiheuttava tekijä on ollut aina se perhanan välilaipan teko siihen vaihteiston ja motin väliin. Eli ääni ihan sama mille tahansa muulle kuin orkkis motille.
Juu eihän noi malmikasat paljoa maksa ja tuntuu se nyt jollaa tapaa kestävän kasassakii..:) kyl miä nyt vaa taijan ajaa noi loppuu ennenk alan sinne jotaa muuta tunkemaa. On kuitenkii kolme tollast möhkälettä siunaantunu nurkkii jo ni josko niistä yhen jollaa tapaa ehjän sais niputettua..;) toki sitä vaihtoehtosta moottoria vähä tekis miel suunnitella sen puolee ku toi painaa ihan vitun paljo.. et jos sinne survois jonkuu kevyemmän ni vois kestää toi voimansiirtokii hiukka paremmin ku nyt tuntuu et aina ku nilkan oikasee ni jotaa hajoaa.:D
Mitähän muuten mahtaa suunnillee maksaa toi turbon huolto?:confused: Alkais olee toi garretti huollon tai vaihon tarpeessa.. Sekin saatana on ihan paskana.:D Vai uskaltaisko ostaa tollasen uuen kiinaturbon? onks noista kellää kokemuksia? Olis ainakii melko paljo edullisempi ku mikää "oikee" ahistin..:D
http://www.ahtoja.com/product/96/wr-560
tapsa4x4
28.08.2013, 21:33
Mulla testi käytössä rd28t kyljessä kiinan turbo ja pelaa toistaiseksi hyvin ja yllättävän laadukasta työstöä oli toi. hintakin samanverran kun vanhan huolto. ahdin vastaa garret gt28 kooltaa ja malliltaan.
ProTurbon sivuilta kattelin tot huoltoo..
ahtimen normaali huoltotyö alk 220 eur
(em. hintaan lisättävä osien hinta)
tuntiveloitus 56 eur
Eli kalliiks tulee toi huolto kun aattelee et mitä sit taas maksaa uus tollanen kiinahyrrä.. Eikä toi nykynen garrettikaa kovin vanha taija olla ja nyt on jo laakerit niin loppu et melkee tapaa jo siivet koteloo kiinni..
ProTurbon sivuilta kattelin tot huoltoo..
ahtimen normaali huoltotyö alk 220 eur
(em. hintaan lisättävä osien hinta)
tuntiveloitus 56 eur
Eli kalliiks tulee toi huolto kun aattelee et mitä sit taas maksaa uus tollanen kiinahyrrä.. Eikä toi nykynen garrettikaa kovin vanha taija olla ja nyt on jo laakerit niin loppu et melkee tapaa jo siivet koteloo kiinni..
katsot vaan pitkittäisvälyksen, tuskin sulla mikään kuulalaakeriturbo siellä paikoillaan?. öljy keskittää radiaalisesti, ja päittäisvälyksen hoitaa laakeri, joka 270 asteinen tai vastaavasti 360 asteinen painelaaker , pronssiä tai jotain vastaavaa. päittäisvälystäkin jotkut manuskat sallii kympin luokkaa. moni uusikin turbo yltää siivillä koteloon kun niiden siipien ja kotelon käyntivälykset eivät liian suuret ole..
Lohkon värjäsin eilen illalla..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6165&pictureid=137278
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6165&pictureid=137275
Lähes sairaalatasoista puhtautta.:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6165&pictureid=137277
Ja perjantai-iltana pikku kaljapöhnässä tuli taas kalustetehtaalta uus tuote.;):D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6165&pictureid=137276
SumuSimo
04.09.2013, 15:01
Mitähän muuten mahtaa suunnillee maksaa toi turbon huolto?:confused: Alkais olee toi garretti huollon tai vaihon tarpeessa.. Sekin saatana on ihan paskana.:D Vai uskaltaisko ostaa tollasen uuen kiinaturbon? onks noista kellää kokemuksia? Olis ainakii melko paljo edullisempi ku mikää "oikee" ahistin..:D
http://www.ahtoja.com/product/96/wr-560
hyvin pellaa
voi veljet mikä pöytä.harmi vaan ei emäntä varmasti antais tuoda sisälle saakka vaikka kuinka pesis :D
voi veljet mikä pöytä.harmi vaan ei emäntä varmasti antais tuoda sisälle saakka vaikka kuinka pesis :D
Tuohon pitäs vaa saaha pyöree lasi tai kivitaso ni sit vois viiä sisälle.. Kuulemma..:D
varmasti toimii pikku paineilla, käsittääkseni nuo kiinan turbot leviää sitten ku aletaan löydä ahtoja niinku miehet...
