View Full Version : yj wrangler kysymyksiä
tarviiko olla taka panhardia,ei ole selkeästi ollu pitkään aikaan paikoillaan jos on ollukaan.sitten kone naputtaa tyhjäkäynnillä, tasoittuu kun nostaa kierroksia.vaikuttaa nostin,nokka,keinuvipu vialta.saako nostimet vaihdettua ilman kannen irroitusta.öljyn paineet hyvät.onko takalehtien ja akselin välissä kiilapalat alunperinkin.kone 2.5 nelonen 1 piste ruutta
KoniJeep
21.04.2012, 15:50
tarviiko olla taka panhardia,ei ole selkeästi ollu pitkään aikaan paikoillaan jos on ollukaan.sitten kone naputtaa tyhjäkäynnillä, tasoittuu kun nostaa kierroksia.vaikuttaa nostin,nokka,keinuvipu vialta.saako nostimet vaihdettua ilman kannen irroitusta.öljyn paineet hyvät.onko takalehtien ja akselin välissä kiilapalat alunperinkin.kone 2.5 nelonen 1 piste ruutta
Mikäs vuosimalli kyseessä? Ai sori, siis YJ!!
Onkos sulla se vakio jousilla vai korotettu?
Ei ole kiiloja alunperin. Laitetaan kääntämään perää suotuisampaan kardaani kulmaan, jos korotettu.
Tietääkseni takana ei ole vakiona panhardii. <-korjaus: höpöhöpö on vakiona!
vuosimalli 1990, jousista ei oikeen saa selvää onko ne korotus vaiko ei.vaikuttaa että joskus laitettu alusta sarja,iskarit ja ohjaus iskari vaihettu.riipukkeet alkuperäiset.
petroman
21.04.2012, 16:32
On vakiona panhardi takanakin... Ja mielestäni olis pitäny olla traction bar jo tehtaalta lähtiessä. Perhanan lehdet eivät pysy muodossaan ainakaan mulla.
Olisko sullakin hieman ässälle vääntyneet takajouset, koska on pitänyt kiilapalat laittaa korjatakseen kardaanikulmat?
Tuohon naputteluun varmaan oletkin jo kokeillu vaihtaa öljyjä?? Naputtaako kylmänäkin? Itse änkesin halvinta kymppikolmekymppiä, niin kesällä motti kuumana naputtaa tyhjäkäynnillä.. Pitäis vissiin laittaa ihan oikeat öljyt sinne.
..Mulla siis 4.0ho omassa, joten puhun ehkä vähän asian sivusta.
Itellä naputus lähti kun ajo n.20min kolmosella lurtta pohjassa ja vaihto öljyt. Nostimet saa kyllä vaihdettua niin että avaa vain venttiilikopan ja vivut. Tarvii pitkävartisen magneetin.
Itellä naputus lähti kun ajo n.20min kolmosella lurtta pohjassa ja vaihto öljyt. Nostimet saa kyllä vaihdettua niin että avaa vain venttiilikopan ja vivut. Tarvii pitkävartisen magneetin.Joo, neloskoneesta pystyy, mutta kuutosesta ei sitten pysty, FYI!!!
KoniJeep
27.04.2012, 10:09
Lainataas hyvää topiikkia:
-Mitäs öljyä pitäisi laittaa D30 perään?
Sisälle D30 perään tulee "lounaslaatikko" lukko...jos sillä mitään merkitystä öljyn laatuun?
Paljonkos sinne pitää lurautella öljyä?
-Millä peränkoppa tiiviiksi?
Käytättekö peräkopissa tiivisteenä kumi/korkki tiivistettä vai ihan vaan tiivisteliimaa?
Lainataas hyvää topiikkia:
-Mitäs öljyä pitäisi laittaa D30 perään?
Sisälle D30 perään tulee "lounaslaatikko" lukko...jos sillä mitään merkitystä öljyn laatuun?
Paljonkos sinne pitää lurautella öljyä?
