PDA

View Full Version : Fleedside 4x4 vaihteisto ?


jupasierra
22.02.2012, 19:41
Voipi sulkea...

HeikkiH
22.02.2012, 19:52
S10:ssä on alipaineella se etuakselin kytkentä, eli auton alle tutkimaan että kaikki putket ja letkut on kunnossa. Voi se olla jotain muutakin, mutta noista on hyvä aloittaa.

KoniJeep
22.02.2012, 20:28
Tuolla se hoituu ja on varmempi:http://www.4x4posi-lok.com/app_chevy-s.html
http://www.4x4posi-lok.com/images/Kits/kit500a_lg.jpg
...jos siis vika siinä alipaine sydeemissä..

jupasierra
22.02.2012, 21:21
No täytyypäs huomenna konttailla alle tutkimaan, sepä mukavaa puuhaa ulkona... En mielelläni virittelisi sinne mitään vaijereita, pitäisi sen toimia muutenkin. Mitä tuo vaijeriviritys siellä korvaa, eli mikä on mahdollisesti hajalla ? Ja mistä niitä sieltä alta tutkisi, etuperän luota vai mistä... :(

KoniJeep
22.02.2012, 21:38
No täytyypäs huomenna konttailla alle tutkimaan, sepä mukavaa puuhaa ulkona... En mielelläni virittelisi sinne mitään vaijereita, pitäisi sen toimia muutenkin. Mitä tuo vaijeriviritys siellä korvaa, eli mikä on mahdollisesti hajalla ? Ja mistä niitä sieltä alta tutkisi, etuperän luota vai mistä... :(

http://www.4x4posi-lok.com/popup/app_chevy-s_how.html

http://www.4x4posi-lok.com/PDFs/inst_500.pdf

Viipo
23.02.2012, 06:39
Onkos tämän mallin fleetsidessä jakiksen päässä nelivedon kytkentä sillä vahapatruunahässäkällä, vai vasta isommassa mallissa?

jupasierra
23.02.2012, 08:43
Eli siinä ohjeet molempiin malleihin, alipaineella toimivaan tai siihen vahasysteemiin. Englantia en ymmärrä, mutta onneksi osaan katsoa kuvia. Saako tuota vaijerihässäkkää suomesta ?

jupasierra
23.02.2012, 11:16
En nähnyt auton alla mitään tuollaisia edellämainittuja systeemejä ? Irroitin ison suojapellin sen jakolaatikon alta, vai mikä se on oikealta nimeltään. Jokatapauksessa siitä kohtaa mihin se pieni vaihdevipu tulee lattian läpi, ja jota kääntämällä liikkuu vipu jakolaatikon kupeessa. Siitä jakolaatikosta siis lähtee kardaani eteen. En tiedä olinko nyt oikeassa kohdassa tutkimassa, mutta allaolevista kuvista selviää tuo systeemi.

Tässä kuvassa yksi letku menee imusarjalle, siitä haarautuu painekellolle, yksi lähtee johonkin alas koneen takaosaa piktin, ja tuo ohut muovinen menee jonnekin auton sisään.

http://i17.photobucket.com/albums/b89/jupasierra/4w3.jpg

Tässä jakolaatikkoon tulee kolme letkua liittimeen, ja yksi sähköliitin joka ilmeisesti sytyttää vaihdekepin luona olevaan näyttöön symboolin kun neliveto on kytketty. Kolme letkua siis tulee jostain pohjaa pitkin, vaikka yksi vain lähti konehuoneesta alas ?

http://i17.photobucket.com/albums/b89/jupasierra/4w2.jpg

Tässä vielä toisestä kulmasta kuva.

http://i17.photobucket.com/albums/b89/jupasierra/4w1.jpg

Noista kolmesta letkusta kaikki imee koneen käydessä. Olinko nyt oikeassa paikassa ?!

HeikkiH
23.02.2012, 11:22
Minkäs ikäinen S10 on kyseessä? Vanhemmissa malleissa on se alipainekello akun vieressä/alla, ja siitä menee vaijeri etuperään joka liikuttaa kytkentä osia siellä murikan sisällä. Näissä PosiLok korvaa kellon mutta alkuperäinen vaijeri jää käyttöön. Uudemmissa se murikassa oleva vahapatruuna korvataan PosiLokilla.

Jamantilla tais olla Posia myynnissä, ja Star Amigon hyllyssäkin olen nähny k.o laitetta.

