PDA

View Full Version : Tehokas V6+ Automaatti hakusessa


RIKSRAKS
19.04.2012, 12:38
Otsikon mukaisia rojuja tarvitsisi kehitellä Suzukin konehuoneeseen.
Mikä olisi hyvä ja tehokas paketti?
Muutamia kriteereitä:
- Automaatissa ei mielellään mitään sähköjä
- Kone vois olla mekaanisella ruiskulla myöskin sähköjen vähentämiseksi
- Oltava kevyt
- Tehot mieluiten +150Hp
- Mieluiten V6 kuin suora 6, mahtuu paremmin konehuoneeseen

Astron 4,3+autom on varmaan painava? Tehot??
Audin 2.6 tai 2.8 olis varmaan ok, mutta saako siihen pikkuvaivalla mitään takavetoisen automaattia jatkeeksi?

Fiksummat hoksaakin ettei ko auto tule olemaan kilpipeli :D

AVRO
19.04.2012, 12:47
Mazdan 3.0 V6, tämähän ei taida olla mitenkään painavan maineessa. Laatikon sielunelämästä ei oo havaintoa.

Mites noi valtavan mahtavat Foortin kutvoset?

Timo_L
19.04.2012, 13:05
Kyllä silti kattoisin Chevyn 4,3 V6 + automaatti? Ihan mukava teho- painosuhteeltaan ja viripalikkaakin löytyy jos tarvii. Ei se tietysti se ihan kevyin ole, mutta ainakin hyvä ja luotettava.

CJ7
19.04.2012, 13:58
Kyllä silti kattoisin Chevyn 4,3 V6 + automaatti? Ihan mukava teho- painosuhteeltaan ja viripalikkaakin löytyy jos tarvii. Ei se tietysti se ihan kevyin ole, mutta ainakin hyvä ja luotettava.

+1

Jos sen on pakko olla V6

karvanoppa
19.04.2012, 15:01
Mites opel omegan V6 + tomaatti? 2.5 tai 3.0 mv6 kone olisi ainakin pieni.

murkula_
19.04.2012, 15:26
Paljonkos tommosessa 4,3 koneessa on tehoja? Kuinka pitkä laatikon kanssa?

Timo_L
19.04.2012, 15:40
Mites opel omegan V6 + tomaatti? 2.5 tai 3.0 mv6 kone olisi ainakin pieni.

Juu kompaktin kokoinen on (muistaakseni 2,5 kone painaa ~150kg vai oliko 170kg, vaikka on rautalohko - ja on varsin lyhyt), tehoa kohtuuhyvin ja automaatti toimii ainakin tiellä asiallisen loogisesti. Liikuttaa ihan kivasti omegan kokoista autoa. Olisin muuten suositellut, mutta henkilökohtaiset kokemukset ko. moottorista Omegassa pääsee erittäin ansiokkaasti sarjaan "ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli!" :D ..niin ja jos sähköjä haluaa välttää, niin sitä riittää koneessa ja laatikossa.
Terveisin "4000€ moottoriremontti" :rolleyes:

P.s. Toimiessaan on kyllä ihan hyvä kone, ei siinä mitään. Ja siinä on varsin veikeä käyntiääni kierroksilla, jos se laksetaan plussaksi :D

Nuhapumppu
19.04.2012, 16:07
Mites tollainen Mitsun 3.0 V6 24V DOHC,ei siis se pajeron 12V öljyvispilä, passaa pajeron tomaattiin heittämällä kiinni,joka ei ylimääräistä sähköä omaa. Sähköähän tuossa koneessa toki on,mutta esim hukkakipinä sytytys ei vettä pelkää eikä tarvi huolehtia virranjakajan kansista. Kokemuksien perusteella tosi hyvä moottori,kestävä,voimaa oli ihan kivasti ja luonteeltaan oikeinkin mukava,jaksoi vetää jo matalilta kierroksilta hyvin. Viripalikkaahan tuohon löytyy sitten aivan älyttömästi,koska 3000GT ja Dodge Stealth pitää tuon saman koneen sisällään mutta kahdella ahtimella

samppas
19.04.2012, 16:08
Rover kasi?

p0hamala
19.04.2012, 17:06
Omegan/Saabin/GM:n yleinen 3.0v6. Eli Omegan 3.0v6 ja Saabin 3.0tv6 on turboa ja moottorinohjausta lukuunottamatta sama kone. Ota kone saabista moottoriohjauksen kanssa ja askit obeliksista.
Roverin kasi on myös vaihtoehto mutta hieman pidempi - vesipumpussa on aika "nokka".
T/P

vasse79
19.04.2012, 17:29
Pistelin yyveetä

petroman
19.04.2012, 20:38
Vastaanpa taasen ympäripyöreästi, koska mistään mitään en ymmärräkkään
: Golf vr6:sta motti. Liekköhän noitakin tehty automaagina??

