View Full Version : Pakua mä metsästän..
Tahdon saada suuren..
eli järkisyillä aatellen joku fiat ducato 2.8 td olis korkeana ja pitkänä passeli tuohon kalustekuljetukseen mutta toisaalta himottais tollanen 2+4 korotettu gm vani..
Olikos joku paku keskustelu aiemmin?
Vanilla olis mukavampi heittää pitemmät reissut perheenkin kera, toi hiivatti olis ihan vaan työkalu..
Koittakaas heittää perusteluja puolesta ja vastaan.. :D
Samsonite
31.03.2012, 18:04
Järki ja Viat ei mahu samaan lauseeseen.:D
mulla kokemuksia ducatosta vm. -08 parin vuoden ajalta ja en pysty sanomaan juurikaan mitään hyvää.. kahen vuoden aikana hajosi/korjattiin takuuseen mm.vaihteisto, kytkin, piirturi, oven kahvoja yms.. ei ainakaan se yksilö kestänyt päivittäisessä työkäytössä johon ne on yleensä tarkoitettu.ja yksi asia miksi en pidä ducatosta (kuten mistään muustakaan etuveto pakusta) on se että kun kyytiin lastataan talvella tavaraa, katoaa etusista se viimenenki pito.
kokemusta myös -00 vanista, ja TODELLA hyvä vehjes minun mielestäni. tavaran kuljettaminen, kärryn vetäminen todella miellyttävää vanilla. ei vittumaisia vikoja koko ajan kuten ducatossa, ja ajonautinto aivan eri maailmasta. toki häviää tavara tiloiltaan ducatolle, mutta onhan niitä isoja kärryjä perään laitettavaksi.:D ainut mikä omassa vanissani jäi minua harmittamaan on se että tulin myyneeksi sen.:(
Samsonite
31.03.2012, 20:44
2 Dukatosta kokemusta muutaman vuoden ajalta, (toinen sukulaisen ja toinen oli entisellä työmaalla) ja ei mitään hyvää sanottavaa. Ajoasento apinoille tehty, menee pomppimalla jopa pikitiellä, uuvesta "autosta" menee iskareita, lasi, puhaltimen moottori, murros, keskuslukitus, lasinnostin, jakopää leviää 6 tkm huollon jälkeen, akku tyhjenee, kärijarrut jäätyy, pyörä irtoo, loputon savotta...
Siks niitä saa halvalla, ota riski ja kokeile.:D
No pallopisteen ajoissa viat 2.8td oli ihan passeli ja suht ripeä, mut oli joku -97 malli..
Tällähetkellä metsästän matkailumallin vania, josta työkeikoille poistaa ylimääräset penkit jotta levyniput mahtuis kyytiin.. siis siinä tapauksessa että ke pääsee sopparin tekemään noista elegan asennuksista..
Kompromissia siis taasen haen, kun ei ole miljoonaa euroa millä kotteroa haalia pihaan..
joo, vähä taas riippuu kaikki kaikesta.
meillä on firmassa ollu kaikkiaan 5 ducatoa, joita oon huoltanu. Kaikilla on ajettu yli puoli miljoonaa, ennen kun ne on hukattu. Ja vielä yksi kummittelee vara-autona.
Kaikki tosin olleet 90-luvun lopun makseja yhtä lukuunottamatta. 2000-luvun alussa tulee "uudempi" malli, jossa heikompi laatikko ja muutenkin liikaa sähköä.
Ducaton kulutus on lastille melko tunnoton. Iso traileri perässä (FSJ-jeeppi trailerissa) keskilulutus jää reilusti alle kymppiin, mutta tyhjiltäänkin menee 8l/100km
Vaneista ei itellä ole sinällään hirveesti kokemusta, pari ollu, mut bensakoneella. Keskikulutus jäi johonkin 20l/100km pintakaasulla piristetyllä 350 koneella.
meillä on firmassa ollu kaikkiaan 5 ducatoa, joita oon huoltanu. Kaikilla on ajettu yli puoli miljoonaa, ennen kun ne on hukattu. Ja vielä yksi kummittelee vara-autona.
Kohtalotoveri...
Meillä invatakseina ollu varmaankin 30-40 Hiivatti/Rättäri/Pesonen kummajaista joilla sahattu 500-800tkm ja sitten suoraan romikselle...
Kulutusosathan näihin on halpoja ku taivas ja taivas kuinka paljon niitä kuluikin.
Nyt ostoslistalla firmassa Sprinttereitä ja alkaa uhkaavasti näyttää siltä, jotta kammoremontit on jo taaksejäänyttä elämää, paitsi nuissa merssuissa sähköpeikot kummittelee paljon useammin kuin ed. mainituissa painajaisissa...
Kaikkihan ne jotenkin hajos ennemmin tai myöhemmin ja pahin homma oli vaihtaa lämppärin hana. Sitten kun oppi oikaisemaan niin 2päivän duuni muuttui 1½ tunnin silppuamiseksi!
Sitte se kulutus on näissä tasaisen tappavaa, ei paljoa kuskit vaikuttanu, vaan kulutus oli sen 9-10L/100km vaikka parista autosta kuskit oli rajoittimen osanneet ohittaa...
Mersuista sen verran jotta kone kestää karmeat kilometrit, mutta pikkuisenkin huolimaton kuski, niin 400tkm ja kansi menee halki (CDI koneissa)
Vaneista ei itellä ole sinällään hirveesti kokemusta, pari ollu, mut bensakoneella. Keskikulutus jäi johonkin 20l/100km pintakaasulla piristetyllä 350 koneella.
Eiks pintakaasu ole ekat 10cm ja viimenen cm sitte kick-down???
pikkusen viritetty 350 --> 500+ BHP???
KarvaTurpa
09.04.2012, 17:41
Meillä on raksapakuina kaksi tuksua. Toinen 2,8 -02vm ja toinen 2,3 -03vm. Ei ne kovin kauaa ole olleet, muttei ole mitään ihmeempiä korjailtukaan. Mielenkiinnolla olen kuulostellut jo pitkän aikaa millaiseen paskaan ollaan poljettu, mutta tässä vaiheessa täytyy olla vielä eri mieltä. Hyvin ovat raskaitakin kuormia kuljettaneet eikä suurempia murheita ole ollut. Vähäisetkin on johtuneet käyttäjistä eikä autosta itsestään.
Meillä on tosin periaatteena ollut, että työkalu kuljettaa työpäivänä luotettavasti työmaalle ja takaisin ja tämä on riittänyt. 2,8 on vahva ja vähän enempi raktori kuin 2,3. 2,3 on kalliimpi huoltaa, mutta moottorina miellyttävämpi. 2,3:sta on kerran huohotin jäätynyt ja tästä "uudemmasta" korimallista on sivuoven ylälukko hajonnut kahdesti. Mutta ihan positiivinen kuva meikäläiselle jäänyt. Tilaa on...
Volkkarimiehet vittuilee aina, mutta kun tilantarve tulee niin vaikenevat. Tuksu on aika edullinen kokoluokassaan. Samalla rahalla saa pieniä loppuunajettuja hiaceja ja transportereita tai läpilahoja transetteja.