View Full Version : Xdynan vinssit
Morjesta!
Tuli tuossa jäätyä autolla ensimmäistä kertaa jumiin ja tuli mieleen ettei vinssistä olisi ainakaan haittaa. Eli onkos kellään kokemuksia noista Xdynan vinsseistä? Katselin tuota Xdyna X12.0 mallia. Ei olisi pahan hintainen mutta onko kannattava ostos?
-Otra
Mulla on menossa eteen X10.0PB http://www.vinssikauppa.fi/product/179/xdyna-x100pb-high-speed-big-base-auto-clutch----40m-koydella
Pöydällä pyöriteltynä OK kapistus, ei siis vielä käyttökokemuksia.
On vaan tämä malli aika iso normaaliin sähkövinssiin verrattuna.
Jarru tuntuu jo koekäytössä hyvälle, rumpu pysähtyy heti kun napista löysää.
Brittimotoristi
02.04.2012, 09:41
Moro !
Täällä kaivataan myös kokemuksia X dynan vinsseistä, aikomuksena hankkia
ehkä X dyna X 12.0 tai X dyna 12.0 k (köydellä) .
Kiinnostaisi tietää myös käyttö kokemuksia vaijerin ja köyden eroista.
Onko langaton kauko-ohjain "välttämätön" lisävaruste?
Asialliset sivustot ainakin vinssikaupalla on.
Mun mielestä langaton kaukari ei ole välttämätön. Varsinkaan etuvinssissä.
Mutta sen sijaan en edes harkitsisi vaijerilla olevaa vinssiä. Ainoastaan jos se tulee ihan pelkäksi koristeeksi niin sitten voisi olla ilman narua. Korvaa vaikka sitten vinssin valokuvalla sellaisesta. Tai askartelee pahvisen mallin tilalle. :D
Naru on niin paljon turvallisempi ja lisäksi mukavampi kuin vaijeri.
just my five cent
-sami-
Omastakaan mielestä etuvinssin langaton kake ei oo tarpeen. Tuosta uudesta etuvinssistä jätän langattoman kaken pois, johdotin ja testatin sen kyllä, muta kun en keksinyt käyttöä niin nostin hyllyyn sekä kapulan että vastaanottimen.
Vaijeri = ikävä ja naru = hyvä. Narun jälkeen lievästi äklöttää käsitellä vaijeria, pitäis löytää jostain hanskat jne. Vaijerin ainoa plussa hyvää narua edullisempi hinta.
Mulla on menossa eteen X10.0PB http://www.vinssikauppa.fi/product/179/xdyna-x100pb-high-speed-big-base-auto-clutch----40m-koydella
Pöydällä pyöriteltynä OK kapistus, ei siis vielä käyttökokemuksia.
On vaan tämä malli aika iso normaaliin sähkövinssiin verrattuna.
Jarru tuntuu jo koekäytössä hyvälle, rumpu pysähtyy heti kun napista löysää.
ihan kiinnostukseks mihin vertasit tuota "normaali sähkövinssi"?
kuvista katseltuna nuo xdyna vinssit muistuttaa hirveesti kew/atb vinssiä onko eroja vai ei?
ja vielä oliskos hirvee homma avata moottorin kantta ja ottaa kuvaa hiilisillasta?
entäs missä siinä se jarru on, onko se rummussa?
itsellä on kanssa vinssi hakusessa ja haluais hiukan tietoa.
Mun mielestä langaton kaukari ei ole välttämätön. Varsinkaan etuvinssissä.
Mutta sen sijaan en edes harkitsisi vaijerilla olevaa vinssiä. Ainoastaan jos se tulee ihan pelkäksi koristeeksi niin sitten voisi olla ilman narua. Korvaa vaikka sitten vinssin valokuvalla sellaisesta. Tai askartelee pahvisen mallin tilalle. :D
Naru on niin paljon turvallisempi ja lisäksi mukavampi kuin vaijeri.
just my five cent
-sami-
Jep jep ihanpakko oli ruveta tätä naru asiaa kommentoimaan on tuossa narussakin vain aikalailla huonoja puolia lahoaa ihan omia akojaan jos ei suojaa aringon valolta ja pienikin kosketus kiveen ja eiku uuden ostoon
:mad:
kylmä tosiasia on esim kilpa käytössa kisa per naru
kunnon vaijeri kestää isältä pojalle :D:D:D
Jep jep ihanpakko oli ruveta tätä naru asiaa kommentoimaan on tuossa narussakin vain aikalailla huonoja puolia lahoaa ihan omia akojaan jos ei suojaa aringon valolta ja pienikin kosketus kiveen ja eiku uuden ostoon
:mad:
kylmä tosiasia on esim kilpa käytössa kisa per naru
kunnon vaijeri kestää isältä pojalle :D:D:D
hiukan on kokemusta vaijerista ja köydestä ja parissa kisassakin on tullut käytyä, en kyllä ole sun kanssa näistä asioista samaa mieltä.
