Kirjaudu sisään

View Full Version : Suzuki SJ410 levyjarruprojekti

ruxu
22.02.2012, 11:20
Mutant Rhino projektini osana olen vaihtamassa taakse levyjarrut ja ehkäpä laittamassa myös jarrutehostimen.

Koko satsi levyjarrukiekkoja on tulossa Motonetiltä ja niiden paksuushan on 10mm.

Kysymykseni ovat,

- mikä jarrusatula Suzuki Alto, Swift tai joku muu on parhaiten sovellettavissa ja pitääkö vuosimallin ja moottorikoon luovuttajalla olla jokin tietty? Osassa lienee paksummat tuuletetut levyt.

- mikä tehostettu jarrupääsylinteri on helpoiten sovellettavissa Alton, Swiftin vai Jimnyn? 413:sta mallia ei taida löytyä mistään. Onko näiden halkaisija riittävä mikäli joskus vaihtaisi 1,3 koneen litrasen tilalle?

Näyttää kaikkia ehdottamiani osia löytyvän aika hyvin varaosahaku.fi:ssä mutta mikäli jollakin on myytävää nii saatan olla kiinnostunut.

nuti-90
22.02.2012, 13:52
porlanpajalta tilasin satulan kiinnikkeet.. kannattaa olla tarkkana että satula asettuu oikeaan kohtaan levyyn nähden.. itsellä meni vituiks kun pyöränlaakerin "alle" tulee joissakin tarvikelaakeri malleissa noin 5mm vahva holkki.. tämän takia vetoa-akseli liikkuu ulos päin akseliputkesta ja jarrulevy ei ole enään samassa linjassa satulan kanssa..en nyt muista pitääkö se holkki olla siellä vai ei.. huh huh en ole sitten koulun kirjoittanut näin pitkää tekstiä..:D:D

tiutau
22.02.2012, 14:52
Jarrutehostimen itse laitoin muistaakseni Swiftistä.

ruxu
22.02.2012, 15:47
Tulipa tuossa äsken tilattua Porlan pajalta nuo levyjarrumuutososat Swiftin jarrsatuloille.

Tuota tehostettua pääsylinteriä tässä vielä pähkäilen - halkaisijanhan pitäisi olla vähintään 180mm mikäli joskus innostuisi moottorivaihdosta.

Tuossa Swiftin tehostimessa on huikean pitkä tuo rintapellistä sisään tuleva osa eli melko pitkän adapterin vissiin joutuu tekemään? Mikähän mahtaa olla halkaisija, mahtuuko vai joutuuko muokkaamaan lokasuojaa?

Toinen vaihtoehto, jota katselin on Mitsubishi Lancerin tehostettu pääsylinteri. Sillä on hakaisija vissiin 250 mm ja rakenne on tehostimessa sellainen että jalkatilaan tulevan osan pituus on melko lyhyt.

tiutau
22.02.2012, 20:39
Adapterin joutui laittamaan väliin. Muutoskatsastuksessa eivät tarkistaneet koko jarrutehostajaa vaan ihmettelivät miksi olin sen laittanut :) Laitan kuvan adapterista kun kaivan konepellin tuolta hangesta esiin. Adapterilla jouduin itse tekemään ohjausakselin takia.

-Mika-
22.02.2012, 21:21
Mulla on tuosta purku swiftistä ylimäärisenä jarrutehostin tallinpöydällä. Laita mitä mittoja tarvit niin voin huomenna mittailla.

http://www.nettivaraosa.com/purkuautot/1253813

pelimies69@gmail.com

4WD
22.02.2012, 21:52
Pikaisella haulla löytyi kuvia swiftin tehostimelle tehdystä adapterista

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=58104