Tietty sähköähän tuossa on armotta liikaa kastumista ajatellen... Mutta mielestäni vääntöä aika laajalla skaalalla...

farmari
19.04.2012, 20:48
Vastaanpa taasen ympäripyöreästi, koska mistään mitään en ymmärräkkään
: Golf vr6:sta motti. Liekköhän noitakin tehty automaagina??

Tietty sähköähän tuossa on armotta liikaa kastumista ajatellen... Mutta mielestäni vääntöä aika laajalla skaalalla...

Eikö Golffit oo etuvetoja?

vmt
19.04.2012, 21:04
Tulipas nerokas vaihtoehto mieleen! :) Passatin 4,0 W8. Varmaan aika lyhyt mottori ja nelivetoisia ovat. Tosin välitasauspyörästö vaihteiston kuorien sisällä(?), joten ei ehkä ihan kätevin laitella maasturiin. Sähköä on varmasti paljon ja tehoa n. 275 hv. Tai jos realistisempi ois samasta vehkeestä 2,8 V6.

murkula_
19.04.2012, 21:06
Mitäs jos hitsais tasauspyörästön kiinni ja tekis lukkoperän? Veto vaan toiselta puolelta. Mahtaako kestää?

LaaLaa
19.04.2012, 21:25
Mazdan 190hv 3.0 V6 moottori löytyisi edullisesti. Manuaali laatikolla. Vielä kiinni autossa.

farmforest
19.04.2012, 21:36
Mites olis joku mersun 2.3 16v? Automaattinakin löytyy ja tehot on siellä 180 hepan tietämillä muistaakseni..

Nuhapumppu
19.04.2012, 22:06
Eikö Golffit oo etuvetoja?
Juu,ja on niitä syncronakin. Mutta eihän se VR6 ole edes oikea V6,oikeassa V-moottorissa on vähintään kaks kantta;)

mikkocap
19.04.2012, 22:53
Tulipas nerokas vaihtoehto mieleen! :) Passatin 4,0 W8. Varmaan aika lyhyt mottori ja nelivetoisia ovat. Tosin välitasauspyörästö vaihteiston kuorien sisällä(?), joten ei ehkä ihan kätevin laitella maasturiin. Sähköä on varmasti paljon ja tehoa n. 275 hv. Tai jos realistisempi ois samasta vehkeestä 2,8 V6.

kyseinen W8 on itellekin semmonen moottori että himottas kokeilla passattia kyseisellä tekniikalla.. saattaa vaan olla että varaosien saanti on aika nihkeetä ja pirun kallista. =D ei noita ainakaan oo paljoo suomessa tarjolla, tiiä sitten saksan maalta... ja sähköö varmasti aivan perkeleesti. 2.8 V6 30V ollu perhepiirissä ja itse ainakin tykkäsin kyseisestä koneesta :D 193 hv, neliveto toki hieman ''syö'' ko. passatissa tehontuntua.

mikkocap
19.04.2012, 22:58
Vastaanpa taasen ympäripyöreästi, koska mistään mitään en ymmärräkkään
: Golf vr6:sta motti. Liekköhän noitakin tehty automaagina??

Tietty sähköähän tuossa on armotta liikaa kastumista ajatellen... Mutta mielestäni vääntöä aika laajalla skaalalla...

Itestä tuo VR6 tuntus ainakin kokonsa puolesta passelilta, kuintenkin selvästi kaposempi kun V6...

mechanic-71
19.04.2012, 23:00
Ford essex 3.0 v6 löyty consuleista capreista ja granadoista vaparina yhdellä 2kurkkusella jopa 300 hummaa ja sähköä vain jakajas...

mechanic-71
19.04.2012, 23:03
Askina hopan c3 saattaa olla jo valmiiksi koneen perässä

Mase
20.04.2012, 06:20
Suosittelisin myös GM 4,3 moottoria, jos paino ja tila antaa myöden. GM trottlebody ruisku on helppo ja yksinkertainen muokata toiseen autoon, varaosaraatoja riittää suomessa yllinkyllin ja moottorin ja vaihteiston osat ovat erittäin halpoja verrattuna eurooppalaisiin härveleihin. Vaihteistojakin löytyy suoraan 4wd malleina.

petroman
20.04.2012, 08:32
Tuosta vw:n vr6 motista vielä, ja sen etuvedosta... Eikös suizaan olekin väkästelty muutamia volkkarin 1.9tdi-motteja?? On. Sekin etuveto.

