View Full Version : gen2 pajeron perä gen1 pätkäpajeroon?
onnistuuko mitenkään vaihtaa gen 2 lukko perää gen 1 pajeroon?
et sais kytkettävän 100% lukon.:confused:
Onnistuu, mutta saa sepittää aika huolella. Eli ei onnistu pelkän murikan vaihdolla/bolt-on.
Onnistuu, mutta saa sepittää aika huolella. Eli ei onnistu pelkän murikan vaihdolla/bolt-on.
osaako joku sanoa mitä kaikkia joutuu muuttamaan ?
Eri mittaset vetarit, eli banjoa pitäis siirtää joku 20mm. Ja saattaa siinä olla välityserojakin riippuen vastaanottajan välityksistä, eli etuperä vaihtoon myös. Kaikkea pientä ja mukavaa.
Koko taka-akselin jos vaihtaa, niin ei ole ihan yhtä iso homma jos välitykset passaa.
Eri mittaset vetarit, eli banjoa pitäis siirtää joku 20mm. Ja saattaa siinä olla välityserojakin riippuen vastaanottajan välityksistä, eli etuperä vaihtoon myös. Kaikkea pientä ja mukavaa.
Koko taka-akselin jos vaihtaa, niin ei ole ihan yhtä iso homma jos välitykset passaa.
Mitenhän tuo taka-akselinvaihto onnistuu, passaako suoraan paikolleen.
Pistähän vähän speksejä mistä autosta mihin on värkit siirtymässä, noita pajeroita kun on jos jonkinlaisia. Siis alustaa, välityksiä ym niin voidaan mietiskellä.
Mitenhän tuo taka-akselinvaihto onnistuu, passaako suoraan paikolleen.
Kemppiliimaa.
Jätätkö kierteet vai päädytkö helpompaan ratkaisuun ja jousenlautaset pois ja hitsais lehtijousen korvakkeet akseliin.
Muistutus että tuo gen 2 akseli on sitten sen 10cm leveämpi.---> muutoskatsastus???(jos katsuri ymmärtää)
Eri mittaset vetarit, eli banjoa pitäis siirtää joku 20mm. Ja saattaa siinä olla välityserojakin riippuen vastaanottajan välityksistä, eli etuperä vaihtoon myös. Kaikkea pientä ja mukavaa.
Koko taka-akselin jos vaihtaa, niin ei ole ihan yhtä iso homma jos välitykset passaa.
OT
entäs jos jättäis vanhat akseliputket ja vetarit.Vaihtais(hitsais ja rälläköis) murikan pois? Gen2 murikka tilalle???
Tai toinen vaihtoehto että lyhentäis noita akseliputkia ja vetareita??
Itse tekisin niin että muuttasin takapään jousituksen samalla kierrejousille eli lehtijouset kokonaan pois ja tukivarret ja kierrejouset tilalle. Yläpäähän joudut värkkäämään jotku tukevat jousipedit ja tukivarren etuosan korvalliset joudut hitsaamaan runkoon. Helpompi vaihtoehto toki aiemmin mainittu lehtijousien säilyttäminen. Muuten kyllä kannatan vaihtoa... saat halvalla kytkettävän lukon ja tehokkaammat jarrut jos levyjarrullinen akseli. Raideleveyden muutoksen pystyy korjaamaan vielä laittamalla taakse sopivalla offsetillä olevat vanteet, jos ei katsurille muuten kelpaa. Etsi tosiaan takaperä samalla välityksellä kuin etuperä, niin ei tarvi eteen tehdä muutoksia. 1gen Pajeroita on ollu kahella eri välityksellä ja molempia saa kakkoskoppasista lukollisena.
Gary Grand
13.03.2012, 08:27
Ilman muuta laittaisin kierteet taakse samalla vaivalla, jos kerran uudemman akselin sinne virittelisin.
Mutta jos helpolla(Halvalla) haluaa päästä, niin lehdilläkin pärjää. Tuppaa noista kierrejousista ja jakareista tulemaan kallis paketti:mad:
Jos sattuu käsiin osumaan 5.125 välitteinen taka-akseli, niin multa saat edullisen etuperän pariksi:cool:
suzukirby
13.03.2012, 09:33
En tiedä olenko väärässä, mutta jostain on päähäni pinttynyt ajatus että 2,3td pätkä pajessa olis sama välitys kun tossa gen 2.
Taitaapa suurin osa gen1 pajeroista olla 4,625 välityksillä ja harvemmassa on sitte 4,875 välityksillä olevat (ja noihin tiheämpiin olen törmännyt vain pitkissä)
Pistähän vähän speksejä mistä autosta mihin on värkit siirtymässä, noita pajeroita kun on jos jonkinlaisia. Siis alustaa, välityksiä ym niin voidaan mietiskellä.
pajero on pätkä vm87 koneena 2.5td perä välitys ei oo tiedossa. miten sen saa selivitettyä?
tulevaa perää ei vielä ole suunnittelu asteella vasta.
pajero on pätkä vm87 koneena 2.5td perä välitys ei oo tiedossa. miten sen saa selivitettyä?
tulevaa perää ei vielä ole suunnittelu asteella vasta.
99% todennäköisyydellä välityksesi on 4,625. Voit tarkistaa sen konehuoneen tyyppikilvestä joka on konepellin alla näkyvällä paikalla. Joko tuulipellissä, syylärin vieressä tai konepellin sisäpinnassa. Merkinnästä puuttuu vaan tuo pilkku. Myös Gen 2 pätkissä taitaa kaikissa olla välityksenä se 4,625 ja dieselpätkissä on kaikissa kytkettävä lukko... myös GL mallissa.
Gen1 Pajeroissa ei taida olla kuin kahta välitystä 4,875 ja 4,625. Pitkissä yleensä 4,875 ja pätkissä 4,625. 80-luvun alkupuolen pätkistä löytyy myös 4,875 välitystä.
Gen2 Pajeroista löytyy enempi vaihtoehtoja: 4,300, 4,625, 4,875, 4,900 ja 5,125. Kaikkia löytyy lukollisena ja ilman lukkoa.