View Full Version : Patrollin laturin kytkentä?
loppuu ymmärrys laturin kytkennästä.
vanha laturi neljällä johdolla.
maadotus´, plussa akulta ja kaksi muuta johtoa, toinen virtalukon kautta ja toisessa jatkuva virta?
uudessa laturissa on B- maadotuksena, B+ jatkuva akulta, w??? ja D+ heräte ilmeisesti?
miten tuo kytketääää?
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95172
tossa ketjussa taitaa olla patrollin latureiden kytkentä ohjeet.
toi w napa on kait kiekkamittarille, ei vissiin oo patrollin oma laturi kun ei ainakaan mulla oo niissä tommosta napaa.
no paikalleeen menossa 70a scanian laturi
Patrolissa ei ole neljää johtoa vaan yhteensä kolme. joku on turannut sinne ihan oman maadotuksen ;). Mutta pääpiirteittäin näin:
W-kierroslukumittarille tosin ei käytössä ellei ole tarvikemittaria
B+ virta ulos (Akku)
B- pitäisi olla rungossa.(maadoitus) joskus tarvitsee mutta saattaa toimia ilmankin riippuu säätimen kytkennästä.
D+ sitten herätä lampun kautta
Tuolla sen saa toimimaan jos on toimiakseen. Patrollissa on alunperin vaan jännitetunto akulta S napa ja sitten L joka on herätä mittariston lampulta.
Kaiken virheellisen saa kiistää ja pitääkin ettei tule ongelmaa tämä kaikki ihan ulkomuistista :)
no kaikissa neljässä patrollissa meillä on sitte joku turannu omat johdot sinne jossei kerran ole neljää johtoa.
mut asian pitäs olla selvillä miten kytketää sen näkee tänään. :)
no kaikissa neljässä patrollissa meillä on sitte joku turannu omat johdot sinne jossei kerran ole neljää johtoa.
mut asian pitäs olla selvillä miten kytketää sen näkee tänään. :)
mullaki menee 4 ohutta johtoo. :D
no kaikissa neljässä patrollissa meillä on sitte joku turannu omat johdot sinne jossei kerran ole neljää johtoa.
nii,mulla on nyt 3 pihassa ja kahesta muusta viel johdotkin irrallaan ja kaikissa vaan 4 johtoa. tai jos sen maajohdon laskee ni onhan niitä neljä..
tai toisaalta 3 kun se s johto on vaan haaroitettu b+ navasta johtosatsin sisällä;)
ja joillakin on on sit 2 laturia.:rolleyes:
lataaa kieroksilla muttei tyhjäkäynnillä. tällähetkellä yksi johto irrallaa ja se on tuo S navan johto.
No sen s-johdon päästä pitäs löytyä 24v jos on yleensä kiinni jossain :) Mutta eihän toi scanian laturi edes vissiin tarvitse sitä S-nastaa joten se saa ollakin irti luulisin.
No siis halotaan hiusta takana olevaan liittimeen menee kaksi johtoa ja virtakaapeli akkuun joten 3 ;) Mutta jos kierroksilla lataa niin joko heräte hukassa tai sitten hihna luistaa tyhjäkäynnillä tai laturissa on vikaa tai sitten on vaan muuten kytkennät lepikossa :)
mitä jos on pyörimis nopeudesta kiini?
voisko pyöriä liian hiljaa että on välitys perseelläään????
En usko että kanian laturissa olisi niin paljon isompi hihnapyörä kun patrollin omassa että pyörisi tyhjäkäynnillä liian hiljaa.
BJ-40/76
13.04.2012, 17:01
mitä jos on pyörimis nopeudesta kiini?
voisko pyöriä liian hiljaa että on välitys perseelläään????
Kuinka välitetty? onko bosch:n laturi? mitä tyyppikilvessä lukee, siis sillä rivillä missä nuo amppeerit ilmoitettu?
ja onko sisäisellä tuulettimella vai ulkoisella?
Jos on tuo bosch ulkoisella tuulettimella, niin merkkivalon kautta heräte, ja
jos tarvii, niin tuosta kiekkamittarin nastasta nopeustieto.
Jos ei lataa ollenkaan jollakin n.1500 ankkurikierroksella (siis kun ensin on käytetty kierroksia, ja on ladannut) niin ehkä magnetointidiodeja palanut?
sammuuko merkkivalo, kun käyttää kierroksia ja lataa? ja sitten kun pudottaa tyhjäkäynnille, ja ei lataa, niin palaako merkkivalo.
tuohon herätenastaan ei kannata kytkeä suoraan jännitettä, ainoastaan merkkivalon kautta, ja jos herätepiuha käy rungossa koneen käydessä, niin kenttädiodit palaa hetkessä.
Siis mistä tiedät ettei lataa tyhjäkäynnillä? vai lataako niin vähän, että ei jaksa pitää jännitteitä ylhäällä? ja olihan 24v järjestelmä.
Kun olis tietoa missä vehkeessä ongelma, niin vois miettiä apuja....
Tuossa on siis Scanian laturi modattu patrolliin ja kai mk160 korinen.....
laturi on aivan uusi. ongelma poistui itsestään. latasi aluksi vain kieroksilla mutta hetken aikaaa antoi käydä kieroksilla pitempäää ja nyt lataaa tyhjäkäynnilläkin.
latauksen merkkivalo ei palanut käynnissä ollessa missäään vaiheessa.
mutta nyt toimii. kuormittamaan ei vielä vinsseillä päästy mutta kaikki aikanaan...