Jep jep ihanpakko oli ruveta tätä naru asiaa kommentoimaan on tuossa narussakin vain aikalailla huonoja puolia lahoaa ihan omia akojaan jos ei suojaa aringon valolta ja pienikin kosketus kiveen ja eiku uuden ostoon
:mad:
kylmä tosiasia on esim kilpa käytössa kisa per naru
kunnon vaijeri kestää isältä pojalle :D:D:D
No joskus mekin ollaan ajettu maastossa ja jotain ehkä saavutettukkin. Joskus jopa vinssattukin. ;-) Mutta kyllä me ollaan pärjätty narulla. Totta munassa naru hapertuu auringossa.
Kumman vieressä porukat seisoo mielummin poikkeavan vaijerin vai narun? :D
Saahan sitä vaijeria puolustella mut kummaa kun ei juuri kukaan niitä käytä aktiivi offaajista tai kilpailijoista. ;)
Me ei ainakaan olla anettu oman narun olla kiveä tai kalliota vasten. Siihen on toistaiseksi aina löytynyt risuja/tukinpätkä/repunjämät/kumimatto tai jotain väliin.
still just my five cent
-sami-
Vaijeri
http://www.youtube.com/watch?v=m1NnL83UpuQ
Vaijeri
http://www.youtube.com/watch?v=m1NnL83UpuQ
jeps mahtanee toki tuo koukku olla ihan yhtä vaarallinen narunkin nokassa :D
karvanoppa
02.04.2012, 20:37
Hei ihmiset nyt kysyttiin kokemuksia vinssistä eikä mistään narusta ja vaijerista!
perustakaa vaikka naru vs vaijeri topic.
No joskus mekin ollaan ajettu maastossa ja jotain ehkä saavutettukkin. Joskus jopa vinssattukin. ;-) Mutta kyllä me ollaan pärjätty narulla. Totta munassa naru hapertuu auringossa.
Kumman vieressä porukat seisoo mielummin poikkeavan vaijerin vai narun? :D
Saahan sitä vaijeria puolustella mut kummaa kun ei juuri kukaan niitä käytä aktiivi offaajista tai kilpailijoista. ;)
Me ei ainakaan olla anettu oman narun olla kiveä tai kalliota vasten. Siihen on toistaiseksi aina löytynyt risuja/tukinpätkä/repunjämät/kumimatto tai jotain väliin.
still just my five cent
-sami-
Toki minäkin narua käyttäisin mutta olen vaan senverta köyhä ettei ole sitä vara joka välissä uusia
volvon omistajana on tullut melkolailla paljon vinsattua ja vaijerilla
Narua on tullu kisoissa katkottua aikalalla paljon
Eli loppu tulema on naru on parempi mutta se pitää olla vara uusia tarpeeksi tiheään ei nimittäin ole kovin turvallista tipahtaa kaliolta alas narun katketessa :eek:
Hei ihmiset nyt kysyttiin kokemuksia vinssistä eikä mistään narusta ja vaijerista!
perustakaa vaikka naru vs vaijeri topic.
En kovin suuria hurraa huutoja saanut kyseisestä vinssistä
Mutta siis tarvisin tietoa tuosta vinssistä. Naru/vaijerin erot on tuttuja jo tuosta toisesta laitteesta.
No nyt tuli ensimmäinen mielipide. Mutta siis mikä siinä sitten on huonoa?
Suosittelisin comeup merkistä vinssiä on todettu kestäviksi ja on vielä halvempi :D:D:D
Mutta siis tarvisin tietoa tuosta vinssistä. Naru/vaijerin erot on tuttuja jo tuosta toisesta laitteesta.
No nyt tuli ensimmäinen mielipide. Mutta siis mikä siinä sitten on huonoa?
Käsittämättömän kallis halvemalla saa tunnettuja merkkejä
No juu, mönkijään saa kyllä Warn/ Come Up vinssin tuohon hintaan mitä tuo X12.0 maksaa, siinä olet oikeassa. Mutta ei tuo Come Up ole lähellekkään halvempi. Tai jos jostain löydät halvemmalla niin pistä linkkiä.
karvanoppa
02.04.2012, 21:10
http://www.maplehill.fi/avinssi.htm kaippa noil jotain tekee.....
Täsmennetään nyt vielä sen verran että vinssi olisi tulossa "katu-autoon", eli sillä ei ole tarkoitus roikkua kallion reunalla rastia noukkimaan vaan tämä vinssi siirtyisi siinä vaiheessa taakse kun auto muuten on metsäkelpoinen.
