View Full Version : pajeron napalukot
käviskö automaattilukkojen tilalle manuaalist jostain muusta kuin pajerosta. Kun ei oikein tunnu ainakaan pajeron löytyvän
Note! This message was posted anonymously!
Ahosensetä
29.03.2005, 20:01
Pura ne automaattiset ja kasaa pysyvästi lukkoon. Säästät rahaa ja hyvä lopputulos. Mä tein noin -89 Pajerolleni. Se on vieläkin ajossa, varmaan jotain 400' km mittarissa. Etukardaani pyörinyt 10' km vähemmän ...
T, Antti
Ahosensetä
29.03.2005, 20:05
Tässä vielä kuva sisuskaluista. En enää ihan tarkkaan muista miten toi kasattiin, mutta sen pystyy kyllä miettimään. Muistaakseni tuo rengas, jossa kaksi liparetta, jätettiin sieltä pois (ylärivissä toinen vasemmalta).
http://www.offroadpaja.fi/Siirto/Mitsubishi_Pajero_automaattinen_napalukko.jpg
T, Antti
Edited by - Ahosensetä on 29/03/2005 21:06:54
MIKSI SE RINKULA ON JÄTETTY POIS
Note! This message was posted anonymously!
Ahosensetä
29.03.2005, 20:55
Se hoitaa napalukon avaamisen. Kun sen ottaa pois niin napa on maailman tappiin kiinni (tai auki, jos kasaa väärin ;)
T, Antti
Juniori83
10.04.2005, 15:21
Onko väliä hitsaako tuon navan "kiinni".(Kun on ensin laittanut manuaalit ns.kiinteiksi)
http://murobbs.muropaketti.com/
http://www.4x4wire.com/mitsubishi/
http://personal.inet.fi/koti/timo.virtanen/
http://www.pocuk.com/forums/
Miksi noihin 4x4 kehonsiirtimiin on tehtaalla sitten tehty napalukot? Miksei navat voi olla kiinni aina ja vain 4 veto heppi lei keppiä heilutetaan kun halutaa vajaa veto päälle?
Note! This message was posted anonymously!
Napalukot ovat olemassa jotta akselin voisi kytkeä "kokonaan lukkoon" jos on jäänyt jonnekin jumiin eikä pelkällä tavallisella nelivedolla pääse irti.
Ahosensetä
11.04.2005, 18:43
Jaa vai?
T, Antti
Joo tainnu vaan hymiöt unohtua
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Ahosensetä
11.04.2005, 18:52
Täytyy olla!
T, Antti
Mitähän sitä tuohonkin sanoisi. Hymiöt nyt vaan ovat vähän kuin kursivointi, lihavointi, alleviivaus ...tai polkupyörän apupyörät.
Ny on tainnu mennä napojen lukot ja tasauspyörästön lukot sekasin???!!??
Note! This message was posted anonymously!
Jos et muuten usko, niin kokeile itse!
Aja vaikka sateen jälkeen märälle (miel. naapurin) kynnöspellolle
takavedolla ja pysähdy. Sudittele kunnes auto on jumissa. Kytke
neliveto päälle (napalukot vielä auki). Ryömitä hitaasti, heijaa
eestaas tai kaasuta hulluna niin että auto alkaa liikkua. Ehkä se
ei lopulta liiku hirveän pitkälle? Silloin on oikea aika kytkeä
napalukot kiinni.
....pösilöt.
Edited by - JF on 11/04/2005 22:02:02
Aja vaikka sateen jälkeen märälle (miel. naapurin) kynnöspellolle
takavedolla ja pysähdy. Sudittele kunnes auto on jumissa. Kytke
neliveto päälle (napalukot vielä auki). Ryömitä hitaasti, heijaa
eestaas tai kaasuta hulluna niin että auto alkaa liikkua. Ehkä se
ei lopulta liiku hirveän pitkälle? Silloin on oikea aika kytkeä
napalukot kiinni.
Eiks se ole ihan sama onks sul neli vai taka veto päällä jos napalukot
on auki niin ei se etupää mitään vedä koska etu vetarit ei ole pyörän navoissa lukossa,
eli napalukot kun on auki ja takaveto päällä niin etuperän tasauspyörästö on vapaalla ja
maantie ajossa säästää polttoainetta ja tasauspyörästöä edessä.
Korjatkaa viisaat jos olen väärässä?
Newbie-vaiski oot ihan oikeassa, JF:llä on joku avautumispakko nyt päällä tässä aiheessa.
Miesten lelut on kookkaita.
Höh. Olisitte nyt edes käyneet siellä pellolla. Ainoa järkevä johtopäätös tästä aiheen ohi valuneesta ketjusta on että huumorijuttuja ei helposti saa kirjoitettua ilman hymiöitä. Tavallaan harmi. Ei siksi etteikö pieni sisälukutaitokin voisi olla paikallaan. Ei nyt mainita nimiä kun ne näkyvät tuossa yllä (paitsi se anonyymi). ;)