JAMANT
23.02.2012, 11:24
Tarkistin, ei oo tota S-sarjan Posi-Lok:ia hyllyssä, tilaamalla saadaan...

HeikkiH
23.02.2012, 11:25
Noista kolmesta letkusta yksi tosiaan tulee moottorilta, ja kaksi menee alipainekellolle.

jupasierra
23.02.2012, 11:40
Minkäs ikäinen S10 on kyseessä? Vanhemmissa malleissa on se alipainekello akun vieressä/alla, ja siitä menee vaijeri etuperään joka liikuttaa kytkentä osia siellä murikan sisällä.

Vm-90 on auto ja siinä akun vieressä se pallo on. Mutta en ymmärrä mihin se vaijeri menee, en nähnyt sitä missään. Olinko siis väärässä paikassa kun tutkin niitä kolmea letkua, siihen kohtaan ei tule mitään vaijeria ?! Eli missä se alipainekello oikein on ? Jelpatkaa nyt vähän, tutkin ensimmäistä kertaa tuollaista systeemiä. Kun löytäisin nyt sen alipainekellon jostain, selviäisi paljon. Voihan siellä joku letkukin vuotaa, tai jos se alipainekell on hajalla niin eihän se voi paljoa maksaa ?!

HeikkiH
23.02.2012, 12:11
Se vaijeri menee etuakselin tasauspyörästön kupeeseen. Joten paikallista se ensin, ja seuraa sitä konehuoneen puolelle. Se pallo ei suoranaisesti liity etuakselin kytkentään, toimii alipainesäiliönä. Siellä repsikan puolella sen kellon pitäisi olla.

jupasierra
23.02.2012, 18:06
Siellähän se hankalan näköisessä paikassa on. Paljon kyseinen kello maksaa ? Ja se vaijerihan ei mene konehuoneeseen, vaan siitä tasauspyörästön kupeesta sinne kellolle. Vai olenko ymmärtänyt väärin...? Eli onko vika nyt siinä kellossa, mikä siitä hajoaa ?

HeikkiH
23.02.2012, 19:42
Siellähän se hankalan näköisessä paikassa on. Paljon kyseinen kello maksaa ? Ja se vaijerihan ei mene konehuoneeseen, vaan siitä tasauspyörästön kupeesta sinne kellolle. Vai olenko ymmärtänyt väärin...? Eli onko vika nyt siinä kellossa, mikä siitä hajoaa ?

Jos se alipainekello on siellä akun luona niin eikö se vaijeri silloin mene konehuoneeseen? Nojoo, saivartelut sikseen. Yleisin vika noissa vakuumisysteemeissä on vuoto, eli joku letkun pätkä on aikain saatossa hapertunut, tai joku liitos on ihan selkeesti auki. Ne linjat voi kokeilla vaikka paineilmalla varovasti, jos suhisee niin jossain on vuoto, samalla voi kuunnella etuperästä että tapahtuuko siellä mitään. Eli jakiksen luona oleva liitin irti ja sieltä max. 1 barin paine tai vähemmän letkuihin jotka menee kellolle. Jos siellä on samanlaisia liittimiä kuin Dodgessa, niin ne ei kestä öljyä ja turpoavat.
En usko että itse kellossa on vikaa, ellei sitten akku ole vuotanut sen päälle (Dodgesta voi mennä vakkarin alipainekello pasaks jos akku mehii liemet sen päälle).
Jos siellä linjoissa on liitoksia, eli muovi/metalliputkea yhdistetty kumiletkun pätkillä, niin niitä voi varmistella nippusiteillä.

jupasierra
23.02.2012, 20:44
Jos se alipainekello on siellä akun luona niin eikö se vaijeri silloin mene konehuoneeseen? Nojoo, saivartelut sikseen. Yleisin vika noissa vakuumisysteemeissä on vuoto, eli joku letkun pätkä on aikain saatossa hapertunut, tai joku liitos on ihan selkeesti auki. Ne linjat voi kokeilla vaikka paineilmalla varovasti, jos suhisee niin jossain on vuoto, samalla voi kuunnella etuperästä että tapahtuuko siellä mitään. Eli jakiksen luona oleva liitin irti ja sieltä max. 1 barin paine tai vähemmän letkuihin jotka menee kellolle. Jos siellä on samanlaisia liittimiä kuin Dodgessa, niin ne ei kestä öljyä ja turpoavat.
En usko että itse kellossa on vikaa, ellei sitten akku ole vuotanut sen päälle (Dodgesta voi mennä vakkarin alipainekello pasaks jos akku mehii liemet sen päälle).
Jos siellä linjoissa on liitoksia, eli muovi/metalliputkea yhdistetty kumiletkun pätkillä, niin niitä voi varmistella nippusiteillä.

