View Full Version : KURA RT:n Suzuki samurai
tarkoituksena valmistaa suunnistus kilpuri tuosta suikasta.
projekti ei hivele silmiä,mutta siinä on toimivia ratkaisuja.
autossa on:
lj akselit 4.88 arb
TG:n jakis välitys.
corollan 4k moottori+5v aski
cas coiloverit edes
lj ohjaus hilppeet.
akseli väli 2370mm
RIKSRAKS
03.04.2012, 09:42
Hieno!!
Mistä Coiloverit tuli/mitä kustansi?
kesällä ois tarkotus dieselöidä vw 1,6td ja suzukin 5v laatikolla.
kaikki hilkkeet on pitäs vaan 3 moottorista kasata yks hyvä.
kytkimen käyttö vipu puuttuu joka on ulkopuolella.
coilit noin 500e 2kpl
rallyrace:ta
mikä vanteitten et? taitaa tulla meleko leveen oloinen mulla, kun ittellä mielessä 61 akselit alle..
Joko olet testannu kunnolla noita coileja?Miltä tuntuvat??
vanteet taita olla 10x15 -44
vanteen ulkolaidan kun sais napa lukkojen tasolle niin ois hyvä leveys.
viikon loppuna pitäs käydä metsikössä testaamassa ja vähän tie ajo,niin tietäs miten tuo etupää käyttäntyy.
JuhanChristian
04.04.2012, 20:15
Mielenkiintoisen näköinen projekti. Kun olet laittanu tuon syylärin takaikkunaan niin oletko laittanu lisä pumppua nesteenkierrolle
mikäs on rengaskoko?
Ja periaatteessa ei lisäpumppua tartte kun on suljettu kierto. (?)
Ja periaatteessa ei lisäpumppua tartte kun on suljettu kierto. (?)
Pitkät putket aiheuttaa häviöitä, eli teoriassa orkkis pumppu voi käydä pieneksi. Kokeilemallahan se selviää.
tapsa4x4
05.04.2012, 08:32
Just samanlainen syyläri visio kuin mulla.
Miten toteutuitit syylärin koteloinnin? Kuinka hyvin jäähtyy tolla?
kun saatiin ilmalukot pois niin auto kävi 20min korotettua joutokäyntia,
kun ASA lisäs vettä syylärinkorkista niin kuulemma naste liikkuu.
lämmintä tulee lämmityslaitteesta tosin lämpöhana ohitettu kun vuotaa.
autogagen mittari ja korollan oma anturi näytti 80C suuntaa antava,
niin irtoflekti laitettiin pyörii ja mittari alkoi laskea ja putkista pysty pitää kiinni paljain käsin,putkien lämpötila ero huomattava
syyläri noin oman mittansa +15cm korkeammalla moottoriin nähden.
lisä kierto pumppu kävi mieilessä mut kokeillaan iman ensin.
neste tilavuus 10-12l
renkaat on kuluneet 33.14.15
kotelointi vaiheessa,tarkoituksena avata kattoa noin 25-30cm leveys suunnassa
katolle 2x 25cm flektiä ja yks iso jäähdytintä vasten puhallus suunta sivusta katolle.
sähköt jos kytkis sillain et tarvittaessa puhallus suuntaa vois muuttaa ja puhaltimia voi poistaa käytösta tarvittaessa säästäen ampeereita
bmv kaaripalat löyti paikkansa suzukin taka nurkista.
suur kiitos asa;lle kun paistoi taka loksuja kasaan ja mahdutti 55 optimat sisä kaarien etu puolelle. kontin lattia leveni myös hiukan
alkaa apulaitteet olee kohillaan,vieläkun pääsis alipaine helvetti kaasarista eroon.
muutama kuva diiselöintiin varatuista hilkkeistä.
5v 413 laatikko
vitaran välitetty startti.1,7kw
vitaran kytkin kevy. 215mm
audi 80 1,6 td asetelma 210mm "vahvistettu malli"
jimnyn välikardaani kun ei oikeen oo muita tarjolla.
