PDA

View Full Version : VW LT:n nopeuksista (perävälityksistä)


0ltzi
29.04.2012, 17:01
tuli taas ostettua 40 lt -90. ja se perkele ei oikeesti kulje ku 80. ala mäkeen 90 ja kierrokset jo aivan maksimissa. eli mitä helvetin välityksiä näissä on ja minkä takia?
tähän yksilöön on kylläkin vaihdettu taka akselisto jossa kytkettävä lukko.

kaks vuotta sitte oli lt 55 -91. siinäkin iha sika lyhyt välitys. kuitenkin hiukan pidempi ku tässä 40. sillä just raaski ajaa matka ajoa 90. kulki kyllä jotain 100.

onks jossai joku taulukko mistä näkis mitä välityksiä näihi on saanu?

Bj Andy
29.04.2012, 17:16
Korkeempaa rengasta alle niin menee hieman paremmin...

Samsonite
29.04.2012, 17:53
Miul oli LT 45 turpo paripyörä laviska ja kyllä se toistasattaa meni heittämällä.

Heikki L
29.04.2012, 18:54
juu kyl 55 paripyöril ottaa kevyeen 120 siis turbollinen. vapari ei taida 100 mennä:)
Onko kuitenkin 5v loota?

0ltzi
29.04.2012, 19:37
voi olla kans et se mun 55 turbollinen meni jotai 110-120. ei muista enää.

on 5 vaihdetta. ykkös vaihteen vois vaihtaa 6 vaihteeks... :D

0ltzi
30.04.2012, 15:17
Korkeempaa rengasta alle niin menee hieman paremmin...

tänää tätä tuumin mutta ku alla on jo 16"..

sisua45
30.04.2012, 19:46
tänää tätä tuumin mutta ku alla on jo 16"..

Mikä koko? Esim 205R16 --> 235/85R16 muutos lisää korkeutta ja välityksiä 9.5%. Ja jos rengas on pinnattu Insa, niin korkeus kasvaa 12.8%. :D

Sitten on tietty USSR kokoja, 215/90-16 vai mikä se oli?

0ltzi
30.04.2012, 19:48
Mikä koko? Esim 205R16 --> 235/85R16 muutos lisää korkeutta ja välityksiä 9.5%. Ja jos rengas on pinnattu Insa, niin korkeus kasvaa 12.8%. :D

Sitten on tietty USSR kokoja, 215/90-16 vai mikä se oli?

tais olla 205

hitoy
30.04.2012, 21:13
Ex lt ( -95 ) kulki huippuja vakiona 90 ja tuntui että ei kierrä eikä kulje enempää.. Pienillä muokkauksilla 130 meni rikki.. http://www.facebook.com/photo.php?v=3155400758120 http://www.facebook.com/photo.php?v=3155400758120 Tuskinpa näkyy mut yritettiin..

axu87
30.04.2012, 21:50
Juuri tänään tuli ajeltua vapari lt:llä, aika lyhyethän ne välit on, mutta ei ihmekkän kun miettii että vielä pitäisi kulkea kuorman kanssakin :D

sisua45
30.04.2012, 22:10
Meillä oli 1978 LT31D. Koneena siis 2.7 (perkins 4.165) nelos vapari diesel, 65 hv ja 152 Nm :D. Kulki helposti 80 ja sukka syylärissä toista sataa. Herrasmies 6-zyl 2.4 D tuli vasta 1980?

Tai ei 80 helposti tullut, sai siihenkin jo muutaman minuutin pitää kaasua pohjassa. Mutta kun vauhdin keräs, niin sen myöskin piti. Kok paino oli 3440 kg, kantavuus noin 1500. Kuljetti kuitenkin 2000. Joskus vei 2500, kun oli kuorma-auto rikki, eikä viitsinyt viedä lauantaina kahta kuormaa, kun piti vielä saunoa illalla. :D Perillä äijä kysyi, ette yhtään pienempää autoa löytäny? Ja kuorman paino oli tiedossa, betonisia kaivonrenkaita. Minä otin kaljaa, ja veli ajoi. Isointa vaihdetta (nelosta) tarvittiin vain kotimatkalla.

sisua45
30.04.2012, 22:16
tais olla 205

Mut siis 205R16 tai 205/80R16? Ettei mikään 205/75R16? Kaksi ensin mainittua on saman kokoisia, kolmas 22 mm matalampi

0ltzi
01.05.2012, 11:20
Mut siis 205R16 tai 205/80R16? Ettei mikään 205/75R16? Kaksi ensin mainittua on saman kokoisia, kolmas 22 mm matalampi


juurikin nuo 205 75. no mut huome pitäs saada kesä renkaat ni katotaan mitkäs ne on.

Samsonite
01.05.2012, 12:12
LT 45 oli 195 -14 C kumit.

0ltzi
01.05.2012, 13:58
LT 45 oli 195 -14 C kumit.

niihän niissä taitaa olla. onkoha kantavuus ero vaan jousissa ja renkaissa?

jos pikku pyöräsestä vaihtas perän ni luulis kulkevan kivemmin?