Aika matka on akkuhapoilla sisälokarin läpi kellolle. No saivartelut sikseen ja asiaan. Tarkoitat jakiksella varmaan jakolaatikkoa, ja siellä liitintä johon tulee kolme letkua. Jos kellon luona sihisee, täytyy silloin purkaa sisälokasuoja (metallia) pois että pääsee käsiksi kelloon. Aika hankalaa pihalla, varsinkaan kun ei ole mitään laitetta jolla tuottaa paineilmaa... Niskat on jo nyt niin jumissa että täytyy varmaan luovuttaa :(

KoniJeep
24.02.2012, 00:05
Siellähän se hankalan näköisessä paikassa on. Paljon kyseinen kello maksaa ? Ja se vaijerihan ei mene konehuoneeseen, vaan siitä tasauspyörästön kupeesta sinne kellolle. Vai olenko ymmärtänyt väärin...? Eli onko vika nyt siinä kellossa, mikä siitä hajoaa ?

Saatko hirtettyä sen vaijerin "äksön" asentoon?

jupasierra
24.02.2012, 09:26
Saatko hirtettyä sen vaijerin "äksön" asentoon?

Ei siihen kelloon pääse mitenkään käsiksi irroittamatta sisälokasuojaa. Joten katkaisematta vaijeria en saa...

jupasierra
24.02.2012, 17:44
Kun irroitin akun, ja akun alta pellin pääsin käsiksi siihen kelloon. Olihan siinä etsimistä kun kunnon alottelijan ohjetta ei saanut. Pikku vinkiksi voin sanoa, että jos joku asiasta täysin tietämätön kysyy neuvoa, neuvokaa selkeästi. Miksi sekin oli niin vaikea sanoa: "Ota akku irti, akun alla pelti jonka alla on kello,tms"! Olisin heti etsinyt oikeasta paikasta.

No sain sen kellon esiin, ja kun irroitin akun alta sen pellin paljastui irrallinen letku. Letkun sisällä on muovinen nipan pää, joka on katkennut. Etsin pari tuntia paikkaa mistä letku olisi peräisin, mutta en keksinyt. Kun letkun päästä imee, liikkuu kellon akseli. Kelloon tulee vain yksi letku, eli siitä se ei ole irronnut. Mutta mistä ?!?

Tässä näkyy letku, olen taittanut sitä hieman.

http://i17.photobucket.com/albums/b89/jupasierra/1330095354735.jpg

Tässä vielä eri kulmasta, letku oli tässä asennossa.

http://i17.photobucket.com/albums/b89/jupasierra/1330095325451.jpg

HeikkiH
24.02.2012, 18:57
Kun irroitin akun, ja akun alta pellin pääsin käsiksi siihen kelloon. Olihan siinä etsimistä kun kunnon alottelijan ohjetta ei saanut. Pikku vinkiksi voin sanoa, että jos joku asiasta täysin tietämätön kysyy neuvoa, neuvokaa selkeästi. Miksi sekin oli niin vaikea sanoa: "Ota akku irti, akun alla pelti jonka alla on kello,tms"! Olisin heti etsinyt oikeasta paikasta.

Varmasti joku kuka on k.o osan irroittanut olisi kertonutkin että miten se purkaantuu. S10 ei kuitenkaan ole kovin yleinen offilaite, niin eksaktin tiedon saaminen kestää joskus tovin jos toisenkin. Mutta sillähän sitä oppii kun tutkii ja purkaa ;)

HeikkiH
24.02.2012, 19:06
No sain sen kellon esiin, ja kun irroitin akun alta sen pellin paljastui irrallinen letku. Letkun sisällä on muovinen nipan pää, joka on katkennut. Etsin pari tuntia paikkaa mistä letku olisi peräisin, mutta en keksinyt. Kun letkun päästä imee, liikkuu kellon akseli. Kelloon tulee vain yksi letku, eli siitä se ei ole irronnut. Mutta mistä ?!?

