View Full Version : hj-60
Kentsu 1102
13.03.2012, 16:56
Moro!
Vasta hj-60sen omistajaksi tulleena ihmettelen missä asennossa kajuutassa olevat kartaanilukkojen vivut pitää olla,että lukot on päällä/pois.Samoin tuon nelikon päälle/pois kytkentä hiertää.Millanen Kuvio?Kyseessä siis hj-60 vm.-82 4v loota.Voisko joku veteraani neuvoo alottelijaa,et täähomma lähtis käyntiin.Kiitos.
Kardaanilukot??? WTF
Nelikko pelittää seuraavasti.
Napalukot auki ja pikkukeppi etuasennossa = Takaveto
Napikset kiinni ja pikkukeppi takana = Pitkä nelikko
Napikset kiinni ja pikkukeppi taka oikealla = Pikkunelikko
Pikkukeppi takana siinä oikean ja vasemman välissä = Jakis vapaalla
Eikö autossa ollut käyttäjän käsikirjaa???
Kentsu 1102
13.03.2012, 17:41
Tosta oli apuu.Ei ollu käsistä,enkä ole mistään hakuammunnoista huolimatta löytäny.Saisko sulta???
Tosta oli apuu.Ei ollu käsistä,enkä ole mistään hakuammunnoista huolimatta löytäny.Saisko sulta???
Sorry,ei löydy mut kantsuu kysellä Cruiseristien keskustelupalstalta.
slck.net
Kentsu 1102
13.03.2012, 17:48
Ne vivut jotka on kuskin penkin oikeella puolen.Eiks ne lukitse sekä etu että takapäässä vetoakselit niin että kumpikin pyörii samaan tahtiin.Nyt tuntuu,että oli vipu missä asennossa hyvänsä käännyttäessä toinen takapyörä hannaa vastaan.
Ne vivut jotka on kuskin penkin oikeella puolen.Eiks ne lukitse sekä etu että takapäässä vetoakselit niin että kumpikin pyörii samaan tahtiin.Nyt tuntuu,että oli vipu missä asennossa hyvänsä käännyttäessä toinen takapyörä hannaa vastaan.
Sillon se ei ole orggis -82 hojari vaan siihen on joku laittanu 61:sen akselit.
Siellä akselilla voi olla mekanismi rikki mikäli lukon kahva painuu ihan alas.
>Kurkkaa alle ja pyydä jotain kaveria käyttämään sitä lukon kytkentää.
Meneekö etulukko päälle normaalisti?
Kentsu 1102
13.03.2012, 19:02
Etulukko menee normaalisti,ja pois.
Kentsu 1102
13.03.2012, 19:04
Mist sen tietää onko 60 vai 61 akselit?Mistä sen erotaa??
http://www.huuto.net/kohteet/toyota-landcruiser-omistajan-kasikirja--85/212112791
Kentsu 1102
13.03.2012, 19:32
Kiitti vinkistä .Huuto pantu vetämään.
Mist sen tietää onko 60 vai 61 akselit?Mistä sen erotaa??
Sulla ei vielä pitäis olla taka-akselilla "napaa". Kevennetty, eli napa-malli tuli -83, ja samalla 5-vaihteinen laatikko ja kitkaperä...
Jos taka-akselilla on "napa" vanteen keskellä, vähän samantapanen ku edessä, niin sillon on joko uudemman hj60 taka-akseli( -83->), tai hj61 akseli(jossa on lukko vakiona)
Melkone huijaus käyny ku kaveri kuvitellu ostavasa normi 60:sen ja onkii laiteetu lukkoakselit :-)
vartiainen
14.03.2012, 18:58
Mikäköhän moottori sieltä mahtaa löytyä...:)
Kentsu 1102
15.03.2012, 15:49
Etten vain oisi haukannu paskaa.Tietääkö kukaan Kotkasta tai lähiympäristöstä ketään avuliasta asiantuntijaa,joka vois kattoo,ja kertoo mikä tää hilavitkutin oikein on.
Kentsu 1102
15.03.2012, 15:53
Sulla ei vielä pitäis olla taka-akselilla "napaa". Kevennetty, eli napa-malli tuli -83, ja samalla 5-vaihteinen laatikko ja kitkaperä...
Jos taka-akselilla on "napa" vanteen keskellä, vähän samantapanen ku edessä, niin sillon on joko uudemman hj60 taka-akseli( -83->), tai hj61 akseli(jossa on lukko vakiona)
Takana ei ole napoja.Siit kuskin penkin oikeella puolell on kaks kahvaa,joita toisesta lähtee etuperään,ja toisesta takaperään paksu vaijeri.Eiks se pitäis olla se perän lukitus?
Ainakin kuulostaa että se on paaljon parempi kuin vakio hj60... saataapi olla että edellä olevissa oli ironiaa mukana.. Ole huoleti.
Onko se tuo avattaressa oleva hj? Eikös tuo ole jonkun palstalaisen vanha auto, ettei vielä olisi täältä Porin seudulta lähtenyt?
Etupuskin aika tunnistettavan näköinen kötöstys..
aja se johki jumii ja vedä sitten vasta vivuista ja jos matka jatkuu ni oo onnellinen lukkojen omistaja :D
Tuohan oli nettiautossa myytävänä usealla eri omistajalla? Viimekesänä oli nokialla liikkeessä ja siitä muistaakseni meni poriin ja oli taas hetken päästä myynnissä ja ja, tossahan piti olla 61 akselit mut turboton kone, ihan hyvä kampe luulis olevan jos lukot vaan pelaa :)
Kentsu 1102
15.03.2012, 16:38
aja se johki jumii ja vedä sitten vasta vivuista ja jos matka jatkuu ni oo onnellinen lukkojen omistaja :D
Täytyypä koettaa.Jos en vähään aikaan vastaile,niin kusessa ollaan.
Kentsu 1102
15.03.2012, 16:40
Sama peli.Nettiautossa ollu.Porista kävin hakemassa helvetinmoisessa lumimyräkässä.
Kokeileppa ennemminki jauhattaa lumessa tyhjää takavedolla ensi vipu alhaalla ja sit vipu ylhäällä, ja vaikka sit aja sievästi nelivedolla ja etulukko päällä, huomaat kyllä eron. ohjekirjahan sanoo että lukko kytkettynä max 8kmh, :) Onko siellä teillä edes enää lunta?
Kentsu 1102
15.03.2012, 18:52
Kotona ollaan taas.Metrisessä lumihangessa kahlasin.Piti kyllä laittaa lukot päälle.Mutta ei edellinen Pajeroni olisi pystynyt vastaavaan suoritukseen.Sitten tuli kova seis,kun putosin sarkaojaan.Sieltä ei hojokaan tullut yksin ylös,vai olisiko ollut kuskin kokemattomuutta.Onneksi yksi metsuri meni monitoimikoneellaan ohi ja veti ylös.
Kotona ollaan taas.Metrisessä lumihangessa kahlasin.Piti kyllä laittaa lukot päälle.Mutta ei edellinen Pajeroni olisi pystynyt vastaavaan suoritukseen.Sitten tuli kova seis,kun putosin sarkaojaan.Sieltä ei hojokaan tullut yksin ylös,vai olisiko ollut kuskin kokemattomuutta.Onneksi yksi metsuri meni monitoimikoneellaan ohi ja veti ylös.
Sehä o päässy sit hyvään kotiin, eihä pajerossa vejä yleensä ku 2 pyörää yht aikaa, nyt on 4 mitkä avittaa etenemistä.
Kentsu 1102
15.03.2012, 20:36
joo,tää tuntuu oikein munissa asti AUTOLTA...