Ja mahtaako käydä vr6:n kytkinhilut 1.9-mosaan? Kuka tietää, miten lähellä 1.9:n adapteri olis vr6:n jatkeeksi?
Sillä vaan että kai ihmisen tehtävissä laittaa kone pitkittäin sinne konehuoneeseen.

Edittiä sen vuoksi että taitas jäädä paino pienemmäksi verraten aika moneen malmikasaan volsun motilla... ja viripotentiaaliakin löytyy bolt-on remmipuhaltimista lähtien..

akanojanahmed
20.04.2012, 17:31
Suzuki vitaraa on V6 pannulla. 24 venttiilinen teho 100KW. Mulla ollut sellainen.On ripeä peli!!Samaista peliä myös tomaattilootalla!!

sisua45
21.04.2012, 09:20
Se vw/audi (90 asteen) V6 pannu on melko leveä paketti. 2.8 30 valve on 85 cm leveä. 2.4 on sama kone lyhyemmällä iskulla.

Vanhemmat 2.6 ja 2.8 12 valve koneet voivat olla pari senttiä kapeampia.

VR6 koneista (15 astetta) en paljoa tiedä. Lisäksi löytyy VR5. :D 3-koppasessa golfissa ja corradossa luki vielä VR6 perässä. 4-koppasessa ja uudemmissa pelkästään V6, vaikka niissäkin samanlainen yhdellä kannella oleva kone.

Yksi ehdotus lisää kehiin, rellu/pösö/volvo 2.7 V6. :) Siihen löytyy monenmoista volvon lootaa perään, ja on kevyt kone. Ei ehkä kaikkein luotettavin, mutta...

sisua45
21.04.2012, 10:09
Ford essex 3.0 v6 löyty consuleista capreista ja granadoista vaparina yhdellä 2kurkkusella jopa 300 hummaa ja sähköä vain jakajas...

Vakiona 130 hv. Lisäksi painava ja vanha. Roverin kasi on paljon kevyempi ja helpompi löytää.

axu87
21.04.2012, 10:14
Eipä voi suositella edes harkitsevansa tuollaista vr6 pataa, maailman herkimpiä kansiarkoja patoja.

Jani E
21.04.2012, 10:21
väliin velipojan kans naureskeltu että sitten ku se mällä ton ATR :D
niin siitä vois laitta susukin ton 2,2 vtec koneen, jo jaksais susuki jauhaa, 215hv ja kierää vakiona 8000r/min. alu lohko, ei painakkaan kauheesti, ja vääntää alhaaltaki tosi hyvin...

lepoantti
21.04.2012, 10:37
ei varmaan tehokkain eikä kevein, mutta varmasti halvin, erittäin yksinkertaista perustekniikka, paras osien saatavuus, löytyy laatikko vaihtoehtoja ilman turausta jne. eli chevyn V-6 4,3 L

painoa intterkuukkelin mukaan noin 200 kg ja tehojka versiosta riippuen 145-200hv. löytyy vaikka minkälaisia palikoita jos on tarve virittää ja muutenkin varaosien saatavuus ja hinta kohdallaan.

taitaa saada parhaimmillaan muutamalla satkulla toimivan koneen apulaitteineen. jos on painoa enemmän niin saa sillä enemmän kuutiotilavuutta ja sillä on merkitystä......

http://www.novak-adapt.com/knowledge/chevy_small_block_v6.htm

petroman
21.04.2012, 11:22
Eipä voi suositella edes harkitsevansa tuollaista vr6 pataa, maailman herkimpiä kansiarkoja patoja.

Nojoo... Kansi hieman ongelmaherkkä. Eikä halvin rempattavakaan mahdollinen kansifeilu..

Eskimo
21.04.2012, 16:38
Onko sen pakko olla kutonen?

esim. Bemmiltä parin litran nelonen automaagisena.