[QUOTE=Otra;868208]No juu, mönkijään saa kyllä Warn/ Come Up vinssin tuohon hintaan mitä tuo X12.0 maksaa, siinä olet oikeassa. Mutta ei tuo Come Up ole lähellekkään halvempi. Tai jos jostain löydät halvemmalla niin pistä linkkiä.[/QUOTE
Minäpä selvittelen mistä kaverit ovat vinsinsä ostaneet ja ilmottelen
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_index/category/129/137/
muistaakseni oulun sähkö diesel on pistänyt vielä hitusen tiukemmat hinnat kehiin
Xdyna X12.0 592€
Come Up DC-9.5 850€
ihan kiinnostukseks mihin vertasit tuota "normaali sähkövinssi"?
kuvista katseltuna nuo xdyna vinssit muistuttaa hirveesti kew/atb vinssiä onko eroja vai ei?
ja vielä oliskos hirvee homma avata moottorin kantta ja ottaa kuvaa hiilisillasta?
entäs missä siinä se jarru on, onko se rummussa?
itsellä on kanssa vinssi hakusessa ja haluais hiukan tietoa.
Verrokkina perus warnilaiset, HS9500 ja 9.5xp. Xdyna X10.0PB on 196mm levee, Warn 9.5xp 160. Pituuseroa 23mm, Xdyna pidempi. Vapautin orkkiskohdassa (klo 12) Warn 196mm korkea, Xdyna 241mm.
http://www.madecor.fi/esitteet/X100PB_SPEC_FI_01.pdf
http://www.warn.com/truck/winches/95xp_winch.shtml
Moottorin käytin auki, alla kuva hiilisillasta. Noi mustat hiilien painajat roikkuu tässä irrallaan, kasattuna tuohon metalliholkkiin tulee sisälle pultti akseliksi.
En purkanut koko vinssiä, ei varmaa tietoa jarrun sijainnista, epäilen että olis moottorin luona.
Kysy ihmeessä Mikolta, niin saat varman vastauksen. http://www.vinssikauppa.fi/page/2/ota-yhteytta
-Paavo
http://ptl.kapsi.fi/gallery3/var/resizes/range-misc/Xdyna-etuvinssi/20120219_002.jpg?m=1333395107
VINSSIKAUPPA.fi
02.04.2012, 22:41
Xdynan jarrusta...
X9.0, X12.0 ja X17.0 malleissa on mekaaninen jarru joka on integroituvaihteistoon, eli ei ole sulattamassa rummulla olevaa köyttä.
Kalliimmissa malleissa on sähkömagneettinen jarru jarrulevyineen moottorin ja rummun välissä. Tästä syystä nämä mallit ovat hiukan pidempiä, mutta vastaavasti käyttömukavuus ja turvallisuus on parempi rummun pysähtyessä heti kun peukun napilta päästää.
Mikko Vinssikaupasta
Minulla on suzukin keulassa xdyna x10.0PB (http://www.vinssikauppa.fi/product/179/xdyna-x100pb-high-speed-big-base-auto-clutch----40m-koydella), Vinssiissä on paljon hienoja ominaisuuksia, mitä normaaleista vinsseistä ei löydy.
Tällaisia ovat esimerkiksi rummun vapautus kaukosäätimestä. Tämä on erittäin hyvä ominaisuus, säästää apparin kulkemista paljon. Vaikka rummunvapautus on hieman hidas toiminen, niin aluksi luulin että se haittaa, mutta käytännössä kun appari laittaa köyden kiinni niin siinä ajassa on rumpu lukittunut. Eli hyvin toimii tämä ominaisuus.
Tässä mallissa on tosiaan sähköinen jarru moottorin puoleisessa päädyssä. Tämäkin on hyvä ja toimiva ratkaisu. Turvallisuuden kannalta on tärkeä, että vinssi pysähtyy heti, kun napilta löysää sormen.
Myös isompi köysikela on hyvä. Tässä ei tarvitse niin tarkkaan katsoa miten se köysi sinne rummulle menee. Mulla on käytössä noin 30m köysi niin se sopii mitenpäin vaan rummulle.
Aluksi oli ongelmia vinssin tehottomuus, mutta siihenkin löytyi ratkaisu. Vinssin moottorissa oli valmistusvika, ja näin vei virtaa tuhottomasti, mutta ei jaksanut mitään. Takuu kuitenkin pelaa Vinssikaupassa hienosta.
Vinssin nopeus on noin tuplaten verrattuna esim. takavinssinä olevaan Superwinch 9.0 tai joku sinne päin, kuitenkin normaali vinssi. Molemmilla vinsseillä vedettiin Lipposelta ostettua (http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/63451/129) vuoden käytössä ollutta köyttä pätkiksi. Ko. köysi kesti noin 3500 kg vetoa. Eli vuodessa on haprastunut aikalailla.
