View Full Version : Jeepin osto
JakeHammer
13.03.2012, 16:25
Moro taas! Menin tänään katsomaan http://www.nettiauto.com/4518553
Olin aikeissa ostaa kyseisen menopelin, jos välirahasta ja rahoituksesta päästään sopuun. Menin paikalle, Jeep oli hallissa takarivissä..Kiersin katselemassa, istuin kuskin paikalle, tutkin huoltokirjaa jne... Nousin autosta ja myyjälle sanoin että Jeeppi kiinnostaa. Saako koeajaa?
Tähän myyjä ei varsinaisesti vastannut, vaan alkoi tentata, millasta kauppaa olin ajatellut. Suoraan, tuleeko vaihdokkia, tarviinko rahoitusta jne... KErroin vaihdokkini, ja siitä se tenttaus alko. Mitä kuvittelet saavasi vaihdossa jne...
Siis jumalauta, olin oikeasti ostamassa sitä autoa. Mutta meni fiilikset täysin tuohon liikkeeseen. Ei väkisin.
Onko muilla kokemusta liikkeestä? Enää en tuonne ole menossa, korkeintaan vittuilemaan myyjälle!:mad:
En ole tuossa kyseisessä liikkeessä käynyt mutta myyjän toimintatapa on varsin tuttu. Nuoruudessa tuli käytyä koeajamassa lukuisia autoja ja joskus myyjän asenne oli juurikin kuvailemasi kaltainen. Ilmeisesti myyjällä oli huono päivä tai ajatteli säästää turhan koeajon bensat :D
Nykypäivänä autoliikkeet ovat melko kranttuja siitä, mitä ottavat vaihdossa. Mutta hyvä tietää, että tuota liikettä kannattaa karttaa.
Olin ostamassa ekaa "Parempaa" autoo.
Kyseessä Volvo V-70, -97 mallinen 2,5TDI. Hintaa oli 136.500,- mk, ja vuosi oli 2000.
Liikkeestä ei saanut kunnon palvelua, eihä "nuorellaparilla" ole varaa sellaista autoa ostaa, koeajoon ei meinattu millään antaa, yms.
Loppupeleissä kaupanteko oli niiiiin vaikeeta, mutta ääni kellossa muuttui kun sanoin ostavani suoralla kaupalla. Sitten alettiin pokkuroimaan, mutta leuka loksahti auki, kun sanoin maksavani autosta "vain" 122.000mk.
Aikamme tingattuaan myyjä ylimielisesti sanoi: "Jos maksat auton samantien, niin tehdään kaupat!"
Naama venähti entisestään kun kaivoin taskusta 122.000mk, ja sanoin: "Kaupat tehty!"
Tuntuu että autoliikkeet valkkaa edelleen asiakkaansa ulkonäön perusteella, mikä on perseestä.
Sitä samaa asiaa vastaan olen aina sotinut, ja näin teen edelleenkin.
toyota4x4
13.03.2012, 17:36
haahhaaahha...juu toi korkkanen on ihan legendaarinen alkaa riitelee asiakkaiten kanssa ja kuulemma turpaankin on vedetty ymm.. kuulemma viina on joskus maistunu.. vieläkin naurattaa.. tää juttu..
JakeHammer
13.03.2012, 18:10
Kysyin myös, et paljo tippuu hinnasta, jos ostan suoraan... Ei paljon innostunut siitäkään. Ja kaikenhuippu se, että olisin mielelläni sitä rahotusta...Ei se myyjältä ole pois, vaikka asiakas rahotusta käyttäski. Autojen seisottaminen hallissa se vasta kallista puuhaa luulis olevan.
Ja myyjä tuskin oli J. Korkkalainen ite, sellanen suht nuori jätkä siinä kädet taskussa seisoskeli.
toyota4x4
13.03.2012, 18:24
juu se on joo noin kuuskymppinen.. mutta nyt sulla on kokemusta tälläsestäkin asiakas palvelusta..
Kaveri oli tampereella kiinnostunut ostaan itselleen vuoden 2003 735 bimmerin. Sanoi myyjälle suoraan että tuo kiinnostaa, mutta rahaa ostoon ei ihan vielä ole. Ensi viikolla tulee hillot. Myyjä sitten sanoi että tervetuloa ensi viikolla koeajamaan.
Itse en ollut sanonut tuossa kohtaa vielä mitään vaikka kaverin mukana olinkin. Myyjä kyseli sitten meikäläiseltä mitä menopeliä minä tulin katsomaan. Sanoin suoraan että eukko lähti meneen jonkun gigolon matkaan. Myin juuri omakotitaloni pois, joten hilloa on. Mitään en autoista tiedä ja haluan auton millä saa pillua ja epäilin ettei tuolla 735 bimmerillä mitään sellaista saa. Ei se tuon kummoisempaa vaatinut. Avaimet sai samantien käteen, mitkä annoin kaverille ja sanoin sille että aja sinä kun minä katselen apparin paikalta onko tuolla mitään vaikutusta :D Samassa liikkeessä ajettiin myös S-Type Jaguaria. Se oli magee peli. Niin ja kaveri osti sitten 750 bimmerin itselleen, tosin ei tuosta liikkeestä.
Eli ei niille myyjille aina kannata sitä täyttä totuutta kertoa. Kummasti saa lisää palveluintoa kun kertoo tuollaisen tarinan niin ne kuvittelee että nyt on tyhmä asiakas miltä saa varmasti käteisenä auton hinnan.