Eikö se teho olis pareen ottaa turbolla kuin tilavuudella? Sais keveemmän paketin ja soppelilla hyrrällä mukavamman ajettavan.

Samsonite
21.04.2012, 16:45
Se vw/audi (90 asteen) V6 pannu on melko leveä paketti. 2.8 30 valve on 85 cm leveä. 2.4 on sama kone lyhyemmällä iskulla.

Vanhemmat 2.6 ja 2.8 12 valve koneet voivat olla pari senttiä kapeampia.



Yksi ehdotus lisää kehiin, rellu/pösö/volvo 2.7 V6. :) Siihen löytyy monenmoista volvon lootaa perään, ja on kevyt kone. Ei ehkä kaikkein luotettavin, mutta...

Vanha 12 tappinen volkkarin V6 tykkää kierroksista, ei väännä kovin alhaalta. Ja tuo PSA V6 on maaliman huonoimpia tapoja yrittää muuttaa pensaa "voimaksi"....:D

Timo_L
21.04.2012, 16:51
Onko sen pakko olla kutonen?

esim. Bemmiltä parin litran nelonen automaagisena.

Eikö se teho olis pareen ottaa turbolla kuin tilavuudella? Sais keveemmän paketin ja soppelilla hyrrällä mukavamman ajettavan.

Öööh.. ookkos koskaan ajanut kunnon kuutosella tai kasilla missä on alavääntöä heti tarjolla? ;) Näistä toki on ollut ennenkin taistelua, ja toinen tunnetusti tykkää äidistä, toinen tyttärestä :D

Mutta jos metsäpeliä rakennetaan bensakoneella niin turbot ei mielestäni oikein ole toimiva juttu. Koneen pitäisi vääntää suht heti ja alhaalta että on jytyä lähes tyhjäkäynnillä. Tietysti turbovehkeenkin voinee virittää niin että melkein heti tulee puhallin mukaan, mutta ei se ilman kaasun käyttöä oikein herää..

Koneenahan bemarin vanhat neloset on perkeleen hyviä turbottaa, mutta ehkä on parempia noihin katusportteihin kuin metsään. Tämä siis vain minun mielipide.

vepele
21.04.2012, 16:52
Kuis chrysler voyagerin 3,3L V6.
Ois tommottinen tyrkyllä,tosin ilman laatikkoo.
Hinta ois nouto+laatikko ölppää

samppas
21.04.2012, 21:47
Jos raha ei ole ongelma=4995E ja tehoa=350hp on oikeasti tarvis niin Seevu ls1+th350+joku lyhyt jakis.

Mase
21.04.2012, 21:59
Tuo voyager 3.3 olisi kyllä kestävä ja pieni moottori, takaveto/nelikko laatikon löytyminen siihen hieman haastavampaa. 2007-2011 Wranglerit käyttäneet 3.3:sen isoveljeä 3.8L v6. Tosin niistäkään ei löydy vaijeri ohjattua lootaa kysyjän tarpeisiin. Yksi vaihtoehto olisi Ford 4.0 V6 joita löytyy halpoina Aerostarien konehuoneista, siihen perään Explorerin tai BroncoII jakari niin siinä olisi valmis paketti.

Eskimo
21.04.2012, 22:04
Öööh.. ookkos koskaan ajanut kunnon kuutosella tai kasilla missä on alavääntöä heti tarjolla? ;) Näistä toki on ollut ennenkin taistelua, ja toinen tunnetusti tykkää äidistä, toinen tyttärestä :D



Olen ja pysyn kannassani :D

sisua45
21.04.2012, 22:25
Vanha 12 tappinen volkkarin V6 tykkää kierroksista, ei väännä kovin alhaalta. Ja tuo PSA V6 on maaliman huonoimpia tapoja yrittää muuttaa pensaa "voimaksi"....:D

Oma 30 valve 2.8 tykkä myös kierroksista. Tosin tuo 1525 kg painava passat on melko pitkillä välityksillä varustettu. Kiihtyy hienosti autobaanalla kun potkaisee lapun lattiaan 200 km/h kyydistä. :) Varmasti vetäisi kevyttä autoa kunnon välityksillä.

Kaverilla oli 264 volvo, ja ei hänkään oikein tuota rellua ylistänyt. :rolleyes: Kyllä sekin ihan hyvin voimaa antoi, silloin kun toimi. Kansi vikaisena, tai jostain muusta vettä hukkaavana lähti kiertoon.