Vielä emme ole kerenneet testata paljonko on vinssien vetoteho, mutta jokupäivä teemme testin. Testattavia vinssejä meillä on näiden lisäksi ComeUp 9.0 ja Warn 6000.
No nyt tuli asiallisia vastauksia, kiitoksia niistä. Eiköhän meille tuo X12.0 tule narulla. Asiakaspalvelu on myös tuolla vinssikauppa.fi todella hyvää.
onko tosta xdyna jarru systeemistä jotain räjäytys kuvaa? tms.
VINSSIKAUPPA.fi
04.04.2012, 10:40
Vastauksia:
kuvista katseltuna nuo xdyna vinssit muistuttaa hirveesti kew/atb vinssiä onko eroja vai ei?
Xdynan vinssit ovat tehtaan omaa suunnittelua ja valmistusta, esim moottorit eivät käy muihin merkkeihin. Eli ei suoraa yhteyttä KEW/ATB/ABT vinsseihin. (Joistain yksittäisistä komponenteista en voi mennä takuuseen.)
onko tosta xdyna jarru systeemistä jotain räjäytys kuvaa? tms.
Tässä huonolaatuinen räjäytyskuva:
http://www.madecor.fi/manuals/Partlist_FI_rev01.pdf
Mutta ymmärtääkseni sähkömagneetti vapauttaa jousien painamat jarrulevyt toisistaan moottorin käydessä. Ja koska jarru on moottorin ja vaihteiston välissä riittää vaihteiston välityksien ansiosta pieni kitkavoima jarruttamaan vinssin vetokykyvyn kuorman.
Mikko
Molemmilla vinsseillä vedettiin Lipposelta ostettua vuoden käytössä ollutta köyttä pätkiksi. Ko. köysi kesti noin 3500 kg vetoa. Eli vuodessa on haprastunut aikalailla.
Vielä emme ole kerenneet testata paljonko on vinssien vetoteho, mutta jokupäivä teemme testin. Testattavia vinssejä meillä on näiden lisäksi ComeUp 9.0 ja Warn 6000.
Ootko säätänyt sitä vaihteiston päädyssä olevaa väännörajoitinta? Missä asennossa oli kun vanhaa köyttä pätkittiin?
-Paavo
Ton high speed version nopeus kiinnostais esim räikkään verrattunu eli onko se oikeesti nopee vai "nopea"?
Ootko säätänyt sitä vaihteiston päädyssä olevaa väännörajoitinta? Missä asennossa oli kun vanhaa köyttä pätkittiin?
-Paavo
sitä ei olla säädelty ollenkaan.. Pitääpäs ottaa se koevedoissa käyttöön.
Tuota Xdyna vinssin 12.0 mallia saa kauttamme hintaan 395,00 jos halukkaita löytyy, 4kpl myytyämme ja sen laadun nähtyämme emme päättäneet ottaa sitä valikoimaamme mutta saamme sitä kyllä helposti tilattua jos joku sitä haluaa. Ja ComeUppiin sitä ei todellakaan kannata edes alkaa vertailemaan, ovat kuin eri planeetoilla tehtyjä...
VINSSIKAUPPA.fi
05.04.2012, 00:08
Pidettäisiinkö keskustelu asiallisena ja myynti-ilmoituksille taisi olla oma osastonsa muualla....
Mikko Vinssikaupasta
Testasimme tuon X12.0 mallin testipenkissä jossa saimme ko. yksilön vetotehoksi 3990 kg joka ei ole lähelläkään sitä mitä muut tämän koko luokan vinssit yleensä vetävät. normaalisti tuo vetoteho 12 000 lbs vinsseillä liikkuu siinä 5200-6100 kg välissä...
Eikös täällä nimenomaan kysytty kokemuksia ko. vinssistä, meillä niitä on ja on kokemusta myös monista muista merkeistä ja aika paljon vielä luulen. Yli tuhat autovinssiä myyneenä on kerennyt näkemään monenlaista ja vinssien vertailu on jo itseasiassa aika helppoa. Tuohon määrään on kyllä mahtunutkin jo sitten aika monenlaista härveliä:=)
Tuota vetotehoa pitikin kysyä, ja sitä että mitä nuo numerot tarkoittaa eli varsinaista vetotehoa vai tehoa jollain nousulla????
t:Omistanut vain mekaanisen vinssin.
Moi,
Testasimme tuon X12.0 mallin testipenkissä jossa saimme ko. yksilön vetotehoksi 3990 kg
Montako kierrosta köytttä/vaijeria oli rummulla?
X12.0 speksi löytyy täältä: http://www.madecor.fi/esitteet/X120_SPEC_FI_02.pdf
Iilmoitetaan vetovoimaksi
1. kierros 5442kg
2. kierros 4310kg
3. kierros 3570kg
4. kierros 3050kg
Joten 3990kg olis tolla taulukolla noin 2½ kierrosta jos vinssi vetää sen minkä lupaa.
