View Full Version : Katalysaattorista tietoa kiitos
La tuskaa
07.03.2012, 20:25
Elikkäs vaikuttaako katin poisto seoksiin ku lampada anturi on katin etupuolella. Rek otteessa ei mainita vähäpäästöisyydestä mitään joten katti joutaa silloin mäkeen ahdistamasta. Mut oon miettiny ettei se sit ala käymään laihalla/rikkaalla. Auto on 89v 3lv6 pajero.
Elikkäs vaikuttaako katin poisto seoksiin ku lampada anturi on katin etupuolella. Rek otteessa ei mainita vähäpäästöisyydestä mitään joten katti joutaa silloin mäkeen ahdistamasta. Mut oon miettiny ettei se sit ala käymään laihalla/rikkaalla. Auto on 89v 3lv6 pajero.
No ei. Tietty katti polttaa häkää vähemmäksi, mutta ei se moottori sitä oo ennenkään tietäny mitä katissa tapahtuu vai tapahtuuko mitään.
Vähäpäästöisyys ei lue rekisteriotteessa, ei oo lukenu moneen vuoteen. Että sen perusteella ei kannata lähtee mitään johtopäätöksiä tekemään. Mut -89 Pajeron kyseessä ollessa ei varmastikkaan vähäpäästöisyyttä ole, jos ei sitten joku jälkikäteen uitettu peli.
Kyllä ne pirut katin vaativat nykyään leimalla, jos sellainen on autossa alkujaan ollut.
Ei meinaa mitään, vaikka otteessa ei olisikaan merkintää "vähäpäästöinen" .
Suolistat sen katin, jotta kuoret jää, niin eivät leimalla puutu mitenkään asiaan
Kyllä ne pirut katin vaativat nykyään leimalla, jos sellainen on autossa alkujaan ollut.
Ei meinaa mitään, vaikka otteessa ei olisikaan merkintää "vähäpäästöinen" .
Suolistat sen katin, jotta kuoret jää, niin eivät leimalla puutu mitenkään asiaan
Mahtaako olla näinkään, n. 4 vuotta sitten leimasin ainakin yhden pontiacin ilman katalysaattoria kun oli rikkoontunut. Otteessa ei mainittu mitään ja vuosimallia alle 91 jolloin nuo tulivat pakollisiksi? Eikös noissa tuontipeleissä ole sitten juuri noita poikkeuksia etteivät ole vähäpäästöisiä kuin kotimaiset kohtalotoverit?
Kyllä ne pirut katin vaativat nykyään leimalla, jos sellainen on autossa alkujaan ollut.
Ei meinaa mitään, vaikka otteessa ei olisikaan merkintää "vähäpäästöinen" .
Suolistat sen katin, jotta kuoret jää, niin eivät leimalla puutu mitenkään asiaan
Jos ei siellä otteessa lue halaistua sanaa katalysaattorista eikä vähänpäästöisyydestä, niin mistä se leimamies tai -nainen voi tietää onko siinä alunperin kattia ollutkaan? Jos on maininta katalysaattorista, niin asia on eri. Paha lähteä silloin poistamaan. Silloin toki voi riittävän vanhassa sisukalut repiä mäkeen ja toivoa että täyttää päästörajat.
edit: Niin juu, kahdesta XJ:stä vuosimallia '90 olen katit ottanut mäkeen kun ei mainintaa niistä löytynyt. Eipä ollut useamman vuoden aikana leimalla mitään ongelmia kummankaan kanssa.
mechanic-71
08.03.2012, 06:48
Jenkki fordissa (torino) oli katit jo -74 ja suomen toyota rekisteröi -90 alkuvuonna paljon autoja ilman kattia tuli kuulemma pakolliseks kesäkuussa-90, jos auto rekiströity suomeen ennen 6-90 tai otettu käyttöön ennen 7-87 voi katin lahjottaa jollekkin joka enemmän tarvii :)
La tuskaa
08.03.2012, 08:39
kyl mää ainakin kokeilen ilman kattia. Laitetaan sitten takas jos sen vaativat.
Toi katti ei maha olla ihan alkuperäinen ku ei mahu kunnolla oleen paikoillaan. Vastaa runkoon, jakolaatikkoon ja koriin :( ei kiva. Periaatteessa jo siitä voi katsuri pomppauttaa että se vastaa joka paikkaan, ainakin maininnan laittaa.
ite oon nyt katsastanut 2kk sisällä kaksi autoa. molemmista hakkasin katista romut sisältä pois... kummankaan päästöistä eivät sanoneet mitään. ilmanputsari ja tulpat ku on ok ni pitäis mennä läpi.