varmasti toimii pikku paineilla, käsittääkseni nuo kiinan turbot leviää sitten ku aletaan löydä ahtoja niinku miehet...
Ei tuosta nyt ihan hirveitä paineita oo tarkotus ottaa.. Hiukan yli kilo tais olla tuolla garretilla ja tuskin enempää tarvis olla ku ei voimansiirto tahtonu oikee kestää sitäkään..:D:D
Tuli ravijoen jeepnistien safarilta sellanen kipinä taas et tänään oli pakko vääntäytyä talliin ja ruveta hiukka oikomaan.:p:p
Eli ruiskusotkeminen vaihtu siistiin spräysotkemiseen:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=138345
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=138346
Huomatkaa äärimmäisen huipputekninen maalausteline!:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4667&pictureid=138347
Joku päivä ku viel sais aikaseks hakee jotaa vihertävää pintaväriä ni alkais tulee valmista..;):D:D
Kävin maalaas kaik mustat pökäleet valmiiks.;) Tuli pienii muutoksiakii ku ei ollu just nyt vihreetä maalia..:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6165&pictureid=138467
Noist piti alunperin tulla vihreet mut nyt ne onkii sit mustat..:cool: Ja melkee kaik muutkii mist piti tulla vihreitä ni on nyt mustia.:D:D
ote lipsuu pahan kerran :D
ote lipsuu pahan kerran :D
Niinhän tuo tekee..:eek: Mut ois kiva viel tän vuoden puolel saaha toi käymää..;)
Miä voin tulla huomen auttaa maalaamises. :D Siellä kuitenkii tarvitaa kriittistä sormen osottajaa. (Karhua juomaan)
Miä voin tulla huomen auttaa maalaamises. :D Siellä kuitenkii tarvitaa kriittistä sormen osottajaa. (Karhua juomaan)
Huomen ei saa tulla..:D:D Miä yritän epätoivosest valkasta nenää ni ei oo toivookaa onnistuu jos tallii tulee joku kaljapelle illaks vittuilee..:D:D
Tai siis saa toki käymää tulla jos haluaa mut kaljaa ei saa juua.;) Ainakaa paljoo.:D:D
young n dum
19.09.2013, 20:20
Huomen saa tulla..:D Miä yritän epätoivosest onnistuu jos tulee joku kaljapelle illaks :D
Tai siis saa toki käymää tulla jos haluaa mut kaljaa saa juua.;) paljo.:D:D
mie tuun huomen, otan pinkkiä ja violettia maalia jokuse tonkan ni saaha vähä heterommaks tota patrollia? :D
(mitään lisäämättä onnistu toi quote, eli salainen viesti murrettu ;) )
mie tuun huomen, otan pinkkiä ja violettia maalia jokuse tonkan ni saaha vähä heterommaks tota patrollia? :D
(mitään lisäämättä onnistu toi quote, eli salainen viesti murrettu ;) )
Tsihhihihihihi miä voin tuua purkin Hammeritee ja töpötellä akseleit. :D
mie tuun huomen, otan pinkkiä ja violettia maalia jokuse tonkan ni saaha vähä heterommaks tota patrollia? :D
(mitään lisäämättä onnistu toi quote, eli salainen viesti murrettu ;) )
:D:D:D:D Hitto! Miä aattelin et ois menny ees vähä kauemmin.:p:p:D
Tsihhihihihihi miä voin tuua purkin Hammeritee ja töpötellä akseleit. :D
Kuhan se on vihreetä!!:D:D
http://www.youtube.com/watch?v=a_P5Lzs0jqw
seki ois fihriinen :D
Kovat oli pojilla eilen puhee mut tänään saa ihan yksiksee sohval istuskella..:rolleyes:
Tais viikonloppun olla jotaa toimintaa tuol talliskii.. Ja tyhjist tölkeis pääteltynä ei oo tarvinu yksinää touhuta..:D
Kone on melkee kasattu?:eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6165&pictureid=138718
Konehuoneest on nypitty jonkuulainen nippu (toivottavast ainakii:D) ylimääräsiä johtoja irti?:eek:
Moottorisahaa oli jonkin verran huuatettu? Mut ompahan nyt ainakii pöydäs "pyöreet" kulmat..:confused::confused:
Olipahan taas viikonloppu..