Millaset akut ja kaapelit teillä muuten on käytössä vinssejä testatessa?
-Paavo
Moi,
Montako kierrosta köytttä/vaijeria oli rummulla?
X12.0 speksi löytyy täältä: http://www.madecor.fi/esitteet/X120_SPEC_FI_02.pdf
Iilmoitetaan vetovoimaksi
1. kierros 5442kg
2. kierros 4310kg
3. kierros 3570kg
4. kierros 3050kg
Joten 3990kg olis tolla taulukolla noin 2½ kierrosta jos vinssi vetää sen minkä lupaa.
Millaset akut ja kaapelit teillä muuten on käytössä vinssejä testatessa?
-Paavo
1 kierros köyttä oli rummulla ja 2 kpl täyteen ladattuja 130 ah akkuja. Ei sitten tullut testattua toista samanlaista vinssiä niin olisi nähnyt että mitä se vetää. Ja tuo lukema minkä saimme on siis nostoteho koska siinä on vaaka-anturi välissä ilman mitään laahauskuormaa, mutta samalla tavalla olemme testanneet kaikki muutkin merkit joten sikäli tämä oli vertailukelpoinen tulos.
VINSSIKAUPPA.fi
05.04.2012, 13:12
Testasimme tuon X12.0 mallin testipenkissä jossa saimme ko. yksilön vetotehoksi 3990 kg joka ei ole lähelläkään sitä mitä muut tämän koko luokan vinssit yleensä vetävät. normaalisti tuo vetoteho 12 000 lbs vinsseillä liikkuu siinä 5200-6100 kg välissä...
Eikös täällä nimenomaan kysytty kokemuksia ko. vinssistä, meillä niitä on ja on kokemusta myös monista muista merkeistä ja aika paljon vielä luulen. Yli tuhat autovinssiä myyneenä on kerennyt näkemään monenlaista ja vinssien vertailu on jo itseasiassa aika helppoa. Tuohon määrään on kyllä mahtunutkin jo sitten aika monenlaista härveliä:=)
Koska tuon testin teitte ja tarkalleen ottaen millä mallilla?
Tänä päivänä Xdynalla on kolmea eri moottoria 12V luokassa. Meillä myynnissä oleva X12.0 (1203M) on 2011 lopulla julkistettu uusi M-sarjan malli (6,5HP moottori).
Koska kaupittelit (offroadtarvike) viime kesänä täällä palstalla X12.0 vinssiä, oletan että olette tehneet testit Xdynan vanhemmalla ja halvimmalla C-sarjan vinssillä, jossa on pienempi 6,0HP moottori. Saamanne mittaustulos täsmäisi siihen mitä Xdyna tänä päivänä tuolle moottorille lupaa (about 4077kg). Tätä C-sarjaa ei ole meillä myynnissä ollenkaan.
Kommentit kokemuksista ovat mielestäni ok, kunhan ne kerrotaan perustellen ja kertomukseen vaikuttavat muuttujat huomioiden. Samoin en epäile kokemustanne, mutta Xdynallakin tapahtuu tuotekehitystä kokoajan ja tietenkin juuri se kauppiaan oma merkki on aina maailman paras :)
Mikko Vinssikaupasta
Koska tuon testin teitte ja tarkalleen ottaen millä mallilla?
Tänä päivänä Xdynalla on kolmea eri moottoria 12V luokassa. Meillä myynnissä oleva X12.0 (1203M) on 2011 lopulla julkistettu uusi M-sarjan malli (6,5HP moottori).
Koska kaupittelit (offroadtarvike) viime kesänä täällä palstalla X12.0 vinssiä, oletan että olette tehneet testit Xdynan vanhemmalla ja halvimmalla C-sarjan vinssillä, jossa on pienempi 6,0HP moottori. Saamanne mittaustulos täsmäisi siihen mitä Xdyna tänä päivänä tuolle moottorille lupaa (about 4077kg). Tätä C-sarjaa ei ole meillä myynnissä ollenkaan.
