View Full Version : Volkswagen Golf 1.8 ei starttaa.(Vika korjattu)
Janne1986
22.02.2012, 14:09
Eli kaverin auto lakkasia starttaamasta.:confused:
Vika ilmeni ajon jälkeen kun piti lähtä uudestaan liikkeelle.
Startti ei sano mitään vaikka kääntää avaimesta.
Ja on annettu virtaa toisella autolla mutta ei auttanut ongelmaan.
Kokeiltiin koputella myös starttia mut ei vaikutusta...
Onko muilla kokemusta tuollaisesta viasta?
Eli hyviä ideoita otetaan vastaan.
Mittaa tuleeko startille isoon kaapeliin virtaa.
Mittaa tuleeko herätevirtaa startatessa siihen pieneen piuhaan startin persiissä.
Jos tulee niin kokeile varovasti vaikka meisselillä yhdistää startin persiistä ne kaks 8mm pultin päätä (vaihde vapaalla) ja jos starttaa niin solenoidi paskana ja jos ei starttaa niin hiilet paskana.
T3Syncro
22.02.2012, 14:48
Moottorin maadoitus. Kokeile käynnistyskaapelilla maadoittaa moottori akun miinusnapaan. Itselläni oli joskus Golfissa samaa vikaa ja syy löytyi hapettuneesta liitoskohdasta.
Ihan vaan tiedoksi, täältä löytyy 1.9 TD Golf III startti joutilaana, jos sattuu olemaan tarvetta.
Virtalukon pohja saattais olla yks syy ...
samisami2
22.02.2012, 16:37
Pitääkös tuossa olla kytkin poljin pohjassa että käynnistyy? Ajonestoa?
Vuosimallikin voisi auttaa. Kai noissa jotain eroa on onko 70-luvulta vai 2000-luvulta ;)
Virtalukon pohjaa veikkaan minäkin, 3 koppasissa ne on ainakin kulutus tavaraa. Mutta tuleeko mihinkään valoa tai virtaa kun avaimesta kääntää??
Janne1986
22.02.2012, 18:43
Eli kaikki valot/merkkivalot ym toimivat normaalisti.
Mutta auto ei vain starttaa.
Ja auto on muistaakseni vm.1996-98.
Pitää varmaa huomen käydä kokeilemas tuota maa puolta ja sitten tutkia virtalukkoa.
Vaihdoin joskus 100-audiin virtalukon pohjan, sama osa varmaan golffissakin. Helppo vaihtaa, eikä ole kallis. Joku oli sen jo aikaisemmin vaihtanut, pieni liimattu ruuvi oli aukaistu ennenkin.
Jouduin pari kertaa käynnistämään moottorin auton alla maaten. Virtaa suoraan startin perseeseen. Siinä tulee helposti ennen virran kytkemistä mieleen, että oliko se vaihde nyt varmasti vapaalla...!? :eek: Noloa päätyä iltapäivä lehtien lööppeihin.
"MIES AJOI AUTOLLA ITSENSÄ PÄÄLTÄ!" :D
PS: Jos moottori on 8 valve yksipisteruisku, niin multa löytyy semmonen halvalla ja edullisesti...
Janne1986
23.02.2012, 13:42
Vika löydetty/korjattu.
Oli startti tullut tiensä päähän.
Mittasin herättee/jatkuvan ja niihin tuli virta mutta startti ei sanon mitää.
Eli uusi startti motonetistä ja taas pelaa!
Kiitoksia kaikille kommenteista/vinkeistä!
Huom! Jos vaihdatte starttia tälläseen niin
moottorin kannatin on startin kanssa samoilla pulteilla kiinne.
Eli muistakaa tukea moottori jollakin.:D
Itse -98 farkku kolmoseen vaihdoin startin kans joskus, sieltähän se kone nytkähti syliin ku sen pultin otti pois. Olihan muuten persiistä laittaa paikoilleen.
Janne1986
23.02.2012, 18:36
Itse -98 farkku kolmoseen vaihdoin startin kans joskus, sieltähän se kone nytkähti syliin ku sen pultin otti pois. Olihan muuten persiistä laittaa paikoilleen.
Tunkilla nousi ihan nätisti kohilleen.
Muistittehan laittaa sen uuden holkin sinne .. semmoisen pronssisen, voi olla kohta sama juttu jos ei holkkia uusittu!
Janne1986
23.02.2012, 19:21
Muistittehan laittaa sen uuden holkin sinne .. semmoisen pronssisen, voi olla kohta sama juttu jos ei holkkia uusittu!
Minne se tulee?
Ja mikä merkitys sillä on?
Ei taida olla enää välttämättä sitä holkkia olla lootassa tuonikäisessä.
Oliko tuon näköinen vai ilman tuota akselinpätkää?
Jos akselinpätkää ei ollu niin huoli pois. Jos taas tuo akseli oli niin laatikossa on pronssihela mihin tuo menee.
Se hela kuluu ja startti ei ole pitkäikäinen.
Janne1986
24.02.2012, 07:43
Ei taida olla enää välttämättä sitä holkkia olla lootassa tuonikäisessä.
Oliko tuon näköinen vai ilman tuota akselinpätkää?
Jos akselinpätkää ei ollu niin huoli pois. Jos taas tuo akseli oli niin laatikossa on pronssihela mihin tuo menee.
Se hela kuluu ja startti ei ole pitkäikäinen.
Oli se tuollanen.
Ihmettilin et minne se kuuluu.
Kun ei ollut mitään "asennusohjeita".
Luultiin että se on jokin holkki millä keskitetään startti lohkon reikiin.
En usko että se ihan heti hajoaa vaikka tuota ei tullut vaihettua.
Ja sain kuulla eilen että vanha startti oli ottan kipeetä kovilla pakkasilla.
Oli lämpötilaanturi rikki niin oli joutun "väkisin" sahaamaan käyntiin.
En usko että se ihan heti hajoaa vaikka tuota ei tullut vaihettua.
Jos se vanha holkki on tiensä päässä , pääsee startinankkuri heilumaan ja hyvässä tapauksessa vetää maihin, joka kerta startatessa
Holkki pitää sitten voidella. öljyä vaan ja hieman puristellaan ,imee itseensä ja kestää vuosia :D
vanha lähtee helposti pois vaikka kierretapilla, uusi painaen paikoilleen.