Tää on nyt ihan hatusta vedetty, mutta oliko jakolaatikko takavedolla kun imit letkusta? Jos oli, niin laita neliveto päälle ja imaise uudelleen. Jos nyt ei liiku, niin tuo irtoletku on huohotin. Ja jos on huohotin, niin siinä katkenneessa nipassa on ollut hattu. Letkun pää ei kiinnity mihinkään.
Mutta kuten sanoin, tää oli puhdas arvaus.

jupasierra
24.02.2012, 20:48
Tää on nyt ihan hatusta vedetty, mutta oliko jakolaatikko takavedolla kun imit letkusta? Jos oli, niin laita neliveto päälle ja imaise uudelleen. Jos nyt ei liiku, niin tuo irtoletku on huohotin. Ja jos on huohotin, niin siinä katkenneessa nipassa on ollut hattu. Letkun pää ei kiinnity mihinkään.
Mutta kuten sanoin, tää oli puhdas arvaus.

Takavedolla oli, mutta ihmetyttää se huohotin. Nipassa joka oli katkennut letkun sisään, oli reikä. Jos siinä olisi ollut hattu, miten se silloin huohottaa ? Joku jo mainitsikin että kellolle menee kaksi letkua, tässä meneekin mutta että toinen olisi huohotin, voihan se olla.?!.

Se kyllä ylettää imusarjaankin asti, mutta en sieltä löytänyt katkennutta nipan jämää... Eli ne kolme letkua jotka menee sinne jakolaatikkoon, yksi niistä olisi huohotin joka huohottaa samaan tilaan missä kello on.
Ilmaa ei tuntuisi vuotavan mistään, ja kellon kalvokin toimii koska akseli liikkui kun siitä oletetusta huohottimen letkusta imi.

Jotenkin tuntuu että vika liittyy nyt siihen irralliseen letkuun. Missä se on ollut, tai mitä sen päässä on ollut on vielä arvoitus. Kun tietäisi jakolaatikon toiminnan. Kun sitä vipua kääntää nelivedolle tai takavedolle mitä silloin missäkin tapahtuu ? Jotain se vipu siellä jakolaatikossa liikuttaa, ja antaa käskyn jollekin ja alipaine liikuttaa sitä kellon kalvoa. Täyttä hebreaa minulle ?

Kun tämä vika selviää joskus, kirjoitan siitä kattavan selostuksen tänne !

hiluvitkutin
24.02.2012, 21:12
Takavedolla oli, mutta ihmetyttää se huohotin. Nipassa joka oli katkennut letkun sisään, oli reikä. Jos siinä olisi ollut hattu, miten se silloin huohottaa ? Joku jo mainitsikin että kellolle menee kaksi letkua, tässä meneekin mutta että toinen olisi huohotin, voihan se olla.?!.

Se kyllä ylettää imusarjaankin asti, mutta en sieltä löytänyt katkennutta nipan jämää... Eli ne kolme letkua jotka menee sinne jakolaatikkoon, yksi niistä olisi huohotin joka huohottaa samaan tilaan missä kello on.
Ilmaa ei tuntuisi vuotavan mistään, ja kellon kalvokin toimii koska akseli liikkui kun siitä oletetusta huohottimen letkusta imi.

Jotenkin tuntuu että vika liittyy nyt siihen irralliseen letkuun. Missä se on ollut, tai mitä sen päässä on ollut on vielä arvoitus. Kun tietäisi jakolaatikon toiminnan. Kun sitä vipua kääntää nelivedolle tai takavedolle mitä silloin missäkin tapahtuu ? Jotain se vipu siellä jakolaatikossa liikuttaa, ja antaa käskyn jollekin ja alipaine liikuttaa sitä kellon kalvoa. Täyttä hebreaa minulle ?

Kun tämä vika selviää joskus, kirjoitan siitä kattavan selostuksen tänne !

pyöriikös sulla etukardaani kun kytket nelivedon päälle ja ajat autolla? jos pyörii niin silloin vika löytyy sieltä etuperän kytkennästä. jos ei ni sitte laatikossa jotain.

HeikkiH
24.02.2012, 21:22
Takavedolla oli, mutta ihmetyttää se huohotin. Nipassa joka oli katkennut letkun sisään, oli reikä. Jos siinä olisi ollut hattu, miten se silloin huohottaa ? Joku jo mainitsikin että kellolle menee kaksi letkua, tässä meneekin mutta että toinen olisi huohotin, voihan se olla.?!.

Se kyllä ylettää imusarjaankin asti, mutta en sieltä löytänyt katkennutta nipan jämää... Eli ne kolme letkua jotka menee sinne jakolaatikkoon, yksi niistä olisi huohotin joka huohottaa samaan tilaan missä kello on.
Ilmaa ei tuntuisi vuotavan mistään, ja kellon kalvokin toimii koska akseli liikkui kun siitä oletetusta huohottimen letkusta imi.