Oli YnD tosi kiva ku tulit apuun..:D:D:D
Oisko parempii kuvii noista saappaista ja farkuista? :P
Oisko parempii kuvii noista saappaista ja farkuista? :P
Valitettavast ei..:p Oisit tullu kattomaa..;)
young n dum
23.09.2013, 19:10
Olipahan taas viikonloppu..
Oli YnD tosi kiva ku tulit apuun..:D:D:D
on aina ilo hankaloit.. eiku auttaa toiste rojekteissa :D
on aina ilo hankaloit.. eiku auttaa toiste rojekteissa :D
Et siä kyl paljo aut.. eiku hankaloittan.:D En vaa hirveest viel uskaltant tutkii et mitä kaikkee tuol on tapahtunu.:eek::eek:
young n dum
23.09.2013, 19:45
ny ei sentää ollu ku moottorisaha mukan. seuraavaks sit aga:n letku saha? :D
ny ei sentää ollu ku moottorisaha mukan. seuraavaks sit aga:n letku saha? :D
Sit sen sais kyl tietty tohon pihalle pesuu.:p:p
Hep!:D Kävin tänää maalikaupassa ja jos huomen jaksais hiukka maalailla ni voitas sit lauantain YnD:n kans kasata toi kone.:D
Ja yhteisellä päätöksellä ajateltii olla SELVINPÄIN!!!
:D:D Uskoo ken tahtoo. Miä en viel usko ennenku nään.:rolleyes::rolleyes:
patroltd
03.10.2013, 21:35
Jos meinaat kasata koneen vanhan mallin männillä niin mulla ois uusi alkuperäinen männänrengassarja.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68967
Jos meinaat kasata koneen vanhan mallin männillä niin mulla ois uusi alkuperäinen männänrengassarja.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68967
Uuemmilla männillä toi nyt kasaantuu.. Mut on mulla tos yhet vanhemmatki männät ja sen verran osia et sais kasattua toisen koneen jo valmiiks varalle..:D Laitetaan muistiin et renkaat olis tyrkyllä.:)
Tänään kävin pienen hetken tallissakii pyörähtääs.:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6165&pictureid=139481
Viel ku malttais käyä kanspahvin ostaas ni ton vois lyyä kokonaa kasaa ja alkaa suunnittelee paikallee nostoa..:rolleyes::rolleyes:
Tänää piti olla tallin siivouspäivä mutta..:D:D
Koska noit ton sepelimyllyn osia on ihan jokapaikassa ni ajattelin sit alottaa siivoamisen laittamal taas pari kikkaretta paikallee.;):D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6165&pictureid=139912
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6165&pictureid=139913
Jos vaik huomen jo koittas siivota tota talliakii.:rolleyes::rolleyes:
En yleensä rupea neuvomaan ketään sitä pyytämättä, mutta nyt on pakko sanoa, että sulla on pari vähän liian ylikokoista mäntää.
En yleensä rupea neuvomaan ketään sitä pyytämättä, mutta nyt on pakko sanoa, että sulla on pari vähän liian ylikokoista mäntää.
