View Full Version : Belt Lock kehästä vuotaa?
ImacInnes
06.03.2012, 07:39
Mitäs ootte laittaneet tiivistysaineksi kehän ja kumin väliiin kun vuotaapi?
liimaa, silikonia, mitä?
t. Ismo Ämmä
Heh,:) just eilen ostin litran Rema Tip Top Bead Sealer ainetta, ja ajattelin kysellä täällä, tohtiiko tuolla laittaa kumia vanteelle: Eli saako irti muulla kuin koneella.
Mäntysuovalla kokeilin kumminkin ensin, kun olin eka putsannut ja maalannut vanteen reunan tasaiseksi.
http://www.rema-tiptop.com/portal/REMAXX_BEAD_SEALER,4697,116336.rtt
itse laitoin liimatiivistemassaa mitä käytetään auton koreissa,ihan ohut palko liimaa, sormella pyyhkäsee tasaiseksi ja antaa kuivua sen jälkeen nostaa kumin reunan päälle ja beadlockki kiinni.ei ainakaan mulla vuotanu ja helposti sai kumin irtiki.
Heh,:) just eilen ostin litran Rema Tip Top Bead Sealer ainetta, ja ajattelin kysellä täällä, tohtiiko tuolla laittaa kumia vanteelle: Eli saako irti muulla kuin koneella.
Mäntysuovalla kokeilin kumminkin ensin, kun olin eka putsannut ja maalannut vanteen reunan tasaiseksi.
http://www.rema-tiptop.com/portal/REMAXX_BEAD_SEALER,4697,116336.rtt
ihan normaalisti lähtee tuonkin töhnän jälkeen rengas irti...
Minä laiton perus saniteettisilikonia kun sattu tuubin perät olemaan hyllyssä ja pitää.
Eikä pitäis liimata kumia tiukkaan.
Entäpä jos vetää sinne vanteen reunaan palon sikafleksiä ja antaa sen kuivua rauhassa ennen kuin pistää renkaan päälle?
Eikös tuo toimisi kuin O-rengas....:confused:
Entäpä jos vetää sinne vanteen reunaan palon sikafleksiä ja antaa sen kuivua rauhassa ennen kuin pistää renkaan päälle?
Eikös tuo toimisi kuin O-rengas....:confused:
Vielä kun käyttää punasta moottori sikaa, ni se on vielä kumimaisempaa kun muut siat.
Eipä sillä, että olisi kokemusta renkaiden liimailusta. Hyvin pitää ilmat ilmankin.
mun kokemuksella sika pysyy huonosti renkaassa, joskus jotain palkeen kieltä koitin liimailla... (voi olla että ei lolu oikea sikaa kumille)
pyyhkäses jarrunesteellä renkaan reuna, pehmentää kivasti vanhoja korppuja...
Mitäs ootte laittaneet tiivistysaineksi kehän ja kumin väliiin kun vuotaapi?
liimaa, silikonia, mitä?
t. Ismo Ämmä
Tai sitten purkaa ja puhdistaa renkaan ja vanteen pinnat, mulla ei ainakaan ole mitään liimoja siellä välissä ja tuntus ilmat pysyvän oman autoni bead lock vanteissa.
pitäsköhän;)
belt lock
http://www.colourbox.com/preview/2196397-258276-car-belt-lock-with-red-button.jpg ;)
Ei taida tuokaan tykätä liimamassoista ym, toimivuus kärsii
ImacInnes
06.03.2012, 20:02
mun kokemuksella sika pysyy huonosti renkaassa, joskus jotain palkeen kieltä koitin liimailla... (voi olla että ei lolu oikea sikaa kumille)
pyyhkäses jarrunesteellä renkaan reuna, pehmentää kivasti vanhoja korppuja...
Eikäku on uuvet Irokit ja pehmiätä kumesta. Kumen ja vanteen pinnat erittäin puhtaat asentaessa.
On viisi pyörää joista kaksi vuotaa. Kuinkas kiriälle nuo kehän pultit arvaa vetää ja näin litistää kumen reunaa?