Jotenkin tuntuu että vika liittyy nyt siihen irralliseen letkuun. Missä se on ollut, tai mitä sen päässä on ollut on vielä arvoitus. Kun tietäisi jakolaatikon toiminnan. Kun sitä vipua kääntää nelivedolle tai takavedolle mitä silloin missäkin tapahtuu ? Jotain se vipu siellä jakolaatikossa liikuttaa, ja antaa käskyn jollekin ja alipaine liikuttaa sitä kellon kalvoa. Täyttä hebreaa minulle ?

Kun tämä vika selviää joskus, kirjoitan siitä kattavan selostuksen tänne !

Elikkäs, tuo toimii seuraavasti; takaveto kytkettynä kello on yhteydessä huohotinletkuun, ja imusarjalta tuleva letku on kiinni. Kytkettäessä neliveto, jakolaatikossa oleva venttiili vaihtaa, eli sulkee huohotusletkun ja avaa kellon ja imusarjan välisen yhteyden -> kellon kalvo liikkuu ja vetää vaijeria joka kytkee etuakselin.
Takavedolle siirryttäessä jakolaatikon venttiili vaihtaa uudelleen, yhdistäen huohotusletkun ja kellon letkun -> alipaine karkaa ja kellon vapauttaa etuakselin.

jupasierra
24.02.2012, 21:30
Elikkäs, tuo toimii seuraavasti; takaveto kytkettynä kello on yhteydessä huohotinletkuun, ja imusarjalta tuleva letku on kiinni. Kytkettäessä neliveto, jakolaatikossa oleva venttiili vaihtaa, eli sulkee huohotusletkun ja avaa kellon ja imusarjan välisen yhteyden -> kellon kalvo liikkuu ja vetää vaijeria joka kytkee etuakselin.
Takavedolle siirryttäessä jakolaatikon venttiili vaihtaa uudelleen, yhdistäen huohotusletkun ja kellon letkun -> alipaine karkaa ja kellon vapauttaa etuakselin.

Ahaa ! Eli se on siis huohotin. Mitä siinä letkun päässä on ollut, joku takaiskuko ? Jos sen pitääkin olla auki, miksi ei pelkkä letku riitä. Nyt siinä on joku katkennut osa ollut, mutta mikä. Vaikuttaisko se nelivedon toimivuuteen, jos siinä olisi oikea osa paikallaan... Täytyy huomenna tarkistaa se pyöriikö etukardaani, pitää vain keksiä keino miten sen näkee kuskin paikalta auton liikkuessa :o

hiluvitkutin
24.02.2012, 21:34
Ahaa ! Eli se on siis huohotin. Mitä siinä letkun päässä on ollut, joku takaiskuko ? Jos sen pitääkin olla auki, miksi ei pelkkä letku riitä. Nyt siinä on joku katkennut osa ollut, mutta mikä. Vaikuttaisko se nelivedon toimivuuteen, jos siinä olisi oikea osa paikallaan... Täytyy huomenna tarkistaa se pyöriikö etukardaani, pitää vain keksiä keino miten sen näkee kuskin paikalta auton liikkuessa :o

sudita se jumiin... varo sitte että et aja ittes yli kun 4 veto kytkeytyykin just sillon;)

jupasierra
24.02.2012, 22:06
Ei se kytkeydy, se etuperän valo ei syty siihen kepin viereen. Aikaisemmin syttyi !

jusape
24.02.2012, 22:46
Se valo syttyy siinä vaiheessa kun etuperän kytkentä on tapahtunut fyysiseti. Siellä alipainekellon vetämä vaijeri menee etuperään, ja sitten erillinen anturi joka haistelee onkos kytkentä tapahtunut

jupasierra
24.02.2012, 22:58
Aivan. Onko tuossa systeemissä muuten joku solenoidi ?

KoniJeep
24.02.2012, 23:47
Kun irroitin akun, ja akun alta pellin pääsin käsiksi siihen kelloon. Olihan siinä etsimistä kun kunnon alottelijan ohjetta ei saanut. Pikku vinkiksi voin sanoa, että jos joku asiasta täysin tietämätön kysyy neuvoa, neuvokaa selkeästi. Miksi sekin oli niin vaikea sanoa: "Ota akku irti, akun alla pelti jonka alla on kello,tms"! Olisin heti etsinyt oikeasta paikasta.

