Kirjaudu sisään

View Full Version : Suzukissa käynti aaltoilee(G13B 1.3 16valve 87-vm)


ukkonen7
11.04.2012, 21:18
Jep elikkä sain GTI swiftin johtosarjan tehtyä ja mopon käyntiin niin käynti aaltoilee 1000rpm ja noin 2000rpm välillä, ja kun poistan vikatieto töpselin irti maadoituksesta että viat olisi luettavissa niin yli 2tonnin menee kierrokset. Mitään vikaa boxi ei havaitse kun viat luetaan virrat päällä ollessa.
Kaasuläpänasentotunnistimen mittailin ja arvot olivat niin kuin korjaus opas ilmottaa. Ei vaikuta vaikka käyttää lämpöiseksikin. vaat ska vi jöörä???

Palex auta!!!

mikkocap
11.04.2012, 22:58
mulla oli aikoinaan accordissa aina kylmänä tota. ainakin mulla se heijasi silleen ovelasti että tasasesti nousi tonnista kahteen ja tippu kerrasta sitten taas tonniin ja samaa rumbaa uudelleen. sitten kun kaasutteli niin lopetti aina kohtapuoliin, patsi jos pakkasta oli -30 niin aivan hervoton oli aina sillon. miten sulla lämpimänä? itellä oli tyhjäkäyntitunnistin/venttiili/suutin (vai mikä se ikinä onkaan) paskana. syötti polttoainetta jotenkin miten halusi kylmänä. lisättäköön vielä että en jaksanu kyseistä vikaa korjata, kun muuten oli niin toimiva peli....

toki en tiiä ko. autosta mitään ja liekkö ees se sun vika mitenkään liittyväinen tohon mun aikasempaan jorinaan mutta kuullosti vaan niin tutulta niin kato vaikka että onko sulla siellä ruiskun päässä jotain tollasta edellämainittua häikkää...

mikkocap
11.04.2012, 23:02
Sori, olen sokea. tossahan lukee että ei vaikuta lämpimäksi käyttö mitenkään, eli perun kaiken aiemman :D kiitos ja anteeksi.:D

ukkonen7
12.04.2012, 05:20
hyvä neuvo ja jotain semmoista tossa nyt saattaa olla kyseessä ja juuri noi kierrokset ku tekee noin. ja lisätään että kone on ainakin minun tietojen mukaan seisonut ainakin 3-4vuotta eli lieneekö joku pien anturi tukossa/jumissa. Kertokaa toki neuvoja ja kokemuksia niiden avulla on ennenkin selvitty.

Palex
12.04.2012, 05:29
Tuon aaltoilun gti-kone aiheuttaa ainakin silloin kun ruisku ei saa lämpötietoa koneesta. Itsellä tehnyt tuota jos ollut nesteet jäässä, jäähdytysneste vähissä, ja pari kertaa on myös piuhat katkennut anturin juuresta.

Mutta on tuohon kyllä jotain muitakin syitä, koska olen koneen vaihdon jälkeen samaa havainnut joskus, vaikka on ollut kaikki nuo vaihtoehdot pois suljettu...

Kellis
12.04.2012, 05:40
Nesteen lämpötilaanturia veikkaisin . Aika monesti tuon kaltaista oiretta esiintyy ,kun ei saa oikeaa tietoa anturilta .

ukkonen7
12.04.2012, 14:55
Tuon aaltoilun gti-kone aiheuttaa ainakin silloin kun ruisku ei saa lämpötietoa koneesta. Itsellä tehnyt tuota jos ollut nesteet jäässä, jäähdytysneste vähissä, ja pari kertaa on myös piuhat katkennut anturin juuresta.

Mutta on tuohon kyllä jotain muitakin syitä, koska olen koneen vaihdon jälkeen samaa havainnut joskus, vaikka on ollut kaikki nuo vaihtoehdot pois suljettu...

järkeenkäypää kyllä mutta eikö koneen häiriövalo silloin palaisi? otin kertaalleen lämpöanturin pistokkeen irti ja silloin vikavalo paloi ja vilkutti sitä anturin koodia. voihan se olla että yhteys pelaa mutta anturi antaa virhe arvoa boxille. kiitos hyvää tietoa tämäkin

ukkonen7
12.04.2012, 14:57
Nesteen lämpötilaanturia veikkaisin . Aika monesti tuon kaltaista oiretta esiintyy ,kun ei saa oikeaa tietoa anturilta .

tähän se kaatuu kaikin puolin joten laitan anturin tilaukseen. kiitos tästäkin

mikkocap
12.04.2012, 16:36
järkeenkäypää kyllä mutta eikö koneen häiriövalo silloin palaisi? otin kertaalleen lämpöanturin pistokkeen irti ja silloin vikavalo paloi ja vilkutti sitä anturin koodia. voihan se olla että yhteys pelaa mutta anturi antaa virhe arvoa boxille. kiitos hyvää tietoa tämäkin

itse en luota auton (merkki)valoihin.... jotenkin vaan kokemukset ovat olleet huonot, meinaan että aina asiat eivät ole sitä miltä näyttää :D

ukkonen7
21.04.2012, 20:10
Joo samaa mieltä et noi vika valot on vähän mitä on, mut löytyihän se vika vihdoin sieltä eikä edes anturin vaihdolla vaan olin nokkelana tulpannut pari vesiletkua imusarjasta niin vesikierto toiminen lisä ilmarikastin ei sulkeutunut kunnolla. eli kuuma vesi jäykistää sen jonkin tahman ja estää lisää ilmaa pääsesmästä ohi kaasuläpän jne jne.. että sellaista.