View Full Version : parempi ahdin 2.5td pajeroon.
Minkäslaista ahdinta kannattais ruveta miettimään -93vm pajeroon vakion tilalle? Cuuleri on jo niin iso kun keulalle mahtu ja 2.5" putki alusta loppuun. Nyt rupes himottaan joku isompi ahdin niin mikä sinne kannattais hommata? Jollain on varmasti heittää joku mikä toimis pajeron motissa.
Nuhapumppu
29.02.2012, 23:44
Melkeimpä mikä tahansa ahdin on parempi kuin tuo 2,5 vakiopilleri:D Mutta E39 530 bemarin VNTahdin on aika soppeli,tai yleensäkkin joku VNT on paras jos mielii metsässä ajaa,kunhan vaan on vähintään 2,5litraisesta dieselistä lähtöisin.
Onko tommonen juuttuva siipinen sitten paras ratkaisu? Ehdotuksiaotetaan edelleen vastaan. Ja saa myös tarjota.
patroltd
01.03.2012, 16:47
Kuinkas paljon niitä kaakkeja ois hakusessa?
Kyllä minä tuohon laittaisn mieluummin hukkaportillisen vehkeen ja jos kovin isontaa, niin dump valven kanssa.
Jos ei oo elektronista kontrollia pumpulle, niin tuntus aika turhalta pistää vnt:tä sinne.
-P-
Ei tarvi dumppia kunnei oo kaasuläppääkään, vaikka olis jalkapallon kokonen solmu.
kaakkeja hakusessa "sopivasti" että paikat kestää. Ja sellanen mikä heräilis sopivan alhaalta eikä mistään 3500rpm. Taitaa olla toi vakioahdin aikamoinen ahdistaja.
Itsellä menossa 300:sesta Mersusta lähtösin oleva KKK...
Mikäli VNT:tä mielii, niin sellastakin mulla on tarjolla. Renaultin Mascotista lähtösin, missä tehoo 177hp vakiona. Garretin tekemää. Yli-/alipainekellolla ohjaustahan se kaipais kyllä sitten. Jostain VAG:stä saa sellasta kelloa sitten.
Samsonite
01.03.2012, 20:39
Onkos tuo Mersun KKK ahdin OM 606 koneesta, eli 177 heppasesta ? Miten herää ja ootko pakopaineita mittaillu ?
Onkos tuo Mersun KKK ahdin OM 606 koneesta, eli 177 heppasesta ? Miten herää ja ootko pakopaineita mittaillu ?
Ei, vaan 603:sesta lähtösin.. Muistaakseni tuoreemmassa on jo Garrett... Oishan mulla ollu tyrkätä toistakin, mikä on Ivecosta lähtösin ja toi 177hp.
En oo vielä asentanut, kun kiireitä... Mut kerron ku tiedän... ja orkkishan on p****st, kun ahtaa ilman kuormaa ja tasastakin nopeutta ajaen...
Kapiinissa on teollisuus mittarit paineille jo (öljy ja ahto). Pakoselle on mittaria hyllyssäkiin jo, mitä tarvin ku testit tehdään ja penkissä käydään... Penkkiin menee joka tapauksessa, kun jälki cooleroidaan ja otteeseen merkitytetään se. Vaik eihän noi poliisit oo niin tarkkoja ollu ku on ollut 7v laitonkin auto ja katsastukstkin menneet ihan läpitte...
Samsonite
01.03.2012, 20:54
Taitaa olla KKK OM 606:ssakin vielä. Hiirtä kun liikuttelee kuvan päällä niin suurenee.
http://www.turbolader.net/Turbolader-Katalog/8900-0494/6060960099/53149887026.aspx
Patrolliin meinasin, vois olla just sopiva ja ulkomailta lähtis aika huokeella rempattuna. :)
Oliko toi ivecosta lähtösin oleva ahdin jouten jyrdenillä? Oiskohan siitä pelittään pajerossa hyvin.
patroltd
01.03.2012, 22:20
Taitaa olla KKK OM 606:ssakin vielä. Hiirtä kun liikuttelee kuvan päällä niin suurenee.
http://www.turbolader.net/Turbolader-Katalog/8900-0494/6060960099/53149887026.aspx
Patrolliin meinasin, vois olla just sopiva ja ulkomailta lähtis aika huokeella rempattuna. :)
Älä laita ainakaan 3,3:seen pateen, mulla oli ja on surkea ahdin pakopuoleltaan. Max. 0,7 ahtoa, sen jälkeen karkaa pakopaine ihan totaalisesti. Johonkin neloskoneeseen voi olla kohtuu hyrrä mutta ei näihin kutosiin.