Taidan vähän kiristää noita vuotavia lisää, kunhan ensten vairilla kattelen mistä kuplia tuleepi.
t. Ismo Ämmä
Ei oo mullakaan mitään tököttejä vanteen ja kumin välissä eikä vuoda yhtään, ja ihan itse pari vuotta sitten tinatut vanteet eli ei voi olla mikään ameriikan temppu liimata kehä vanteeseen
hyvin/oikein. Pyörännapaan pistin hitsauksien jälkeen vanteen pyörimään rälläkän voimin ja siinä tasoittelin pahimmat kuhmut, sitten mallia päälle ja hyvä tuli.
Kehät on kiritty silleen näppituntumalta, katsele vesi+fairy+suihkupullo menetelmällä mistä vuotaa ja kokeile kiristää ko. alueen pultteja. Momentin yläraja lienee siinä että kehät taipuu liikaa tai jos pulteista korkaa kierre.
-Paavo
PS. Varmaan maailman pisin signature, tosi rasittava, eikö millään saa lyhyemmäksi, esim. 1 rivi
PS. Varmaan maailman pisin signature, tosi rasittava, eikö millään saa lyhyemmäksi, esim. 1 rivi
Saat omista asetuksista ylhäältä vasemmalta muutettua siten, ettei näy allekirjoitukset.
Itse en oo niitä kattellu moneen vuoteen. :D
Off-topic
Pauli, ISO kiitos, euroopan paras "näin teet offipalstasta siedettävämmän" vinkki, muillekin tiedoksi eli http://forums.offipalsta.com/profile.php?do=editoptions ja sitten kelaat "Thread Display Options" kohtaan ja sieltä ruksi pois kohdasta "Show Signatures". Lyhenee esim. nuo ImacInnessin postaukset 90%, ja kaikki on eduksi signal/noise suhteelle.
Onko kellään mitään järkevää signaturessa, eikö defaultin vois säätää don't show signatures, ja sitten kaikki kalustonsa listaajat vois laittaa signatureen mitä ikinä haluaa, eikä kukaan ikinä huomais, eli valtakunnassa kaikki hyvin...
-Paavo
Juu ainaki Irokissa se tiivistävä sisäpinta on melko jurmuinen niin pultit pitää olla tosi tiukassa jos ei laita mitään mäskiä väliin. Muuten vuotaa tai katkee pultit kun pitää vetää ääliöön...
Tasasen hitsin kun on vetässy ja pikkusen pyyhkässy lamellilaikalla isoimmat patit irti niin ei oo tarvinnu ikinä mitään tiivisteliimoja laittaa, nimimerkillä aikamonet bead lock vanteet tehny ja monet eri merkkiset ja malliset renkaat laittanu niille. eikä pulttejakaan ole mitenkään extra tiukkaan tarvinnu vetää.
kumi tiivistyy hyvin tasaiseen hitsi palkoon, se on viimenen temppu et hioo hitsin kokonaan pois saati et menee turhaan sorvailemaan hitsiä sileemmäks.
ei oo omissa bead lock vanteissakaan ollu mitään liimoja (tsl,bogger,irok)
ihan jo siitäkin syystä että jos/kun renkaan laittaa jollekin toiselle vanteelle niin hirvee putsaustyö jos käytetty "liima" puree kunnolla
veijon-esso
07.03.2012, 07:13
Pulttien kireyteen pitäis riittää sellanen nätti rannemomentti. Ite kiristelly sellasella pienellä T-avaimella ja ei oo vuotanu. Tai jos vuotaa niin pultit onki ollu vähä löysässä ja pikkunen kiriminen taas hoitanu tiiviiksi. Ne pultit siis meinaa löystyä alkuun kun kumi pikkasen litistyy vähitellen. Sit kun niitä aikansa kiristelee niin se kiristelyn tarve vähenee. Ja sit kun niitä ei oo aikoihin tarkastanut niin yhtäkkiä ne onkin löysällä. Eli säännöllinen tarkastus tarpeen mukaan!