Kommentit kokemuksista ovat mielestäni ok, kunhan ne kerrotaan perustellen ja kertomukseen vaikuttavat muuttujat huomioiden. Samoin en epäile kokemustanne, mutta Xdynallakin tapahtuu tuotekehitystä kokoajan ja tietenkin juuri se kauppiaan oma merkki on aina maailman paras :)
Mikko Vinssikaupasta
Täällä tekniset tiedot mallista jolla se testi tehtiin:
¡¤ Name: X12.0-12V-1203C
Rated Line Pull: 12000lbs (5442kgs) Single-line
Motor: 6.0hp, 12V (24V) Series-Wound
Carbon Brush Ass¡¯y: Permanent Pressure Carbon Brush Structure (PPCB)
Control: Intelligent Handheld Controller, 12¡¯ (3.7m) lead
Wireless control: Not included; Optional
Gear Train and Reduction Ratio: 3 stage planetary,246.8:1
Clutch: Sliding ring gear, 100% engagement one time
Torque Limiter: Included, Adjustable Torque Limiter(ATL)
Braking: Automatic; BE Braker in motor
Drum Size : Diameter 2.5¡å(63.5mm); Length 8.82¡å(224mm)
Wire Rope: Diameter 23/64¡å(9.2mm); Length 94¡ä(28.5m)
Fairlead: Compressed 4-way roller fairlead
Recommended Battery: 650CCA minimum for winching
Battery Leads: 25mm2;Length 72¡å(1.83m)
Control Box: ISM Box
Finish: Dark Grey
Weight: 84lbs(38kgs)
Overall Dimensions: (LxWxH)22.8¡å x 6.4 ¡åx 8.5¡å (580mmx162mmx216mm)
Mounting Bolt Pattern: 254mm x 114.3mm
Ja voihan näissä olla yksilöllisiäkin eroja, tarkkaan tulokseen pitäisi mitata ehkä 3 kpl ja niistä keskiarvo. Mutta kokonaisuutena mainitisisn että ko. vinssi on ainaskin viimeistelyltään aika karkeaa tekoa vaikkapa ComeUppiin verrattuna.
Nyt on tullut hiukan jo kokemuksia tuosta Xdynan X12.0 vinssistä, narulla varustettuna. Olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen vinssiin. Muista autovinsseistä ei ole ollut kokemusta omassa autossa mutta tuo tuntuu kohtalaisen nopealta ja vetää kyllä Suzukia vähintääkin riittävästi :) Narun ulos vetäminen vapaalla on myös herkkää. Ainoa mikä on häirinnyt ovat tuon kaukosäätimen kirkkaat ledivalot pimeällä, mutta niitähän saa himmennettyä helposti. Iso kiitos vielä hienosta asiakaspalvelusta vinssikauppa.fi väelle! Mönkijä käytössä on Come Upin vinsseistä kokemusta ja sieltä saanut huonot kokemukset joten sen takia en sitä edes harkinnu.
Vielä kuva vinssistä asennettuna:
http://kallionpaa.kuvat.fi/kuvat/Suzuki+Samurai+1.3i+Avo+-92/DSC_0044.JPG/_smaller.jpg
Mites näistä Xdynan vinsseistä on kokemuksia tullut? Myymistämme 4 koe kappaleesta taisi 3 hajota heti alussa joten kiinostaisi kuulla miten nämä on muilla pelittäneet? Halpahan tämä vinssi kyllä on mutta saako siinä vastinetta rahoilleen? Uutta tilausta olen tekemässä jos kansa näitä haluaa, hinnta ovat edullisia kuten Runvallakin, esim. Xdyna 12.0 395,00 ja kalleinkaan malli ei maksa kuin noin 650,00
Mutta laatu kiinnostaa nyt tällä hetkellä kaikkeinn eniten ja se selviää vain käyttäjien kokemusten perusteella.
Tuppaa hiilisilta olemaan heikko lenkki.
Hiilissä on varsi joka painaa hiiltä, kyseinen varsi tuppaa sulamaan ja irtoamaan.
Huono kuva apinoitu käyttäjältä Saukki.
http://lamaas.1g.fi/#/kuvat/HCK+offia+24-26.8-12/P8240170.JPG
Tuppaa hiilisilta olemaan heikko lenkki.
Hiilissä on varsi joka painaa hiiltä, kyseinen varsi tuppaa sulamaan ja irtoamaan.
Huono kuva apinoitu käyttäjältä Saukki.
http://lamaas.1g.fi/#/kuvat/HCK+offia+24-26.8-12/P8240170.JPG
Mjuu, tuon meikäläisen vinssistä tuo kuva. xdyna 10 high speed lopetti vetämisen tuossa perjantai-iltana. Vinssin kun avas löyty tuo että kaksi neljästä vipuvarresta oli sulaneet ja hiilien kontakti kadonnu. Hassua tuossa on se että muuten moottori ei näytä sisältä edes kuumuneen kunnolla eli loput moottorista näyttää täysin hyvältä? Katsotaan joskos valmistaja tuohon jonkun muun materiaalin vaihtais.
Muuten tuo vinssi on pelannut tähän mennessä hyvin ja nopeus on 'hieman' eri luokkaa kuin tmaxissa mikä oli aiemmin keulilla. Pitää vaihtaa nuo vipuvarret uusiin ja laittaa paineilmalla vielä jäähdytys tuohon moottoriin niin näkee rupeeko kestämään.
Sama vinssi kuin itsellä. Oliko kuinka vanha hajotessaan?
Itsellä paloi kolmannella vedolla.