Niin ja on tosiaan kkk k16 tuossa om606:ssa, siivet isot 46/48 mutta pesät surkeat.
Mb ategossa on kans useampaa versiota tuosta k16:sta ja ne on paljon paremman näköisiä kuin tuo 606:sen pilleri.
Topikin aloittajalle, mulla ois 3,0l 147hv ivecon hukkisahdin ja jotain muitakin hyrriä löytyy.
Ja tietty tämäkin on vielä http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89304
Samsonite
01.03.2012, 22:40
No tätä vähän metästinkin. :D
Aattelin silleen, että jos sattus toimii R4 2,5 L niin ihan turha kokeilla.
Kattellaan ku joutaa Poro päivitysjäähylle.
Nuhapumppu
01.03.2012, 23:24
Kyllä minä tuohon laittaisn mieluummin hukkaportillisen vehkeen ja jos kovin isontaa, niin dump valven kanssa.
Jos ei oo elektronista kontrollia pumpulle, niin tuntus aika turhalta pistää vnt:tä sinne.
-P-
Perusteleppa tuo miksi on turha laittaa VNT jossei ole elektronista kontrollia pumpulle,onko omakohtaisia kokemuksia vai onko tämä MUTU tietoa?
Ainakin yhdellä kaverilla moinen oli pajerossa ja hyvin oli pelannut,
Ja kuten JJ90 sanoi, dumppilla ei ole mitään virkaa jossei ole kaasuläppää eikä sen asentaminen dieseliin muutenkaan ole mikään plug and play homma.
Ja aloittajalle,tuo VNT herää alhaalta ja ahtaa ylös,siinä sen edut. kaverilla kun oli pajerossa Garret gt2052vnt niin pikkupolkaisulla ahtoi jo 0.3-0.4 muistaakseni,ajossa piteli 0,5bar ja maksimipaineet oli 1,4bar. Hienosti kyllä kesti kunhan vain muisti lämmittää ensin kunnolla ennen kovempaa ajoa ja jälkijäähdytys oli myös kunnollinen.
Ei tarvi dumppia kunnei oo kaasuläppääkään, vaikka olis jalkapallon kokonen solmu.
...Paitsi jos on jalkapallon kokoinen hyrrä ja paineet todella kovat, silloin isommalle vaihtaessa käy ilman kulku koneeseen ahtaaksi. Tällä skenaariolla ei tosin ole mitään tekemistä offiauton kanssa, nuo ratkaisut ovat yleensä maksimaalisia huipputehoja varten.
Ja VNT on kyllä offivekottimeen varmasti paras ratkaisu, joskaan ei helpoin vaadittavan ohjauksen takia.
helpointa ratkasua tässä haetaan että pääsis vaan vakiohyrrästä eroon ja sais hyvin toimivan ja helposti asennettavan tilalle.
patroltd
02.03.2012, 14:52
Perusteleppa tuo miksi on turha laittaa VNT jossei ole elektronista kontrollia pumpulle,onko omakohtaisia kokemuksia vai onko tämä MUTU tietoa?
Ainakin yhdellä kaverilla moinen oli pajerossa ja hyvin oli pelannut,
Ja kuten JJ90 sanoi, dumppilla ei ole mitään virkaa jossei ole kaasuläppää eikä sen asentaminen dieseliin muutenkaan ole mikään plug and play homma.
Ja aloittajalle,tuo VNT herää alhaalta ja ahtaa ylös,siinä sen edut. kaverilla kun oli pajerossa Garret gt2052vnt niin pikkupolkaisulla ahtoi jo 0.3-0.4 muistaakseni,ajossa piteli 0,5bar ja maksimipaineet oli 1,4bar. Hienosti kyllä kesti kunhan vain muisti lämmittää ensin kunnolla ennen kovempaa ajoa ja jälkijäähdytys oli myös kunnollinen.
