ToniH
13.05.2003, 23:05
Tehtiin kaverin kanssa (tämän forumin jäsen) sunnuntaina '91:eeni jarrupäivitys eteen ja eilen/tänään taakse, tässä kuvasatoa:
Nämä revittiin edestä pois (huhhuh...):
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/C4old.jpg
Vertailun vuoksi, Stillen C5 Sport Rotor vastaan 12" orkkislevy:
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/ft-rotors-1.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/ft-rotors-2.jpg
Ja tommonen siitä tuli, C5-levyt, satulat, metallipunosletkut ja rosteriset coverit jne.:
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/C5inC4-1.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/C5inC4-2.jpg
Takasatulat putsauksen jäljiltä:
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/takasatulat.jpg
Ja maalattuna, asennettuna paikalleen uusilla kiinnityshiluilla. Levy on PowerStop ja vakio C4 kokoa.
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/takajarrut-7b.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/takajarrut-6b.jpg
Ja sitten asennettuna vanteen kera sekä koeajettuna:
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/rearbrakes.jpg
Vanhat jarrut olivat aivan hanurista, levyt loppu kummassakin päässä ja takajarrut vielä jumissa ja palatkin loppu. Tuntuivat aivan joltain 127 Fiiun jarruilta ;) Uskon, että parannus on siis huima. Sisäänajoa noin 500km ja sitten pääsee kunnolla kokeilemaan :)
Käytimme asennuksessa uusia asennussarjoja eli tapit, kumit, silikonirasvat jne. Letkut ovat Earl's metallipunos-sellaiset ja jarrupalat Stillenin Metal Matrixit. Etujarrut kiinnitettiin autotyyppiin suunnitelluilla tehdastekosilla sovituspaloilla. Takana käytettiin Corvette Centralista peräisin olevia vinkumisenestolevyjä palojen yhteydessä. Koeajossa ei ole havaittu mitään kitinöitä. Sekä etu- että takalevyt ovat cadmium-pinnoitetut ruostumista vastaan ja kuten asiaan kuuluu ko pinnoite lähtee jarrupalan alta ekassa jarrutuksessa mutta pysyy muualla levyssä.
Seuraava projekti sitten onkin auton kiillotus jotta sillä kehtaa ajaa ;)
Vette '91
Kupla '00
Land Rover '66
Edited by - ToniH on 14/05/2003 00:09:55
Nämä revittiin edestä pois (huhhuh...):
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/C4old.jpg
Vertailun vuoksi, Stillen C5 Sport Rotor vastaan 12" orkkislevy:
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/ft-rotors-1.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/ft-rotors-2.jpg
Ja tommonen siitä tuli, C5-levyt, satulat, metallipunosletkut ja rosteriset coverit jne.:
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/C5inC4-1.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/C5inC4-2.jpg
Takasatulat putsauksen jäljiltä:
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/takasatulat.jpg
Ja maalattuna, asennettuna paikalleen uusilla kiinnityshiluilla. Levy on PowerStop ja vakio C4 kokoa.
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/takajarrut-7b.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/takajarrut-6b.jpg
Ja sitten asennettuna vanteen kera sekä koeajettuna:
http://kotisivu.mtv3.fi/thilakari/Kuvat/vette/brakes/rearbrakes.jpg
Vanhat jarrut olivat aivan hanurista, levyt loppu kummassakin päässä ja takajarrut vielä jumissa ja palatkin loppu. Tuntuivat aivan joltain 127 Fiiun jarruilta ;) Uskon, että parannus on siis huima. Sisäänajoa noin 500km ja sitten pääsee kunnolla kokeilemaan :)
Käytimme asennuksessa uusia asennussarjoja eli tapit, kumit, silikonirasvat jne. Letkut ovat Earl's metallipunos-sellaiset ja jarrupalat Stillenin Metal Matrixit. Etujarrut kiinnitettiin autotyyppiin suunnitelluilla tehdastekosilla sovituspaloilla. Takana käytettiin Corvette Centralista peräisin olevia vinkumisenestolevyjä palojen yhteydessä. Koeajossa ei ole havaittu mitään kitinöitä. Sekä etu- että takalevyt ovat cadmium-pinnoitetut ruostumista vastaan ja kuten asiaan kuuluu ko pinnoite lähtee jarrupalan alta ekassa jarrutuksessa mutta pysyy muualla levyssä.
Seuraava projekti sitten onkin auton kiillotus jotta sillä kehtaa ajaa ;)
Vette '91
Kupla '00
Land Rover '66
Edited by - ToniH on 14/05/2003 00:09:55