Mjuu, tuon meikäläisen vinssistä tuo kuva. xdyna 10 high speed lopetti vetämisen tuossa perjantai-iltana. Vinssin kun avas löyty tuo että kaksi neljästä vipuvarresta oli sulaneet ja hiilien kontakti kadonnu. Hassua tuossa on se että muuten moottori ei näytä sisältä edes kuumuneen kunnolla eli loput moottorista näyttää täysin hyvältä? Katsotaan joskos valmistaja tuohon jonkun muun materiaalin vaihtais.
Muuten tuo vinssi on pelannut tähän mennessä hyvin ja nopeus on 'hieman' eri luokkaa kuin tmaxissa mikä oli aiemmin keulilla. Pitää vaihtaa nuo vipuvarret uusiin ja laittaa paineilmalla vielä jäähdytys tuohon moottoriin niin näkee rupeeko kestämään.
Sama vinssi kuin itsellä. Oliko kuinka vanha hajotessaan?
Itsellä paloi kolmannella vedolla.
Olikohan se 2 kuukautta vanha tuo mparty:n vinssi.
Olikohan se 2 kuukautta vanha tuo mparty:n vinssi.
Kesäkuun lopuilla tuon keulille laitoin, taispa olla just ennen Lapland Trophyä. Siellä 7 päivää vetoja, yks 10h keikka lähimaastoissa jossa vetoja ja nyt Taivalkoskella 1 ilta. Siinä ne tais olla.
Unohdin muuten aiemmin kehua tuon ehdottomasti parhaan ominaisuuden nopeuden jälkeen, tuo jarruhan on ihan tautisen hyvä! Jos se pysyy tuollasena vaikka vinssille tulee ikää, loistava ratkaisu.
Minulla on tuo X12.0 pelittänyt ongelmitta tämän kesää. Tosin vedettävä paino ei ole kovin mahdoton (samurai).
Nuhapumppu
31.08.2012, 11:31
Tuossa parempi kuva josta näkee kuinka nuo kynnet on sulanut.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/HCK%20Safari%2024-26.8%202012/DSC_0022.JPG?img=smaller&hash=dd151
Mulla on toiminut hyvin, äkkiä laskien 10 ajopäivää eli joitakin kymmeniä vetoja, osa kohtuu raskaita ja pitkiä, tais tulla ekalla kerralla muutama putkeen kun nyittiin koko loppuletka yhdestä ojasta ja lervakosta yli.
Normaalisti jännite pysyy 11.8-12.2 voltissa raskaissakin vedoissa, siinä loppuletkan auttamisessa valui lopussa pahimmillaan reiluun yhteentoista volttiin (silloin oli viisarimittari vielä, nyt on pienempi tikitaalinäytöllä oleva). Vinssi veti matalillakin jännitteillä kyllä riuskasti.
Vapaana ulos veto ei oo ihan höyhenenkevyttä, pitää vaihtaa notkeammat rasvat vaihteistoon.
Jarru ja rummun vapautin toimivat just niinkuin pitääkin eli hienosti.
Lienee tuo kapistus samaa "laatua" kun "perätukun" ilman välikäsiä halvalla hyvää...
Kalvokengistä testissä 1 kenkä viidestä piti vettä, eli kaameella tsäkällä saa toimivan ja muuten sitten jotakin muuta?
Eli sitä halpaa ja hyvää ei edelleenkään ole olemassa?
VINSSIKAUPPA.fi
20.09.2012, 22:42
Tuosta Xdynan hiilisilta/muovinen vipuvarsi asiasta...
VINSSIKAUPPA.fin takaamana takuuasiana tai yleensäkään meidän tietoon on tullut asian tiimoilta ainoastaan mpartyn vinssi, josta ketjussa olevat kuvatkin ovat. Eli mistään tyyppiviasta en puhuisi. Muita hiilisilta-viallisia vinssejä VINSSIKAUPPA.fin kautta ei ole reklamoitu. mpartyn tapauksessa takuuasiat on hoidettu viime viikkojen aikana kuntoon. Kerro reilusti miten homma jatkuu...
(Itselläni ZJ:ssä on sama vinssi jota on rääkätty luokattomasti, toistaiseksi ilman ongelmia)
Avoimesti kerron, että muutamia vikatapauksia meidän historiassa Xdynassa on ollut, mutta kaikki ovat olleet yksittäistapauksia. Takuuasiat on hoidettu, ja Xdynan tehdas ottaa kaikista asioista asiallisesti "kopin", eli hommat etenee jatkossakin... Luulen että ikuista ja täydellistä "tositoimissa" olevaa sähkövinssiä ei ole olemassakaan. Tai jos on, niin privana tulemaan vinkkiä...
Terveisin,
Mikko
VINSSIKAUPPA.fi
Tuosta Xdynan hiilisilta/muovinen vipuvarsi asiasta...