Tuo vnt:n alhaalta herääminen, niin onko kulkupuoli ahtoja vastaavaa alakierroksilla? vai onko se vaan niin että esim. 1300rpm 0,5bar ahtoa, 1,0bar pakopaine ja auto ei kulje mihinkään pakopuolen rajusta kuristamisesta johtuen.
On vähän tämän suuntaisia kokemuksia hukkisahtimista, eli vaikka pikkupillerillä saa alas ahtoja niin kulku ei ole paljoa parempaa kuin isommalla ilman painetta joten en ole oikein vielä innostunut noista vnt hyrristä.
Tuo vnt:n alhaalta herääminen, niin onko kulkupuoli ahtoja vastaavaa alakierroksilla? vai onko se vaan niin että esim. 1300rpm 0,5bar ahtoa, 1,0bar pakopaine ja auto ei kulje mihinkään pakopuolen rajusta kuristamisesta johtuen.
On vähän tämän suuntaisia kokemuksia hukkisahtimista, eli vaikka pikkupillerillä saa alas ahtoja niin kulku ei ole paljoa parempaa kuin isommalla ilman painetta joten en ole oikein vielä innostunut noista vnt hyrristä.
Kyllä VNT alkaa ihan oikeasti ahtaa ja vetää alakierroksilta ja jaksaa ylärekisteriin asti jos mitoitus ja ohjaus on kohdallaan. Ei ole turbopiikkiä missään kohtaa, lähtee tonnista vetämään ja viiteen tonniin menee samaa rataa.
Solmurauta
02.03.2012, 19:24
Minkäslaista ahdinta kannattais ruveta miettimään -93vm pajeroon vakion tilalle? Cuuleri on jo niin iso kun keulalle mahtu ja 2.5" putki alusta loppuun. Nyt rupes himottaan joku isompi ahdin niin mikä sinne kannattais hommata? Jollain on varmasti heittää joku mikä toimis pajeron motissa.
Laita tämmonen: http://www.proturbo.fi/mitsubishi%20TD05.jpg
Maksaa proturbolla 595e ja saat ton diisselivehkeeseen sopimaan bypasventtiilinkin kanssa kun vaan laittaa suoraan T-haaraliittimellä paineohjauksen sille niin ei aukea vedon aikana.
Riittää tuoton puolesta helposti sinne 200hv asti 2,5 l mitsun moottorissa.
Välilaippa tms sovitusadapteri jolla saa asennuksen helposti ja katsurikaan ei kiukuttele kun siinä lukee mitsu.
Laita tämmonen: http://www.proturbo.fi/mitsubishi%20TD05.jpg
Maksaa proturbolla 595e ja saat ton diisselivehkeeseen sopimaan bypasventtiilinkin kanssa kun vaan laittaa suoraan T-haaraliittimellä paineohjauksen sille niin ei aukea vedon aikana.
Riittää tuoton puolesta helposti sinne 200hv asti 2,5 l mitsun moottorissa.
Välilaippa tms sovitusadapteri jolla saa asennuksen helposti ja katsurikaan ei kiukuttele kun siinä lukee mitsu.
Ei katsurit oo valittaneet ahtimen vaihdoista, saati sit kyselly merkkiä täällä päin... Velillä on jälkiturbotettu Nissani, ja siin alkujaan jostanin MF:stä napattu Garrett ja sillä 10v katsastettu... Sit ku vaihto garretin GT28/32:seks ei muuta ku ihmetteli päästöjen helppoa saatavuutta... Sit ku sen vaihto Holsetiks, ei taaskaan napistu mitään ja eikä ees katellu sen tarkemmin. Ja otteeseen merkkuutettiin siin vaiheessa turbo takas ja sit välijäähytin. Olihan laki muuttunut alkuperäsen turbotuksen teon jälestä. Ja näin haluttiin et kaikki näkyy eikä oo laittomia sitten. Mistään ei otettu mittoja, tai kysytty et mistä se on lähtösin. Dynolappu kourassa ja osavastaaavuudet liikkeen leimalla, niin ei ongelmaa siin oo. levyt muuttu taakke, kun siellä ennen ol rummut.
hiluvitkutin
02.03.2012, 23:40
Virittelin vanhaan patrolliin garretin vnt ollu jossai 3l pikku kuorkissa. Painekellolla ohjaus,pelaa sillai ku just ei kuvittelis,jousta lisäks,yms kokeilua.pako ja ahtopaineet samat, haittaaks se? Vapiskaa tojota miehet!