Oon vissii liian selvinpäin ku en nyt välttämättä ihan tajuu mitä tarkotat?:D:D:D
Oon vissii liian selvinpäin ku en nyt välttämättä ihan tajuu mitä tarkotat?:D:D:D
Ota pari ni tajuut :D Ja niitä oliki vaan yksi :o:D
Ota pari ni tajuut :D Ja niitä oliki vaan yksi :o:D
No nyt tajusin!:D Mut entäs ku se on halkasijaltaa paljo pienempi ni eiks se saa sillon olla vähä korkeempi?;):D:confused:
No nyt tajusin!:D Mut entäs ku se on halkasijaltaa paljo pienempi ni eiks se saa sillon olla vähä korkeempi?;):D:confused:
No saa olla, mut sen pitäs olla vielä korkeempi ;)
No saa olla, mut sen pitäs olla vielä korkeempi ;)
Sithän se voi jo osuu kantee..;):D:D
Pitääkös tohon pumppuu jostaa laittaa öljyt sisää? Jos pitää niin mistä se täytetää?:confused: Sielt ainakii jonkuu verran tuli öljyä ulos ku se makas tossa pöydällä..
onkos nämä omalla öljyllä vai kiertääkö moottori öljyt sisässä?
oliko ööli nokista?
onkos nämä omalla öljyllä vai kiertääkö moottori öljyt sisässä?
oliko ööli nokista?
Mustaa oli.. Siis koneöljyt siel kiertää.. Mut mietin et kestääk se "kuivana" pyöräyttää käyntii vai tarviik sinne joku liru jostaa kaataa ennenk täräyttää tulille..?
tuskin siellä liukupinnat niin kuivia on.
toki jos joku korkki löytyy niin eikai se pahaa tee jos lirauttaa.
tuskin siellä liukupinnat niin kuivia on.
toki jos joku korkki löytyy niin eikai se pahaa tee jos lirauttaa.
Kun ei oikeen sellasta korkkia näy ni kait se sit on ihan hyvä noin.;) No onneks tohon ensistarttii on viel jokunen tovi aikaa ni joku fiksu kerkee viel sanoo jos sinne pitää öljyä lirauttaa..:D
ei oo korkkia eikä tarvii lisätä. moottorin öljynpaine voitelee pumpun.
ei oo korkkia eikä tarvii lisätä. moottorin öljynpaine voitelee pumpun.
Kiitos.:)
Tänään sai lohko hatun päälle.;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6165&pictureid=140889
Tos näkyy jo toi tuleva alipainetehdaskii.;) Tuli "pika"rahtina suoraa konnunsuolta (lähes)korkkaamattomassa valmetin puulaatikossa.:D Käy muutes ihan pienellä viilaamisella suoraa orkkis laturin kiinnikkeeseen.;) Joku fiksu laturi pitäs viel keksiä ja sille sit joku fiksu telinekii viel..:rolleyes::confused:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6165&pictureid=140890
young n dum
02.11.2013, 08:59
jumalauta et on siistiä tallissa :D melkee ku iha oikee moottori laboratorio :p
Tolta se nyt tänää näyttää. Vast kuvaa kattellessa tuli mielee et pitää vissii purkaa, putsaa ja maalata toi tehostajakii.;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6165&pictureid=141285
Tuohon omaa laturinjalkaa istuu toi valmetin puulaatikosta kaivettu alipainelutkutin..:)
Kertoilkaas kuvien kera mihin ootte laitellu lisälatureita näihin laitteisii..?:rolleyes: Tarvis vissii joku laturikii johonki survoa..:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6165&pictureid=141284
Onks pakopainemittarin paikka hyvä tossa? Toi ei vaan lähe auki millää ni meinasin et laitank uuen lähön samaa paikkaa vai siirränkö johonki muualle? Tarviiks pakolämpöjä tietää?:rolleyes: Teenk sille anturille samal reijän johonki?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6165&pictureid=141283
Tuli aika hieno.:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6165&pictureid=141287
Innostuksissaa unohtu vaa venttiilit säätää ni joutuu viel käyttää kopan auki..:rolleyes: Kertoisko joku viisas niille säätöarvoja?
jumalauta et on siistiä tallissa :D melkee ku iha oikee moottori laboratorio :p
Siel on taas vähä sotkusta.;) Joutasitko kylää taas?:D:D
tapsa4x4
07.11.2013, 20:54
Imu ja pako 0.2 venttiilienvälys.
Imu ja pako 0.2 venttiilienvälys.
Tänks.:) Ja kaithan ne kylmänä säädellää?
tuomaritulee
08.11.2013, 20:08
Imu ja pako 0.2 venttiilienvälys.