VINSSIKAUPPA.fin takaamana takuuasiana tai yleensäkään meidän tietoon on tullut asian tiimoilta ainoastaan mpartyn vinssi, josta ketjussa olevat kuvatkin ovat. Eli mistään tyyppiviasta en puhuisi. Muita hiilisilta-viallisia vinssejä VINSSIKAUPPA.fin kautta ei ole reklamoitu. mpartyn tapauksessa takuuasiat on hoidettu viime viikkojen aikana kuntoon. Kerro reilusti miten homma jatkuu...
Juu, eli ensin Mikko toimitti tuohon xdynaan uudet käpälät tuohon hiilisiltaan, vaihdoin uudet paikoilleen ja reissun päälle.
Uudet käpälät ei kestäneet vloppuna kuin kymmenkunta vetoa ja sitten suli hiilisilta jo reilummin uudestaan.
Noh, tuossa tiistaina Mikko toi kotia asti kokonaan uuden moottorin jonka tässä vaihdan paikoilleen kunhan ehdin. Tämän kun saan tehtyä nähdään oliko vika alunperinkin sähkömoottorissa vai eikö tuo xdyna vain kestä meikäläisen käytössä :)
Eli vielä ei oo kirvettä heitetty kaivoon xdynan osalta...
Tuosta Xdynan hiilisilta/muovinen vipuvarsi asiasta...
VINSSIKAUPPA.fin takaamana takuuasiana tai yleensäkään meidän tietoon on tullut asian tiimoilta ainoastaan mpartyn vinssi, josta ketjussa olevat kuvatkin ovat. Eli mistään tyyppiviasta en puhuisi. Muita hiilisilta-viallisia vinssejä VINSSIKAUPPA.fin kautta ei ole reklamoitu. mpartyn tapauksessa takuuasiat on hoidettu viime viikkojen aikana kuntoon. Kerro reilusti miten homma jatkuu...
(Itselläni ZJ:ssä on sama vinssi jota on rääkätty luokattomasti, toistaiseksi ilman ongelmia)
Avoimesti kerron, että muutamia vikatapauksia meidän historiassa Xdynassa on ollut, mutta kaikki ovat olleet yksittäistapauksia. Takuuasiat on hoidettu, ja Xdynan tehdas ottaa kaikista asioista asiallisesti "kopin", eli hommat etenee jatkossakin... Luulen että ikuista ja täydellistä "tositoimissa" olevaa sähkövinssiä ei ole olemassakaan. Tai jos on, niin privana tulemaan vinkkiä...
Terveisin,
Mikko
VINSSIKAUPPA.fi
Tässäkin pelasi takuu hyvin ja nopeasti. Yritänkin tehdä uudesta, takuun korvaamasta moottorista paremman, ainakin omasta mielestä.
Juu, eli ensin Mikko toimitti tuohon xdynaan uudet käpälät tuohon hiilisiltaan, vaihdoin uudet paikoilleen ja reissun päälle.
Uudet käpälät ei kestäneet vloppuna kuin kymmenkunta vetoa ja sitten suli hiilisilta jo reilummin uudestaan.
Noh, tuossa tiistaina Mikko toi kotia asti kokonaan uuden moottorin jonka tässä vaihdan paikoilleen kunhan ehdin. Tämän kun saan tehtyä nähdään oliko vika alunperinkin sähkömoottorissa vai eikö tuo xdyna vain kestä meikäläisen käytössä :)
Eli vielä ei oo kirvettä heitetty kaivoon xdynan osalta...
Lyhyt päivitys aiheeseen: muutama yhden illan reissu käyty ja vielä vinssi tuntuu vetävän :) Mitään kovin hurjaa vetopaikkaa ei ole vielä tullut,
mutta nyt olis vlopun ajoreissu tiedossa eli kaksi täyttä päivää möyrimistä joten eiköhän se siellä taas selviä auttoiko tuo moottorin vaihto. Palaan asiaan.
Lyhyt päivitys aiheeseen: muutama yhden illan reissu käyty ja vielä vinssi tuntuu vetävän :) Mitään kovin hurjaa vetopaikkaa ei ole vielä tullut,
mutta nyt olis vlopun ajoreissu tiedossa eli kaksi täyttä päivää möyrimistä joten eiköhän se siellä taas selviä auttoiko tuo moottorin vaihto. Palaan asiaan.
Päivitystä pitkästä aikaa.. Nyt tuli omasta mielestä vloppuna testattua yöttömän yön safarilla xdynaa kunnolla,
oli useampi kohtuu kova veto, muun muassa 9mm köysi poikki, jne. Pari päivää perus möyryämistä ja vinssi tuntuu kestäneen.
38107381083810938110
Eli ilmeisesti ekassa moottorissa oli valmistusvika koska nyt tuntus kestävän.