Nuhapumppu
02.03.2012, 23:40
Kyllä VNT alkaa ihan oikeasti ahtaa ja vetää alakierroksilta ja jaksaa ylärekisteriin asti jos mitoitus ja ohjaus on kohdallaan. Ei ole turbopiikkiä missään kohtaa, lähtee tonnista vetämään ja viiteen tonniin menee samaa rataa.
Juuri näin,kaverilla tosin oli siipien ohjaus painekellolla jolloinka tietyn paineen tavoitettua siivet aukesivat ennalta asetettua topparia vasten joka aiheutti kuulema hauskan elämyksen kiihdytyksen aikana,auton luonne muuttui yht´äkkiä radikaalisti:D Mutta veti hyvin alhaalta ylös,pumppu kuulema alkoi ahdistamaan kulkua:D
Solmurauta
02.03.2012, 23:51
Virittelin vanhaan patrolliin garretin vnt ollu jossai 3l pikku kuorkissa. Painekellolla ohjaus,pelaa sillai ku just ei kuvittelis,jousta lisäks,yms kokeilua.pako ja ahtopaineet samat, haittaaks se? Vapiskaa tojota miehet!
En paljoa vapisisi tojota miehenä noilla eväillä joita tarjoat patrullimiehenä..
hiluvitkutin
02.03.2012, 23:52
Mut mitsu mieste ei tartte vapista;)
hiluvitkutin
03.03.2012, 00:19
En paljoa vapisisi tojota miehenä noilla eväillä joita tarjoat patrullimiehenä..
töttöröö.
Patrollissa on Austraalian poijjat testanneet, että VNT-mutka ei tuo mitään lisäarvoa vs hukkaporttikampe, kun pumpun ohjaus on mekaaninen, eli ei ECU-ohjausta. Tästä on aika paljon testidataa olemassa, puolta tusinaa puhallinta ainakin ovat testanneet. TEstialustana on ollut TD422-kone, eli kutosmylly, mutta en usko, että suuri ero ois tässä tapauksessa.
Henkilökohtaisesti siis EN ole tätä testannut, mutta ei myöskään ihan mutua ole. Toki jos haluaa VNT:n laittaa ja saa sen vielä toimimaan hyvin, ni sehän on tietysti hieno asia. Eikä kovinkaan suurta kehitystä asioissa voikkaan tapahtua, jos kaikki tekis aina niinkuin muut on tehneet.
Turbon säätökokemukset mulla rajoittuu ainostaan Pajeron TDIC-koneeseen ja Patrollin ZD30DDTi-koneeseen, joten eipä tuota paljoa ole kokemusta kertynyt...
-P-
Perusteleppa tuo miksi on turha laittaa VNT jossei ole elektronista kontrollia pumpulle,onko omakohtaisia kokemuksia vai onko tämä MUTU tietoa?
Ainakin yhdellä kaverilla moinen oli pajerossa ja hyvin oli pelannut,
Ja kuten JJ90 sanoi, dumppilla ei ole mitään virkaa jossei ole kaasuläppää eikä sen asentaminen dieseliin muutenkaan ole mikään plug and play homma.
Ja aloittajalle,tuo VNT herää alhaalta ja ahtaa ylös,siinä sen edut. kaverilla kun oli pajerossa Garret gt2052vnt niin pikkupolkaisulla ahtoi jo 0.3-0.4 muistaakseni,ajossa piteli 0,5bar ja maksimipaineet oli 1,4bar. Hienosti kyllä kesti kunhan vain muisti lämmittää ensin kunnolla ennen kovempaa ajoa ja jälkijäähdytys oli myös kunnollinen.