Nyt on pakko lainata tätä.. Onkohan tuo sama vaparille ? Ja sille vanhemmalle koneelle ?
Nyt on pakko lainata tätä.. Onkohan tuo sama vaparille ? Ja sille vanhemmalle koneelle ?
Vitustakaa en tiiä mut luulis kun on kuitenki samat padat pumppua ja muita turboromuja lukuunottamatta..:confused:
young n dum
09.11.2013, 13:53
Vitustakaa en tiiä :confused:
?
kippari ABC:n vessan seinäs lukee et haminalaiset on homoja :D ?
?
kippari ABC:n vessan seinäs lukee et haminalaiset on homoja :D ?
Itekö kirjotit?:D:D
En tiiä oonks juonu pään pehmoseks vai mistä tuli sellasia aivopieruja ku taakse levyt(millä osilla?), syyläri lavalle(koska joka reissun jälkee ihan täynnä mutaa), cooleri johonki pois keulasta(samasta syystä ku syyläri), ilmanputsari kopin takaseinään(ihan vaa siks että sais pois konehuoneesta).. Onkhan näis missää mitää järkee?:D:D
En tiiä oonks juonu pään pehmoseks vai mistä tuli sellasia aivopieruja ku taakse levyt(millä osilla?), syyläri lavalle(koska joka reissun jälkee ihan täynnä mutaa), cooleri johonki pois keulasta(samasta syystä ku syyläri), ilmanputsari kopin takaseinään(ihan vaa siks että sais pois konehuoneesta).. Onkhan näis missää mitää järkee?:D:D
Onhan niissä, toteutuksessa tuppaa vaan yleensä kestää kun aina tulee pari muuttujaa matkalla.
young n dum
12.11.2013, 14:05
no millos alotetaa syyläri putkie veto?? :D
ahto torvia ei kyllä viiä lavalle.. kauhee homma :confused:
ja mie ehkä unohtasin tollaset järjeilyt het alkuusa ja keskittyisin pysty putkie tekoo lavalle :D
http://image.dieselpowermag.com/f/events/10692039/0808dp_54_z%2b2008_diesel_power_challenge_trucks%2 b2002_ford_f350_smoke_stacks.jpg
:)
no millos alotetaa syyläri putkie veto?? :D
ahto torvia ei kyllä viiä lavalle.. kauhee homma :confused:
ja mie ehkä unohtasin tollaset järjeilyt het alkuusa ja keskittyisin pysty putkie tekoo lavalle :D
http://image.dieselpowermag.com/f/events/10692039/0808dp_54_z%2b2008_diesel_power_challenge_trucks%2 b2002_ford_f350_smoke_stacks.jpg
:)
Syyläri on jo lavoilla.;) Millo tuut vetelee putkia?:D
Eli tota syyläriä tänää jo hahmottelin lavalle.. Tai oikeestaa turmakaarii sen jollailailla sais kiinnekii..:rolleyes: Saakos sille kötöstellä jonkun telineen kiinni pääkaareen? Pitää vissii huomen ottaa joku kuva siit ku en oikee osaa selittää mihin se niinku tulis..:D
Millasillas letkuilla/putkilla se kannattais tehä? Meininki olis vähä et jos runkopalkin kylkeä pitkin tois kopin ali ja takaseinää pitkin ylös..?:confused: Kestääkö joku kumiletku vai tarviiko tehä ihan rautasesta putkesta?
joko se o käyntikunnossa tai edistynyt??:D
http://www.kolumbus.fi/tpo00544/ava2.gif !
joko se o käyntikunnossa tai edistynyt??:D
http://www.kolumbus.fi/tpo00544/ava2.gif !
Vitut. Rahat juotu, motivaatio hukattu ja aika aina loppu.:D:D
Puuttuis laturi ja turbo ni vois lyyä koneen keulille ja alkaa pikkuhiljaa niputtaa keulan peltejä ja kaaria takaspäin.. Tarvis vaan keksiä joku fiksun kokonen laturi mallia "ei niin arka kosteudelle".;) Ja tietty jonkuulainen turbo. Mallia melko iso:p:p