Pauli
21.04.2012, 22:27
ei varmaan tehokkain eikä kevein, mutta varmasti halvin, erittäin yksinkertaista perustekniikka, paras osien saatavuus, löytyy laatikko vaihtoehtoja ilman turausta jne. eli chevyn V-6 4,3 L

painoa intterkuukkelin mukaan noin 200 kg ja tehojka versiosta riippuen 145-200hv. löytyy vaikka minkälaisia palikoita jos on tarve virittää ja muutenkin varaosien saatavuus ja hinta kohdallaan.

taitaa saada parhaimmillaan muutamalla satkulla toimivan koneen apulaitteineen. jos on painoa enemmän niin saa sillä enemmän kuutiotilavuutta ja sillä on merkitystä......


Ääni tälle, Antti on oivaltanut ameebarikkalaisten ihanuuden :D mikään ei korvaa kuutiotuumia.
Ja mulla olis joutilaana 160hv versio ja mikä tärkeintä, sen saa HALVALLA.

Samsonite
22.04.2012, 09:48
Oma 30 valve 2.8 tykkä myös kierroksista. Tosin tuo 1525 kg painava passat on melko pitkillä välityksillä varustettu. Kiihtyy hienosti autobaanalla kun potkaisee lapun lattiaan 200 km/h kyydistä. :) Varmasti vetäisi kevyttä autoa kunnon välityksillä.

Kaverilla oli 264 volvo, ja ei hänkään oikein tuota rellua ylistänyt. :rolleyes: Kyllä sekin ihan hyvin voimaa antoi, silloin kun toimi. Kansi vikaisena, tai jostain muusta vettä hukkaavana lähti kiertoon.

A6 kuattroavantti samalla 30 vee pannulla on ajossa (1805 kg otteessa), ja lähipiiristä vastaava 12 vee. Kyllä haetuttaa pienempää pykälää paljon usiammin vanha kone. Venttilien lisäks eroja on imusarjasysteemissä, ja muistankohan väärin että pakonokat olis säätyvät tässä uudemmassa jo ?

264 ( arkalleen oli hurreista tuotu 244 GLT, 2,7 V6) oli joskus vuoden ja 15 litraa satasella, oli lappu lattiassa tai pintakaasulla köröttelyä....164:een verrattuna (B30) nuhasemmalta vaikutti eikä juuri eroa uudempiin Vulvan ruiskunelosiin huomannut, paitti kulutuksessa. :D

Yleensäkkin välttäsin kaikkea missä on K- tahi KE- jetti, vaikka vanha ässämursu huilaakin tallissa. Sähköruutalla ei varmaan teho ainakaan tippuis ? :D

jyrden
22.04.2012, 10:12
Ei kelpais 350Z:tan moottori? Eli ois V6 ja 3,5 litraa, sekä tehoo reilusti vakionakin....

sisua45
22.04.2012, 15:33
Venttilien lisäks eroja on imusarjasysteemissä, ja muistankohan väärin että pakonokat olis säätyvät tässä uudemmassa jo ?


Hihna pyörittää pakonokkia. Kansien takapäässä on imu ja pakonokkien välillä ketju, jossa on imunokkien ajotus systeemi.

sisuli
22.04.2012, 21:06
http://www.therangerstation.com/tech_library/4_0_Page.html
tuossa on voimaa ja ,eestitä kokonaisia autoja löytyy koneluovuttajiksi melkein ilmaseks

Caddy
23.04.2012, 19:00
Mites ois Ford Duratec 2.5 V6 Mondeossa käytetty mosa. On pieni ja kevyt, laatikon kanssa on vain hieman tekemistä... Mutta tekemällä uuden kytkinkopan saa käymään laitteeseen kuin laitteeseen. http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4576&pictureid=101617 Tuossa löytyy moinen kone nostettuna sierran konehuoneeseen, laatikoksi sierran oma type-9

Edittinä sen verran, että tehoa on 170heppaa ja 220nyyttöniä vääntöä

hpotteri
27.04.2012, 17:02
Gm LZ9 3.9 täysalu 240hp 315nm

Ja on vielä nokka lohkossa eli tosi pieni ulkomitoiltaan.

Ja halpa
http://www.ebay.com/itm/Malibu-Impala-G6-Uplander-3-9L-LZ9-Engine-Motor-102K-/190667596808?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2c64aca408&vxp=mtr#ht_3337wt_1139