Olisko pistää linkkiä? Ihmettelen itse lähinnä miten pumpun ohjausmenetelmä liittyy koko asiaan... Kun oman käsitykseni mukaan ei turbo tiedä mikä sitä konetta ruokkii.
Nuhapumppu
04.03.2012, 17:18
Olisko pistää linkkiä? Ihmettelen itse lähinnä miten pumpun ohjausmenetelmä liittyy koko asiaan... Kun oman käsitykseni mukaan ei turbo tiedä mikä sitä konetta ruokkii.
Sama kiinnostais nyt itseäkin,jos turbo ahtaa koko alueen läpi hyvin,en näe mitään syytä miksei homma rokkaisi oikein. Tuntuu jotenkin tyhmältä tuollainen. Kun kakkuhan lisääntyy mekaanisessa pumpussa ihan ahtopaineen mukaan jos on vaan sellainen syöttöpumppu,että sinällään kuullostaa ihmeelliseltä tuo. Mutta haluaisin linkin niin saisin lukea itsekkin tuon asian.
No eihän se turbo sitä tiedä, mutta jostain pitää saada se tieto, miten paljon soppaa koneelle annetaan vs siellä oleva ilmamäärä. Yleensä syöttökäyrä näiden testien mukaan on logaritminen ja jos siihen esim säädetään vaan perustasolla lisää soppaa, saadaan aikaan tilanne, jossa alakiekoilla annetaan liikaa tavaraa ja yläkiekoilla liian vähän.
Yritinkin jo edelliseen postaukseen saada niitä linnkejä esille, mutta mulla kone ilmoittaa, että sieltä sivustolta on tullut jotain malware-hyökkäyksiä, enkä yritä väkisi auki.
CLIP____________CLIP
Viimeisten 90 päivän aikana sivustossa testaamistamme 886 sivusta 27 sivulta ladattiin ja asennettiin haittaohjelmia ilman käyttäjän lupaa. Google kävi sivustossa viimeksi 2012-03-03 ja sivustosta löydettiin epäilyttävää sisältöä viimeksi 2012-03-02.Haittaohjelmia ovat muun muassa 23 trojan(s), 10 scripting exploit(s). Onnistuneet tartuttamiset käynnistivät keskimäärin 4 uutta prosessia kohdekoneessa.
Haittaohjelmia ylläpidetään 26 verkkotunnuksessa, esimerkiksi verkkotunnuksissa nastrerey.in/ (http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?client=Firefox&hl=fi&site=nastrerey.in/), kpain.osa.pl/ (http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?client=Firefox&hl=fi&site=kpain.osa.pl/), appfree.in/ (http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?client=Firefox&hl=fi&site=appfree.in/).
11 verkkotunnusta näyttää toimivan välittäjinä haittaohjelmien jakelemisessa tämän sivuston kävijöille, esimerkiksi verkkotunnukset pictures-host.in/ (http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?client=Firefox&hl=fi&site=pictures-host.in/), discount12-promo.in/ (http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?client=Firefox&hl=fi&site=discount12-promo.in/), directmarketingmanage.in/ (http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?client=Firefox&hl=fi&site=directmarketingmanage.in/).
Tätä sivustoa ylläpidettiin 1 verkossa, esimerkiksi AS32244 (LIQUID) (http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?client=Firefox&hl=fi&site=AS:32244) -verkoissa.
CLIP OFF__________________CLIP OFF
Kyseiset verkkosivut löytyypi http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-patrol-gu-gr-10/ jos joku haluaa sieltä etsiä. Osa jutuista on kiinnitettynä ylös, joten löytyvät helposti.
Sieltä vaan lukien, niin asiat tulee oikein ymmärretyiksi, etten suodata mitään välistä.
-P-
Nuhapumppu
04.03.2012, 21:51
No eihän se turbo sitä tiedä, mutta jostain pitää saada se tieto, miten paljon soppaa koneelle annetaan vs siellä oleva ilmamäärä. Yleensä syöttökäyrä näiden testien mukaan on logaritminen ja jos siihen esim säädetään vaan perustasolla lisää soppaa, saadaan aikaan tilanne, jossa alakiekoilla annetaan liikaa tavaraa ja yläkiekoilla liian vähän.
