Kirjaudu sisään

View Full Version : hdj-80 myynnissä EU, varo?

BJ-40/76
30.04.2012, 14:26
Yritin ostella tuommosta hdj-80:sta:

Olipa kerrankin hyväkuntoinen auto ilman moottoria.
ensimmäiset kuvat autosta vanhoja (jotka sain sähköpostiini) Kun asiasta tehden pyysin uudet kuvat, niin totuus alkoi paljastumaan
auton sisusta hivenen kärsinyt, mutta suomessa löytyy surkeampiakin 3 x suuremmilla kilometreillä olevista.
ja esim takasivuikkunat mallia eriparia, olisko jopa pleksi/sikakitti.

Suurin ongelma tuli tyyppikilven kanssa; minä kun tulkkasin tuon tyyppikilven, niin:
HDJ80L-gnmexw tarkoittaa että ratti vasemmalla puolen, niin kuin suomessa?

c/tr/a/tm rivillä 3H4 FG10 K302 P151F (hivenen huono kuva, ja syystäkin:eek:)
Eikö tuo tarkoita, että tumman punainen, sisusta?, kitkalukollinen taka-akseli, ja manuaali vaihteisto.

Aika hyvin, kun autoa myytiin sininen/hopea, oikean kätisellä ohjauksella,
Automaatti laatikolla ja lukkoakseleilla:p

Luinko tuon tyyppikoodin väärin? vai olisko joku tehnyt "kolarikorjauksen" lyhyen kaavan mukaan? (siis porakoneella ja 2 vetoniitillä):cool:
Ja oliskon "varaosat" tullut ilman "papereita"?

Jos satutte pahki, niin suosittelen kiertämään kaukaa; sillä minä en sattuneesta syystä lähettänyt rahoja ja passin kopiota Hollantiin:rolleyes:

P.S mm. kori, runko ja etuakseli eri kätisiä englanti/eurooppa malleissa.

bj45lava
30.04.2012, 15:07
Niin toi nimenomainen L-kirjain tuolla hdj80 perässä tarkoittaa vas ohjattavaa ja oikeanpuolisella ohjauksella oleva olisi siis HDJ80R-GNMEXV,
Noi loppukirjaimethan risteytyy sit gx/vx mallin, vaihteiston ja takaluukun mallin mukaan eriksi.

pee
30.04.2012, 17:02
hämmennetään lisää:

jostain jääny muistikuvatus, että oikealta ohjattavat olis merkinnältään HDJ 81 sarjaa / mallia ? onks tää ihan höpöä ?

Jhl
30.04.2012, 17:53
Tuolta on hyvä katsella noita koodeja:
http://www.toyodiy.com/parts/q_E_1991_TOYOTA_LAND+CRUISER_HDJ80.html

BJ-40/76
01.05.2012, 23:34
hämmennetään lisää:

jostain jääny muistikuvatus, että oikealta ohjattavat olis merkinnältään HDJ 81 sarjaa / mallia ? onks tää ihan höpöä ?

Tuo edellisissä viesteissä oleva toyoid linkki hyvä, minä tarkastan linkin tiedot omat tuosta n.100 Mhz p2 kannetavassa olevasta piraattiohjelmasta? ulottuu muistaakseni v.1995?

Ainakin nuo muutamat minun tietämät sumujen saarilla taipaleensa aloittaneet HDJ:t on nimenomaan hdj-80R -autoja.

Toki nuo kaikki on vuodelta noin 90-95. Ja autoissa paljon eroja: esim ainakin osa jo tuolloin automaatti ilmastoinnilla, ja osassa jopa oma ilmastointi takana.
Ja esim. lämmityslaitteet erillaiset.

Ja kaksi eri cruiser asiantuntijaa on väittänyt minulle vakavissaan että HDJ-80:ssä on 3 vaihteista automaattia!

En ole lyötänyt 3 vaihteista automaattia, ja nämä asiantuntijat eivät suostu lähettämään kuvaa tyyppikilvestä!
Toinen näistä "asiantuntijoista" kertoi 3v-laatikon olevan -93 -> olikohan 97.

Sama myyjä myi 80 sarjan vänkärin etupenkkiä (siis suomessa kuljettajan) ebay:ssä tarjousten mukaan, ja toimitus suomeen 40 puntaa.
pistin sähköpostia, että onko penkki ok? ja jos huudan nuo 2 muuta nippeliä myös(olisi sopinut kipatun istuimen sisään, ja alle 2kg) niin
voidaanko keskustella toimitus/rahti maksusta!
Tuo penkki poistui ebay:stä, myyjä ei voi toimittaa! ja tarjousaikaa oli alle 36 tuntia! (minä tyhmä en tehnyt tarjousta penkistä, olikohan että 2-3 euroa olisi riittänyt ensimmäiseen tarjoukseen?)

Jotenkin alkaa tuntua, että pitäskö joko ostaa,huutaa ja/tai valittaa:confused:

toyota4x4
02.05.2012, 08:37
mitä itse olen ostellu autoja ulkomailta olen käynyt auton ostamassa ihan paikan päällä, enkä ole koskaan yksityiseille ihmisille 100e varausrahaa enmpää antanu.
merkkiliikeistä uskaltaa ostaa paremmin. ja sinne voi maksaa jollekin tilillekin auton.
hukka reissuja on tullu. ja sekin on kannattavampaa kuin joku 500e arvonen paska pihassa josta olis etukäteen maksasnu 5000e.