No sain sen kellon esiin, ja kun irroitin akun alta sen pellin paljastui irrallinen letku. Letkun sisällä on muovinen nipan pää, joka on katkennut. Etsin pari tuntia paikkaa mistä letku olisi peräisin, mutta en keksinyt. Kun letkun päästä imee, liikkuu kellon akseli. Kelloon tulee vain yksi letku, eli siitä se ei ole irronnut. Mutta mistä ?!?

Tässä näkyy letku, olen taittanut sitä hieman.

http://i17.photobucket.com/albums/b89/jupasierra/1330095354735.jpg

Tässä vielä eri kulmasta, letku oli tässä asennossa.



Nyt jumita se vaijeri 4x4 asentoon, niin ei tarvii leikkiä alipaineiden kanssa!

HeikkiH
25.02.2012, 00:39
Ahaa ! Eli se on siis huohotin. Mitä siinä letkun päässä on ollut, joku takaiskuko ? Jos sen pitääkin olla auki, miksi ei pelkkä letku riitä. Nyt siinä on joku katkennut osa ollut, mutta mikä. Vaikuttaisko se nelivedon toimivuuteen, jos siinä olisi oikea osa paikallaan... Täytyy huomenna tarkistaa se pyöriikö etukardaani, pitää vain keksiä keino miten sen näkee kuskin paikalta auton liikkuessa :o

Siinä on kai ollut samanlainen hattu kuin on vaikkapa perien huohotusletkuissa. Se hattu sallii ilman kulkea, mutta pitää isommat roskat poissa letkuista.

Seuraavaks otat sen jakolaatikossa olevan venttiilin irti ja katot että se ei ole jumissa.

jupasierra
25.02.2012, 08:51
Nyt jumita se vaijeri 4x4 asentoon, niin ei tarvii leikkiä alipaineiden kanssa!

Onhan tuo keino, mutta en halua ajella jatkuva neliveto päällä. Kiinnostaisi laittaa tuo systeemi kuntoon !

Seuraavaks otat sen jakolaatikossa olevan venttiilin irti ja katot että se ei ole jumissa.

Näin varmaan täytyy tehdä, on vaan tosi ahtaan näköinen paikka... :(

HeikkiH
25.02.2012, 09:11
Jos sä jumitat siitä vaijerista etuakselin kytkennän, niin voit ajaa ihan normisti takavedollakin. Ainoa ero on se, että kardaani ja vetopyörästö pyörivät koko ajan mukana.
Sä voisit muuten laittaa siihen irtonaiseen letkuun jonkun pienen suodattimen ettei sinne letkuun mene mitään roskia. Koska takavedolle kytkettäessä sen irtoletkun kautta imeytyy ilmaa venttiilin kautta kelloon, ja sinne kun menee joku sopiva roska niin se saattaa hyvinkin jumittaa venttiilin.

Arpe
25.02.2012, 09:17
Vaikka jumitat sen etuperään menevän vaijerin 4x4 asentoon,ei silti tarvii ajella jatkuva neliveto päällä. Saat edelleen nelikon pois ja päälle kepistä kuten ennenkin. Ainoastaan etuperässä oleva alipaineohjattu ns."napalukko" on jatkuvasti kytkettynä. Tarkoittaa sitä että etukardaani pyörii eturenkaiden pyörittämänä ajon aikana vaikka ainoastaan takaveto olisi kytketty. Käytännössä et huomaa eroa paitsi polttoaineen kulutuksessa,ehkä + 1dl/100km.

Arpe
25.02.2012, 09:18
Hö! Heikki oli nopeempi ja lähes samoin sanoin..

jupasierra
25.02.2012, 09:29
No nyt alkaa menna jakeluun pikkuhiljaa. Jos en saa sitä toimimaan alkuperäisellä tavalla, jumitan sen akselin. Kiitos neuvoista tähän asti !

HeikkiH
25.02.2012, 09:36
Tosiaan, varmista vielä että jakolaatikko toimii. Jakis takavedolla kokeilet kardaania, pyörii käsin. Sitten otat vaikka lukkopihdit ja luttaat kelloon menevän letkun (suljetaan etuakseli pois diagnoosista) ja kytket nelivedon. Nyt akseli ei pyöri käsin jos jakis on kunnossa.

jupasierra
25.02.2012, 17:50
Joo jakolaatikko on kunnossa. Lukitsin kellon niin että etuperä on mukana koko ajan. Takaveto sekä neliveto toimii. Seuraavaksi etsitään vika, ja korjataan !