-Millä peränkoppa tiiviiksi?
Käytättekö peräkopissa tiivisteenä kumi/korkki tiivistettä vai ihan vaan tiivisteliimaa?Mitä tahansa Hypoidiperäöljyä, GL-5, esim tuota: http://www.jamant.fi/peraoljy-mobilubehd-p-1855.html ja tiivistys joko tiivisteellä: http://www.jamant.fi/tiiviste-cjxjmjyjtjzjwj-oa1650201-p-2994.html tai sitten silikonilla, esim tolla: http://www.jamant.fi/tiivisteliima-p-1071.html tai vastaavalla...
nostajat tilattu jamantilta vaihetaan kun keretään.tuulilasi karmi savotta lähti lapasesta ,sitten tutkin nostimet. takajouset hyvässä ryhissä kiilapalat laitettu kait kun jouset vaihettu.öljyt ja suotimen vaihoin,ei merkittävää vaikutusta nostimien naputukseen.edellinen omistaja oli pitäny 10 vuotta kesämökki autona,jouset ja iskari ennen sitä tuunattu paikoilleen.
KoniJeep
27.04.2012, 20:09
nostajat tilattu jamantilta vaihetaan kun keretään.tuulilasi karmi savotta lähti lapasesta ,sitten tutkin nostimet. takajouset hyvässä ryhissä kiilapalat laitettu kait kun jouset vaihettu.öljyt ja suotimen vaihoin,ei merkittävää vaikutusta nostimien naputukseen.edellinen omistaja oli pitäny 10 vuotta kesämökki autona,jouset ja iskari ennen sitä tuunattu paikoilleen.
Laitahan nuapuri Jeepistäs kuvvoo esille!
Tänään vaiheltu omasta ajovaloja... entiset ämeerikan täplä tuikut vaihettu eeuu malleihin... ku halawalla löyty.
kuvia laitan rohviiliin,kunhan saan kuvattavaan kuntoon.viikon loppuna toivottavasti jo .ikkunakarmi pirun hapan joutuu käyttökunnostamaan ja myöhemmin uusimaan.
-Millä peränkoppa tiiviiksi?
Käytättekö peräkopissa tiivisteenä kumi/korkki tiivistettä vai ihan vaan tiivisteliimaa?
Unohtakaa räpellykset pahvitiivisteiden tai liimojen kanssa, tällaiseen kun kerran investoi niin ei tartte sählätä enää.. voin taata että ei tule kaduttamaan! :) Sipaisee vähän peräöljyä molemmin puolin pintaan, pultit momenttiin ja kovaa ajoa. Avaus ja kiinnitys niin ei tartte tehdä mitään ihmeempiä - ja kestää kymmeniä avaus- kiinnityskertoja..
http://www.lubelocker.com/
http://lubelocker.com/images/com_tienda/products/LLR-D030/dana-30.jpg
nostajat vaihdettu,ei naputa enää.aika nopsa homma parituntia meni. laturi tieten porsi samontein, survasin 96 ah laturin paikoilleen. tuulilasin karmi ehjätty. kuvia profiilissa. uusi laturi oli 115 eur ampi autosähkössä.nyt täytyy paneutuu siihen taka panhardi hommaan.
Mä oon siirtynyt gore-aikaan, on loppu silikoonien pursottaminen ja kaikki puhtaaksi raapiminen, repäsee vain vanhan nauhan pois ja uutta tilalle
http://www.tiivistetekniikka.fi/uploads/pdf/s300asennus.pdf
Mä oon siirtynyt gore-aikaan, on loppu silikoonien pursottaminen ja kaikki puhtaaksi raapiminen, repäsee vain vanhan nauhan pois ja uutta tilalle
http://www.tiivistetekniikka.fi/uploads/pdf/s300asennus.pdf
Juu, ja tuon Lubelockerin kanssa ei ees tartte teippailla uusiksi, kun laittaa vaan vanhan tilalle :)