Melko hulppean näkönen peli noilla akseleilla ja jousilla. :)
Jaahas kait sitä olis jotain kommentoitava kun tähän on tullut jo sekaannuttua jonkin verran.:D
Elikkäs huomen olis ajatus alkaa kaariputken vääntöön ja siinä sivussa jos suunnittelis noita tuulitunneleita tuolle syylärille.
Koeajoja ei oo keretty ajamaan joten ei tietoo tuon etupään toiminnasta vielä, takapää ei ainaskaan jousta yhtään:)
Onko 4k moottori ja 5v vaihdelaatikko paketti jäämässä tallinnurkkaan?
Ton mallisilla tukivarsilla ei jousta ikinä kevyt auto. Pitäisi olla tosi pehmeet puslat.
Paljonkohan tämä on korkea?
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=25808&d=1333438249
Tuota korkeutta ei voi nyt äkkiseltään voi muistaa kyllä sitä jossain vaiheessa mittailtiin.
Takapää ei jousta myöskään noitten jousien takia kun ne on niin jäykät ja ei ne noista heloistakaan kunnolla jousta.
Jotain saatiin tänäänkin aikasiks, kaaria ei alotettu kun oli kaasu loppu.
Arska-tehtaalta
09.04.2012, 21:39
Paljos noissa etutolpissa on joustoo? Max-min mitat...
Noissa etutolpissahan vähän riippuu tuo jousto miten tiukalle noi jouset tulee ruuvattua, mietittii jos laittais kaks apujousta niin sais ulosjoustoa lisää, pitää kattoo jos huomen venyttelis ja mittailis samalla.:)
Mutta muita mittoja eli helmasta maahan 75cm ja kattoon 195cm ja kaari putki siihen päälle niin kokonais korkeus tasan 2metrii;)
Tähän tulee varmaan vielä jonkinlainen tunneli? Vai tän lisäksi imevät rupelit katolle?
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=26052&d=1333982887
juu reikiin tulee 20cm imevää puhallinta ja verkko päälle
Onko 4k moottori ja 5v vaihdelaatikko paketti jäämässä tallinnurkkaan?
juu jossain vaiheessä syksymmällä.
Kuvat kun on niin kivoja niin tässähän näitä.
Ekaks vähän ropeleista kuvaa
Sitten tankki olis löytäny paikkansa
Etupäässäkin jotain tapahtunu
Ja sitten viimeset kuvat joustoista aikas lähelle tapissaan
Ja muutama kuva lisää
Löyty pieni ongelma lisää
Pikku jousto kuva lopuks
Ja lisää kuvia kun ne on niin kivoja:D
Jaahas taas olis viikonloppu jotain turattu ja jopa pikku koe ajot ajettu.
Huippu nopeudet tuntuu olevan siinä 70km/h vaikka ei sillä kyllä tarvii kovempaa päästäkkään:D
Lämmöt saatiin nousemaan jopa reiluun 80c kun oikein hangessa vingutti, isolla flektillä lämpiää koppi pirusti mutta kattoropellit kaveriks niin johan helpotti.
Niin ja tulihan noi ohjaus varretkin paikalliselta sepältä.
Ja muutama kuva lopuks
oliko sulla lisäkiertovesipumppua jäähdytyksessä
Eipä ole vaan ihan vakio vesipumppu, ekaks ei ollu termaria niin ei meinannu oikein lämmetä ollenkaan maksimit oli varmaan joku 40c paikallaan käytellessä;)
Jaahas tuli susuki punnittua tänään ja arvauksia painosta kolmen ukon kuormalla ja turvakaarilla(18metriä 48x2.9) sekä 10 litraa ainetta tankissa otetaan vastaan:D
young n dum
25.04.2012, 22:34
2012kg:p
Kato peijooni sieltähän löytyikin voittaja oulunsalosta eli teme arvas just oikein 1680kg, kymmenen pistettä ja papukaija merkki sinne siis:D
Onhan se hyvin vakion omamassasta melkeen 700kg lisää:eek:
Kyllä se oli päätelty oman auton painosta ;)