Yritinkin jo edelliseen postaukseen saada niitä linnkejä esille, mutta mulla kone ilmoittaa, että sieltä sivustolta on tullut jotain malware-hyökkäyksiä, enkä yritä väkisi auki.
CLIP____________CLIP
Viimeisten 90 päivän aikana sivustossa testaamistamme 886 sivusta 27 sivulta ladattiin ja asennettiin haittaohjelmia ilman käyttäjän lupaa. Google kävi sivustossa viimeksi 2012-03-03 ja sivustosta löydettiin epäilyttävää sisältöä viimeksi 2012-03-02.Haittaohjelmia ovat muun muassa 23 trojan(s), 10 scripting exploit(s). Onnistuneet tartuttamiset käynnistivät keskimäärin 4 uutta prosessia kohdekoneessa.
Haittaohjelmia ylläpidetään 26 verkkotunnuksessa, esimerkiksi verkkotunnuksissa nastrerey.in/ (http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?client=Firefox&hl=fi&site=nastrerey.in/), kpain.osa.pl/ (http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?client=Firefox&hl=fi&site=kpain.osa.pl/), appfree.in/ (http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?client=Firefox&hl=fi&site=appfree.in/).
11 verkkotunnusta näyttää toimivan välittäjinä haittaohjelmien jakelemisessa tämän sivuston kävijöille, esimerkiksi verkkotunnukset pictures-host.in/ (http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?client=Firefox&hl=fi&site=pictures-host.in/), discount12-promo.in/ (http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?client=Firefox&hl=fi&site=discount12-promo.in/), directmarketingmanage.in/ (http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?client=Firefox&hl=fi&site=directmarketingmanage.in/).
Tätä sivustoa ylläpidettiin 1 verkossa, esimerkiksi AS32244 (LIQUID) (http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?client=Firefox&hl=fi&site=AS:32244) -verkoissa.
CLIP OFF__________________CLIP OFF
Kyseiset verkkosivut löytyypi http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-patrol-gu-gr-10/ jos joku haluaa sieltä etsiä. Osa jutuista on kiinnitettynä ylös, joten löytyvät helposti.
Sieltä vaan lukien, niin asiat tulee oikein ymmärretyiksi, etten suodata mitään välistä.
-P-
Siis tuo ahdonalainen syöttöhän korjaa juurikin tuota ettei tulisi sitä,että alhaalla liikaa ja ahdoilla liian vähän,vähän kun muuttaa karan profiilia niin saa jo hyvin toimivan paketin. En uskoltanut alkaa lukemaan tuota sivustoa kun avastikin sai melkoisen hepulin tuosta sivusta.
Ahdonalaista kun lisää, niin sieltä sitten puuttuu se perustason syötön lisäys.
Eli mitä nyt yritän tässä sanoa kaiken kuumeen keskellä, että se polttoainemäärän lisäys pitäisi saada tasaisesti ja oikeassa suhteessa joka kierros- ja kuormitusalueella. Yleensä yhtä ruuvia vääntämällä näin ei käy...
Todennäköisesti nyt puhutaan samasta asiasta, mutku tämä meikäläisen ulosanti on parhaimmillaankin hivenen epäselvää.
-P-
Onkos tuo Mersun KKK ahdin OM 606 koneesta, eli 177 heppasesta ? Miten herää ja ootko pakopaineita mittaillu ?
Nyt ois savut otettu (työkiireet vienyt ja suunnitelmien muuttuminen edetessä) ja mittareitakin tuijoteltu koeajossa oikeen...
Ahtopainetta löytyy samat ku Mitsun orkkiksellakin tuossa, eli n. 0,8bar. Pakopainetta sit vastaavasti samassa kohdassa n. 0,5bar. Pakosarjahan mallia orkkis, mihkä sovite tehty tolle KKK24:selle. Sovittimeen laitettu pakopaineen mitttarille lähtö. Eli reikä ja siihen kartijoarrunippa hitsattu kii, ja tästä tx-pään kera jarruputkee n. 30cm ja siit letkulla mittariin.
Pumppuun en ainakaan itse oo koskenut, mutta siihen kosketaan ku ehditään ja muokataan karaa jne...