View Full Version : Dodge W-250 Ram Cumminssilla reilun puolen metrin hangessa kynnöspellolla
CTDErska
27.02.2012, 20:42
Moro. Mulla on tommonen Dodgen W-250 Cumminssilla ja manuaaliaskilla. Np205 jakolaatikko, Dana 60/70 perät. Ja aattelin hiukan höpöttää mitä eilen tuli tehtyä.
Alotin sodan läheistä peltoliittymää varten johon jäin hieman kiinni perjantaina ja kun rynkytin eteen taakse niin vaihdekeppi katkesi omasta jatkosaumastani. Hitsasin kepin nyt niin kiinni että varmana pysyy.
Täällä on hieman puusavottaa kun vaarallisia puita kaadettiin.
Halusin myös nähdä onko Micheliin XML renkaistani mihinkään. Paineet 0.5 baariin ja lavakoppi pois. Nimittäin vaikka perävaunun sai noin 35 metrin päähän lähimmästä tukista niin ei sitä jaksanut hullukaan kantaa yli polveen, paikoitellen muniin asti olevassa lumisohjossa kynnöspellossa. Ja vielä iso oja jossa vastapenkka yli 1.5m korkea... Joten Rotke viereen ja tukit lavalle.
Epäilijöitä oli kaikki muut paitsi minä. Ongelmiahan ei ollut. Vähän meinas vauhti pysähtyä kun takapuskuri rupes lunta puskemaan.
Ja eikä käynyt paikkojen päälle, ei keittäny toosaöljytkään kun on rauta-aski.
Kuvatuksia:
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3438767.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3438768.jpg
Komeeseen appiukon kärryyn meni:
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3438769.jpg
Appiukon taidonnäyte pellolla :D
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3438770.jpg
Valmis:
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3438771.jpg
Kopin kanssa:
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3399122.jpg
Ja yksi video vielä. :)
http://www.youtube.com/watch?v=L-HxG7et3BA
Laittoiko appiukko nelivedon päälle muuten vaan vai oliko kenties alkomahoolilla osuutta asiaan :D:D:D
Dodge Ram W-250 Cummins with Michelin XML 325/85 R16 with 2 feet+ of snow in a plowed field picking up logs.
Tuo misukka on mielenkiintoinen kummi, mistähän nuo on hankittu? Tuumina koko olisi noin 39x13.00-16
Tuolta tietoa niistä:
http://www.michelintransport.com/ple/front/affich.jsp?codeRubrique=51&lang=FI&action=detail1
Edit, tuommoinenkin löyty:
http://www.unimogcanada.com/images/tires/XML_tire.jpg
CTDErska
27.02.2012, 21:44
Hyvä kumi tuo misukka on. Jenkeistä suoraan hankittu. Käytettynä ostettava kun ei myy siviileille uusina. Voi uudelleen kuvioida kun on sileetä ja tämän jälkeen uudelleen paistaa toinen pinta päälle. Kumi painaa 55.5kg kappale ilman vannetta. Pitäisi kulua kuulemma kuin raudan. Odotellaan :D
Ja appiukko tuli V8 Grand Cherokeella ja lähti samalla. Totes vaan että tarvitaan lisää pinta-alaa hankikannolla etenmiseen :D
Hollannista pitäis myös löytyä:
http://www.vrakking-tires.com/stock/truck-tires/17-325-85r16-michelin-xml-like-new.html
Ja yksi video vielä. :)
http://www.youtube.com/watch?v=L-HxG7et3BA
Oikeeen ameriikan mitat käytössä!
Hyvin höpäjää Cumminssi.
Paljonkohan kumit kustansi amerrikoista käsin toimitettuna?
http://www.4wdandsportutility.com/adventures/southwest/1004_4wd_bradshaw_mountains/photo_11.html
Valmis:
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3438771.jpg
On se vaa pirun siisti isoilla renkailla ja ilman älyttömiä korotuksia :cool:
tekniikkamies
28.02.2012, 12:34
Hupaisaa kun muut videossa tuntui epäilevän miten tuo menee lumisella pellolla!:D
Mikäs sit menee jos ei tollanen...
CTDErska
28.02.2012, 19:19
Kyllä Cumminssi höpäjää :D Kumit on väkisinkin reilu puolitoista tonnia suomeen tuotuna.
Onhan se helvetillinen kasa rahaa käytetyistä kuluneista renkaista... Katotaan vaan kestääkö nuo katukäytössä useemman swapperin verran... Ja minkäköhänlaista pintaa noille kannattas paistaa sitten kiinni... Jotkut höpöttää että noi vois uudelleen veistää vielä samaan pintaan/runkoon kun nuo nappulat on sliksit. Mistäköhän senkin sais selville kuinka paljon tossa päällä on kumia ennenkuin kaudokset tulee vastaan...
Ja kyllähän noi vanhat ihmiset kauhistelee taustalla :D
jos noissa on paksu rungot, niin kai ne voi kudoksiin asti kalvaa uusiksi...
Kylläpä romi maski kiiltää. Hyvin oot saanu sen oiottua.
Jotkut höpöttää että noi vois uudelleen veistää vielä samaan pintaan/runkoon kun nuo nappulat on sliksit. Mistäköhän senkin sais selville kuinka paljon tossa päällä on kumia ennenkuin kaudokset tulee vastaan...
Esim Continentalin oppaissa lukee tarkkaan joka mallin kohdalla, että paljonko voi veistää pois. Yleensä 3 mm luokkaa, 2.5-5.0 mm. Yritän etsiä vastaavaa tietoa misukkaan. Tuolla on yleistä juttua siitä, muttei mittoja: http://www.michelintransport.com/ple/front/affich.jsp?codeRubrique=20071106105640&lang=FI
CTDErska
28.02.2012, 21:43
Pjtk: Vähän sitä suoristelin mutta en mitään priimaa yrittänyt saada. Olihan vanhakin kolhuilla. Toi tosin on hieman sitä parempi joten kelpaa :)
Minä käsitin että jenkkijoet meinais että sais vielä sen pari senttiä kloppia kaivettua noista esiin. :o
Uloimman kudoksen päälle pitäis jättää 2 mm kumia rauhaan. Sitä en usko että pystyisi 2 cm veistämään pois... :rolleyes:
patroltd
28.02.2012, 21:52
Tuo vanha rami manuaalilla ja cumminsilla on kyllä hieno vehje!
Palstalla hetki sitten myynnissä ollut vastaava ois pitäny heti hakea jemmaan mutta köyhä ei voi kaikkea hienoa saada:(
CTDErska
17.06.2012, 21:08
Tulipa taas leikittyä Rotkella ja päästiin heti jenkkilän suurimpaan diesel lehteen! :D
http://www.youtube.com/watch?v=Ftt0bVtfbQA
tossa artikkeli:
http://blogs.dieselpowermag.com/6804882/whats-new/monster-style-mashing/
Joku journalisti oli bongannut mut. :cool:
CTDErska
25.06.2012, 18:46
Niin näkikös kukaan tota mun edellistä viestiä ja niitä linkkejä? Vai täytyykö kaikille tehdä aina uusi topikki? :o
veijon-esso
25.06.2012, 19:34
Niin näkikös kukaan tota mun edellistä viestiä ja niitä linkkejä? Vai täytyykö kaikille tehdä aina uusi topikki? :o
Joo mä näin ainakin, hyvin rylläs dodge datsunien yli. Pitääki näyttää duunikavereile että miten voi käydä jos pysäköi mun ruutuun!